Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei joillakin ole roskista vessassa?

Vierailija
14.07.2014 |

Raivostuttavaa kyläillessä!

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 10:50"]

Vieraita, joilla kuukautiset, ei tietääkseni ole käynyt viimisen 5-6 v aikana. En kyllä lähde itsekään sukulaisten nurkkiin kuukautisten aikana yöpymään.

[/quote]

Hämmentävää :D Ensinnäkin kuukauttisuojaa voi joutua vaihtamaan myös muulloin kuin yöpyessä, ja toiseksi mä en ainakaan ole kovinkaan tietoinen tuttavieni kuukautistilanteista.

Vierailija
2/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanulappuja ei saa heittää vessanpönttöön. Meillä tulee kyllä muutakin roskaa kuin siteet... ja on todellaällöä laittaa side laukkuun!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin on veskissä roskis. Laitan sinne siteiden lisäksi vanulaput/puikot ja kosteuspyyhkeet. Ei kaikkea saa laittaa pyttyyn!

Vierailija
4/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on roskis vain toisessa vessassa. En jaksa tyhjentää useampia.

Vierailija
5/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:16"]

Vanulappuja ei saa heittää vessanpönttöön. Meillä tulee kyllä muutakin roskaa kuin siteet... ja on todellaällöä laittaa side laukkuun!!!

[/quote]

Samaa mieltä. Kodissani on vessassa roskis ja tosiaan suosittelen muillekin. Vanulaput ja pumpulitkin kun kuuluvat roskikseen, eikä vessanpönttöön. Ja shampoopullot + muut tyhjät purkit ja purnukat päätyvät myös vessan roskikseen. 

Mä olin kerran yökylässä kyläpaikassa, jossa ei ollut vessassa roskista. Olisi ollut ällöttävää viedä niitä käytettyjä siteitä kyllä mihinkään keittiön roskikseenkaan. Siispä mulla sitten oli matkalaukussa pieni muovipussi, johon niitä käytettyjä siteitä laitoin...

Kyllähän jokaisessa julkisessakin paikassa se vessan roskis on, joten miksei sellaista voi kotiinkin hankkia? Vessan roskishan on sen verran pienempikin, että kyllä sen varmaan pari kertaa kuukaudessa tyhjennän.

Vierailija
6/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi vessaa ja molemmissa roskikset. Sinne heitetään pikkuhousunsuojat ja niiden kääreet, siteet kuukautisten aikana, pumpulipuikot ja vanulaput, käytetyt hammaslangat sekä tyhjät vessapaperihylsyt. Vessanpyttyyn ei saa heittää mitään muuta kuin vessapaperia, ja roskat kädessä on inhottavaa kävellä keittiön roskikselle, olin sitten kotona tai kylässä. Minusta ei kuulu kenellekään toiselle, onko jollain menkat vai ei. 

Vierailija
7/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 07:49"]

Mulla oli roskis vessassa, vaikken itse käytä kierukan takia. Oli kyllä ihanaa löytää vieraiden haisevia siteitä sieltä viikkojen jälkeen. Yäk, siitä lähti roskis. Vieköön jokainen laukussaan kotiinsa.

[/quote]??? Mita ihmetta? Roskis tyhjennetaan AINA vahintaan vessan siivouksen yhteydessa. Ei ole vaikeata kun laittaa siihen muovipussin (tai paperipussin, etta ei tarvitse ekoloogisuudesta ruveta vaantamaan).

Vierailija
8/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 10:32"]

Kyllä mulla on ainakin vessassa roskis, vaikka asun yksiössä, jossa keittiön roskikselle on muutamia askeleita.

Tuleehan siellä nyt muutakin roskaa kuin menkkojen aikaan tamponipaperit, joten tulee tyhjennettyäkin väh. kerran viikossa, ei se siinä ajassa haisemaan ala. 

[/quote]

Ja sä tiputat käytetyt tamponit vessanpönttöön? Eiks jeh?

Vierailija
9/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osaisi tyhjentää vaikka 10 , joka päivä, jos sais luvan.

Vierailija
10/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 07:49"]

Mulla oli roskis vessassa, vaikken itse käytä kierukan takia. Oli kyllä ihanaa löytää vieraiden haisevia siteitä sieltä viikkojen jälkeen. Yäk, siitä lähti roskis. Vieköön jokainen laukussaan kotiinsa.

