Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko varhaisperunoita kuoria?

Vierailija
13.07.2014 |

Ostin kaupasta pussin Pirkan pestyjä varhaisperunoita. Pitääkö mun kuoria nuo joko ennen keittämistä tai sen jälkeen, vai voinko vain heittää kattilaan, keittää ja syödä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan niitä kuori.

Vierailija
2/8 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään perunoita ei tarvitse kuoria, varsinkaan uusia pahvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä rapsuttelen vaan mullat pois

Vierailija
4/8 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua uusavutonta! Olisit edes ostanut kunnon multaperunoita, ne ovat paljon maukkaampia kuin vedessä liotetut. Varhaisperunaa ei pysty edes kunnolla kuorimaan ennen keittämistä. Jos peset perunat hyvin juuresharjalla, niin riittävän tuoreista perunoista lähtee pestessä ja harjatessa kuori irti, mutta muovipussissa nahistuneet joutuu kyllä lautasella melkein kuorimaan. On se kuori sellainen, ettei sitä viitsi syödä.

Vierailija
5/8 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:34"]

Mitään perunoita ei tarvitse kuoria, varsinkaan uusia pahvi.

[/quote]

Kyllä vanhat pitää kuoria jossain vaiheessa, siksi en yleensä syökään perunaa kun en jaksa kuoria. Mutta nämä uudet perunathan on käteviä, pitää kyllä alkaa syömään useamminkin, kun on yhtä helppoa valmistaa kuin joku pasta.  AP

Vierailija
6/8 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:36"]

Voi sinua uusavutonta! Olisit edes ostanut kunnon multaperunoita, ne ovat paljon maukkaampia kuin vedessä liotetut. Varhaisperunaa ei pysty edes kunnolla kuorimaan ennen keittämistä. Jos peset perunat hyvin juuresharjalla, niin riittävän tuoreista perunoista lähtee pestessä ja harjatessa kuori irti, mutta muovipussissa nahistuneet joutuu kyllä lautasella melkein kuorimaan. On se kuori sellainen, ettei sitä viitsi syödä.

[/quote]

Mun mielestä se kuori on just hyvä.

Vierailija
7/8 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan tarvitse. Syön kaikki perunat kuorineen. Kun maustaa hyvin, ne menevät kuorimatta.

Vierailija
8/8 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLKÄÄ OSTAKO PESTYJÄ PERUNOITA! Ehkä joskus oppisivat että perunoita ei saa pestä ennen kauppaan kantoa, pilaantuvat hetkessä, uusista pesemättömistä perunoista lähtee  kuori ainakin viikon pesemällä, pestyt on hetkessä pilalla ja ovat ihan mustia ja kamalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä