Työtön joka ei ota työtä vastaan
Tunnen erään nuoren ihmisen, joka valittaa ettei töitä ole, mutta samaan hengenvetoon selittää mitkä työt eivät ainakaan hänelle kelpaa. Eikä ole kyse mistään 16-vuotiaasta vaan 25-vuotiaasta. Onko tällainen nykyään yleistäkin? Omasta nuoruudesta muistan, että tehtiin ihan kaikkia hommia mitä oli tarjolla, jotta saatiin omat kulut hoidettua? Ja siis tähänkö nyt perustuu se ettei töitä ole. Vai onko tosiaan niin, että Suomessa on huono työtilanne. Olen vähän ulalla asiasta, kun itse olen jo eläkkeellä. Sylettää vaan maksella tämän nuoren laskuja, kun tuntuu kuitenkin olevan rahaa kaikkeen muuhun kuin siihen peruselämään ja sitten taas valitetaan miten ei vaan löydy töitä. Puhuuko totta vai vedättääkö vanhaa mummoaan?
Kommentit (64)
On heitä, kourallinen. Ei alkuunkaan sellaista määrää kuin esimerkiksi tämän palstan propagandanjulistajista voisi pätellä.
Tuollaisia tyyppejä on Suomessa ehkä satakunta. Sitten on 300 000 sellaista työtöntä, jotka etsivät epätoivoisesti töitä.
Ai näitä vedättäjiä on kourallinen? Vai mitä?
Suomessa on huono työtilanne, pahin Euroopassa. Suosittelen lukemaan uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Ai näitä vedättäjiä on kourallinen? Vai mitä?
Työttöminä viihtyviä, henkilöitä jotka eivät edes halua töihin.
No onpas ollut huono tuuri jos itse olen nyt tekemisissä yhden näistä sadasta kanssa. Kuulostaa erikoiselta. Hän on luetellut, ettei mäkkärin hommat kelpaa, eikä siivous, eikä mikään hoitoalaan liittyvä. Kuulostaako järkevältä vai työnvieroksujalta?
En ole käynyt täällä viime kesän jälkeen. Tässä olen nyt hetken palstaa tutkaillut ja tajusin nopeasti, että täällä on ihan täysin samat (paskat) jutu kuin aikaisemminkin. Täällä ei osata kirjoittaa mistään muusta kuin työttömistä, persuista, iigoreista ja natzeista. Palstalaisilla on todella rajoittunut maailmankatsomus ja se näkyy myös erittäin vähäisenä älykkyytenä.
Oma vikasi kun hänen laskujaan maksat.
Ja kun on pariin paikkaan sitten mennyt on ne hommat lopettanut kun ovat olleet liian raskaita. Hotellissa oli jonkinlainen reipas apulainen ja varastolla myös teki hommia, kumpikin oli liian raskasta.
Ei, mun mielestä jokaisella on oikeus olla työtön niin paljon kuin haluaa.
Samaan hengenvetoon, jokaisella työssä käyvällä pitäisi saada olla oikeus päättä mihin veroeuroja käytetään. Omasta 2.5h verottajalle maksettavasta osuudesta en maksaisi mitään tukia. Eiköhän sitten työllistäminen rupea kiinnostamaan.
Ja kaupassa oli myös hetken töissä, mutta jotenkin jossain vaiheessa vähensi tuntejaan kun oli niin raskasta ja sitten oli jo kokonaan lopettanut hommat. Ja niin kauppaan ei aio enää mennä hommiin, on kuulemma sellaista duunarihommaa.
Täällähän jo perinteinen työttömien parjausketju menossa, nämä haukkujat varmaan saavat päivän orkkunsa näistä mielipiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Työleirit suomeen perustettava.
Sinä olisit ensimmäinen asukas.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mun mielestä jokaisella on oikeus olla työtön niin paljon kuin haluaa.
Samaan hengenvetoon, jokaisella työssä käyvällä pitäisi saada olla oikeus päättä mihin veroeuroja käytetään. Omasta 2.5h verottajalle maksettavasta osuudesta en maksaisi mitään tukia. Eiköhän sitten työllistäminen rupea kiinnostamaan.
Tämä olisi kyllä hienoa. Mutta mielestäni sellaisia ihmisiä pitäisi tukea, jotka ihan oikeasti eivät esimerkiksi kehitysvammansa vuoksi pysty töihin. Mutta kaikenlaiset 'en jaksa ja ei kiinnosta' tyypit niin saavat olla tekemättä, mutta muiden ei sitä tarvitsee tukea.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaupassa oli myös hetken töissä, mutta jotenkin jossain vaiheessa vähensi tuntejaan kun oli niin raskasta ja sitten oli jo kokonaan lopettanut hommat. Ja niin kauppaan ei aio enää mennä hommiin, on kuulemma sellaista duunarihommaa.
Aina se in joku tutun tuttu joka näin tekee, ei mee läpi tuo sinun tarnasi.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun on pariin paikkaan sitten mennyt on ne hommat lopettanut kun ovat olleet liian raskaita. Hotellissa oli jonkinlainen reipas apulainen ja varastolla myös teki hommia, kumpikin oli liian raskasta.
Voi olla, ettei kunto riitä. Voi olla, ettei työpaikan asiat olleet ihan kunnossa. Oliko kunnolla perehdytetty? Oliko palkka tessin mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Oma vikasi kun hänen laskujaan maksat.
Niin tosiaan on alkanut mietityttää onko suomessa niin huono tilanne, kuin hän antaa ymmärtää. Sitä tänne tulin kyselemään, sitten saattaa loppua laskujenkin maksu, kun saan vähän selvyyttä. Mutta ilmeisesti täällä palstalla aihe aiheuttaa aika paljon kiihkeitä mielipiteitä.
Laitahan korkki kiinni.