Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen vapaaehtoistyö yksinäiselle?

Vierailija
11.07.2024 |

Yksinäisyyteen aina ehdotetaan vapaaehtoistyön tekemistä. Millaista työtä kannattaa ruveta tekemään että saa kontakteja? Olin joskus hyväntekeväisyyskirpputorilla mutta tehtäväni oli hyllyttää tavaroita eikä siinä oikeasti tavannut ihmisiä. Olen katsonut tarjontaa erilaisista vapaaehtoistöistä ja moni niistä tuntuu sosiaalisesti aika vaativilta, ollaan ikään kuin tukihenkilöitä toisille haastavissa tilanteissa. Sopiiko se sitten yksinäiselle jolla ole oikein mitään mitä antaa muille? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten vapaaehtoistyötä, jos yksinäisyys pakottaa sinut tekemään sitä?

2/13 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ehdottanut, että mene löytöeläintaloihin leikittämään kissanpentuja, että niistä tulee sosiaalisempia ja siten helpommin sijoitettavia, mutta tahdotkin vain ihmiskontakteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen niin ala pitämään seuraa yksinäisille miehille. NE voi jopa maksaa siitä 200 euroa tunti.

Tämä on hyvä. Ihan juttuseuran puutteessakin on paljon miehiä, ei tarvitse seksuaalisiin palveluksiin ryhtyä.

Vierailija
4/13 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinä tarvitsisit itse vapaaehtoisen ystäväpalvelun tukihenkilön. Jos itse haluat tehdä vapaaehtoistyötä, se voisi olla jotain ihan muuta kuin sosiaalisia kontakteja keskeisesti sisältävää.

Vierailija
5/13 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sitten vapaaehtoistyötä, jos yksinäisyys pakottaa sinut tekemään sitä?

Vapaaehtoistyötä aina suositellaan yksinäisille.

Vierailija
6/13 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Olisin ehdottanut, että mene löytöeläintaloihin leikittämään kissanpentuja, että niistä tulee sosiaalisempia ja siten helpommin sijoitettavia, mutta tahdotkin vain ihmiskontakteja.

Missä olen niin sanonut? Löytöeläinten leikittäminen olisi kivaa, mutta pk-seudulla ajat on aina varattu ja 12 ihmistä jonossa. 

Mitä vikaa muuten on siinä että haluaisi myös ihmiskontakteja?

Vierailija
7/13 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spr ystävätoiminta

Vierailija
8/13 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten kanssa ulkoileminen ja yhdessä asioilla käyminen, ovat tosi kiitollisia ja saa kuulla mukavia juttuja entisistä ajoista. 

Vierailija
9/13 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuulut seurakuntaan, auttamaan kirkkokahveille ja muihin tapahtumiin. Keittiöhommissa jutellaan yleensä.

Talkoo-tyyppiset on hyviä. Esim. haittakasvien kitkemistalkoot. Pitää vain sitten irse myös jutella ihmisille.

Vierailija
10/13 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhusten kanssa ulkoileminen ja yhdessä asioilla käyminen, ovat tosi kiitollisia ja saa kuulla mukavia juttuja entisistä ajoista. 

Haluaisin ikäisiäni kontakteja molemmista sukupuolista.

Vierailija
11/13 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista, minkä tekemiseen on työkkärin kirjallinen hyväksyntä. Suullista hyväksyntää ei kannata kelpuuttaa, koska ne on kovia lopettamaan työttömyysetuuksia, jos menet omatoimisesti vapaaehtoistyöhön.

Vierailija
12/13 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutistu järjestöjen ja seurakuntien vapaaehtoistoimintaan. Löydät ehkä mieleisen niistä. Vaikea sanoa, mikä just sopii yksinäiselle, kun tarpeet/rajoitteet ovat yksilöllisiä teilläkin. Itse tiedät parhaiten.

Vierailija
13/13 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisiko nuoren tai lapsen tukihenkilö? Siitä rajataan mt-tapaukset, joten voisi olla aika antoisaakin touhuta yhdessä kaikenlaista.