Ideoita tuliaisiksi kaivataan
Menossa siis maalle kahden aikuisen perheeseen. Ovat eläkkeellä jo ( juu, ja saaneet ne kaksi rokotusta…). Alkoholia ei voi viedä, koska eivät käytä. Suklaa sulaa tällä helteellä. Kukkia ei oikein maalle viitsi viedä, koska niillä on niitä pihat täynnä. Syömään emme jää. Voisi olla jotain hiukan arvokkaampaa, kun samalla kiitämme eräästä asiasta.
Olen kiitollinen vinkeistä.
Kommentit (37)
Suuret kiitokset teille jo vastanneille! Noista ideoista varmaan jo syntyy munkin päässä jotain. :-) Joku kyseli budjettia: ehkä joku 50 - 100€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapuan kankureiden parempilaatuinen pellavapöytäliina.
meinaatko että eläkeläisillä ei ole pöytäliinoja ihan poltettavaksi asti?
Eiku, kyllä ne kynttilät sitte onkin parempi vaihtoehto. Niitä niillä ei varmaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten voi viedä tuliaisiksi, ei ilmeisesti mitään aineellista? Itselläni on pöytäliinoja mutta todellakaan en pahakseni laittaisi jos joku hyvää hyvyyttään minulle sellaisen toisi lahjaksi. Aika hankalaksi menee jos pitäisi keksiä joku sellainen lahja mitä sen vastaanottajalla ei varmasti olisi ja joka olisi varmasti käyttöön tuleva, ei ole ns krääsää, osoittaa hyvää makua, vastaa saajan makua, ja mitä kaikkea muuta vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten voi viedä tuliaisiksi, ei ilmeisesti mitään aineellista? Itselläni on pöytäliinoja mutta todellakaan en pahakseni laittaisi jos joku hyvää hyvyyttään minulle sellaisen toisi lahjaksi. Aika hankalaksi menee jos pitäisi keksiä joku sellainen lahja mitä sen vastaanottajalla ei varmasti olisi ja joka olisi varmasti käyttöön tuleva, ei ole ns krääsää, osoittaa hyvää makua, vastaa saajan makua, ja mitä kaikkea muuta vielä.
olen aika varma, että hyvin harva eläkeläinen tarvitsee enää yhtään lisää tavaraa nurkkiinsa.
sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen aika varma, että hyvin harva eläkeläinen tarvitsee enää yhtään lisää tavaraa nurkkiinsa.
sinulla on toki oikeus mielipiteeseesi
Olen aika varma että moni kuitenkin siitä lahjasta ilahtuu vaikka sille ei nyt akuuttia tarvetta juuri siinä hetkessä olisi ollutkaan. Itseäni ainakin ilahduttaa ajatus että toinen on vuokseni nähnyt aikaa ja vaivaa ja hankkinut lahjan.
Villasukat. Winter is coming.
Meillä on yks tuttu pariskunta joilla on kaikkea mitä kuvitella saattaa. Saavat meiltä joka vuosi villasukat joululahjaksi, ne odottaa aina millaiset tämä vuonna tulee.
Harrastuksista ei ole tietoa, koska eivät ole niin läheisiä.
Ap
Omat eläkeikäiset vanhempani sanovat aina, että eivät halua mitään tavaralahjoja, ja jos välttämättä jotain haluaa tuoda, niin mielellään sitten jotain syötävää tai juotavaa tms. pois kuluvaa.
Kesäinen herkkukori kuulostaa hyvältä :).
Kesällä : herneitä, mansikoita, kirsikoita
Itse tykkäisin aina juustotarjottimesta tai muusta hyvästä syötävästä. Esim. noi juustotkin kun on sellaisia, että vaikka tykkään niistä hirveästi niin tosi harvoin tulee itse ostettua useampaa herkkujuustoa lisäkkeineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vien usein lyhdyn tuliaisena tai kiitoksena - lyhdyt kuluvat yllättävän pian jos niitä käytetään. Ja jos samalla kiitos, voit hankkia hieman arvokkaamman.
Tämä on juuri sitä turhaa rihkamaa, jota kukaan ei halua nurkkiinsa pyörimään.
No mikä on oma ehdotuksesi?
Jotain mikä kulutetaan nopeaan. Esim kukat on käteviä. Ne voi heittää roskikseen kukinnan loputtua. Laadukkaat raaka-aineet esim kahvi, tee, oliiviöljy jne. Yleensä kyläilypaikan isäntäväkeä tuntee sen verran että tietää mikä heitä ilahduttaisi.
Setti, jossa molemmille villasukat ja lempiluettavaa (uutuuskirjoja, lehtiä jne.). Erikoiskaffe ja itse tehtyjä pikkuleipiä (tai jotain kaupunkiluksusta). Jotain sellaista, jossa lahjan osatekijät yhdistyvät toisiinsa, että pariskunnalla olisi yhteinen kiva hetki viemisten parissa, ja ne viemiset liityisivät toisiinsa.