Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loputon syrjimisen suo, kun yritän vain opiskella ja valmistua vihdoin ja viimein. Nyt katsoivat minut eronneeksi!!!! (VALITUS ON JO TEHTY!)

Vierailija
07.07.2021 |

Olen niin kurkkuani myöten täynnä tätä loputonta syrjimistä. Olen tehnyt tehtävät, palauttanut, ollut aktiivisesti yhteydessä opettajiin (tähän väliin sanottakoon, että olen aikuinen ihminen huom huom), olen kysynyt epäselvät asiat, usein mitään vastausta saamatta.

Silti minulle lähetettiin kuulemiskutsu. En osallistunut, en saanut unta yöllä. Seuraavaksi tuli eropaperit.

V... mitä kiusantekoa!!!!!!

Minulla on ollut rankkaa, on ollut riita-asiaa käräjäoikeudessa ties kuinka kauan, on ollut henkilökohtaisia juttuja (fyysisiä vaivoja.)

KUTEN SANOIN, OLEN OLLUT AKTIIVISESTI YHTEYTTÄ KOULULLE JA SELITTÄNYT TILANTEET.

SILTI MINUT VAIN HEITETÄÄN PIHALLE. Millään tekemälläni ei ole mitään väliä, mitä v...a voin tehdä toisin?! Poissaoloja on ollut, sitä en kiistä, MUTTA olen aina selittänyt syyt ja tehnyt tehtäviä näyttääkseni opiskeluhaluni!!!!!

Olen niin väsynyt tähän etten saa tätä hel ve tin tutkintoa ikinä kasaan!!!! Minkä takia minua syrjitään?!?

Kommentit (333)

Vierailija
301/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

301 jatkaa:

Olen ollut vähän samassa tilanteessa kuin sinä. Aloitin maaliskuussa 2020 lähihoitajaopinnot, ja minulla oli alusta asti paljon poissaoloja. Vastuuopettaja soitti ja sovittiin että osallistun opetukseen.

Opinnot menivät silti koko kevään huonosti, ja kun elokuussa tuli aika mennä työssäoppimaan niin jouduin perumaan sen koska lähes kaikki tutkinnonosan teoriat oli tekemättä.

Vastuuopettaja laittoi minut muun ryhmän mukana tekemään seuraavaa tutkinnonosaa ja sovimme että tämä ensimmäinen tutkinnonosa tehdään myöhemmin.

Poissaolot jatkuivat ja olin ensimmäiset kaksi viikkoa kokonaan pois. Vastuuopettaja soitti ja sovimme että palaan kouluun. Sain kuin sainkin toisen tutkinnonosan teoriat kasaan, mutta en mennyt työssäoppimaan.

Tässä vaiheessa vastuuopettaja puuttui ns. kovemmalla kädellä tilanteeseen ja ehdotti että tilannettani käytäisiin läpi moniammatillisessa työryhmässä. Kieltäydyin, mutta sovimme että käyn kuraattorin luona puhumassa. Vastuuopettaja pyysi kuraattoria ottamaan minuun yhteyttä, tapasin hänet kahdesti ja hän rohkaisi minua tekemään ne isot ja raskaat muutokset elämässäni jotka oli pakko tehdä että opiskelu onnistuisi.

Tilanteeni oli siis se että asuin vielä kotona, ja perhetilanne oli niin hirveä ettei opiskelu tai muu elämä onnistunut. Ei mennä yksityiskohtiin, mutta minun oli aivan pakko muuttaa pois ja sen seurauksena perhesuhteita meni pysyvästi poikki (mikä on minun kannaltani kuitenkin hyvä).

Muuttoni jälkeen sain työssäoppimisen tehtyä ja sen toisen tutkinnonosan pakettiin. Tein loppukevään ensimmäisen tutkinnonosan teorioita, ja nyt tämän vuoden elokuussa pääsen viimein työssäoppimaan :)

Eli kannattaa ottaa tarjottu apu vastaan ja olla yhteistyökykyinen.

Vierailija
302/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sairastele 😂😂😂😂*

Minä en voi MIGREENILLENI JA MENKKAKIVUILLENI MITÄÄN.

Migreeni ja menkkakivut. Niillä onkin hyvä ratsastaa.

Kuvitteletko, että olen opiskelukykyinen, jos päässä jyskyttää??? Jos vatsassa kramppaa niin, että joudun hengittämään syvään, jotta kipu helpottuisi?? Minua v...ttaa ehkä maailman eniten, että nainen kehtaa aukoa toiselle naiselle naamaansa tämän menkkahel--vetistä sekä ylipäätään sairauksista (migreeni on sairaus.) Minähän olen niihinkin syypää!!!!

Öööö.. noin 35% työpaikkani naisista on migreeni ja kivuliaat kuukautiset. Jos ne oikeasti haittaavat noin paljon, niihin on olemassa lääkitys. Itse sain migreenin estolääkkeen ja minulla on eräs sairaus, joka aiheuttaa todella kovia päänsärkyjä aika ajoin. Jos olisin aina poissa kun johonkin paikkaan jomottaa, en pääsisi töihin koskaan. Eipä kovin moni muistakaan naisista ole samoista syistä usein pois.

Hoida asiasi ja kerää itsesi. Kaikilla on joskus vaikeaa ja silti täytyy vain pitää elämä kurssissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ammattitaidontonta karata heitetä pellolle, vaan etsitään tapa jolla henkilö pystyy valmistumaan.

Vierailija
304/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

” En saanut unta yöllä enkä mene kuuntelemaan valheita itsestäni. ”

… kuuntelemaan valheita itsestäni …

jep jep!

Vierailija
305/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikseivät viestit kelpaa. Olen kertonut tilanteestani liikaakin, kysynyt saamatta vastauksia. miksi heillä ei ole mitään velvollisuuksia minua kohtaan??

Koska oppilaitos ei kaipaa viestejäsi, se kaipaa henkilökohtaisen kehittämisen suunnitelmasi noudattamista. Paljonko olet sooloillut?

Etkö ymmärrä, että sääntöjä täytyy noudattaa? Jos poissaoloilla on maksimi ja jos koulu vaatii kuulemista, sääntöjä on noudatettava. Kertoiko koulu, että kuuleminen on pakollinen? Voitko pyytää uutta kuulemista?

Et ole asemassa, jossa voit esittää vaihtoehtoisia tapoja, kuten viestejä, joissa selität asioita.

Tai ainakin niitä vaihtoehtoisia tapoja kannattaisi esittää ETUKÄTEEN. Nyt voit olla yhteyksissä ja pahoitella, miksi et päässyt kuulemiseen, ja pyytää uutta mahdollisuutta.

Vierailija
306/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sivulla 4:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen noudattanut suunnitelmaa, mutta kun mikään ei riitä. Olen niin kyllästynyt olemaan silmätikku. Haluan vain opiskella rauhassa ilman jatkuvaa kyttäämistä. Hakeuduin jo verkko-opintoihin ja takaisin opiskelupaikkaan, josta lähdin, jos vaikka jommassa kummassa saisin tämän hemmetin tutkinnon finaaliin.

Entä jos et vaan pysty noihin opintovastimuksiin tai sitten et pysty niihin nyt?

Olisit voinut keskeyttää määräajaksi ja aloittaa sitten, kun voit paremmin.

Nyt kun sinut on erotettu, niin en tiedä miten se menee.

Joko sinulla on resurssit hoitaa nuo opinnot tai sitten yrität opiskella sellaista, mihin ei ole resursseja.

Vaikea sanoa, kun en tiedä tilannettasi. Kuulostaa vain siltä, että yrität ämpätä itsellesi liikaa kuormaa samaan kuormaan.

Voisitko hoitaa itseäsi paremmin?

Vaadin itseltäni paljon, ja ikää on sen verran, etten todellakaan halua alkaa odottelemaan vuosikausia, jotta voin taas jatkaa. En tule parantumaan mt-jutuista, joten niiden kanssa täytyy vain elää niin hyvin kuin pystyy. Minä saan voimaa siitä, kun minua ei kytätä ja oteta silmätikuksi, vaan annetaan opiskella/työelämässä tehdä työtä ilman jatkuvaa puuttumista. Tarvitsen vain vastaukset viesteihin ja jotain välipalautetta. Siten jaksan.

Eli ei ole "vasta lapsi" kyseessä vaan ihan aikuinen ihminen, jolta odottaisi myös aikuisen vastuuta. Sitä ei vaikuta kumminkaan löytyvän kuten ei myöskään alkeellisintakaan itsereflektiokykyä tai kykyä syy-seuraussuhteiden hahmottamiseen.

Ei se ole iästä kiinni, jis ei elämänhallinta ole hallussa. Siinä kohtaa aapee on kovia kokenut lapsena ja nyt aikuisena alkaa tuo oppi. Aapeellä on energiaa, kun han vaan nyt rauhoittuu ja hakee apua. Aina voi kehittyä.

Tukevaa ja luottamuksen täyteistä lapsuutta ei saa jälkikäteen, jos ei ole lapsena saanut epäonnistua, niin nyt voi antaa sen luvan itse.

… nyt voi alkaa opetella uutta.

Hassua, että ihmiset täällä kuvittelevat, että ihminen oliSi fiksu ja kykenevä ja valmis vain sillä meriitillä, että näyttää ulkoapäin aikuiselta.

Kuka täällä on valmis?

Mitä opittavaa tai opeteltavaa sinulla on omassa elämässäsi? Haloo.

Multa on nyt ainakin mennyt ihan ohi tuo ap:n viesti, jossa hän kertoi vaikeasta lapsuudestaan. Missä sellainen on?

Ja ap:hna sanoi hänellä olevan mm mt-ongelmia. Miten sä nyt onnistuit sen kippaamaan täysin, kun se kuitenkin varmasti se merkittävin "syypää" tässä.

Hassua, kun jotkut ihmiset ajattelevat, että kaikki omat ja toistekin ongelmat on vain vaikean tai "vaikean" lapsuuden syytä. Vika aina vanhemmissa, ei koskaan siinä, joka sieltä peilistä vastaan katselee...

.

Tulkitset nyt omiasi.

Lue pikkusen psykologiaa, niin sinulla voi olla mahdollisuuksia ymmärtää.

Ehkä on tai sitten ei.

🥸

Vierailija
307/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut mielenkiintoista kuulla vielä ap:n vastine, kun täällä on jo aukottomasti osoitettu että hän on tässä itse hölmöillyt. Onko tehnyt nöyräksi, onko oppinut jotain? Vai onko yhä harhat päällä ja oppilaitos vain kiusaa huvikseen. Emme taida ikinä tietää. Onnea seuraaviin opintoihin, toivottavasti migreeni on silloin vähän jo rauhoittunut.

Ei se halua kuulla "valeita itsestään", että olisi muka itse hölmöillyt. Siksi niin suurieleisesti poistuikin keskustelusta. Ei kukaan uhriutuja halua kuulla, että vika on itsessä.

Vierailija
308/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut mielenkiintoista kuulla vielä ap:n vastine, kun täällä on jo aukottomasti osoitettu että hän on tässä itse hölmöillyt. Onko tehnyt nöyräksi, onko oppinut jotain? Vai onko yhä harhat päällä ja oppilaitos vain kiusaa huvikseen. Emme taida ikinä tietää. Onnea seuraaviin opintoihin, toivottavasti migreeni on silloin vähän jo rauhoittunut.

Sen näkee sitten myöhemmin. Nyt hän on siinä kaiken myrskyn keskellä.

Miksi muuten ilkut? Miksi viimeinen sana sinulla on vittuilua?

Ilkun siksi, koska ottaa suunnattomasti päähän ihmiset, jotka eivät koskaan löydä vikaa itsestään, vaan se on aina muissa. AINA. Minkäänlaista reflektointikykyä ei ole. Se, että tämä tyyppi on tehnyt peräti valituksen, vaikkei itse edes mennyt omaan kuulemiseensa, osoittaa melkoista röyhkeyttä ja narsismia. Turha yrittää taputella olkapäälle ja kehottaa jatkamaan taistelua, jos ei osaa ottaa mokistaan opiksi. Se, että vastaavankaltainen skenaario tapahtuu myös tulevaisuudessa, on äärimmäisen todennäköistä. Silloinkin "sorretaan" ja "kiusataan", kun olisi vain ihan vähän lisää nukuttanut.

Tämä on oikein "kiusatun" perustyyppi, ryssii itse kaikki, ja sitten uhriutuu. 

No, sinä ainakin olet niitä kiusaajia. Et pysty näkemään etkä myöntämään.

Vierailija
309/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se halua kuulla "valeita itsestään", että olisi muka itse hölmöillyt. Siksi niin suurieleisesti poistuikin keskustelusta. Ei kukaan uhriutuja halua kuulla, että vika on itsessä.

Äh.

Aapeellä on nyt elämä sekaisin ja täällä porukka pätee isona sillä, että yhdellä on nyt vaikeeta.

Vierailija
310/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kirjoittanut tehtäviäsi yhteispalvelupisteen pistäytymiskoneella? Se on tarkoitettu liitteiden tulostamiseen, n.2-3 minuuttia, ei tuntien istuntoja.

Vierailija
311/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat aivan lapsipuoleni äidiltä. En yhtään ihmettele jos olet hän!

Mutta, oma vika. Pitäisikö vaikka ottaa vastuu omasta elämästä? Jos et yhtä amistutkintoa saa kasaan, ois aika katsoa peiliin. Aina ei voi olettaa kaiken tulevan tarjottimella pöydälle.

Hanna?

Vierailija
312/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh.

Aapeellä on nyt elämä sekaisin ja täällä porukka pätee isona sillä, että yhdellä on nyt vaikeeta.

Aplle on tarjottu kädestä pitäen apua. Sama homma jatkunut jo vuosia. Mikään ei kelpaa ja kaikki on huonosti. Turha sitä on enää auttaa.

Vierailija
313/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulemiskutsu? Etkä mennyt. Intressant.

En mene kiusattavaksi. Olen ollut niin aktiivinen kuin olen rankassa tilanteessa voinut olla, silti sitä ei noteerata mitenkään eikä tehtävien tekeminen ole etenemistä. Poissaoloja on ollut liikaa, mutta kuten kerroin, olen selittänyt syyn monta kertaa koululle ja tehnyt tehtäviä oma-aloitteisesti.

12 ihmistä on yläpeukuttanut, loput 235 ovat joko sitä mieltä että provosi on suhteettoman paska, tai olet uhriutuva kermaperse.

Vierailija
314/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te vaan jatkatte, vaikka ap eli miekkoshullu kyllästyi tähän provoonsa jo aikoja sitten. 😀

Vierailija
315/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te vaan jatkatte, vaikka ap eli miekkoshullu kyllästyi tähän provoonsa jo aikoja sitten. 😀

Ja se häiritsee sua jotenkin?

Vierailija
316/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitusvirheet johtuvat puhelimesta.

Ap

Juu juu, kaikki sun ongelmat johtuvat jostain muusta kuin itsestäsi 😂

Mikset mennyt kuulemiseen? On tietyt menettelytavat, joilla asiat hoidetaan ja ne ovat kaikille samat.

Hoidata pääsi, se on suurin ongelmasi nyt, kun et kykene rationaalisesti toimimaan.

Vierailija
317/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on passiivisagressiivisen perikuva.

Vierailija
318/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene kiusattavaksi. Olen ollut niin aktiivinen kuin olen rankassa tilanteessa voinut olla, silti sitä ei noteerata mitenkään eikä tehtävien tekeminen ole etenemistä. Poissaoloja on ollut liikaa, mutta kuten kerroin, olen selittänyt syyn monta kertaa koululle ja tehnyt tehtäviä oma-aloitteisesti.

No olisit mennyt selittämään asian heille vielä kertaalleen. Olisit saattanut saada apua tilanteeseen. Kun jätit menemättä, koulu on tulkinnut sen niin että sua ei opinnot kiinnosta, ja erottanut. Ei tuossa tilanteessa koululle jää paljon vaihtoehtoja. Aina on sellaisiakin ihmisiä, jotka jaksavat käydä tunneilla ja opiskella muiden tahdissa. Valitettavasti mikään koulu tai opisto ei loputtomiin katsele poissaoloja, vaikka syy olisi miten hyvä. 

Sulla on nyt aika sekavaa settiä. Miksi puhut "syrjinnästä"? Mitä vähemmistöä edustat? Miksi sulla on useampi juttu oikeudessa? Haastatko aina oikeuteen kaikki , jos ei kohtelu sua miellytä? 

Vähän voisit avata asiaa enemmän.

Vierailija
319/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisit mennyt selittämään asian heille vielä kertaalleen. Olisit saattanut saada apua tilanteeseen. Kun jätit menemättä, koulu on tulkinnut sen niin että sua ei opinnot kiinnosta, ja erottanut. Ei tuossa tilanteessa koululle jää paljon vaihtoehtoja. Aina on sellaisiakin ihmisiä, jotka jaksavat käydä tunneilla ja opiskella muiden tahdissa. Valitettavasti mikään koulu tai opisto ei loputtomiin katsele poissaoloja, vaikka syy olisi miten hyvä. 

Sulla on nyt aika sekavaa settiä. Miksi puhut "syrjinnästä"? Mitä vähemmistöä edustat? Miksi sulla on useampi juttu oikeudessa? Haastatko aina oikeuteen kaikki , jos ei kohtelu sua miellytä? 

Vähän voisit avata asiaa enemmän.

Siellä oli ihmisiä kokoontunut varta vasten kuulemaan ap:ta ja syitä miksi koulu ei etene niin kuin pitäisi. Siellä ne odottivat pyöritellen sormiaan jos vaikka ap on myöhässä esim. bussin ojaan ajamisen takia. Ap vaan nukkui ja piereskeli koska ei halua kuunnella valheita!!! Ja sitä paitsi nukkuikin vielä huonosti!!!! Sitten onkin että kylläpäs syrjivät :DDDDddddddd

Vierailija
320/333 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset hallintoprosessit etenevät tietyllä kaavalla kun on saavutettu se piste, että ei vain mikään onnistu (tukitoimista, keskusteluista ja neuvotteluista huolimatta). Opiskelijan opinnot eivät etene suunnitellusti, joten hänelle varataan mahdollisuus tulla kuulluksi asiassa eli antaa oma selvityksensä tilanteesta.

Jos ei osallistu kuulemiseen, voidaan koulutus päättää. Aivan turha valittaa Aviin kun prosessi on mennyt oikein. Toivottavasti ap palaa sitten vielä tänne kertomaan lopputuloksen. Ai niin, sitten Avi syrjii ja hän valittaa seuraavalle taholle.

Hänhän on ilmiselvä miekkos-, erillistalo- ja vesilaskuhullu, jonka muuttoa omistusasunnosta sossu ei yl-lät-tä-en maksanut ja joka söi työharjoittelupaikassa autossa eväitään koska parkkikiekko ja ruoan ostamisen ennakoinnin mahdottomuus. Oliko sama henkilö myös, joka suuttui kun työhaastattelija / harjoittelupaikan tarjoaja kysyi juoko hän kahvia tms.

Joku voisi kaivaa vanhat ketjut esiin näistä aiheista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme