Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheiden itsekkyys!

Vierailija
12.07.2014 |

Lapsiperheet ovat todella , todella itsekkäitä. Tänäänkin aamulla ihmeteltiin miksi lastenrattailla ei ole etuajo-oikeutta laivasta poistuttaessa, selitykset ja ehdotukset eivät kelvanneet.

Nyt huudetaan kovaan ääneen lapsiparkeista, vaikka niitä ilmankin ovat ihmiset ennen pystyneet käymään kaupoissa.

Ravintoloissa vaaditaan kohtuuttomia LAPSIperheille, vaikka tuovat vähiten rahaa ravintolalle, tiedän kokemuksesta. Eri asia on toki joku

Puuhamaan ravintola.

Talvella huudettiin kurkku suorana kun ilmaista rahaa , lapsilisää oltiin vähentämässä.

Lisäksi kaikkien tulisi ihastella Noora-Jormaa ja Tauno-Kaisaa aina kovaan ääneen , kehua heitä ja ennenkaikkea ostaa lahjoja niille.

Mihin tämä loputon itsekkyys perustuu? Olitteko yhtä itsekkäitä jo ennen lapsen saantia , vai miksi vanhemmista tulee idiootteja lapsen syntymän jälkeen?

Asiallista keskustelua, kiitos.

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:11"]

Lapsettomat ei saa kohtuuttomasti yhteiskunnan etuja, siksi niiltä on aika vaikea leikata. Kyllähän lapsilisän lisäksi paljon yhteiskunnan varoja menee lasten terveydestä ja koulutuksesta huolehtimsieen. Synnytyskin on aika kallis paukku jossain jenkkilässä, täällä ilmaista.

[/quote]

näinpä. ja silti lapsiperheet vaativat aina vain lisää. kukaan ei ole itsekkäämpi kuin lapsiperheen vanhemmat. ilmaista sitä ja tätä, ja lisäksi erityiskohtelua joka paikassa. minkäkin maksan niistä helvetin lasten auto-kauppakärryistä,

lapsiparkeista, hoitomahdollisuudesta ikeassa, lasten leikkinurkista  jne jne

omissa ostoksissani. ja silti minun tulee varoa lapsia kaupassa kun juoksevat kulman takaa kärryjen alle. v''ttu pitäkää kakaroistanne huolta!

Vierailija
62/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:08"]

Laivakeskustelussa ei tietääkseni lasten kanssa matkustavat vaatineet etuoikeuksia, vaan että samaan tahtiin voi liikkua rattailla kuin muutkin. 

sen sijaan etuoikeuksia alkoivat vaatia ne, jonka mielestä muut (esimerkiksi  vammaiset ja vanhukset, lapsiperheet) tukkivat tien ja hidastelevat. Jotkut ihanat kertoivat vielä potkivansa ihan piruuttaan näitä lasten kulkuvälineitä. Ihanat, kypsät ja asialliset aikuiset! <3

[/quote]

pientä vääristelyä. ihan pientä.

[/quote]

No siitä vaan korjaamaan "vääristelyt"! Odotan kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:19"]

Laivakeskustelussa ei tietääkseni lasten kanssa matkustavat vaatineet etuoikeuksia, vaan että samaan tahtiin voi liikkua rattailla kuin muutkin. 

sen sijaan etuoikeuksia alkoivat vaatia ne, jonka mielestä muut (esimerkiksi  vammaiset ja vanhukset, lapsiperheet) tukkivat tien ja hidastelevat. Jotkut ihanat kertoivat vielä potkivansa ihan piruuttaan näitä lasten kulkuvälineitä. Ihanat, kypsät ja asialliset aikuiset! <3

[/quote]

[/quote]

[/quote]

järkevät ehdotukset tilanteeseen , joita oli heti ketjun alussa, ohitettiin ja siirryttiin vittuilemaan toisille. kuulostaako tutulta?

Vierailija
64/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:18"]Kumma juttu sinänsä, että olemme olleet itsekin aikoinaan lapsia. Olemme kasvaneet omien vanhempiemme kanssa.  Keskustelun tasoa katsoen mietin kuinkahan meidän vanhemmat ovat meidät kasvattaneet ja antaneet roolimallit. "Älä aliarvioi esimerkin voimaa" kuten jossain tv mainoksessakin todetaan.

Lasten vieminen ravintolaan tuntuu olevan monelle kauhistus ja vielä useammalle suorastaan vitutuksen aihe. Lapsi ei saa päästää ääntäkään ravintolassa. Kuinkahan hiljaa asiaa arvostelevat ovat lapsena olleet vastaavissa tilanteissa? Kysykääpä vanhemmiltanne. Kipaiskaapa Italiaan, Ranskaan tai muuhun hieman pitemmän kultturillisen perinteen omaavaan maahan. Saattaisitte yllättäen huomata, että lapset ovat hyvin tervetulleita ravintoloihin. Heidät myös huomioidaan siellä Asiakkaina, siis isolla A:lla kirjoitettuna. Ravintolan ylläpitäjät ovat fiksuja: tulevat aikuiset asiakkaat kannattaa huomioida heti. Viimeksi Ranskassa, Italialaisessa raflassa oli erittäin hieno tunnelma kun lapset oli perheillä mukana ja heidät otettiin mukaan keskusteluihin. Pikku piltit olivat vuoroin kenenkin sylissä ja olivat tyytyväisiä. Joo ja ne 8 tähden raflat sitten erikseen..

Niin... miksi se toimii muualla mutta ei meillä? Olisikohan tuolla kurin pitämisellä mitään osuutta asiaan?

Kumma juttu (jo toinen) miksi useimmiten monilapsisilla perheillä homma on paremmin hanskassa kuin esim. yksilapsisilla. Juu juu, tuohonkin voi heittää vittuilut, kyllä mä nyt sohaisin murkkupesää.

Systeri asui 38 vuotta Tokiossa ja työnteli siellä kahden lapsen verran lastenvaunuja. Useimmat meistä ei ole niin isoissa ihmismassoissa ollut yksinkään, saati sitten lastenvaunujen kanssa. Ei siellä ollut koskaan ongelmia tönimisten yms. suhteen. Lapsilla on siellä eri status. Nyt systeri nauraa räkänaurua, kun lukee näitä juttuja. Pitäisköhän meidän hieman laajentaa perspektiiviä?

Juu ja on mulla 4 muksua. Ihan ok ainesta. Joo ja raflassa käyty ihan taaperoiästä asti.. ja risteilyllä rattaiden kanssa...ja kanarialla jossa opaskin kuiskas toiselle "on nuo hulluja kun tulevat lomalle 4 lapsen kanssa.." Olen myös ylpeä heistä ja itsestäni sekä vaimostani, kun olemme luotsanneet heidät teini-iän kynnykselle tässä ihmeellisessä Suomessa teidän itsekkäiden lapsettomien seassa ;)

[/quote]

Asiaa puhut ja hienoa ku pystyit. Itse muutin etelä-eurooppaan kun en olisi jaksanut kakkaa niskaan ja ankeeta ilmapiiriä..luovuin lapsilisistä ja muista rahaeduista mutta tilalle sain paikan kasvattaa lapsen maassa jossa lapsia rakastetaan ja kurinpito on sallittua jos siihen on aihetta.

Voin sanoa että kannatti.

Vierailija
65/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat ei saa kohtuuttomasti yhteiskunnan etuja, siksi niiltä on aika vaikea leikata. Kyllähän lapsilisän lisäksi paljon yhteiskunnan varoja menee lasten terveydestä ja koulutuksesta huolehtimsieen. Synnytyskin on aika kallis paukku jossain jenkkilässä, täällä ilmaista.

[/quote]

näinpä. ja silti lapsiperheet vaativat aina vain lisää. kukaan ei ole itsekkäämpi kuin lapsiperheen vanhemmat. ilmaista sitä ja tätä, ja lisäksi erityiskohtelua joka paikassa. minkäkin maksan niistä helvetin lasten auto-kauppakärryistä,

lapsiparkeista, hoitomahdollisuudesta ikeassa, lasten leikkinurkista  jne jne

omissa ostoksissani. ja silti minun tulee varoa lapsia kaupassa kun juoksevat kulman takaa kärryjen alle. v''ttu pitäkää kakaroistanne huolta!

[/quote]

totta. toisille ei vain pitäisi syntyä jälkeläisiä.

Vierailija
66/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalastukseen vaaditaan kalastuslupa.

vanhemmuuteen? ei mitään.

olisiko aika aloittaa soveltuvuustestit, jotta epäkelvot vanhemmat saataisiin kuriin.

joita on tässäkin ketjussa useita.

Vierailija
67/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä odota etuajo-oikeutta rattailleni laivalla. Mutta jos rynnitte edelleni, älkää valittako kun pilttini saa raivokohtauksen enkä pääse siitä mihinkään. Joudutte siis kuuntelemaan hänen kirkunaansa ihan omaa syytänne :) toki hänet on kasvatettu, mutta alle 2-vuotiaan kommunikointi on vielä rajallista, ja siinä vaiheessa kun hermo menee sen tosiaan huomaa. Normaalitilanteessa poistumme tietysti välittömästi paikalta, en ala hyssyttelemään uhmakohtauksen saanutta keskellä kauppaa vaan menemme autoon rauhoittumaan.

Olen iloinen jos pääsemme perhepaikalle, koska ostoksille mennessä hankin vähintään viikon tarpeet kerralla. Yleensä menen lapsen kanssa kahdestaan, joten helpottaa suuresti jos auto on lähellä ulko-ovia ja auton ovet saa reippaasti auki. Mikäli tämä kaivelee jonkun napaa, niin ole hyvä vaan ja aja siihen perhepaikalle - oma on häpeäsi.

Ravintolassa käyn mieluiten mieheni kanssa kahdestaan, se on meidän treffihetkemme. Mutta kuinka lapsi oppii käyttäytymään, jos häntä ei pienestä pitäen vie sosiaalisiin tilanteisiin? Tähän asti olemme onneksi säästyneet ravintolaraivareilta emmekä ole aiheuttaneet häiriötä muutenkaan. Onnea on siis ollut matkassa, mutta en väheksy kasvatuksemmekaan ansiota tässä.

Miksi me siis olisimme ongelma ap:n kaltaisille ihmisille? En ymmärrä. Sama kuin minua ärsyttäisi ravintolassa yksin syövä lapseton - kehtaakin nyt yksin vallata kokonaisen pöydän! Herramunjee! Juu ei ärsytä sellainen :)

Vierailija
68/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:34"]

En minä odota etuajo-oikeutta rattailleni laivalla. Mutta jos rynnitte edelleni, älkää valittako kun pilttini saa raivokohtauksen enkä pääse siitä mihinkään. Joudutte siis kuuntelemaan hänen kirkunaansa ihan omaa syytänne :) toki hänet on kasvatettu, mutta alle 2-vuotiaan kommunikointi on vielä rajallista, ja siinä vaiheessa kun hermo menee sen tosiaan huomaa. Normaalitilanteessa poistumme tietysti välittömästi paikalta, en ala hyssyttelemään uhmakohtauksen saanutta keskellä kauppaa vaan menemme autoon rauhoittumaan.

Olen iloinen jos pääsemme perhepaikalle, koska ostoksille mennessä hankin vähintään viikon tarpeet kerralla. Yleensä menen lapsen kanssa kahdestaan, joten helpottaa suuresti jos auto on lähellä ulko-ovia ja auton ovet saa reippaasti auki. Mikäli tämä kaivelee jonkun napaa, niin ole hyvä vaan ja aja siihen perhepaikalle - oma on häpeäsi.

Ravintolassa käyn mieluiten mieheni kanssa kahdestaan, se on meidän treffihetkemme. Mutta kuinka lapsi oppii käyttäytymään, jos häntä ei pienestä pitäen vie sosiaalisiin tilanteisiin? Tähän asti olemme onneksi säästyneet ravintolaraivareilta emmekä ole aiheuttaneet häiriötä muutenkaan. Onnea on siis ollut matkassa, mutta en väheksy kasvatuksemmekaan ansiota tässä.

Miksi me siis olisimme ongelma ap:n kaltaisille ihmisille? En ymmärrä. Sama kuin minua ärsyttäisi ravintolassa yksin syövä lapseton - kehtaakin nyt yksin vallata kokonaisen pöydän! Herramunjee! Juu ei ärsytä sellainen :)

[/quote]

ohitit siis kysymykset perusteluineen. mun piltti raivoaa? miksi siis raahaat

sitä ihmisten ilmoille? laivalla sun on pakko olla tientukkeena pahimmassa rysässä?

Vierailija
69/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 20:58"]

Aloitus on kaikkea muuta kuin asiallinen, mutta vastataan nyt tähänkin ketjuun. 

Meidän lapset eivät ole kyllä ravintolassa koskaan metelöineet, ja jos aikovatkin alkaa jotain metelöimään, niin se estetään välittömästi, en minä kotonakaan kuuntele mitään jatkuvaa kiljumista tai pöydän paukutusta.

Minun lapsiani ei kenenkään tarvitse tulla kehumaan, tai lahjomaan, kyllä osataan omat lapsemme kehua itsekin, ja tavarat ostaa. Tosin meidän lapsia usein ihaillaan kun ovat niin kilttejä, ja juttelevat mukavia.

Eikä meidän lasten nukkuessa tarvi todellakaan kaikkien olla hiljaa, minä olen aina esimerkiksi imuroinut lasten päikkärien aikana, ja katson telkkaria aina kun lapset menee nukkumaan. Meillä on myös kaksoset, ja he eivät ole koskaan heränneet siihen kun toinen huutaa vieressä kurkku suorana, aina on ollut niin että jos yöllä jompi kumpi herää, niin toinen ei herää.

Nuo ovat todella harvinaisia ääritapauksia mitä täällä kerrotaan, kyllä suurin osa vanhemmista osaa käyttää maalaisjärkeä ja opettaa lapsensa normaaliin elämään.

[/quote]

me me me minä minä minun minun.

huomaatko kirjoituksesi sisällön?

kysymys oli aivan muusta kuin sinusta. itsekkyyttä? olisiko?

[/quote]

Kuule kyllä minä vastaan vain minun lapsistani, en muiden. Ja minulla on ihan omat mielipiteeni sen perusteella mitä minä olen nähnyt ja kokenut, kuten ap:llä omansa. Kerropa nyt minulle, miten minun mielipiteeni ovat itsekkäitä? Mahtaako sinun kirjoituksessasi olla mitään järkeä?

Vierailija
70/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:03"]

Sen jälkeen kun on elänyt yhdenkin päivän lapsiperheen elämää, niin voi todeta että pienikin helpotus arkeen on huippu hieno juttu! Ei paljon kannata kadehtia lapsiparkkeja ja lapsilisiä..

[/quote]

ja muut saa kustantaa omien itsekkäiden syidesi hankkimasi lapset?

[/quote]

Ensinnäkin, se perheparkit on kauppiaan ihan oma liiketoimintalogiikkaan perustuva asia, jota sinä et kustanna. Toisekseen, voin kertoa että 75000 euron vuosituloilla (ja miehellä saman verran) maksan varmasti veroja sen verran että pidemmällä aikavälillä kustannan kyllä kevyesti meidän pilttien aiheuttamat kulut. 

Vierailija
71/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sitä on joissakin kauppakeskuksissa lapsiparkit, nimittäin eläinkaupat joissa eläimiä myynnissä!!!

Aivan törkeän USEIN saa kuulla kuinka äiti tai isi tokaisee jälkikasvullee "Ootelkaas te täällä ku isi / äiti käy kaupassa". Ja jotkut vilä kehtaavat myyjille suuttua kun nämä eivät kerkee vahtimaan heidän pikku pilttejään!!!

Vierailija
72/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:03"]

Sen jälkeen kun on elänyt yhdenkin päivän lapsiperheen elämää, niin voi todeta että pienikin helpotus arkeen on huippu hieno juttu! Ei paljon kannata kadehtia lapsiparkkeja ja lapsilisiä..

[/quote]

ja muut saa kustantaa omien itsekkäiden syidesi hankkimasi lapset?

[/quote]

Ensinnäkin, se perheparkit on kauppiaan ihan oma liiketoimintalogiikkaan perustuva asia, jota sinä et kustanna. Toisekseen, voin kertoa että 75000 euron vuosituloilla (ja miehellä saman verran) maksan varmasti veroja sen verran että pidemmällä aikavälillä kustannan kyllä kevyesti meidän pilttien aiheuttamat kulut. 

[/quote]

kaikilla av-mammoilla on aina vähintään 50 000 vuositulot minimissä kun puhutaan lapsiperheiden loisinnasta. huvittaa =)

Vierailija
73/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:45"]

Johan sitä on joissakin kauppakeskuksissa lapsiparkit, nimittäin eläinkaupat joissa eläimiä myynnissä!!!

Aivan törkeän USEIN saa kuulla kuinka äiti tai isi tokaisee jälkikasvullee "Ootelkaas te täällä ku isi / äiti käy kaupassa". Ja jotkut vilä kehtaavat myyjille suuttua kun nämä eivät kerkee vahtimaan heidän pikku pilttejään!!!

[/quote]

juu. tai lapset saa riehua aivan vapaana hyllyjen välissä kun muut, maksavat asiakkaat saa varoa niitä. sama ravintoloissa ja lentokoneissa sekä laivoilla.

kasvattakaa ne sinappikoneenne kun kerran niitä suollatte

Vierailija
74/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 20:19"]Lapsiperheet ovat todella , todella itsekkäitä. Tänäänkin aamulla ihmeteltiin miksi lastenrattailla ei ole etuajo-oikeutta laivasta poistuttaessa, selitykset ja ehdotukset eivät kelvanneet.

Nyt huudetaan kovaan ääneen lapsiparkeista, vaikka niitä ilmankin ovat ihmiset ennen pystyneet käymään kaupoissa.

Ravintoloissa vaaditaan kohtuuttomia LAPSIperheille, vaikka tuovat vähiten rahaa ravintolalle, tiedän kokemuksesta. Eri asia on toki joku

Puuhamaan ravintola.

Talvella huudettiin kurkku suorana kun ilmaista rahaa , lapsilisää oltiin vähentämässä.

Lisäksi kaikkien tulisi ihastella Noora-Jormaa ja Tauno-Kaisaa aina kovaan ääneen , kehua heitä ja ennenkaikkea ostaa lahjoja niille.

Mihin tämä loputon itsekkyys perustuu? Olitteko yhtä itsekkäitä jo ennen lapsen saantia , vai miksi vanhemmista tulee idiootteja lapsen syntymän jälkeen?

Asiallista keskustelua, kiitos.

[/quote]

Itsekkin kummastelen tätä. Mutta kun ne LAPSET!

Vierailija
75/122 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:24"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

järkevät ehdotukset tilanteeseen , joita oli heti ketjun alussa, ohitettiin ja siirryttiin vittuilemaan toisille. kuulostaako tutulta?

[/quote]

Korjaatko nyt vaan ne vääristymät, jotka mun tekstissä oli? 

Sitähän sä et nyt tehnyt. Kyse ei ollut etuoikeuksien peräämisestä, vaan nimenomaan siitä että voi kulkea laivalla normaaliin tapaan. Jos joku ehdottaa että päästä muut ensin, se ei ole mun mielestä järkevä tai kohtuullinen ehdotus. 

Vierailija
76/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt aivan samaa, kuin myös sitä, että jos hankkii puoli tusinaa lapsia pitäisi osata laskea etukäteen pystyykö elättämään heidät, varsinkaan kuin kaikista ei varmasti tule veronmaksajia.  Tosin tuo jälkeläisen aikaansaaminen ei vaadi kovin suuria älynlahjoja. Nykyään vaaditaan yhteiskunnantai sen kuuluisan "jonkun" apua joka asiaan. Jos minulla olisi lapsia lolen  melko varma että vahtisin heitä rannalla, uimahallissa, leikkipuistoissa, ravintolaissa ja kaikkissa muissa mahdollissa paikoissa mihin keksisin heidät raahata. Enkä varmasti lähtisi shoppailemaan ruuhka-aikaam pienten lapsien kanssa. Sillä jos pieni lapsi jää muiden jalkoihin tai saa kuumat kahvit päälleen konttailleessa ravintolassa tai kahvilassa muiden jaloissa niin syy on kyllä myös vanhemmissa. Kaikki kun eivät valittavasti jaksa pitää näitä minä-ensin janni-pettereitä erityisen kiinnostavina ja älykkäina ihmisinä. Keski-Euroopassa näkee harvoin niin törkeää lapsiperheiden käytöstä kuin Suomessa.

Vierailija
77/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten muualla lapset osaavat käyttäytyä julkisilla paikoilla?

Vierailija
78/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on varmaan se maa jossa lapsia ja lapsiperheitä vihataan eniten. Lapsista ei saisi lähteä mitään ääntä ja kun tarkemmin ajattelen niin ei saa mikään muukaan, naapuri taikka koira häiritä pihauksellakaan koska MINÄ elän täällä. Mielelläni suon lapsilisän perheelle, enemmän mua mietityttää monet tuttavapiirissäni olevat täysin terveet ihmiset joille maksetaan koko elämä koska työnteko rajoittaa elämää. Minua ei myöskään haittaa jos lapset pääsevät johonkin hetken minua aikaiaemmin. Minä jaksan paremmin kuin 2v. Jokainen teistäkin on ollut huutava ja meluava kakara. Sitä ei pitäa unohtaa.

Vierailija
79/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:47"]

Suomi on varmaan se maa jossa lapsia ja lapsiperheitä vihataan eniten. Lapsista ei saisi lähteä mitään ääntä ja kun tarkemmin ajattelen niin ei saa mikään muukaan, naapuri taikka koira häiritä pihauksellakaan koska MINÄ elän täällä. Mielelläni suon lapsilisän perheelle, enemmän mua mietityttää monet tuttavapiirissäni olevat täysin terveet ihmiset joille maksetaan koko elämä koska työnteko rajoittaa elämää. Minua ei myöskään haittaa jos lapset pääsevät johonkin hetken minua aikaiaemmin. Minä jaksan paremmin kuin 2v. Jokainen teistäkin on ollut huutava ja meluava kakara. Sitä ei pitäa unohtaa.

[/quote]

miksi esimerkiksi muualla euroopassa ei näe lattialla maakavia , kirkuvia kiukuttelevia lapsia kaupoissa? haarukoilla pöytää hakkaavia ja ympäri ruokapaikkaa juoksevia kakaroita ravintoloissa?

Vierailija
80/122 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 15:29"]

Miksi sitten muualla lapset osaavat käyttäytyä julkisilla paikoilla?

[/quote]

koska janita-marko  = )

adhd-pleikkari-sokeri-paskaruoka.

adhd on helppo tapa luistaa omista virheistään kasvatuksessa ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän