Kateellisuus parisuhteessa
Mieheni kadehtii kaikkea mitä saan aikaiseksi. Jos työtehtävästä tulee hyvää palautetta ja kerron siitä hänelle, on hän kateellinen ja tavallaan "kostaa" sen, lisäksi jos joku juhlissa sanoo jotain positiivista minusta, alkaa sama homma. Ostin itselleni uudemman auton ja löysin sen itse ja itse tein kaupata, mies oli kuin myrkyn niellyt, olisi todennäköisesti halunnut että epäonnistun ja joku romu jää käteen. Jos meillä on ystäviä syömässä ja he sanovat jotain hyvää valmistamistani aterioista, haluaisi hän, että häntä ylistettäisiin ja minä olisin vain ollut se JOKU kyökkipiika. Miten tällainen on edes mahdollista parisuhteessa jossa toisen tai toisen onnistuminen on käsittääkseni molempien etu ja yhteinen tavoite. Kauan ei tällainen enää voi jatkua ja mies tietää sen itsekin.
Kommentit (5)
Jälleen kerran jäi mysteeriksi, miksi kaikista maailman miehistä olet valinnut olla juuri tämän kanssa.
Minulla on vastaavat kokemukset nuoruuden pitkässä avoliitossani. Nyt ihmettelen, kuinka en oivaltanut, että mies lähtökohtaisesti toivoi minulle pahaa. Ja teki asioita, joista oli minulle haittaa. Hyvin myrkyllinen suhde oli, joten neuvon poistumaan tuollaisen ihmisen läheisyydestä. Todellakin, ap, pelasta elämäsi.
Tulee mieleen eka poikaystäväni: hän oli mennyt aika suoraan lukiosta tehtaalle töihin ja meinasi, että tänne jäädään. Mä pääsin yliopistoon ja sain heti alkuun koulutusalalta myös keikkahommia. Hänen mielestään yliopisto oli tyhmä, opiskelukaverini vielä tyhmempiä ja mun työni vähintäänkin epäilyttävää. Ainoa mikä kelpasi oli keikoilta yhteiseen talouteen tuomani palkka.
Ei oltu enää kovin kauaa yhdessä. Oltiin tietysti aika nuoria ja keskentekoisia molemmat.
Tuo on sairas ilmiö 👹