Ohituskaistakiihdyttelijät
Hei sinä joka vedät jonoa satasen rajoituksella 90 km/h todellista nopeutta mutta heti ohituskaistan alkaessa kiihdytät 110-120 km/h nopeuteen.
Kerropa persenaama meille miksi näin teet?
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:12"]
En stressaa arkajalkoja, jotka varmasti kokemattomuuttaan tekevät näin. Pidän turvaväliä jollei mahdollisuutta ohitukseen ole ja ajan himpun ylinopeutta ohituskaistalla. Harvoin nämä kokemattomat kuskit siellä ohituskaistallakaan ylinopeutta ajavat.
SSen sijaan vituttaa perässä roikkuvat, kun itse ajan 10-15km/h sallitun nopeuden yli. Miksi, oi miksi pitää roikkua, kun ajan ihan ok? Jos höllään kaasua ja näytän vilkulla, että ohi saa mennä, niin silti ei kantti riitä ohitukseen. Tämä on ärsyttävää, etenkin kun siellä takapenkillä on se kallis lasti. Turvavälin pitäminen, noin pääsääntöisesti, kuitenkin onnistuu Suomen liikennevirrassa. Ja en puhu nyt kehäteistä ja pullonkauloista, Suomessa on sitä maantieverkkoa ihan muuallakin. ;)
[/quote]
Jos sä ajat mittarin mukaan kympin yli, niin todellinen nopeutesi voi olla alle rajoituksenkin. Mua vituttaa eniten autoilijat, jotka eivät saa pidettyä nopeuttaan tasaisena. Kun laitan vakkarin nopeusrajoituksen mukaiseksi (todellinen nopeus), niin autoja tulee perse edellä vastaan ja kun lähden ohittamaan, niin nämä perseet kiihdyttävät vasta silloin ja kohta sen auton perse on uudestaan kiinni keulassa, kun ei viitsi hirveellä ylinopeudella ohitella...
[/quote]
Ei, vaan ajan nimenomaan hieman sallittua nopeutta suuremmalla nopeudella. Mittarivirhe autossani on satasen nopeudella 6% Eli 100 mittarissa on 94 todellisuudessa ja 115 on 108 km/h. Ajan yleensä 110, jolloin todellinen nopeus on 104. Ei kai kukaan ole nykyään niin idiootti, että luulee mittarin lukeman vastaavan todellista nopeutta, eihän?
Mä ohitan tosi usein alinopeutta ajavat, oli kiire tai ei. Miksi en ohittaisi? Miksi mun pitäisi körötellä jonkun perässä alinopeutta. En ohittele holtittomasti tai paikoissa, joissa huono näköyhteys. En siis vaaranna ketään. Mutta se kuski, joka painaa kaasun pohjaan mun ohittaessa vaarantaa omansa sekä mun hengen.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:12"]Hei sinä joka vedät jonoa satasen rajoituksella 90 km/h todellista nopeutta mutta heti ohituskaistan alkaessa kiihdytät 110-120 km/h nopeuteen.
Kerropa persenaama meille miksi näin teet?
[/quote]
Voi mun mies sitten vihaa niitä, jotka tekevät noin.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 13:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:12"]
En stressaa arkajalkoja, jotka varmasti kokemattomuuttaan tekevät näin. Pidän turvaväliä jollei mahdollisuutta ohitukseen ole ja ajan himpun ylinopeutta ohituskaistalla. Harvoin nämä kokemattomat kuskit siellä ohituskaistallakaan ylinopeutta ajavat.
SSen sijaan vituttaa perässä roikkuvat, kun itse ajan 10-15km/h sallitun nopeuden yli. Miksi, oi miksi pitää roikkua, kun ajan ihan ok? Jos höllään kaasua ja näytän vilkulla, että ohi saa mennä, niin silti ei kantti riitä ohitukseen. Tämä on ärsyttävää, etenkin kun siellä takapenkillä on se kallis lasti. Turvavälin pitäminen, noin pääsääntöisesti, kuitenkin onnistuu Suomen liikennevirrassa. Ja en puhu nyt kehäteistä ja pullonkauloista, Suomessa on sitä maantieverkkoa ihan muuallakin. ;)
[/quote]
Jos sä ajat mittarin mukaan kympin yli, niin todellinen nopeutesi voi olla alle rajoituksenkin. Mua vituttaa eniten autoilijat, jotka eivät saa pidettyä nopeuttaan tasaisena. Kun laitan vakkarin nopeusrajoituksen mukaiseksi (todellinen nopeus), niin autoja tulee perse edellä vastaan ja kun lähden ohittamaan, niin nämä perseet kiihdyttävät vasta silloin ja kohta sen auton perse on uudestaan kiinni keulassa, kun ei viitsi hirveellä ylinopeudella ohitella...
[/quote]
Ei, vaan ajan nimenomaan hieman sallittua nopeutta suuremmalla nopeudella. Mittarivirhe autossani on satasen nopeudella 6% Eli 100 mittarissa on 94 todellisuudessa ja 115 on 108 km/h. Ajan yleensä 110, jolloin todellinen nopeus on 104. Ei kai kukaan ole nykyään niin idiootti, että luulee mittarin lukeman vastaavan todellista nopeutta, eihän?
[/quote]
Joo, luulen mittarin nopeuden vastaavan todellista nopeutta, koska mun mittari on oikeassa. Kannattaa joskus käydä kalibroimassa se, omasta 15 vuotta vanhasta autosta sitä ei ole koskaan säädetty ja toimii kilometrilleen oikein. On mitattu jos millä GPS-laitteella.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:15"]Minäkin haluaisin vanhan ysäriauton omistajana tietää miksi näin teet, eihän sillä mun autolla sitten vittu pääse ohi. Ja sitten taas ajetaan sun perässä satasen alueella 75 km/h, vaikka siellä häissä pitäisi olla jo puolen tunnin päästä.
[/quote]
Nii, ajoissahan ei vahingossakaan kannata lähteä. Ei etenkään silloin jos meinaa jo kiirekin olla.
Aivan turhaahan se on varautua mahdollisiin ongelmiin tien päällä. Eihän siellä nyt voi esim onnettomuutta olla joka aiheuttaa sitten liikenteen hidastumisen. Siis kamalan itsekkäitähän nämä kolarin osapuolet ovat kun kehtaavat tuollatavoin hidastaa kiire-kirsin ja hosu-harrin tiukkaakin tiukempaa aikataulua.
Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka lähtee jonnekin muka tärkeään tapahtumaan viime tinkaan ajamaan ja sit myöhästytään jonkun pikku jutun takia ja haukutaan aivan kaikki muut pystyyn ja miksi. Sen takia, ettei itse kunnioita toista lähtemällä AJOISSA liikenteeseen!
[/quote]
Etkö osaa lukea? Iltalukion käynyt, oletan...
Lue nyt uudestaan mistä oli kyse ja kommentoi sitä ja vaan sitä.
[/quote]
Kommentti oli ihan aiheesta. Vai miksi se, että ei pääse ohi, harmittaisi, ellei ole kiire?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:26"]"Ennen ohituskaistaa madellaan, mutta kun joku yrittää tien leventyessä hitaammasta autoilijasta ohi, tämä yllättäen kiihdyttää. Kuulostaako tutulta? Asiantuntijoiden mukaan ohittamisen vaikeuttaminen on yleensä tahatonta. Siitä provosoitumiseen ja kilpailutilanteisiin poliisi puuttuu herkästi."
Mua ärsyttää myös ne, joiden on kanssa-autoilijoiden nopeudesta riippumatta ihan pakko päästä ohi. Tuntuu, että vaikka ajaisit itsekin ylinopeutta, niin kyllä siellä aina on se uudenkarhean Audin kuljettaja, joka roikkuu perseessä kärsimättömänä ja ohittaa heti vaikka ylämäessä, jos ei juuri ole mitään rekkaa isompaa näköpiirissä. Muutaman kerran on tullut tällainen tapaus omalla kaistalla vastaan.