[/quote]

No mitä hemmettiä varten sitä roskista siellä alkuunkaan edes pidit, jos sinne ei sopinut roskia laittaa, etkä viitsinyt sitä viikkoihin tyhjentää? Siis otit roskiksen pois käytöstä, kun joku kehtasi laittaa sinne jotain...? Minä käytän kuukautiskuppia, joten menkoista ei jätettä tule, mutta vessassa käytetään kyllä päivittäin esim. vanulappuja ja -puikkoja, jotka eivät putkistoon kuulu. Ja onhan sitä vielä kaikenlaiset tyhjät tuotepakkaukset, wc-paperirullat jne. Kyllä ne on huomattavasti mukavampaa jättää wc-roskikseen kuin kiikuttaa kaikkien nähden ympäri asuntoa. Eipä ole suuri vaivaa tyhjentää sitä roskista esim. kerran viikossa. Kannellinen, jalkapolkaisulla avattava malli on siisti ja hygieeninen, sieltä eivät roskat näy eivätkä juuri haisemaankaan pääse.

Vierailija
11/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole veskissä roskista, koska niitä roskia tulee tosi vähän. Olen tottunut viemään roskat joka päivä kerran tai kaksi. Keittiön roskikseen on viisi askelta.

Eikä sitä sidettä sellaisenaan sinne keittiön roskikseenkaan viedä. Yleensä kai kääritään veskipaperiin?

Enkä minä ikinä ole ajatellut, että mitähän toi mun kaveri nyt tonne roskiin veskistä kuljettaakaan. Sehän voi olla nenäliina, kosteuspyyhe, topsy -puikko, tyhjä wc-paperirulla tai ihan mitä vaan, ei välttämättä side tai tamponi.

Vierailija
12/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on roskikset jokaisen lapsen huoneessa, keittiössä, kaikissa neljässä vessassa, kodinhoitohuoneessa, saunan pukuhuoneessa ja eteisessä. Roskakorin olen aina järjestänyt sinne, minne roskia tuntuu pöydille kerääntyvän :) eipähän tartte ottaa usein ylimääräisiä askeleita roskien takia. Roskakorit tyhjennän kun täyttyvät, eli keittiöstä kerran neljässä päivässä, makkareissa, khh:ssa kerran kuussa. Eteisen roskista tyhjennetään kerran 1/2 vuodessa :) keittiön roskis on iso jätesäkki, normipussia joutuisi viemään joka pv.

Vierailija
13/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut roskista moneen vuoteen, ehkä ikinä, en muista. Ei meillä tule mitään roskia vessassa paitsi hylsyt jotka vien pahvinkeräykseen. Minulla on ollut viimeisen 10v. aikana ihan muutamat menkat, silloin vien roskikseen siteitä. Mutta kiitos AV:n olen nyt hankkinut Ikeasta viimein pikkuroskiksen! Se on nyt 2kk nököttänyt vessan nurkassa eikä kukaan ole laittanut sinne mitään :D

Vierailija
14/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:48"]

Mulla ei ole veskissä roskista, koska niitä roskia tulee tosi vähän. Olen tottunut viemään roskat joka päivä kerran tai kaksi. Keittiön roskikseen on viisi askelta.

Eikä sitä sidettä sellaisenaan sinne keittiön roskikseenkaan viedä. Yleensä kai kääritään veskipaperiin?

Enkä minä ikinä ole ajatellut, että mitähän toi mun kaveri nyt tonne roskiin veskistä kuljettaakaan. Sehän voi olla nenäliina, kosteuspyyhe, topsy -puikko, tyhjä wc-paperirulla tai ihan mitä vaan, ei välttämättä side tai tamponi.

[/quote]

Joo, kyllä side kääritään vaikka toisen siteen päällyskelmuun, mutta inhottavaa sitä siitäkään huolimatta on kiikuttaa kyläpaikan keittiöön.  

Vierailija
15/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:51"]

Meillä ei ole ollut roskista moneen vuoteen, ehkä ikinä, en muista. Ei meillä tule mitään roskia vessassa paitsi hylsyt jotka vien pahvinkeräykseen. Minulla on ollut viimeisen 10v. aikana ihan muutamat menkat, silloin vien roskikseen siteitä. Mutta kiitos AV:n olen nyt hankkinut Ikeasta viimein pikkuroskiksen! Se on nyt 2kk nököttänyt vessan nurkassa eikä kukaan ole laittanut sinne mitään :D

[/quote]

Sitten kun sun luona käy joko pikkulasten vanhempia tai hedelmällisessä iässä olevia naispuolisia yövieraita, voi tilanne muuttua.

Vierailija
16/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siis pikkulapsia ja vanhempineen. Ainakin minusta on huomattavasti mukavampi, että vieraiden vaipat laitetaan sinne vessan roskikseen eikä kiikuteta ympäri kotia keittiöön.

Vierailija
17/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 07:49"]

[/quote]??? Mita ihmetta? Roskis tyhjennetaan AINA vahintaan vessan siivouksen yhteydessa. Ei ole vaikeata kun laittaa siihen muovipussin (tai paperipussin, etta ei tarvitse ekoloogisuudesta ruveta vaantamaan).

[/quote]

mä pesen vessan päivittäin, mutta en tyhjennä roskista päivittäin. Roskiin menee vanulaput, vanupuikot, kuukautisroskat, tyhjät shampoot, paperirullien hylsyt, ja niistopaperit koska on turha vetää litroittain vettä pöntöstä niistopaperin takia jos ei samalla käy asioilla.

ja vessakalusteet pesen joka päivä, koska äkkiä ja kätevästi ne pyyhkii toluliinalla samalla kun ite käyn suihkussa, suihkautan pesuaineet pois suihkulla ja kuivaan lattian ja aina on puhdas hygieeninen vessa jossa hanat kiiltää. Pesen myös kissanvessan päivittäin. Haisevat ja likaiset vessat ja kylppärit ällöttää.

Vierailija
18/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole roskista vessassa, mutta vessan kaapissa on ämpäri, jota käytän kun avaan lavuaarin hajulukon. Viimeksi kun ryhdyin puuhaan, siellä oli 5-6 sidettä ja nyt ihmettelen kuka sitä on roskiksena käyttänyt =)

Luovuin roskiksesta sen jälkeen kun yksi tuttu oli jättänyt sinne vauvan kakkavaipan. itsellä kun roskaa tulee vanupuikkoja ja muuta pientä, ei roskista tule kovin usein tyhjennettyä ja ehdin ihmetellä sitä hajua tovin

Vierailija
19/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 07:49"]

[/quote]

mä pesen vessan päivittäin, mutta en tyhjennä roskista päivittäin. Roskiin menee vanulaput, vanupuikot, kuukautisroskat, tyhjät shampoot, paperirullien hylsyt, ja niistopaperit koska on turha vetää litroittain vettä pöntöstä niistopaperin takia jos ei samalla käy asioilla.

ja vessakalusteet pesen joka päivä, koska äkkiä ja kätevästi ne pyyhkii toluliinalla samalla kun ite käyn suihkussa, suihkautan pesuaineet pois suihkulla ja kuivaan lattian ja aina on puhdas hygieeninen vessa jossa hanat kiiltää. Pesen myös kissanvessan päivittäin. Haisevat ja likaiset vessat ja kylppärit ällöttää.

[/quote]

Jos sua kerran haisevat vessat ällöttää ja peset vessankin päivittäin, niin kuinka et sitten huomannut tyhjentää roskista, jossa oli haisevia roskia...? Tosin ymmärrän kyllä, sillä olen joskus käynyt jollain kissanomistajalla, joka selvästikään ei ollut yhtä usein siivoava.

Vierailija
20/120 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukut viesteille, joissa kerrotaan etteivät ole nähneet vessan roskista tarpeelliseksi? Tosin, onhan se aivan ehdottoman järkyttävää ja väärin tehty, jos joku kiikuttaakin tyhjät shampoopullot keittiön roskikseen vessan sijaan. Ehdottomasti kiistelyn ja alapeukkujen arvoinen asia. Voi hyvää päivää taas, kettuako sillä on väliä vaikka joku veisi vessaroskansa ullakon roskakoriin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä