Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tsempataan toisiamme parempaan elämään -ketju

Vierailija
07.07.2021 |

Niin ajattelin et kun täällä on aika paljon semmosia masentuneita tai muuten vaa elämääänsä kyllääntyneitä ( itseni mukaan lukien) niin jos olis tämmönen ketju jossa voitais tsempata toisia kohti tavoitteita, mitä ne sit ikinä voisikaan olla..

Ite tavoittelen parempaa terveyttä ja olen sen eteen valmis tekemään töitä ja esim uutta vuoka asuntoa koska en viihdy tässä missä nyt asun

Jne olisko kiinnostusta tämmöselle ketjulle ja kertokaa myös että miten te haluisitte teidän elämänlaatua lähtee parantaa ja mitä tavoitteita :)

Kommentit (196)

Vierailija
1/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!!

Vierailija
2/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samoja juttuja! Etsin uutta asuinpaikkaa, on vaan todella vaikea saada aikaiseksi. Asiaa hidastaa, että maksuhäiriömerkintä poistuu vasta reilun puolen vuoden päästä. En usko että se on sinänsä este, koska suostun muuttamaan alueelle joka ei ole ylisuosittu eli kelpaan varmaan silti vuokralaiseksi, tai jopa kaupungin asuntoon.

Näin jo untakin, että olin uudessa kaupungissa ihan onnellisena ja tohkeissaan.

Se jännittää ja hävettää, että tuosta merkinnästä joutuu ehkä puhumaan, enkä jaksaisi. Kuitenkaan en halua lykätä kunnes se selkenee, koska nykyinen asuinpaikka on sekä kauhea että liian kallis, sekä parista muustakin syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sairauksien jäljiltä työtön, yksinäinen, heikko niin fyysisesti kuin henkisesti. Itsetunto pohjamudissa, ulkonäkö (pieni asia tietysti suuressa kuvassa) täysin mennyttä jo suht nuorena. En millään meinaa löytää voimia tilanteeni parantamiseen, kun tuntuu, että koko elämä pitäisi muuttaa. Toisaalta tiedostan, että jos en tee mitään, tätä samaa ja aina vain surkeampaa voi olla edessä vielä vuosikymmeniä. Luulisi, että siinä olisi motivaatiota riittämiin, mutta olen lamaantunut, en osaa liikahtaa mihinkään suuntaan.

Vierailija
4/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen mielenterveysjärjestöjä ja niiden toimintaan osallistumista. Se voi olla iso askel pitkään eristyksissä olleelle, mutta se tuo hyvää sisältöä elämään ja pikkuhiljaa parantaa elämänlaatua.

Vierailija
5/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sairauksien jäljiltä työtön, yksinäinen, heikko niin fyysisesti kuin henkisesti. Itsetunto pohjamudissa, ulkonäkö (pieni asia tietysti suuressa kuvassa) täysin mennyttä jo suht nuorena. En millään meinaa löytää voimia tilanteeni parantamiseen, kun tuntuu, että koko elämä pitäisi muuttaa. Toisaalta tiedostan, että jos en tee mitään, tätä samaa ja aina vain surkeampaa voi olla edessä vielä vuosikymmeniä. Luulisi, että siinä olisi motivaatiota riittämiin, mutta olen lamaantunut, en osaa liikahtaa mihinkään suuntaan.

No siis mulla, ketjun ap:llä, on siis vähän samanlaista tilannetta, oon kans työtön sairauksien jäljiltä , siis työkyvytön oikeasti edelleen tän uupumuksen/terveydentilan takia, ja on kans se että montaa asiaa pitäis muuttaa..

Ulkonäkö on aivan muuttunut kun lihoin 20kg lääkityksien myötä. Se masentaa ja syö itsetuntoa aivan jäätävästi...

Mutta jostain ojanpohjalta olis kaivettava voimia muuttaa omaa elämää ellei just halua tätä samaa pskaa kattella vuosikymmeniä...

Ap

Vierailija
6/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ollut sitten tsemppausta sen enempää

Vierailija
7/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä liikkeelle pienistä muutoksista ja lisätä niitä vähitellen. Olisi hyvä olla jokin pieni "henkireikä" josta saa iloa ja voimaa päivittäin.

Vierailija
8/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis mulla, ketjun ap:llä, on siis vähän samanlaista tilannetta, oon kans työtön sairauksien jäljiltä , siis työkyvytön oikeasti edelleen tän uupumuksen/terveydentilan takia, ja on kans se että montaa asiaa pitäis muuttaa..

Ulkonäkö on aivan muuttunut kun lihoin 20kg lääkityksien myötä. Se masentaa ja syö itsetuntoa aivan jäätävästi...

Mutta jostain ojanpohjalta olis kaivettava voimia muuttaa omaa elämää ellei just halua tätä samaa pskaa kattella vuosikymmeniä...

Ap

Voi että, olet samassa veneessä. Toivottavasti saisit tähän ketjuun vinkkejä ja tukea :)

Mä ihme kyllä sain ihan tähän avautumalla sen verran tarmoa, että kävin tekemässä itselleni ensimmäistä kertaa päiväkausiin terveellistä ruokaa! Onpas helpottavaa tietää, että siitä riittää nyt muutamaksi päiväksi. Oon elänyt vain välipaloilla tai pahimmillaan jättänyt aterioita väliin, kun tuntuu vain, ettei millään ole mitään merkitystä kuitenkaan.

Tää on yks mun suurimpia ongelmia, että vajoan aina ajattelemaan, ettei mikään, mitä teen, muuta asioita, vaikka juuri päinvastoinhan se on! Mitenhän onnistuisi kehittämään pitkäjänteisyyttä, niin että jaksaisi puurtaa vaikean ajan yli, kunnes alkaa huomata olotilassa muutoksia, jotka varmaan sitten itsessään ruokkisivat motivaatiota...

Vierailija
9/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut mennä säännöllisesti samaan aikaan nukkumaan. Tästä on seurannut, että herään säännöllisesti. Päivä on helpompi organisoida ja saan enemmän aikaiseksi.

Vierailija
10/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, ap! Miten olet ajatellut kohentaa terveyttä? Uusi vuokra-asunto löytyy varmasti ja töitäkin, kun tervehdyt.

Vierailija
11/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä haluaisit muuttuvan? Mitä haluaisit elämältä?

Vierailija
12/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä haluaisit muuttuvan? Mitä haluaisit elämältä?

Ihan ensimmäiseksi haluaisin paremman terveyden. En pysty edes ajattelemaan muita unelmia, kun kivut ja vaivat imevät kaiken ilon elämästä. Ajattelen, että nyt ensin pitäisi saada jonkinlainen rutiini ihan perusasioihin. Nukkuminen, peseytyminen, syöminen, liikkuminen. Luovutin näiden suhteen vuosia sitten, kun masennuin siitä, miten sairaudet ryöstivät elämästä kaiken tärkeän.

Vierailija
13/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi että, olet samassa veneessä. Toivottavasti saisit tähän ketjuun vinkkejä ja tukea :)

Mä ihme kyllä sain ihan tähän avautumalla sen verran tarmoa, että kävin tekemässä itselleni ensimmäistä kertaa päiväkausiin terveellistä ruokaa! Onpas helpottavaa tietää, että siitä riittää nyt muutamaksi päiväksi. Oon elänyt vain välipaloilla tai pahimmillaan jättänyt aterioita väliin, kun tuntuu vain, ettei millään ole mitään merkitystä kuitenkaan.

Tää on yks mun suurimpia ongelmia, että vajoan aina ajattelemaan, ettei mikään, mitä teen, muuta asioita, vaikka juuri päinvastoinhan se on! Mitenhän onnistuisi kehittämään pitkäjänteisyyttä, niin että jaksaisi puurtaa vaikean ajan yli, kunnes alkaa huomata olotilassa muutoksia, jotka varmaan sitten itsessään ruokkisivat motivaatiota...

Hei tosi kiva kuulla että sait tsempattua ja tehtyä ittelles terveellistä ruokaa :) se on tosi tärkeää!

Siis mulla on justiin tuo sama että mä aina ajattelen et mikään mitä teen ei vie mua oikeesti eteenpäin tai et se on sama se että teenkö vai en.. mut eihän se ole totta... se on vaan niin vaikeaa koska ne tulokset ei näy tässä hetkessä heti. Ei sitä elämää päivässä muuteta. Vaikeassa tilanteessa puhutaan ehkä vuosista...

Mut ehkä just se sellanen tsemppi ja semmone et me pystytään oikeesti vaikuttamaan omaan elämään, vaikkka jostain syystä se olo on ollut smemonen tosi voimaton et ei ole mahista vaikuttaa omaan tilanteeseen.

Mut se on vaan uskottava että ON. Ja tehtävä pieniä asioita sen eteen. Joka päivä. Tai vähintään aina silloin kun vähääkään on voimia😊

Vierailija
14/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis mulla on kans sairauksia jotka rajottaa elämää suoraan sanottuna v-tusti. Olen yrittänyt saada asianmukaista hoitoa niihin, mutta se on ollut ihan jumalatonta taistelua. Mutt mä päätin että en luovuta...! Et mä taistelen. Ja huomenna olisikin yks soitto tulossa liittyen tähän asiaan

Ja toi on tosi tärkee toi et sais pidetty sen arjen sillee kasas perus rytmi jne..

T.Ap

Vierailija
15/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä, ap! Miten olet ajatellut kohentaa terveyttä? Uusi vuokra-asunto löytyy varmasti ja töitäkin, kun tervehdyt.

Kiitos paljon 😊

No olen ajatellut yrittää terveellistä ruokavaliota, saada mahdollisesti hoitoa muutamaan perus sairauteen jota ei ole huomioitu ja josko siitä olisi apua yleiseen olotilaan ja sitä myötä vaikuttaisi positiivisesti esim siihen että jaksaisi joskus liikkua eikä paino vaan nousisi ...

Tuo työ on minulle todella etäinen ajatus.. jos saisin itseni kuntoon niin toki sitten miksi ei... mutta vielä en näe että musta tulisi vielä työkuntoinen mutta tulisi nyt vähintään semmoinen et jaksaisin omassa arjessa touhuta ja nauttia elämästä

Vierailija
16/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon päättänyt lopettaa elämän suorittamisen ja keskittyä sen sijaan siihen, mitä sillä on annettavanaan. Kaiken perustana uni, lepo, ravinto ja ennen kaikkea ARMOLLISUUS muita ja itseä kohtaan.

Vielä kun niitä sosiaalisia kontakteja saisi elämään...

Tsemppiä teille muille pohjamudista kömpijöille, yritetään päästä sinuiksi elämän kanssa <3

Vierailija
17/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon päättänyt lopettaa elämän suorittamisen ja keskittyä sen sijaan siihen, mitä sillä on annettavanaan. Kaiken perustana uni, lepo, ravinto ja ennen kaikkea ARMOLLISUUS muita ja itseä kohtaan.

Vielä kun niitä sosiaalisia kontakteja saisi elämään...

Tsemppiä teille muille pohjamudista kömpijöille, yritetään päästä sinuiksi elämän kanssa <3

Totta turiset. 😊

Vierailija
18/196 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pitkästä aikaa kiva ketju 😊 Ei teidän vaikeuksien takia, tietenkään.

Vierailija
19/196 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei tosi kiva kuulla että sait tsempattua ja tehtyä ittelles terveellistä ruokaa :) se on tosi tärkeää!

Siis mulla on justiin tuo sama että mä aina ajattelen et mikään mitä teen ei vie mua oikeesti eteenpäin tai et se on sama se että teenkö vai en.. mut eihän se ole totta... se on vaan niin vaikeaa koska ne tulokset ei näy tässä hetkessä heti. Ei sitä elämää päivässä muuteta. Vaikeassa tilanteessa puhutaan ehkä vuosista...

Mut ehkä just se sellanen tsemppi ja semmone et me pystytään oikeesti vaikuttamaan omaan elämään, vaikkka jostain syystä se olo on ollut smemonen tosi voimaton et ei ole mahista vaikuttaa omaan tilanteeseen.

Mut se on vaan uskottava että ON. Ja tehtävä pieniä asioita sen eteen. Joka päivä. Tai vähintään aina silloin kun vähääkään on voimia😊

Huh, sain eilen illalla tehtyä vielä aamupalankin tälle päivälle, olipa ihana kun sai vain otettua sen kaapista valmiina :) en ole yhtään aamuihmisiä ja monesti menee vain teen lipittämiseksi, kun en muuta jaksa.

Sairaudet on kyllä niin syvältä, ja niiden väsyttämänä joutuu sitten vielä taistelemaan hoidosta. Toivottavasti sun tän päivän puhelu edisti asioita. Koita jaksaa pitää itsesi puolia ja hakea apua niin kauan, että sitä saat!

Vierailija
20/196 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen seuraavaa kirjaa, jossa opetetaan miten pikkuriikkisiä valintoja ja muutoksia tekemällä päivittäin pystyy muuttamaan elämänsä suunnan.

https://www.amazon.co.uk/Atomic-Habits-Proven-Build-Break/dp/1847941834

(Anteeksi englanninkielinen linkki, luin ton itse englanniksi ja en tiedä tuon kirjan suomenkielistä nimeä, mutta uskoisin tuon löytyvän myös suomennettuna kun on todella suosittu kirja....)