Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö oikeasti omat, miehen ja lasten alushousut aina 60 asteessa

Vierailija
08.07.2021 |

Ja ne kestävät ja kestävät? :O

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani pesen aina 95 asteessa jotta hiivamehut lähtee.

Vierailija
22/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullisia reppanoita ketju täynnä.. Nainen pesee aikuisen miehen pyykkejä..? Voi voi.. 😔

Vain älykääpiö erittelee samassa taloudessa asuvien pyykit erikseen ja pesee vajaita koneellisia, koska on "itsenäinen nainen, joka ei miestä passaa" 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa alusvaatteissa on lappu, jossa lukee 40 astetta. Kumpi on sitten oikeassa, vaateteollisuus vai yksittäisten ihmisten "hyi"-mutuilut?

Vierailija
24/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiki lähtee vain kuudessakympissä. Mutta miten voi pestä keinokuituisia pikkareita kuudessakympissä? Puuvillaiset on muutenkin paremmat kuin muovista valmistetut polysester-pöksyt.

Vierailija
25/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen 30 asteessa, sit aina välillä 60c.

Täällä oli taannoin ketju jossa osa oli PÖYRISTYNYT 30 asteen ohjelmasta ;)

Vierailija
26/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullisia reppanoita ketju täynnä.. Nainen pesee aikuisen miehen pyykkejä..? Voi voi.. 😔

Vain älykääpiö erittelee samassa taloudessa asuvien pyykit erikseen ja pesee vajaita koneellisia, koska on "itsenäinen nainen, joka ei miestä passaa" 

Mä pesen vaan omat vaatteeni ja teinit pesevät omansa.

Vierailija
27/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että näitä nykykoneita eko-ohjelmineen suositellaan käytettäväksi todella matalissa lämpötiloissa 20-30 astetta ja ne käyttävät tosi vähän vettä. Ohjelmat toki pyörii tuntikausia ja kestää ikuisuuden kun siinä samassa haaleassa vesitilkassa pyykit pyörii puoli päivää. Onkohan missään tutkittu varsinaista pesutulosta ja hygieenisyyttä? Valtaosa bakteereista ja viruksista ei kuole alle 60 asteessa. Silti alkaa olla valtavirtaa uusissa koneissa tämä.

Vierailija
28/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa alusvaatteissa on lappu, jossa lukee 40 astetta. Kumpi on sitten oikeassa, vaateteollisuus vai yksittäisten ihmisten "hyi"-mutuilut?

Vaateteollisuus yleensä laittaa varmuuden vuoksi 40 astetta, vaikka oikeasti vaate kestää kuumemman. Näin vältytään siltä, että kuluttaja pillastuisi väärästä ohjeesta, jos sattuisikin käymään niin, että 60 asteessa vaatteelle kävisi jotain. Toki on myös vaatteita, jotka eivät todellakaan kestä 60 astetta. Mutta niitä on aika vähän. 

Vierailija
29/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Nykyisillä pesuaineilla 40C riittää mainiosti.

Vierailija
30/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mä pesisin vajaita koneellisia? Enkä mä erittele oikeastaan kuin omat pyykkinsä, en halua muiden niitä pesevän. Mies taas pesee omat pyykkinsä ja samalla esim. lasten vaatteita. Astemääristä en tiedä. Miehen vaatteet toki on yleensä rikkinäisempiä kuin muiden, ei heitä vaatteita niin herkästi omia vaatteitaan tuosta syystä roskiin kuin minä.

Vierailija
31/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, että näitä nykykoneita eko-ohjelmineen suositellaan käytettäväksi todella matalissa lämpötiloissa 20-30 astetta ja ne käyttävät tosi vähän vettä. Ohjelmat toki pyörii tuntikausia ja kestää ikuisuuden kun siinä samassa haaleassa vesitilkassa pyykit pyörii puoli päivää. Onkohan missään tutkittu varsinaista pesutulosta ja hygieenisyyttä? Valtaosa bakteereista ja viruksista ei kuole alle 60 asteessa. Silti alkaa olla valtavirtaa uusissa koneissa tämä.

Ainakin astianpesukoneessani eko-ohjelma oli niin ekologinen, että jätti rasvan voiveitseen :D Siitä voitaneen päätellä miten hyvin pyykit peseytyvät eko-ohjelmalla. 

Vierailija
32/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja teillä syntyy aina täysiä koneellisia?

Vierailija
33/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on elastaania sisältäviä, niin en pese joka kerta 60 asteessa. Mutta aika usein kyllä, koska 40 astetta ei taatusti "desinfioi" niitä.

Sideharso kätevämpää jos tarvitsee johonkin steriiliä kangasta. Desinfioitteko sukupuoli elimenne enne kun yhtyvät toisiinsa, voi olla bakteereita.

Vierailija
34/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi normaalin kotipyykin pitäisi olla steriiliä?

Vierailija
35/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen alusvaatteet usein vain 40 asteessa. En ole vielä saanut infektioita.

Vierailija
36/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vastasin ketjuun, vaikka meillä mies useammin pesee minun alkkarini kuin päin vastoin. Mutta kyse oli lämpötilasta. Siihen vastasin.

No nyt muidu on kateellinen, koska miehesi on sankari.

Minä pesen kuudessakympissä. Myös miehen kalsarit. Enkä koe olevani patriarkaatin alistama.😅

Vierailija
37/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mä pesisin vajaita koneellisia? Enkä mä erittele oikeastaan kuin omat pyykkinsä, en halua muiden niitä pesevän. Mies taas pesee omat pyykkinsä ja samalla esim. lasten vaatteita. Astemääristä en tiedä. Miehen vaatteet toki on yleensä rikkinäisempiä kuin muiden, ei heitä vaatteita niin herkästi omia vaatteitaan tuosta syystä roskiin kuin minä.

No minulla ei ainakaan ole niin paljoa alusvaatteita, että niistä tulisi täysi koneellinen. Ja pyykkikori täyttyy paljon ennen kuin sieltä pelkästään minun vaatteistani tulisi täysi koneellinen, vaikka kaikki vaatteet otetaan mukaan. Siksi on järkevää pestä kaikkien vaatteet samalla. Mitä pahaa luulet tapahtuvan, jos mies nostaa sinun pikkarisi pesukoneeseen samalla kun omat kalsarinsa? 

Vierailija
38/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin astianpesukoneessani eko-ohjelma oli niin ekologinen, että jätti rasvan voiveitseen :D Siitä voitaneen päätellä miten hyvin pyykit peseytyvät eko-ohjelmalla. 

Niin no, sitten täytyy pestä uudelleen ja luonto kiittää..,

Vierailija
39/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja teillä syntyy aina täysiä koneellisia?

En mä oikeastaan tiedä miten täyteen puoliso tai lapset koneen täyttää, mutta yleensä pyykkiä on kyllä sen verran että kyllä voi pestä täysiä koneellisia.

Vierailija
40/90 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla ei ainakaan ole niin paljoa alusvaatteita, että niistä tulisi täysi koneellinen. Ja pyykkikori täyttyy paljon ennen kuin sieltä pelkästään minun vaatteistani tulisi täysi koneellinen, vaikka kaikki vaatteet otetaan mukaan. Siksi on järkevää pestä kaikkien vaatteet samalla. Mitä pahaa luulet tapahtuvan, jos mies nostaa sinun pikkarisi pesukoneeseen samalla kun omat kalsarinsa? 

Kyllähän se miehen maskuliinisuus kärsii tuollaisesta pikkuhousupyykkärin roolista, vaikka ei sitä pystyisi ilmaisemaan. Seuraavaksi sulla on siellä apaattinen mies jonka erektio on kohta myös kateissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme