Loputon syrjimisen suo, kun yritän vain opiskella ja valmistua vihdoin ja viimein. Nyt katsoivat minut eronneeksi!!!! (VALITUS ON JO TEHTY!)
Olen niin kurkkuani myöten täynnä tätä loputonta syrjimistä. Olen tehnyt tehtävät, palauttanut, ollut aktiivisesti yhteydessä opettajiin (tähän väliin sanottakoon, että olen aikuinen ihminen huom huom), olen kysynyt epäselvät asiat, usein mitään vastausta saamatta.
Silti minulle lähetettiin kuulemiskutsu. En osallistunut, en saanut unta yöllä. Seuraavaksi tuli eropaperit.
V... mitä kiusantekoa!!!!!!
Minulla on ollut rankkaa, on ollut riita-asiaa käräjäoikeudessa ties kuinka kauan, on ollut henkilökohtaisia juttuja (fyysisiä vaivoja.)
KUTEN SANOIN, OLEN OLLUT AKTIIVISESTI YHTEYTTÄ KOULULLE JA SELITTÄNYT TILANTEET.
SILTI MINUT VAIN HEITETÄÄN PIHALLE. Millään tekemälläni ei ole mitään väliä, mitä v...a voin tehdä toisin?! Poissaoloja on ollut, sitä en kiistä, MUTTA olen aina selittänyt syyt ja tehnyt tehtäviä näyttääkseni opiskeluhaluni!!!!!
Olen niin väsynyt tähän etten saa tätä hel ve tin tutkintoa ikinä kasaan!!!! Minkä takia minua syrjitään?!?
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut mielenkiintoista kuulla vielä ap:n vastine, kun täällä on jo aukottomasti osoitettu että hän on tässä itse hölmöillyt. Onko tehnyt nöyräksi, onko oppinut jotain? Vai onko yhä harhat päällä ja oppilaitos vain kiusaa huvikseen. Emme taida ikinä tietää. Onnea seuraaviin opintoihin, toivottavasti migreeni on silloin vähän jo rauhoittunut.
Sen näkee sitten myöhemmin. Nyt hän on siinä kaiken myrskyn keskellä.
Miksi muuten ilkut? Miksi viimeinen sana sinulla on vittuilua?
Ilkun siksi, koska ottaa suunnattomasti päähän ihmiset, jotka eivät koskaan löydä vikaa itsestään, vaan se on aina muissa. AINA. Minkäänlaista reflektointikykyä ei ole. Se, että tämä tyyppi on tehnyt peräti valituksen, vaikkei itse edes mennyt omaan kuulemiseensa, osoittaa melkoista röyhkeyttä ja narsismia. Turha yrittää taputella olkapäälle ja kehottaa jatkamaan taistelua, jos ei osaa ottaa mokistaan opiksi. Se, että vastaavankaltainen skenaario tapahtuu myös tulevaisuudessa, on äärimmäisen todennäköistä. Silloinkin "sorretaan" ja "kiusataan", kun olisi vain ihan vähän lisää nukuttanut.
Tämä on oikein "kiusatun" perustyyppi, ryssii itse kaikki, ja sitten uhriutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut mielenkiintoista kuulla vielä ap:n vastine, kun täällä on jo aukottomasti osoitettu että hän on tässä itse hölmöillyt. Onko tehnyt nöyräksi, onko oppinut jotain? Vai onko yhä harhat päällä ja oppilaitos vain kiusaa huvikseen. Emme taida ikinä tietää. Onnea seuraaviin opintoihin, toivottavasti migreeni on silloin vähän jo rauhoittunut.
Ilkun siksi, koska ottaa suunnattomasti päähän ihmiset, jotka eivät koskaan löydä vikaa itsestään, vaan se on aina muissa. AINA. Minkäänlaista reflektointikykyä ei ole. Se, että tämä tyyppi on tehnyt peräti valituksen, vaikkei itse edes mennyt omaan kuulemiseensa, osoittaa melkoista röyhkeyttä ja narsismia. Turha yrittää taputella olkapäälle ja kehottaa jatkamaan taistelua, jos ei osaa ottaa mokistaan opiksi. Se, että vastaavankaltainen skenaario tapahtuu myös tulevaisuudessa, on äärimmäisen todennäköistä. Silloinkin "sorretaan" ja "kiusataan", kun olisi vain ihan vähän lisää nukuttanut.
Hmmm. Ja sen ilkkumisen kuvittelet jotenkin muuttava asioita parempaan?
Aapee tarvitsee apuani ei se ilkkuminen tai olalle taputtaminen sitä ole. Apu on jotain muuta. Onhan siinä rajat laitettava, mutta et sinä ivaamalla ketään auta.
Ajatuskuviosi kuulostaa siltä, että asioille ei mahda mitään.
Aapee on hukassa. Näytä se oikea tie mieluummin kuin mollaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aapee tarvitsee apuani ei se ilkkuminen tai olalle taputtaminen sitä ole. Apu on jotain muuta. Onhan siinä rajat laitettava, mutta et sinä ivaamalla ketään auta.
Eiköhän ap:lle ole lukuisat ammattilaiset näyttäneet sitä oikeaa tietä jo vuosikausia, mutta ei kiinnosta.
Kuulostat aivan lapsipuoleni äidiltä. En yhtään ihmettele jos olet hän!
Mutta, oma vika. Pitäisikö vaikka ottaa vastuu omasta elämästä? Jos et yhtä amistutkintoa saa kasaan, ois aika katsoa peiliin. Aina ei voi olettaa kaiken tulevan tarjottimella pöydälle.
Tainnut jäädä AP:lta nyt jotain olennaista kertomatta.
Vaikutat kiukuttelevalta tarhan hankalimmalta lapselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asioille alkaa mahtamaan vaikka mitä siinä vaiheessa, kun ihminen herää siihen että hänenkin on kannettava tietynlaista vastuuta omista asioistaan, eikä odottaa kaiken aikaa muiden korjaavan hänen töppäilynsä. Johan minä sen tuossa jo sanoin: reflektointikyky. Ei ap tarvitse mitään Yes-miehiä rinnalleen pöyristelemään, että "mites ne nyt noin". Ap tarvitsee ravistuksen niskavilloistaan ja opetuksen syyn ja seurauksen käsitteestä.
Koko vuodatus vaikuttaa nykyajalle tyypilliseltä uhriutumisteatterilta.
Vähän samaa meininkiä kuin jatkuvassa suden huutamisessa rasismin suhteen - ensin kustaan omat asiat, ei pidetä huolta omasta yhteisöstä, perseillään ja riehutaan, joudutaan ongelmiin ja lopuksi syytetään yhteiskuntaa/rakenteita/valtaväestöä. Peilistä ongelma ei löydy koskaan, vaikka siellähän se on.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijan erottaminen koulusta voi olla jopa laitonta. Opiskelijalla on aina oikeus tulla kuulluksi. Myös silloin, kun opinnot eivät etene, opintosuorituksia ei tule tarpeeksi tai tutkinto ei ole valmis määräajassa. Oletko ottanut yhteyttä Opetusministeriöön? Opetusministeriö valvoo oppilaitosten toimintaa Suomessa.
Joo, suosittelisin ottamaan suoraan yhteyttä opetusministeriin. Li Andersson on juuri palannut mammalomalta.
Vierailija kirjoitti:
SINÄ olet syrjitty. SINÄ olet silmätikku. SINÄ teit kaikkein oikein. SINUA kohdellaan aina väärin. Anna arvaan, kaikki työkaverit, eksät ja muutkin kohtaamaan tyypit on narsisteja ja sä olet tosi hyvä ihminen, jota aina kohdellaan väärin?
Ällöttävää lukea tollasta aikuisen ihmisen persoonallisuushäiriöistä natinaa. Ota vastuu itsestäs. Muilla ei ole sua kohtaan mitään velvollisuuksia.
Tämä. Löytyy niitä, jotka käräjöivät millloin mistäkin, ovat riidoissa sinne ja tänne, vaihtavat työpaikkaa tämän tästä, aloittelevat opiskelun ja lopettavat saman tien ja siirtyvät seuraavaan oppilaitokseen. Koska heitä syrjitään, vainotaan, ymmärretään väärin. AINA ja KAIKKIALLA. Ja vika on aina muualla. Usein soppaa ryydittää mt-ongelmat, epämääräinen väsymys, kolotus siellä ja täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen noudattanut suunnitelmaa, mutta kun mikään ei riitä. Olen niin kyllästynyt olemaan silmätikku. Haluan vain opiskella rauhassa ilman jatkuvaa kyttäämistä. Hakeuduin jo verkko-opintoihin ja takaisin opiskelupaikkaan, josta lähdin, jos vaikka jommassa kummassa saisin tämän hemmetin tutkinnon finaaliin.
Mitä tutkintoa opiskelet? Jos olet todella opiskellut suunnitelman mukaan, niin sinulla ei ole hätää. Erottamispäätös ei silloin ole laillinen.
No siitähän tässä nimenomaan on kyse. Miksi minua kohtaan on ok rikkoa lakia?? Se on silloin henkilökohtaista ja nimenomaan syrjimistä, kiusantekoa. Vaikka mitä teen niin mikään ei kelpaa eikä riitä, ei vastata viesteihin, lopulta heitetään pihalle. Jos tämä ei ole henkilökohtaista niin mikä on! Sitä tässä yritän selvittää, että mikä hemmetti ihmisillä on minua vastaan ja miksi kohtelevat minua näin! Enkä väitä, ettei kenelläkään muulla voi olla samanlaisia kokemuksia, varmasti on.
Jos tämä ei ole skitsofrenian oppikirjaesimerkki, niin en tiedä mikä on.
Vierailija kirjoitti:
Olen noudattanut suunnitelmaa, mutta kun mikään ei riitä. Olen niin kyllästynyt olemaan silmätikku. Haluan vain opiskella rauhassa ilman jatkuvaa kyttäämistä. Hakeuduin jo verkko-opintoihin ja takaisin opiskelupaikkaan, josta lähdin, jos vaikka jommassa kummassa saisin tämän hemmetin tutkinnon finaaliin.
Hakeuduit takaisin opiskelupaikkaan josta lähdit?
Mikset suorittanut opintojasi loppuun siellä?
Vierailija kirjoitti:
Yli 18-vuotiaan opiskelijan osalta on ongelma se, että opettaja ei voi lusmun poissaoloistakaan kysellä suoraan. Jotkut vanhemmat ovat ilmoittaneet, että hänen lapsensa ei ole saanut harjoittelua tai teoriaopetusta. Opettaja sanoi siihen, että "Jos se opiskelija olisi joskus täällä koululla, niin kyllähän se onnistuisi". Vanhemmat puolustelevat vätyksiä lapsiaan, koska lapset valehtelevat heille päin naamaa opintojensa tilasta. Alaikäisistä voi kysellä, että josko nousisivat kouluun edes ruokatuntiin mennessä :D
Kyllä täysi-ikäistenkin perään kysellään. Olin viime syksynä kaksi viikkoa pois ennen kuin vastuuopettaja soitti ja kyseli että meinaanko tulla kouluun (palasin seuraavana päivänä).
V***u sun kanssa AP. Älä ole tyhmä. Kun tulee kuulemiskutsu, meet paikalle vaikka et olisikaan saanut unta. Siinä olisit voinut osoittaa selkärankaa.
Voi Jeesus tätä nykyajan pullamössömeininkiä.
Nii, aina on syy kaikissa muissa, kun hommat ei suju, just.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitusvirheet johtuvat puhelimesta.
Ap
Kyllä minun puhelin ainakin ottaa komennot vastaan minulta. Kyllä ne virheet johtuu jostain muusta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijan erottaminen koulusta voi olla jopa laitonta. Opiskelijalla on aina oikeus tulla kuulluksi. Myös silloin, kun opinnot eivät etene, opintosuorituksia ei tule tarpeeksi tai tutkinto ei ole valmis määräajassa. Oletko ottanut yhteyttä Opetusministeriöön? Opetusministeriö valvoo oppilaitosten toimintaa Suomessa.
Tässäkin tapauksessa oli opiskelija pyydetty keskustelemaan. Eli oltiin kyllä yritetty ja annettiin mahdollisuus tulla kuulluksi. Mutta kiinnostiko ap:ta? No ei. Tällaisella pelleilyllä ei kannata mitään ministeriötä kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä sinä opiskelet?
Mikä sinusta tulee isona?
Millä kurssilla olet?
Mikä ammattikoulututkinto on kyseessä?
Opiskeletko sinä mitä?
Miten tämä liittyy asiaan? Ei se ala ole mitenkään vaativa. Elämäntilanne sen sijaan on, mutta olen ollut niin aktiivinen kuin olen pystynyt ja jaksanut olla.
Tämä ei kuitenkaan aina riitä tutkinnon loppuun saattamiseen. Tutkinto vaati tietyn määrän tehtäviä, tietyn osaamisen; ei voi kertoa tehneensä "niin paljon kuin on jakanut ja pystynyt", ja odottaa että paperit napsahtavat käteen.
Tämä lienee syy, miksi sait kutsun kuulemistulaisuuteen. Ja usko pois, opettajat ja opot tietävät nämä asiat sinua paremmin.
Ap, sinun kannattaisi nyt olla sopuisasti yhteydessä kouluusi ja kertoa että haluaisit palata sinne. Voi olla että ottavat sinut takaisin sillä ehdolla että otat tarjotut tukitoimet vastaan.
Jos et pääse sinne takaisin, hae johonkin toiseen kouluun opiskelemaan. Siellä sitten osallistut opetukseen ja teet tehtävät, jos ei onnistu niin otat heti apua vastaan. Kannattaa vaikka vastuuopettajalle kertoa jos joku mättää niin hän voi ohjata sinut kuraattorille, erityisopettajalle tai psykologille.
Lisäksi kehottaisin nyt rehellisesti miettimään että miksi tilanne on se mikä on, ja mikä on sinun osuutesi siihen. En tarkoita että pitäisi rypeä itsesyytöksissä ja ajatella että "voi ei olen ihan huono", vaan olisi hyvä jos pystyisit itse tiedostamaan mikä toiminnassasi johti nykyiseen tilanteeseen jotta voisit välttää tällaiset ongelmat jatkossa. Itsereflektio on arvokas taito ja siitä on hyötyä elämässä.
Miten muka opettajat ja opinto-ohjaajat eivät vastaisi viesteihin? Minä kyllä luulen, että vastaavat, ja itse asiassa ottavat yhteyttä itse, jos vaikuttaa siltä, ettei opiskelija pysy opintosuunnitelmassaan, ei ilmaannu kouluun ja hänellä on terveysongelmia. Jos ap on todellinen henkilö, niin hänen olisi ollut paras ottaa sairauslomaa, ihan lääkärintodistuksen kera, ja sitten tehdä ohjaavan opettajan kanssa uusi opintosuunnitelma. Ammattikoulu käsitykseni mukaan on nykyään aika joustava ja he nimenomaan haluavat tukea erilaisia opiskelijoita, eri ikäisiä, erilaisen koulutus- tai työkokemustaustan omaavia tai esimerkiksi oppimisvaikeuksista kärsiviä oppijoita. Joten jokin tässä ap:n tarinassa ei täsmää tai sitten hänelle ovat sattuneet erittäin välinpitämättömät ja ammattitaidottomat opettajat, jotka eivät edes vastaa viesteihin ja syrjivät mielenterveysongelmien perusteella.
Ja missä sinä olet?
Yleistäjän sukupolvea… noitahan riittää joka vuosikerran tolloihin.
…Ilkkuvia itseään jotenkin muita paremmiksi luulevia, toisten ihmisten halveksijoita. Siitäkö sinä voimasi tunnon saat? Toisten ihmiseen pilkkaamisesta? Kuvittelet olevasi sillä JOTAKIN? Mitä sinä luulet olevasi?
Kuvitteletko tosiaan, ihan tosissasi, että aapee olisi tuoda jamassa, jos hän oikeasti osaisi hoitaa asiansa?
Oikeesti. Miten tyhmä sinun täytyy olla. 🤷♀️🙆🏼♀️ Rajattoman tyhmä? Ehkä.