Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheiden itsekkyys!

Vierailija
12.07.2014 |

Lapsiperheet ovat todella , todella itsekkäitä. Tänäänkin aamulla ihmeteltiin miksi lastenrattailla ei ole etuajo-oikeutta laivasta poistuttaessa, selitykset ja ehdotukset eivät kelvanneet.

Nyt huudetaan kovaan ääneen lapsiparkeista, vaikka niitä ilmankin ovat ihmiset ennen pystyneet käymään kaupoissa.

Ravintoloissa vaaditaan kohtuuttomia LAPSIperheille, vaikka tuovat vähiten rahaa ravintolalle, tiedän kokemuksesta. Eri asia on toki joku

Puuhamaan ravintola.

Talvella huudettiin kurkku suorana kun ilmaista rahaa , lapsilisää oltiin vähentämässä.

Lisäksi kaikkien tulisi ihastella Noora-Jormaa ja Tauno-Kaisaa aina kovaan ääneen , kehua heitä ja ennenkaikkea ostaa lahjoja niille.

Mihin tämä loputon itsekkyys perustuu? Olitteko yhtä itsekkäitä jo ennen lapsen saantia , vai miksi vanhemmista tulee idiootteja lapsen syntymän jälkeen?

Asiallista keskustelua, kiitos.

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:11"]

Lapsettomat ei saa kohtuuttomasti yhteiskunnan etuja, siksi niiltä on aika vaikea leikata. Kyllähän lapsilisän lisäksi paljon yhteiskunnan varoja menee lasten terveydestä ja koulutuksesta huolehtimsieen. Synnytyskin on aika kallis paukku jossain jenkkilässä, täällä ilmaista.

[/quote] ..Ja sun -lapsettoman- terveydestä ja koulutuksesta ei ole valtio huolehtinut.. jaa niin,mutta eihän sua ole kukaan synnyttänyt!?  ;)

Vierailija
102/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy noudattaa mitä meidän Nikopetteri sanoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:34"]

En minä odota etuajo-oikeutta rattailleni laivalla. Mutta jos rynnitte edelleni, älkää valittako kun pilttini saa raivokohtauksen enkä pääse siitä mihinkään. Joudutte siis kuuntelemaan hänen kirkunaansa ihan omaa syytänne :) toki hänet on kasvatettu, mutta alle 2-vuotiaan kommunikointi on vielä rajallista, ja siinä vaiheessa kun hermo menee sen tosiaan huomaa. Normaalitilanteessa poistumme tietysti välittömästi paikalta, en ala hyssyttelemään uhmakohtauksen saanutta keskellä kauppaa vaan menemme autoon rauhoittumaan.

Olen iloinen jos pääsemme perhepaikalle, koska ostoksille mennessä hankin vähintään viikon tarpeet kerralla. Yleensä menen lapsen kanssa kahdestaan, joten helpottaa suuresti jos auto on lähellä ulko-ovia ja auton ovet saa reippaasti auki. Mikäli tämä kaivelee jonkun napaa, niin ole hyvä vaan ja aja siihen perhepaikalle - oma on häpeäsi.

Ravintolassa käyn mieluiten mieheni kanssa kahdestaan, se on meidän treffihetkemme. Mutta kuinka lapsi oppii käyttäytymään, jos häntä ei pienestä pitäen vie sosiaalisiin tilanteisiin? Tähän asti olemme onneksi säästyneet ravintolaraivareilta emmekä ole aiheuttaneet häiriötä muutenkaan. Onnea on siis ollut matkassa, mutta en väheksy kasvatuksemmekaan ansiota tässä.

Miksi me siis olisimme ongelma ap:n kaltaisille ihmisille? En ymmärrä. Sama kuin minua ärsyttäisi ravintolassa yksin syövä lapseton - kehtaakin nyt yksin vallata kokonaisen pöydän! Herramunjee! Juu ei ärsytä sellainen :)

[/quote]

ohitit siis kysymykset perusteluineen. mun piltti raivoaa? miksi siis raahaat

sitä ihmisten ilmoille? laivalla sun on pakko olla tientukkeena pahimmassa rysässä?

[/quote]

Ei mutta miksi sun? Missä on käytöstavat vanhukst ja lapset ensin??

Vierailija
104/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

97 jatkaa.. Ajatelkaa asia niin päin, että jokainen maksaa sitten aikuisena veroina takaisin (takautuvasti) ne neuvolat, koulutukset sun muut.. ja verojahan maksetaan täällä kukin kykynsä mukaan. Tällöin ne jotka eivät ole tehneet lapsia, niiden lapsien ei tarvitse maksaa takautuvasti, kun eivät ole palveluja käyttäneetkään!!? Ainoa vastuu mikä vanhemmille jää, on kasvattaa rehellisiä ja hyviä veronmaksajia tähän yhteiskuntaan ja pitää "sijoitus" turvassa siihen asti, että näistä tulee aikuisia.

Vierailija
105/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä velat, miten käy jos alkaa ilmestyä enemmänkin vapaaehtoista lapsettomuutta, eikä suomalaiset lisäänny.... Voipi olla että somalit kansoittaa Suomen melko tehokkaasti, kun yhdessä perheessä on 6-12 lasta ja niiden lapset jatkaa sukua samaan potenssiin.

Kannattais varmaan meidänkin, mukavuudenhaluisten suomalaisten alkaa hankkimaan vähän isompia perheitä.

Vierailija
106/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:51"]Ymmärrättekö te että ne lapset joihin nyt teidän mielestänne tuhlataan yhteiskunnan rahoja (kaikenmaailman terveydenhoitoo ja synnytyskin ilmasta) ovat niitä jotka tekee töitä ja maksaa veroja sitten kun te olette vanhuksia ja teidän hoitonne maksetaan yhteiskunnan rahoilla? 

Niin tämä yhteiskunta nyt vaan toimii.. Kun olet lapsi yhteiskunta panostaa sinuun jotta voit aikuisena tehdä töitä ja maksaa veroja ja tämän systeemin turvin olla vanha, saada eläkettä ja sairastaa yhteiskunnan laskuun. 

[/quote]

Eipä ole niin varmaa, että sinunkin janica-petterisi tekisi töitä tulevaisuudessa. Voihan siitä.tulla vaikkapa narkkari ja sossun elätti. Silloin se on pelkkää persnettoa tälle valtiolle.

Oletko miettinyt tätä asiaa ollenkaa?

[/quote]Olen miettinyt ja sekin on kuule osa tätä yhteiskuntaa että 100 % sukupolvesta ei tule tuottavia kansalaisia, osa kuolee nuorena ja osa ei kykene töihin syystä a tai b. Oletkos itse miettinyt että lapsiperheitä ja lapsia tuetaankin juuri siksi että mahdollisimman suuri määrä kasvaisi tuottaviksi kansalaisiksi? Kun jonkun se on maksettava sinun pyllynpesut ja syöttämiset kun olet vanha. 

Vierailija
107/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 01:26"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:34"]

En minä odota etuajo-oikeutta rattailleni laivalla. Mutta jos rynnitte edelleni, älkää valittako kun pilttini saa raivokohtauksen enkä pääse siitä mihinkään. Joudutte siis kuuntelemaan hänen kirkunaansa ihan omaa syytänne :) toki hänet on kasvatettu, mutta alle 2-vuotiaan kommunikointi on vielä rajallista, ja siinä vaiheessa kun hermo menee sen tosiaan huomaa. Normaalitilanteessa poistumme tietysti välittömästi paikalta, en ala hyssyttelemään uhmakohtauksen saanutta keskellä kauppaa vaan menemme autoon rauhoittumaan.

Olen iloinen jos pääsemme perhepaikalle, koska ostoksille mennessä hankin vähintään viikon tarpeet kerralla. Yleensä menen lapsen kanssa kahdestaan, joten helpottaa suuresti jos auto on lähellä ulko-ovia ja auton ovet saa reippaasti auki. Mikäli tämä kaivelee jonkun napaa, niin ole hyvä vaan ja aja siihen perhepaikalle - oma on häpeäsi.

Ravintolassa käyn mieluiten mieheni kanssa kahdestaan, se on meidän treffihetkemme. Mutta kuinka lapsi oppii käyttäytymään, jos häntä ei pienestä pitäen vie sosiaalisiin tilanteisiin? Tähän asti olemme onneksi säästyneet ravintolaraivareilta emmekä ole aiheuttaneet häiriötä muutenkaan. Onnea on siis ollut matkassa, mutta en väheksy kasvatuksemmekaan ansiota tässä.

Miksi me siis olisimme ongelma ap:n kaltaisille ihmisille? En ymmärrä. Sama kuin minua ärsyttäisi ravintolassa yksin syövä lapseton - kehtaakin nyt yksin vallata kokonaisen pöydän! Herramunjee! Juu ei ärsytä sellainen :)

[/quote]

sitä ihmisten ilmoille? laivalla sun on pakko olla tientukkeena pahimmassa rysässä?

[/quote]

Ei mutta miksi sun? Missä on käytöstavat vanhukst ja lapset ensin??

[/quote]

miksi olisin kiinnostunut SINUN PILTISTÄSI? itse olet sen itsekkäästi pykännyt.

kasvatatko lastasi oikein? ainakin se osaa siis raivota?

katse peiliin?

Vierailija
108/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
109/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

palattasiinko alkuperäisiin kysymyksiin? =)

Vierailija
110/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Siis pitäisi jäädä kotiin koska se mahdollisuus, että lapsi saa raivokohtauksen, on olemassa? Pitäisikö minun rakentaa kotiin joku kaupunkisimulaattori, jolla hän voi opetella käyttäytymään julkisilla paikoilla vai miten ajattelit että kasvatuksen voi parhaiten hoitaa? Niin typerä tuskin olet, että kuvittelet fiksuja ihmisiä kasvavan kotona kököttämällä.

Laivalla olen siellä, mihin satun mahtumaan. En todellakaan ala raivaamaan tietä kaikista perimmäiseen nurkkaan jotta ollaan varmasti pois tieltä :D sinä sen sijaan voisit perustella, miksi sinun on pakko rynniä takaani ja samalla mulkoilla koska en pääse yhtä ketterästi eteenpäin kuin sinä.

Vierailija
111/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:48"]

[/quote]

[/quote]

Siis pitäisi jäädä kotiin koska se mahdollisuus, että lapsi saa raivokohtauksen, on olemassa? Pitäisikö minun rakentaa kotiin joku kaupunkisimulaattori, jolla hän voi opetella käyttäytymään julkisilla paikoilla vai miten ajattelit että kasvatuksen voi parhaiten hoitaa? Niin typerä tuskin olet, että kuvittelet fiksuja ihmisiä kasvavan kotona kököttämällä.

Laivalla olen siellä, mihin satun mahtumaan. En todellakaan ala raivaamaan tietä kaikista perimmäiseen nurkkaan jotta ollaan varmasti pois tieltä :D sinä sen sijaan voisit perustella, miksi sinun on pakko rynniä takaani ja samalla mulkoilla koska en pääse yhtä ketterästi eteenpäin kuin sinä.

[/quote]

SINÄ ja PILTTI. eli näillä oikeutat sen että muut ihmiset saavat kärsiä kakarasi käytöksestä ja huonosta kasvatustavastasi?

Muut ovat maksaneet matkasta jopa enemmän kuin sinä.

Jos lapsesi raivoaa, vie se muualle kuin väkijoukkoon.

Mutta ei. Olen ÄITI ja saan olla ITSEKÄS!

Vierailija
112/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:38"]

palattasiinko alkuperäisiin kysymyksiin? =)

[/quote]

Tähän ei mammojen ajattelukyky taida valitettavasti riittää.

Rageeminen ja viha on nastempaa  ;)

Vierailija
113/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:45"]

Johan sitä on joissakin kauppakeskuksissa lapsiparkit, nimittäin eläinkaupat joissa eläimiä myynnissä!!!

Aivan törkeän USEIN saa kuulla kuinka äiti tai isi tokaisee jälkikasvullee "Ootelkaas te täällä ku isi / äiti käy kaupassa". Ja jotkut vilä kehtaavat myyjille suuttua kun nämä eivät kerkee vahtimaan heidän pikku pilttejään!!!

[/quote]

juu. tai lapset saa riehua aivan vapaana hyllyjen välissä kun muut, maksavat asiakkaat saa varoa niitä. sama ravintoloissa ja lentokoneissa sekä laivoilla.

kasvattakaa ne sinappikoneenne kun kerran niitä suollatte

[/quote]

Juurikin näin!

Olen monesti ollut eräässä eläinkaupassa ns. apulaisena ja voin sanoa, että joskus meinaa himppasen käpy palaa kun minulle tullaan naama punaisena kiljumaan kun pikku pilttu onkin kadonnut myymälästä. Ja joka kerta asiallisesti kerron miten tämä on myymälä eikä mikään lapsiparkki. Vaan ei, on minun syyni kun teen töitä enkä vahdi heidän pilttejään ilmasiksi.

Mulle on ihan sama miten vanhemmat pentunsa kasvattaa, mutta jossain kohtaa on vanhemmilla aivoissa reikä, kun kuvittelevat eläinkaupan olevan lapsiparkki!!!

Vierailija
114/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Noin se menee, valitettavastikin. Tosin monessa kohdassa noi jutut voi olla iso helpotus. Itse olen eronnut, ja vaikka olen uudestaan naimisissa, liikun paljon yksin lasten kanssa.

t: kolmen pienen äiti

Vierailija
115/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 20:19"]Lapsiperheet ovat todella , todella itsekkäitä. Tänäänkin aamulla ihmeteltiin miksi lastenrattailla ei ole etuajo-oikeutta laivasta poistuttaessa, selitykset ja ehdotukset eivät kelvanneet.

Nyt huudetaan kovaan ääneen lapsiparkeista, vaikka niitä ilmankin ovat ihmiset ennen pystyneet käymään kaupoissa.

Ravintoloissa vaaditaan kohtuuttomia LAPSIperheille, vaikka tuovat vähiten rahaa ravintolalle, tiedän kokemuksesta. Eri asia on toki joku

Puuhamaan ravintola.

Talvella huudettiin kurkku suorana kun ilmaista rahaa , lapsilisää oltiin vähentämässä.

Lisäksi kaikkien tulisi ihastella Noora-Jormaa ja Tauno-Kaisaa aina kovaan ääneen , kehua heitä ja ennenkaikkea ostaa lahjoja niille.

Mihin tämä loputon itsekkyys perustuu? Olitteko yhtä itsekkäitä jo ennen lapsen saantia , vai miksi vanhemmista tulee idiootteja lapsen syntymän jälkeen?

Asiallista keskustelua, kiitos.

[/quote]

Itsekkin kummastelen tätä. Mutta kun ne LAPSET!

[/quote]

kyllä. olemme itse itsekkäästi pykänneet aleksi-riinan ja niko-jannican

niin siksi. olemme LAPSI-PERHE. muut saa väistää kun me liikumme.

ja meille pitää saada palvelua ja heti. Lapsi on etuajo-oikeus kaikkeen.

Vierailija
116/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan omani, ei siinä sen kummempaa. Muista en välitä.

Vierailija
117/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrättekö te että ne lapset joihin nyt teidän mielestänne tuhlataan yhteiskunnan rahoja (kaikenmaailman terveydenhoitoo ja synnytyskin ilmasta) ovat niitä jotka tekee töitä ja maksaa veroja sitten kun te olette vanhuksia ja teidän hoitonne maksetaan yhteiskunnan rahoilla? 

Niin tämä yhteiskunta nyt vaan toimii.. Kun olet lapsi yhteiskunta panostaa sinuun jotta voit aikuisena tehdä töitä ja maksaa veroja ja tämän systeemin turvin olla vanha, saada eläkettä ja sairastaa yhteiskunnan laskuun. 

Vierailija
118/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:51"]Ymmärrättekö te että ne lapset joihin nyt teidän mielestänne tuhlataan yhteiskunnan rahoja (kaikenmaailman terveydenhoitoo ja synnytyskin ilmasta) ovat niitä jotka tekee töitä ja maksaa veroja sitten kun te olette vanhuksia ja teidän hoitonne maksetaan yhteiskunnan rahoilla? 

[/quote]

Eipä ole niin varmaa, että sinunkin janica-petterisi tekisi töitä tulevaisuudessa. Voihan siitä.tulla vaikkapa narkkari ja sossun elätti. Silloin se on pelkkää persnettoa tälle valtiolle.

Oletko miettinyt tätä asiaa ollenkaa?

Vierailija
119/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:51"]Ymmärrättekö te että ne lapset joihin nyt teidän mielestänne tuhlataan yhteiskunnan rahoja (kaikenmaailman terveydenhoitoo ja synnytyskin ilmasta) ovat niitä jotka tekee töitä ja maksaa veroja sitten kun te olette vanhuksia ja teidän hoitonne maksetaan yhteiskunnan rahoilla? 

[/quote]

Oletko miettinyt tätä asiaa ollenkaa

Taidat olla vähän tyhmä?

Eipä tässä muuta :D

Vierailija
120/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 20:34"]

et vastaa miksi juuri sinun tulee saada ne edut?

[/quote]

En ole se jolle tämä oli tarkoitettu, mutta miksi koet, että lapsiperheiden pitää puolustella heille tarpeellisiksi (moneltakin kantilta) ajateltuja etuja? Pyydätkö perusteluita myös muiden ihmisryhmien edustajilta, jotka saavat etuja? Kyllä myös lapsettomat, invat, vanhukset ym saa niitä verovaroin kustannettuja etuja kuin sitten noita ympäristöön asetettuja etuja (liikuntarajoitteisten huomioiminen niin julkisissa paikoissa kuin asuinrakentamisessakin jnejne)

Lapsilisän kritisoinnin ymmärrän, mutta toisaalta silläkin on varmasti perusteensa miksi se on luotu. Todellisuudessahan se on hassu systeemi koska mekin maksetaan veroja joka kk n. 3-4 kertaa se mitä saadaan lapsilisinä sitten "takaisin". Yhtä "järkevää" kuin tukien verotus. Kierrätetään rahaa minun nähdäkseni vähän turhaan..

Aloitukseen sanoisin, että idiootteja joille mikään ei riitä löytyy joka ihmisryhmästä. Se on helpompaa katsoa asioita omalta kantilta kuin yrittää asettua toistenkin kenkiin välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi