Milla Arosen murhaajalle elinkautinen
Hyvä hovioikeus !!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/66425981-5a86-4bd3-b3b1-608926f55cda
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 v. 8 kk -> elinkautinen? Kumpi oikeusaste mokasi noin pahasti?
No jos on ihminen tarkoituksella ŧapeŧŧu, niin elinkautinen on minimi (minun mielestäni). Joten käräjäoikeus mokasi.
Murhasta saa elinkautisen, taposta ei. Eli edellyttää suunnitelmallisuutta ja vakaata harkintaa viedä rikos loppuun saakka.
Lopputuloksena ihminen on silti kuollut. En käsitä tuota saivartelua tapon ja murhan välillä. Vielä ruumiin kätkeminen/hävittäminen, niin ettei voi edes haudata. Törkeää.
Pakkohan sitä on saivarrella. On täysin eri asia ajaa vaikka humalassa vahingossa ihmisen yli (kuolemantuottamus), tppaa joku humalaisessa vihanpuuskassa (tappo) tai systemaattisesti napata, kid=ttaa ja surmata ihminen sadistisen mielihyvän takia (m-rha) noin niinku karkeina esimerkkeinä.
Mun mielestä ryumiin kätkemisen tai sen yrittämisen pitäisi johtaa heti m
Urhatuomioon eli elinkautiseen!!
Ttu mä vihaan tätä palstaa, pitää jo etukäteen sensuuroida kaikki stanan sanat ettei mee haaviin tttu
Kuka oli Milla Aronen? Se mustaksi hiuksensa värjännyt sotilasko?
Vierailija kirjoitti:
Kuka oli Milla Aronen? Se mustaksi hiuksensa värjännyt sotilasko?
Se. Ja pakko oli deittailla jotain steroidijännämiestä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko nainen tuomittu näillä spekseillä elinkautiseen?
Tuskin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c749c6f2-3035-4b01-98ce-bb88b1d5fa9d
Niin eli siis ruumiin hävittämisen, tai sen yrittämisen, tai edes paikalta pakenemisen pitäisi automaattisesti johtaa elinkautiseen! Jos ihmisellä on yhtään moraalia, niin myöntää tekonsa, sitten voi olla ehkä jonkunlaista toivoa jäljellä. Muuten voi sanoa hyvästit omalle elämälleen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen käräjäoikeuden tuomion yhtenä perusteena oli muistaakseni, että kun Arosen ruumista ei ole löydetty, ei voida tietää minkälaista väkivaltaa tekijä on häneen kohdistanut. Itsehän tekijä väitti Millan kuoleman olleen "vahinko" yhdestä lyönnistä. Minun oikeustajuuni ei mahdu, että henkirikostuomiosta saisi alennusta jos onnistuu kätkemään ruumiin niin että kuolintapaa ei voida selvittää.
Lakimiehenä yritän selittää sinulle. Ruumiiseen kohdistunut tekotapa, jota ei voida todeta ja syyllinen myöntää lyöneensä häntä, niin se katsotaaan oikeastaa aina tapoksi. Tässä on aina niin, että uhri ei pääse kertomaan omaa versiota asiasta. Tuomio tulee siis miltä uhri näyttää. Hullu, mutta totta. Asia on ns vahinko ja siitä kaikki lähtee etenemään. Vaikka minäkin tiesin jo asian olevan murha, niin lakikirjan mukaan mennään silti. Muiden tehtävä on todistaa, että kyseessä on murha. Syyllisen ei tarvitse todistella itseään vastaan yhtään mitään. Kun syyllinen sanoo, niin muut tutkii ja miettii jne. Kätkentä ei ole oikeastaan edes mikää jutun pointti.
Eli nyt nämä tutkijat ovat tutkineet tekotavan ja uhri on löydyttävä ja uhrille on tehtävä tutkimus rikospatologilla. (EI OLE OIKEA SANA RUUMIN TUTKIJALLE, MUTTA TEEN HELPOKSI,, ETTÄ YMMÄRRÄT).
Kun tämä patologi, joka on tutkinut ruumin ja he eivät ole väärässä ikinä. niin kertoo, että joo syytetyn kertomus ei tue tätä mitä näen. Tulee raportti, kuvat, tulee myös piiretty kuva kehonosista ja selitys mikä on mahdollista ja mahdotonta.
Eli, todisteet löyty ja syytetyn kertomus ei tukenut löytöä, niin siksi tuomio nousi.
Toivottavasti ymmärsit textini. Hyvää kesää.
Juristi, tuskinpa.
Helvetin hyvä ettei enää mennyt läpi se "kerran mä vaan sitä löin ja se siihen kuoli, jonka jälkeen mä peloissani piilotin sen ruumiin"-paskanjauhanta.
ISOT APLODIT.
Suomessa elinkautinen on tuskin koskaan elinkautinen, vaikka se lain mukaan on myös suomessa kirjaimellisesti elinkautinen.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ainoa joka on istunut elinkautisen suomessa, siis kuoli sitä lusiessaan, oli Soson neloismurhaaja Väinö Kilpiäinen.
Elinkautista istutaan kai vaan n. 14v. , Se mikä on omituista, että näitä vaarallisia vankeja vapautuu vastoin oikeuspsykiatrien arvioita...tälläisiä"Pikavippi"-vatipäitä sitten liikkuu ihmisten ilmoilla ja jälki on sen mukaista.
Ihan hel*etin järkyttävää katsottavaa on esim. nelosella pyörivä Armand ja suomen rikosmysteerit- jakso, joka käsitteli sarjakuristajan keissiä. Pentholmin kanssa tekemisiin joutuneen poliisin tilitystä, kun ihmisestä näkyy turhautuminen, kyllästyminen, pettyminen suomen oikeuslaitokseen ja lainsäädäntöön,kun tietää tasan tarkkaan kuinka vaarallisesta ihmisestä on kyse ja että ei pitäisi koskaan vapautua.
Hyvä jos näitä vaarallisia tapauksia edes yritetään pitää pois ihmisten ilmoilta, kuten Millan murhaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Helvetin hyvä ettei enää mennyt läpi se "kerran mä vaan sitä löin ja se siihen kuoli, jonka jälkeen mä peloissani piilotin sen ruumiin"-paskanjauhanta.
ISOT APLODIT.
Peloissani piilotin sen ruumiin ja sitten järkytyksestä otin 50tonnin edestä pikavippejä sen nimiin.
Tuomiot niin erilaisia keskenään että menee varmasti korkeimpaan oikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tää se juttu että ruumis oli laitettu roskikseen ja on nyt sitten jossain kaatopaikalla :(
Ei enää ole kaatopaikkoja, tervetuloa tälle vuosituhannelle 😉. Jätteet menevät polttolaitokselle ja niistä saadaan lämmitysenergiaa.
Huh, onneksi hovissa oltiin hereillä. Alkuperäinen tuomio jäi kalvamaan minua pahasti kun siitä alun perin luin, juurikin siksi että minusta oli käsittämätöntä että kun vaan dumppaa ruumiin mahdollisimman huolella johonkin (tai vaikka esim. polttaa, paloittelee, ilmeisesti ei ole vieläkään selvillä mitä tämä saasta Millalle teki), niin se on voi voi ja pään silitys, ehkä nyt pikkuisen häkkiä tuhmalle pojalle. Tapaus on kuitenkin ilmiselvä ja murhaaja vaikuttaa kilometrin päähän vaaralliselta hullulta. Käräjäoikeudelta täysin käsittämätön ja amatöörimäinen päätös, jota epäilin jopa misogynistiseksi ("no ei se nyt ole niin paha jos ex-naisystävänsä tappaa, ymmärtäähän tuon...").
Nyt voisi sitten tämä m*rhaaja paljastaa ruumin piilopaikan, kun elinkautisen viimein sai. Omaiset saisivat saattaa Millan viimeiselle matkalle ja virallisen muistopaikan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa elinkautinen on tuskin koskaan elinkautinen, vaikka se lain mukaan on myös suomessa kirjaimellisesti elinkautinen.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ainoa joka on istunut elinkautisen suomessa, siis kuoli sitä lusiessaan, oli Soson neloismurhaaja Väinö Kilpiäinen.
Elinkautista istutaan kai vaan n. 14v. , Se mikä on omituista, että näitä vaarallisia vankeja vapautuu vastoin oikeuspsykiatrien arvioita...tälläisiä"Pikavippi"-vatipäitä sitten liikkuu ihmisten ilmoilla ja jälki on sen mukaista.
Ihan hel*etin järkyttävää katsottavaa on esim. nelosella pyörivä Armand ja suomen rikosmysteerit- jakso, joka käsitteli sarjakuristajan keissiä. Pentholmin kanssa tekemisiin joutuneen poliisin tilitystä, kun ihmisestä näkyy turhautuminen, kyllästyminen, pettyminen suomen oikeuslaitokseen ja lainsäädäntöön,kun tietää tasan tarkkaan kuinka vaarallisesta ihmisestä on kyse ja että ei pitäisi koskaan vapautua.
Hyvä jos näitä vaarallisia tapauksia edes yritetään pitää pois ihmisten ilmoilta, kuten Millan murhaajaa.
On ihmisiä, joita ei pitäisi päästää vapaaksi enää lainkaan, mutta sen verran vain ettei se 14 vuottakaan nyt välttämättä ole mikään pikkujuttu viettää kiven sisässä. Siinä menee äkkiä kaikki kultaiset vuodet ja väsynyt keski-vanhuusikä jää jäljelle.
Nyt vielä kun löytäisivät tuomitun.
Varusmies Milla Arosen murhaaja on etsintäkuulutettu – yleisöltä pyydetään vihjeitä miehen olinpaikasta
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008113842.html
Siisvoiristustätätouhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko nainen tuomittu näillä spekseillä elinkautiseen?
Tuskin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c749c6f2-3035-4b01-98ce-bb88b1d5fa9d
Tämäkin on vasta käräjäoikeuden tuomio ja ylemmissä oikeusasteissa tuomio saattaa muuttua ihan niin kuin Arosen tapauksessakin.
Pakkohan sitä on saivarrella. On täysin eri asia ajaa vaikka humalassa vahingossa ihmisen yli (kuolemantuottamus), tppaa joku humalaisessa vihanpuuskassa (tappo) tai systemaattisesti napata, kid=ttaa ja surmata ihminen sadistisen mielihyvän takia (m-rha) noin niinku karkeina esimerkkeinä.
Mun mielestä ryumiin kätkemisen tai sen yrittämisen pitäisi johtaa heti m