[/quote]
Minun puolestani menköön ohi niin uudet Audit kuin vanhat Toyotatkin, itsehän ylinopeudestaan vastaavat enkä minä ole poliisi, joten ei ole minun tehtäväni "kouluttaa" muita. Ohittelua enemmän veetuttaa ne, jotka änkeävät motarilla rampilta eteen (siis sieltä kolmion takaa, kuvitellen ilmeisesti tulevansa jollakin oudolla logiikalla oikealta eikä tarvitse väistää) ja sitten jäävät siihen eteen nysväämään alle motarinopeuden; ruuhka-aikaan erityisen mukavaa. Se ramppi on useimmiten aika pitkä, KOSKA TARKOITUS ON KIIHDYTTÄÄ SITÄ AJAEN MOTARINOPEUTEEN, ei heti rampin alusta ängetä motarille, on tilaa tai ei. Ja varsinkaan jos ei edes osata ajaa ja kiihdyttää - senkun tulee vaikka samantien rampilta motarille jos kaasujalka toimii ja peli vetää, mutta millään perhemamma-ajotavalla liian isoilla vaihteilla ajaen ja kiihdytystä peläten ajaa vaan rampin loppuun, josko se kottero olisi silloin edes 80:n vauhdissa.
Niin ja motarilta poistuessa ei tarvitse jarruttaa motarilla eikä edes saa, vaan ajetaan poistumisrampille motarinopeudella ja jarrutellaan vasta rampilla.
Kaikenkaikkiaan ylinopeuksiin kiinnitetään aivan älyttömästi huomiota ja siinä ohessa kaikenlainen muu vaarallinen törttöily liikenteessä (kuten motariajo, liikenneympyröissä ajo - vaikka tulet oikealta ympyrään olet väistämisvelvollinen ympyrässä jo oleviin nähden, järkeäkin saa käyttää, jos kaikki ympyrässä väistäisivät sinne tulijoita ympyrä seisoisi pian, yksisuuntaisilla koohottaminen väärään suuntaan - hihihi ole vain kaikessa rauhassa nainen ja ulkopaikkakuntalainen, sinä peruutat ja väistät koska olet väärin ajanutkin ja liikennemerkit on kyllä jopa ulkomailla samanlaiset kuin Suomessa, tokko ne "ulkopaikkakunnallakaan" erilaiset on mutta kun ei otsa tuulilasissa etukenossa rattia puristaen naiskuski uskalla katsoa kuin suoraan eteensä tiehen, siihenhän voi ilmaantua vaikka kuoppa, risteysalueella kaistanvaihdot, väärät ryhmittymiset jne jää huomiotta, vaikka taajamaliikenteessä juurikin nuo ovat vähintään yhtä suuri riski kuin ylinopeudet motarilla.
Nuo liikenneympyräkuskit on ihan parhaita; ollaan tulossa ympyrään siellä ajavn eteen, sitten kun joudutaan väistämään soitetaan torvea ja rämpytetään valoja ja tullaan jossakin marketin pihassa selittämään kuinka "mä tulin muuten äsken oikealta jos et huomannut". Joo huomasin, tulit kolmion takaa ympyrään, joten mikä sulla on ongelma? Ja ihan tosissaan selittävät, kuinka heidän olisi kuulunut saada ajaa ensin. Joskus tulee kyllä mieleen, että arpajaisistako jotkut ajokorttinsa on saaneet......
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 23:07"]
Itse ajan johdonmukaisesti. 40 rajoituksella 50, 50 rajoitus 65, 60 rajoitus 80, 80 rajoitus 100, 100 rajoitus 120, 120 rajoitus 145. Ohitukset rivakasti, heti, kun mahdollista. Ohituskaistan ohituksiin varaudun hyvissä ajoin. Jos edessä nyhväävä demari paskalla volkkarillaan, ohitan sen jo ennen ohituskaistaa. Näin matka joutuu.
[/quote]
Pitäisikö tästä provosoitua? En jaksa.
[/quote]
Mitäs provosoitumista tässä? Tarkoittaneeko mittarin lukemia vai todellisia lukemia? Mulla on suunnilleen noin, koska mittarivirhe on 5 km, eli satasen alueella ajan todellisuudessa 105. Mutta 40 alueella en aja 50, vaan silloin ajan 45 niin että todellinen nopeus on juuri se 40. Koska siellä pitää olla pysähtymisvalmius. 50 alueella mittarissa on 57 ja 60 alueella 69, mutta siitä ylöspäin sitten se 10 km ylimääräistä, mikä ei todellisuudessa ole 10 km. Ajan paljon pitkää matkaa ja reiteilläni on kamerat monessakin paikkaa ja muutaman kerran olen ratsian ohi ajanut. En ole koskaan saanut sakkoja eikä koskaan ole pysäytetty.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:26"]"Ennen ohituskaistaa madellaan, mutta kun joku yrittää tien leventyessä hitaammasta autoilijasta ohi, tämä yllättäen kiihdyttää. Kuulostaako tutulta? Asiantuntijoiden mukaan ohittamisen vaikeuttaminen on yleensä tahatonta. Siitä provosoitumiseen ja kilpailutilanteisiin poliisi puuttuu herkästi."
Mua ärsyttää myös ne, joiden on kanssa-autoilijoiden nopeudesta riippumatta ihan pakko päästä ohi. Tuntuu, että vaikka ajaisit itsekin ylinopeutta, niin kyllä siellä aina on se uudenkarhean Audin kuljettaja, joka roikkuu perseessä kärsimättömänä ja ohittaa heti vaikka ylämäessä, jos ei juuri ole mitään rekkaa isompaa näköpiirissä. Muutaman kerran on tullut tällainen tapaus omalla kaistalla vastaan.
[/quote]
Minun puolestani menköön ohi niin uudet Audit kuin vanhat Toyotatkin, itsehän ylinopeudestaan vastaavat enkä minä ole poliisi, joten ei ole minun tehtäväni "kouluttaa" muita. Ohittelua enemmän veetuttaa ne, jotka änkeävät motarilla rampilta eteen (siis sieltä kolmion takaa, kuvitellen ilmeisesti tulevansa jollakin oudolla logiikalla oikealta eikä tarvitse väistää) ja sitten jäävät siihen eteen nysväämään alle motarinopeuden; ruuhka-aikaan erityisen mukavaa. Se ramppi on useimmiten aika pitkä, KOSKA TARKOITUS ON KIIHDYTTÄÄ SITÄ AJAEN MOTARINOPEUTEEN, ei heti rampin alusta ängetä motarille, on tilaa tai ei. Ja varsinkaan jos ei edes osata ajaa ja kiihdyttää - senkun tulee vaikka samantien rampilta motarille jos kaasujalka toimii ja peli vetää, mutta millään perhemamma-ajotavalla liian isoilla vaihteilla ajaen ja kiihdytystä peläten ajaa vaan rampin loppuun, josko se kottero olisi silloin edes 80:n vauhdissa.
Niin ja motarilta poistuessa ei tarvitse jarruttaa motarilla eikä edes saa, vaan ajetaan poistumisrampille motarinopeudella ja jarrutellaan vasta rampilla.
Kaikenkaikkiaan ylinopeuksiin kiinnitetään aivan älyttömästi huomiota ja siinä ohessa kaikenlainen muu vaarallinen törttöily liikenteessä (kuten motariajo, liikenneympyröissä ajo - vaikka tulet oikealta ympyrään olet väistämisvelvollinen ympyrässä jo oleviin nähden, järkeäkin saa käyttää, jos kaikki ympyrässä väistäisivät sinne tulijoita ympyrä seisoisi pian, yksisuuntaisilla koohottaminen väärään suuntaan - hihihi ole vain kaikessa rauhassa nainen ja ulkopaikkakuntalainen, sinä peruutat ja väistät koska olet väärin ajanutkin ja liikennemerkit on kyllä jopa ulkomailla samanlaiset kuin Suomessa, tokko ne "ulkopaikkakunnallakaan" erilaiset on mutta kun ei otsa tuulilasissa etukenossa rattia puristaen naiskuski uskalla katsoa kuin suoraan eteensä tiehen, siihenhän voi ilmaantua vaikka kuoppa, risteysalueella kaistanvaihdot, väärät ryhmittymiset jne jää huomiotta, vaikka taajamaliikenteessä juurikin nuo ovat vähintään yhtä suuri riski kuin ylinopeudet motarilla.
[/quote]
Sihen rampilleko pitäisi jäädä jonottelemaan kun ruuhka-aikana ei kuitenkaan tule välejä? Et koskaan ole vetoketjumallista kuullut? Ja minkäs sitä voi jos auto ei kiihdy rampilla tarpeeksi. Mulla on pieni ja ympäristöystävällinen moottori ja joskus ei ramppi riitä :(
"Sihen rampilleko pitäisi jäädä jonottelemaan kun ruuhka-aikana ei kuitenkaan tule välejä? Et koskaan ole vetoketjumallista kuullut?"
