Ohituskaistakiihdyttelijät
Hei sinä joka vedät jonoa satasen rajoituksella 90 km/h todellista nopeutta mutta heti ohituskaistan alkaessa kiihdytät 110-120 km/h nopeuteen.
Kerropa persenaama meille miksi näin teet?
Kommentit (79)
Jaahas, jonnet tulikin mukaan. Keskustelu voikin päättyä.
Sitten on nämä, jotka ajavat 60 alueella, kun itse ajan rajoitusten mukaan, kovaa vauhtia ylinopeutta ohi, häviävät kauemmaksi ja kun tulee satasen alue, saan ne kiinni ja nopeus on jotain 95. Tänään viimeksi; itsellä on vakionopeudensäädin, johon olen säätänyt nopeuden niin, että todellinen nopeus on suunnilleen sen rajoituksen mukaan tai ihan hitusen verran yli.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:16"]On teillä siellä Suomessa ongelmat.
t. M5-kuski Saksasta :)
[/quote]
Noloa. Saksassa Bemarilla ei aja kun turkkilaiset ja jotkut suomalaispellet, jotka vielä luulee et se on cool.
Kiroan tätä asiaa aina kun ajan Tampere-Jyväskylä -väliä. Sillä tiellä on todella vähän ohituspaikkoja ja sitten näillä ohituskaistoilla niiltä hissutelijoiltakin löytyy se kaasupoljin. Ja miten käy kun ohituskaista loppuu, oikein jarruvalot vilahtaa että tasaantuu taas siihen kasikymppiin. Niin ärsyttävää, lopettakaa!
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:58"]
Kiroan tätä asiaa aina kun ajan Tampere-Jyväskylä -väliä. Sillä tiellä on todella vähän ohituspaikkoja ja sitten näillä ohituskaistoilla niiltä hissutelijoiltakin löytyy se kaasupoljin. Ja miten käy kun ohituskaista loppuu, oikein jarruvalot vilahtaa että tasaantuu taas siihen kasikymppiin. Niin ärsyttävää, lopettakaa!
[/quote]
Kasitiellä Kokkola-Vaasa välillä on tasan yksi kaista ja siinä on sattunut, että koko jono sitten kiihdyttää, kun se etummainen kiihdyttää ja kukaan ei pääse kenestäkään ohi.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 20:07"]
Minä ajelen tasaisen reipasta vauhtia ja annan muiden ajella omaan tyyliinsä. Jos kuitenkin joku roikkuu takapuskurissa siellä ohituskieltoalueilla tai esittelee idioottimaisuuttaan muilla keinoin, lisään vauhtia heti, kun idiootti alkaa kiihdyttää ohituskaistaa varten. Ei hän sitä yleensä kiihkoissaan edes havaitse tätä, polkee vain kaasua lisää ja lisää. Sitten, kun idiootilla on vauhtia neljäkymmentä yli rajoituksen, tasaan vauhtini ja jättäydyn kauemmas idiootin äkkijarrutusten varalta, koska hyvällä onnella välähtää kamera tai mäen takana on tutka odottamassa.
Kyllä, ihan harkitusti teen näin. Toimii!
[/quote]
Kaltaistesi takia ohitan ennen sitä ohituskaistaa. Toimii!
Ja hyvin olen vapaaehtoiselta ylinopeusmaksulta välttynyt.
[/quote]
Kyllä se sieltä vielä napsahtaa. Sitten lähtee sinulta Kian ajolupa hetkeksi aikaa. Paitsi tietysti siinä tapauksessa, että ehdit ensin tappaa itsesi ja perheesi idioottimaisella ajamisellasi. No, kumpikin on ihan hyvä vaihtoehto.
Nuo toisten kiusaksi kaasuttelijat eivät tajua vaarantavansa myös oman turvallisuutensa.
Mun autossa on sen verran potkua, että olen aina päässyt kepeästi ohi, vaikka joku Toyotan omistaja painaakin kaasun pohjaan , kun näkee jonkun ohittavan. Silti monta todella läheltä piti tilannetta olen nähnyt ja ihmetellyt kuinka idiootin ihmisen pitää olla, että vaarantaa tieten tahtoen oman turvallisuutensa?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:44"]
Vanha volvokin jattää M5 pellen....
Tosin tuo nyt on vanha M5 jossa 507hv, tällä palstan jonnellahan on tietty uusi 560hv versio...
[/quote]
560 hv ei päde..omani on hommattu G-Power-nimisen pajan kautta ja heppoja on reilu 800. Silti ihmettelen teidän ohituskaistakiihdyttelijäongelmia.
M-5-kuski Saksasta
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:44"]
Vanha volvokin jattää M5 pellen....
Tosin tuo nyt on vanha M5 jossa 507hv, tällä palstan jonnellahan on tietty uusi 560hv versio...
[/quote]
560 hv ei päde..omani on hommattu G-Power-nimisen pajan kautta ja heppoja on reilu 800. Silti ihmettelen teidän ohituskaistakiihdyttelijäongelmia.
M-5-kuski Saksasta
[/quote]
Menes nyt sinne Ylilaudalle takaisin.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:15"]Minäkin haluaisin vanhan ysäriauton omistajana tietää miksi näin teet, eihän sillä mun autolla sitten vittu pääse ohi. Ja sitten taas ajetaan sun perässä satasen alueella 75 km/h, vaikka siellä häissä pitäisi olla jo puolen tunnin päästä.
[/quote]
Nii, ajoissahan ei vahingossakaan kannata lähteä. Ei etenkään silloin jos meinaa jo kiirekin olla.
Aivan turhaahan se on varautua mahdollisiin ongelmiin tien päällä. Eihän siellä nyt voi esim onnettomuutta olla joka aiheuttaa sitten liikenteen hidastumisen. Siis kamalan itsekkäitähän nämä kolarin osapuolet ovat kun kehtaavat tuollatavoin hidastaa kiire-kirsin ja hosu-harrin tiukkaakin tiukempaa aikataulua.
Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka lähtee jonnekin muka tärkeään tapahtumaan viime tinkaan ajamaan ja sit myöhästytään jonkun pikku jutun takia ja haukutaan aivan kaikki muut pystyyn ja miksi. Sen takia, ettei itse kunnioita toista lähtemällä AJOISSA liikenteeseen!
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 20:07"]
Minä ajelen tasaisen reipasta vauhtia ja annan muiden ajella omaan tyyliinsä. Jos kuitenkin joku roikkuu takapuskurissa siellä ohituskieltoalueilla tai esittelee idioottimaisuuttaan muilla keinoin, lisään vauhtia heti, kun idiootti alkaa kiihdyttää ohituskaistaa varten. Ei hän sitä yleensä kiihkoissaan edes havaitse tätä, polkee vain kaasua lisää ja lisää. Sitten, kun idiootilla on vauhtia neljäkymmentä yli rajoituksen, tasaan vauhtini ja jättäydyn kauemmas idiootin äkkijarrutusten varalta, koska hyvällä onnella välähtää kamera tai mäen takana on tutka odottamassa.
Kyllä, ihan harkitusti teen näin. Toimii!
[/quote]
Saatko tuosta ylimielisestä imbesilliydestäsi kovatkin kicksit?
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:15"]Minäkin haluaisin vanhan ysäriauton omistajana tietää miksi näin teet, eihän sillä mun autolla sitten vittu pääse ohi. Ja sitten taas ajetaan sun perässä satasen alueella 75 km/h, vaikka siellä häissä pitäisi olla jo puolen tunnin päästä.
[/quote]
Nii, ajoissahan ei vahingossakaan kannata lähteä. Ei etenkään silloin jos meinaa jo kiirekin olla.
Aivan turhaahan se on varautua mahdollisiin ongelmiin tien päällä. Eihän siellä nyt voi esim onnettomuutta olla joka aiheuttaa sitten liikenteen hidastumisen. Siis kamalan itsekkäitähän nämä kolarin osapuolet ovat kun kehtaavat tuollatavoin hidastaa kiire-kirsin ja hosu-harrin tiukkaakin tiukempaa aikataulua.
Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka lähtee jonnekin muka tärkeään tapahtumaan viime tinkaan ajamaan ja sit myöhästytään jonkun pikku jutun takia ja haukutaan aivan kaikki muut pystyyn ja miksi. Sen takia, ettei itse kunnioita toista lähtemällä AJOISSA liikenteeseen!
[/quote]
Sä olet varmaan sellainen ihminen, joka haluaa ymmärtää tahallaan kaiken väärin.
[/quote]
[/quote]
Etkö osaa lukea? Iltalukion käynyt, oletan...
Lue nyt uudestaan mistä oli kyse ja kommentoi sitä ja vaan sitä.
[/quote]
[/quote]Kyllä ihmisillä pitää olla oikeus ajaa sitä 120 km/h jos sellainen tiellä on eikä joutua sunnuntaikuskien raiskaamaksi. T:ohis
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 01:55"]
Tiedätkö sinä mitä BMW M5 maksaa Suomessa tai Saksassa?
[/quote]
Kyllä se finninaama on autolehden koeajoraportin lopussa sen hinnan nähnyt. Juuri ja juuri ymmärtää että heidän vuokrakämppänsä arvo siinä neukkukuutiossa on alhaisempi.
[/quote]
Toyotakuski lähiöstä kuumeni. Ymmärtäähän sen, että vituttaa, mutta jätä nyt jo nälviminen. Ihan oikeasti!
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:12"]
En stressaa arkajalkoja, jotka varmasti kokemattomuuttaan tekevät näin. Pidän turvaväliä jollei mahdollisuutta ohitukseen ole ja ajan himpun ylinopeutta ohituskaistalla. Harvoin nämä kokemattomat kuskit siellä ohituskaistallakaan ylinopeutta ajavat.
SSen sijaan vituttaa perässä roikkuvat, kun itse ajan 10-15km/h sallitun nopeuden yli. Miksi, oi miksi pitää roikkua, kun ajan ihan ok? Jos höllään kaasua ja näytän vilkulla, että ohi saa mennä, niin silti ei kantti riitä ohitukseen. Tämä on ärsyttävää, etenkin kun siellä takapenkillä on se kallis lasti. Turvavälin pitäminen, noin pääsääntöisesti, kuitenkin onnistuu Suomen liikennevirrassa. Ja en puhu nyt kehäteistä ja pullonkauloista, Suomessa on sitä maantieverkkoa ihan muuallakin. ;)
[/quote]
Jos sä ajat mittarin mukaan kympin yli, niin todellinen nopeutesi voi olla alle rajoituksenkin. Mua vituttaa eniten autoilijat, jotka eivät saa pidettyä nopeuttaan tasaisena. Kun laitan vakkarin nopeusrajoituksen mukaiseksi (todellinen nopeus), niin autoja tulee perse edellä vastaan ja kun lähden ohittamaan, niin nämä perseet kiihdyttävät vasta silloin ja kohta sen auton perse on uudestaan kiinni keulassa, kun ei viitsi hirveellä ylinopeudella ohitella...
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 01:55"]
Tiedätkö sinä mitä BMW M5 maksaa Suomessa tai Saksassa?
[/quote]
Kyllä se finninaama on autolehden koeajoraportin lopussa sen hinnan nähnyt. Juuri ja juuri ymmärtää että heidän vuokrakämppänsä arvo siinä neukkukuutiossa on alhaisempi.
[/quote]
Toyotakuski lähiöstä kuumeni. Ymmärtäähän sen, että vituttaa, mutta jätä nyt jo nälviminen. Ihan oikeasti!
[/quote]
Juuri näin, nauran ääneen :)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:37"]
Voi teitä. Minun tarvitsee Suomessa ollessani vain antaa pintakaasua niin jokainen teistä on kovin hidas. Oikeasti naurattaa tämä ketju.
t. M5-kuski Saksasta
[/quote]
a. Oletkos ihan varma?
b. Kyse ei ollut mistään "Kenen auto kulkee nopeiten?" -skabasta