Pesettekö oikeasti omat, miehen ja lasten alushousut aina 60 asteessa
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Pesen alusvaatteet usein vain 40 asteessa. En ole vielä saanut infektioita.
Sama. Lähes kaikki pyykit 40 asteessa ja terveenä olen pysynyt. Flunssa ollut viimeksi joskus 5 vuotta sitten. Muuten täysin terveenä.
Naisten hienot silkkisatiinihepeneet ei varmaan kestä kuin käsin varovasti peseskelyä haaleassa vedessä, lasten vaattet sitten 60 asteessa koneessa ja miesten alkkarit viedään suoraan ydinjätteen käsittelylaitokseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullisia reppanoita ketju täynnä.. Nainen pesee aikuisen miehen pyykkejä..? Voi voi.. 😔
Vain älykääpiö erittelee samassa taloudessa asuvien pyykit erikseen ja pesee vajaita koneellisia, koska on "itsenäinen nainen, joka ei miestä passaa"
Miksi mä pesisin vajaita koneellisia? Enkä mä erittele oikeastaan kuin omat pyykkinsä, en halua muiden niitä pesevän. Mies taas pesee omat pyykkinsä ja samalla esim. lasten vaatteita. Astemääristä en tiedä. Miehen vaatteet toki on yleensä rikkinäisempiä kuin muiden, ei heitä vaatteita niin herkästi omia vaatteitaan tuosta syystä roskiin kuin minä.
No minulla ei ainakaan ole niin paljoa alusvaatteita, että niistä tulisi täysi koneellinen. Ja pyykkikori täyttyy paljon ennen kuin sieltä pelkästään minun vaatteistani tulisi täysi koneellinen, vaikka kaikki vaatteet otetaan mukaan. Siksi on järkevää pestä kaikkien vaatteet samalla. Mitä pahaa luulet tapahtuvan, jos mies nostaa sinun pikkarisi pesukoneeseen samalla kun omat kalsarinsa?
Kyllähän se miehen maskuliinisuus kärsii tuollaisesta pikkuhousupyykkärin roolista, vaikka ei sitä pystyisi ilmaisemaan. Seuraavaksi sulla on siellä apaattinen mies jonka erektio on kohta myös kateissa.
Ok. Pitänee sitten ostaa ihan oma pesukone miehelle, ettei lerpahda kun kalsarit pyörivät samassa koneessa minun nimettömieni kanssa :D
Vierailija kirjoitti:
Surullisia reppanoita ketju täynnä.. Nainen pesee aikuisen miehen pyykkejä..? Voi voi.. 😔
Teillä kumpikin pesee siis omat vaatteensa? Meillä pesee ihan se kumpi sattuu toteamaan, että pyykkikori täynnä. Samaan koneeseen menee molempien vaatteet.
30.. ei oikeasti tartte pestä kuumassa, kun pesuaineet nykyään on niin kehittyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia ne eivät kestäisi?
Herkemmät materiaalit eivät kestä kuumaa. Kaikilla ei ole Sloggin mummopöksyjä, jotka kestävät vaikka keittämisen.
Kyllä pesen, meillä pestään alushousut, sukat, lakanat ja pyyhkeet 60 asteessa. Muita sitten vaihdellen eri lämpötiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastasin ketjuun, vaikka meillä mies useammin pesee minun alkkarini kuin päin vastoin. Mutta kyse oli lämpötilasta. Siihen vastasin.
No nyt muidu on kateellinen, koska miehesi on sankari.
Minä pesen kuudessakympissä. Myös miehen kalsarit. Enkä koe olevani patriarkaatin alistama.😅
Millä tavalla sankari?? Minä teen yhtä paljon kotitöitä kuin mieskin, enkä ole varmaan kenenkään mielestä sankari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia ne eivät kestäisi?
Herkemmät materiaalit eivät kestä kuumaa. Kaikilla ei ole Sloggin mummopöksyjä, jotka kestävät vaikka keittämisen.
Nykysloggit ovat huonoja. Mun changepitsiunelmani ja -mummopöksyni kestävät mainiosti 60 astetta. -eri
Mä pesen suurimman osan 60 mutta parhaimmat ohjeen mukaan. Nyt mummi hoitaa lapsia suurissa määrin kesällä ja pesee niiden vaatteet. Aivan kaikki menee kuudenkympin pesuun ja kuivausrumpuun eikä siltä säästy ainutkaan vaate. Värit haalistuu ja painatukset lähtee. Värien haalistumiselle ei kuulemma mahda mitään ja painatukset on turhakkeita, jotka saakin pestä ja kuivata pois vaatehuoltoa hidastamasta. Kommentit pesukoneeseen jääneistä painatuksista on tyyliin "kyllä lastenvaatteet pitää pystyä 60 asteessa pesemään" ja "ei tällaisia vaatteita pidä hankkia ollenkaan"
Mies pesee meillä koko perheen pyykit taloyhtiön pesutuvassa. En tiedä, mitä ohjelmia käyttää, mutta puhtaalta näyttää. Mies viikkaa vatteet kuivausrummun jälkeen ja mankeloi lakanat ja tyynyliinat sekä muut kuin froteepyyhkeet ja laittaa ne paikalleen kotona.
Rintaliivit pesen itse.
Vierailija kirjoitti:
Mietin itse, että miksi vielä 2020-luvulla koetaan tarpeelliseksi mainita sukupuoli. Miksi ei voinut kirjoittaa "pesettekö oikeasti alushousut aina 60 asteessa"?
Meillä mies hoitaa lähes aina pyykit, en tiedä missä asteessa hän ne milloinkin pesee.
Vierailija kirjoitti:
Teillä kai sitten nainen pesee erikseen omat pyykkinsä ja mies omansa ja peseekö lapsetkin omansa erikseen?
Meillä kaikkien pyykit pestään samaan aikaan ja kuka milloinkin heittää sen lastin koneeseen, paitsi jos on jotain joka tarvitsee hienopesua tms ne menee eri koneelliseen.
Vierailija kirjoitti:
Hiki lähtee vain kuudessakympissä. Mutta miten voi pestä keinokuituisia pikkareita kuudessakympissä? Puuvillaiset on muutenkin paremmat kuin muovista valmistetut polysester-pöksyt.
Tuo 60° riippuu saunasta toisessa riittää hien lähtöön tuo 60, meillä oltava 75 ylöspäin kun iso sauna.
Pyykinpesussa riittää 40° hyvin kun käyttää muuta kun mäntysuopaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastasin ketjuun, vaikka meillä mies useammin pesee minun alkkarini kuin päin vastoin. Mutta kyse oli lämpötilasta. Siihen vastasin.
No nyt muidu on kateellinen, koska miehesi on sankari.
Minä pesen kuudessakympissä. Myös miehen kalsarit. Enkä koe olevani patriarkaatin alistama.😅Millä tavalla sankari?? Minä teen yhtä paljon kotitöitä kuin mieskin, enkä ole varmaan kenenkään mielestä sankari.
Älä hermostu. Lainaamasi kommentoi, että ketju on täynnä surullisia reppanoita.
Viittasin joillakin olevaan outoon aivopieruun: Jos nainen tekee kotitöitä (varsinkin jos pesee miehen sukkia tai kalsareita) hän on surullinen reppana, alistettu, jäänyt 1950-luvulle. Jos mies tekee kotitöitä, hän on sankari. (Mun mielestä yhteisessä kodissa molemmat tekee yhtä paljon ja jakaa työt miten tykkää.)
Kyllä, sukat ja alkkarit aina 60 asteessa ja kuivausrummussa. Meillä on ikivanha rumpu jossa ei paljon säätöjä ole, kuminauhat kutistuu noin yhden koon verran niin pitää muistaa ostaa aina kokoa isommat.
Mä pesen joskus jopa 30°. 🤭 Tärkeintä että alushousut on päällisin puolin puhtaat, ei tahroja tai hajuja tms. En ymmärrä mitä se haittaa vaikka pikkareissa olisikin muutama pylly- tai pimppibakteeri jäljellä, eivät ne edes vaikuta terveyteen mitenkään negatiivisesti. Ja samat bakteerit sinne menee suunnilleen heti kun laittaa uudet pikkarit jalkaan. Vielä ei ole tämän asian johdosta tullut tulehduksia tai mitään muitakaan haittavaikutuksia, joten aion jatkaa samaan malliin. Säästyypähän vettä ja luontoa samalla.
Viime aikoina ostamissani puuvillapaidoissa ja -sukissa on kaikissa ollut suositeltu pesulämpötila 40°.
Jos pyykkiä pestään, niin luonnollisesti koko perheen pyykit. Vai pitäisikö miehen pestä omat pyykkinsä erikseen, hohhoijaa.. Taitaa kirjoittaja olla itse se reppana, joka ei ymmärrä arkea ja perhe-elämää.