Kyllä, siihen rampille jäädään vaikka seisomaan, koska rampilta tulevalla on väistämisvelvollisuus, jonka osoittaa kolmio. Koskaan huomannut? Motarilla ajavilla ei ole minkään valtakunnan tarvetta alkaa jarrutella saati väistellä vasemmalle, että joku joka ei osaa kiihdyttää (ympäristöystävällisyys ei tarkoita kulkematonta ja tehotonta autoa ja pieni moottori ei tarkoita nykyään tehottomuutta), voisi kiilata väliin. Se on sitäpaitsi tieliikennelain vastaistakin (sekä ängetä väliin että väistellä liittyjiä).
Ei tarvitse ihmetellä, mistä ne motarien onnettomuudet aiheutuu kun ihmisillä on käsitys, että rampilta kolmion takaa saa tulla motarilla ajavien eteen jos on ruuhkaa, koska eihän sitä nyt tietenkään väistää voi. Mitä tulee Audeihin ja Bemareihin, jos ne tulevat eteen niillä yleensä myös ajetaan vauhdilla eikä jäädä siihen eteen nysväämään, toisin kuin naiset pikkukotteroillaan; on se kumma kun ei kiihdy sen enempää rampilla kuin motarillakaan. Ei se kottero hajoa vaikka painaa kaasua pienellä vaihteella, se vaan kuulostaa siltä, kun niissä kotteroissa on niin huonot äänieristykset.
On huvittavaa, kuinka kaikilla on kauheasti oikeuksia tulla sieltä ja täältä kun ovat itse väistäjän asemassa, mutta kun ovat itse etuajo-oikeutettuja, eivät taatusti anna tietä kennellekään, tietöidenkin kohdalla mouhotaan kuinka sinä väistät kun sulla on este eikä mulla. Ja kun mennään kohta jonnekin, missä on ruuhkaa, aletaan selittää kuinka suomalaiset ei osaa joustaa ja päästää muita väleihin vaan tukkivat liikenteen ja nyt minä kyllä menen tuohon väliin. Kummasti joustamiset ja vuoroajot koskee vain muita :D
Minulla on ollut pikkukottero, joka kuuluu (tai ainakin silloin uutena pari vuotta sitten kuului) pienipäästöisimpien ja ympäristöystävällisimpien autojen joukkoon eikä kyllä koskaan loppuneet rampit kesken että olisi tarvinnut kiilata motarille tai pysähtyä eikä jäänyt kiihtymättömyyden vuoksi hitaammat ohittamatta. Se on vähän kiinni siitä, kuinka sitä kaasua ja vaihteita käyttää. Valtaosa naiskuskeista ajaa liian isolla vaihteella eikä uskalla painaa kaasua, kierroslukumittaristakaan ei ymmärretä mitään.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 22:05"]
Kyllä se sieltä vielä napsahtaa. Sitten lähtee sinulta Kian ajolupa hetkeksi aikaa. Paitsi tietysti siinä tapauksessa, että ehdit ensin tappaa itsesi ja perheesi idioottimaisella ajamisellasi. No, kumpikin on ihan hyvä vaihtoehto.
[/quote]
Totta kai se napsahtaa aina välillä. Mutta maksan ylinopeusmaksun mielihyvin, en ikinä alistu nysvärien kiusantekoon.
Mutta kerropa se vielä miksi päättelet ajamiseni olevan idioottimaista? Nysvääjät kun voi ohittaa turvallisestikin.
Odotan innolla.
Ja mitä Kiaan tulee, kerran sain vuokraamosta moisen alle. Oli hirveä peli.
Itse ajan johdonmukaisesti. 40 rajoituksella 50, 50 rajoitus 65, 60 rajoitus 80, 80 rajoitus 100, 100 rajoitus 120, 120 rajoitus 145. Ohitukset rivakasti, heti, kun mahdollista. Ohituskaistan ohituksiin varaudun hyvissä ajoin. Jos edessä nyhväävä demari paskalla volkkarillaan, ohitan sen jo ennen ohituskaistaa. Näin matka joutuu.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 23:07"]
[/quote]
Pitäisikö tästä provosoitua? En jaksa.
On teillä ongelmat. Mökille ajaessako se pinna taas on kiristynyt? Hankkikaa helikopteri, niin ei tarvitse kanssa-autoilijoita sietää. Talvisin joskus itse kun olen ohituskaistatiellä ajanut, niin eipä ole tuohon ongelmaan törmännyt. Kesällä ei vissiin edes auta ohitella?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 20:07"]
Minä ajelen tasaisen reipasta vauhtia ja annan muiden ajella omaan tyyliinsä. Jos kuitenkin joku roikkuu takapuskurissa siellä ohituskieltoalueilla tai esittelee idioottimaisuuttaan muilla keinoin, lisään vauhtia heti, kun idiootti alkaa kiihdyttää ohituskaistaa varten. Ei hän sitä yleensä kiihkoissaan edes havaitse tätä, polkee vain kaasua lisää ja lisää. Sitten, kun idiootilla on vauhtia neljäkymmentä yli rajoituksen, tasaan vauhtini ja jättäydyn kauemmas idiootin äkkijarrutusten varalta, koska hyvällä onnella välähtää kamera tai mäen takana on tutka odottamassa.
Kyllä, ihan harkitusti teen näin. Toimii!
[/quote]
Kaltaistesi takia ohitan ennen sitä ohituskaistaa. Toimii!
Ja hyvin olen vapaaehtoiselta ylinopeusmaksulta välttynyt.
[/quote]
Kyllä se sieltä vielä napsahtaa. Sitten lähtee sinulta Kian ajolupa hetkeksi aikaa. Paitsi tietysti siinä tapauksessa, että ehdit ensin tappaa itsesi ja perheesi idioottimaisella ajamisellasi. No, kumpikin on ihan hyvä vaihtoehto.
[/quote]
Rattiraivoat vaikket oo edes ratissa :D
Söpöä...
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:16"]On teillä siellä Suomessa ongelmat.
t. M5-kuski Saksasta :)
[/quote]
Noloa. Saksassa Bemarilla ei aja kun turkkilaiset ja jotkut suomalaispellet, jotka vielä luulee et se on cool.
[/quote]
Tiedätkö sinä mitä BMW M5 maksaa Suomessa tai Saksassa?
Muistakaa, että ohitetuksi tuleminen on miehelle aina nöyryytys ja tappio, varsinkin jos autossa on muitakin. Kiihdyttäessään hän on kuin toivottomassa tillanteessa oleva rintamasotilas; tappio on varma, mutta voitto ei saa olla viholliselle liian helppo. Siis tallaa pohjaan!
[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:15"]Minäkin haluaisin vanhan ysäriauton omistajana tietää miksi näin teet, eihän sillä mun autolla sitten vittu pääse ohi. Ja sitten taas ajetaan sun perässä satasen alueella 75 km/h, vaikka siellä häissä pitäisi olla jo puolen tunnin päästä.
[/quote]
Nii, ajoissahan ei vahingossakaan kannata lähteä. Ei etenkään silloin jos meinaa jo kiirekin olla.
Aivan turhaahan se on varautua mahdollisiin ongelmiin tien päällä. Eihän siellä nyt voi esim onnettomuutta olla joka aiheuttaa sitten liikenteen hidastumisen. Siis kamalan itsekkäitähän nämä kolarin osapuolet ovat kun kehtaavat tuollatavoin hidastaa kiire-kirsin ja hosu-harrin tiukkaakin tiukempaa aikataulua.
Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka lähtee jonnekin muka tärkeään tapahtumaan viime tinkaan ajamaan ja sit myöhästytään jonkun pikku jutun takia ja haukutaan aivan kaikki muut pystyyn ja miksi. Sen takia, ettei itse kunnioita toista lähtemällä AJOISSA liikenteeseen!
[/quote]
Etkö osaa lukea? Iltalukion käynyt, oletan...
Lue nyt uudestaan mistä oli kyse ja kommentoi sitä ja vaan sitä.
[/quote]
Niin, jos viestissä lukee "puolen tunnin päästä olisi häät..." niin miksi helvetissä sitä ei voi tosiaan lähteä AJOISSA liikkellee ja huomioida, että tien päällä voi sattua ihan mitä tahansa?
Iltalukio tai päivälukio, miten se nyt asiaan mitenkään vaikuttaa?