rannalla vanhemmat eivät itse ui?
Olen miettinyt että miksi rannalle tulleet aikuiset eivät itse ui? Etenkin jos molemmat vanhemmat mukana niin kumpikaan ei ui. Eikö aikuiset osaa uida vai muuten ilkeä? Jos ollaan yhdessä on toinen kuitenkin kattomassa lapsien perään.
Minä en ole mikään huippukroppainen vaan pikkuinen tissitön perheen äiti joka vieläpä menee uimaan ihan tavallisella uimapuvulla, kun en ole saanut bikineitä hommattua. En mene keikistelemään vaan virkistäytymään itsekin
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:37"]Toinen vahtii tavaroita, toinen lapsia. Yksinkertaista!
[/quote]
Mitä alapeukuttamista tossakin oli?
Oon joskus ihmetellyt samaa. Suomessa sentään vielä jokunen aikuinen yleensä ui. Mutta etelän lomakohteissa kaikki tuntuvat vain ottavan bikineissä aurinkoa. Välillä tuntuu, että kehtaako mennäkään, kun kaikki muut vedessä ovat lapsia!
Ihan yhtä lihavalta sitä näyttää rannallakin, en ihan tajua... Ei ne T-paidat ja sortsit läskejä peitä.
En voi uida, jos olen yksin vahtimassa uimataidottomia pikkulapsiani rannalla, kuten asia useimmiten on. Jos joku äitikaveri on ex tempore tullut mukaan reissuun, en välttämättä silti ui, koska kaveri on saattanut ilmoittaa tulostaan niin myöhään/on sattumalta kohdattu vasta rannalla, etten tullut ottaneeksi uikkaria mukaan tai ajelleeksi karvoja. Joskus sitten on vaan niin kylmä vesi, etten viitsi uida, vaikka olisi tilaisuus.
Siinä syitä. Sinänsä tykkään veteen pulahtamisesta ja yleensä uin, jos tilaisuus tarjoutuu.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 17:37"]Toinen vahtii tavaroita, toinen lapsia. Yksinkertaista!
[/quote]
Mä olen aina "samassa liemessä"
Kuin lapsetkin, ja vedestä rantaanpäin vahtiessa on tullut tarkkailtua rannan tapahtumia.
Useamman kerran ( eri kerroilla) on pikku taapertaja kaatunut naamalleen ja sekunnin sadasosassa naamallaan vedessä. Siinä kohtaa ei auta, että ruuhkaisella rannalla vanhemmat istuvat kauempana katselemassa. Näissä tapauksissa kävi hyvin, tosin kerran se vanhempi tempasi satasen aitojen enkan kun syöksyi sieltä kauempaa mereen vaatteet päällä.
Lasta voi vahtia kauempaakin, mutta huomioikaa hälyn häiritsevyys ja että onnettomuus voi sattua salamannopeasti.
En mäkään ui, vaikka lapseton olenkin. Miksei rannalle saa mennä nauttimaan lämmöstä ja valosta, hyvistä eiväistä ja vaikka mielenkiintoisen kirjan lukemisesta? Vähän vaihtelua normaaliin elämään.
Minäkin vahdin vilkkaita lapsiani vedestä käsin, en voi kuvitella istuvani rannalla, kyllä siinä pitää olla metrin päässä koko ajan. En varsinaisesti ui, mutta osallistun lasten leikkeihin ja sukelteluihin vedessä. Toinen niin ehtiväinen elohopea ettei voi sekunniksikaan jättää valvomatta, kivaa silti kaikilla!
Mitä se kenellekään kuuluu, miks sinne rannalle menee? Jos ei halua uida, ei ui, oli syy mikä tahansa. Ihme kyyläämistä toisten tekemisistä!
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:07"]
Ihan yhtä lihavalta sitä näyttää rannallakin, en ihan tajua... Ei ne T-paidat ja sortsit läskejä peitä.
[/quote]
Mutta raskausarvetpa ne peittää.
Uin, mutta vain jos vahtimassa on miehen lisäksi joku muu, meillä siis monta vahdittavaa.
En pidä uimisesta. En käy edes uimahallissa. Muutama päivä sitten kastauduin laiturilta, koska oli tosi kuuma. Ei yhtään huvittanut jäädä sinne uiskentelemaan.
Mies ei mene uimaan, koska ei halua esitellä todella arpista selkäänsä. Minä en mene uimaan, koska en ole löytänyt sopivaa uimapukua joka peittäisi todella arpisen vatsani.
Toivottavasti toisilla parempi säkä :)
En tykkää uida yleisillä uimarannoilla. Lapsen sinne vien jos hän haluaa.
En tykkää uida järvessä tai meressä Hyi yök. Uin vain uima-altaissa. Lisäksi lapsi lähinnä leikkii rantavedessä joten ei siinä uida voisi vaan seistä sitten siinä uimapuvussa siinä rantavedessä. Myös mies ei ole innostunut uimaan. Vien kuitenkin lapset uimaan ja kahlaan sitten vaikka pikkuisen rantavedessä lapsen kanssa. Sitä varten en halua uimapuvussa keikistellä kun on tavallaan esillä koko ajan kun ei pääse edes veteen uimaan.
Vittu että ämmät osaa olla turhamisia valittajia....
Suosittelen vilukissien pysymään vedestä poissa koko loppuelämän.20 sek se vain kylmältä tuntuu oli vesi lämmintä tai kylmää. Itse käyn 4 asteisessa altaassa uimahallis.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 15:50"]
En osaa uida kunnolla ja pelkään vettä.
[/quote]
Vain uimalla oppii uimaan paremmin... miksi pelkäät vettä?
En tykkää kylmästä vedestä. Suomessa vesi ei ole koskaan tarpeeksi lämmintä kuin uimahallissa.
En tykkää uimisesta luonnonvesissä. Lähden kyllä ihan mielelläni rannalle, mutta vain lasten vuoksi. Istun bikineissä ja pidän lapsia silmällä, mies ui heidän mukana. Joskus kahlaan pienimmän kanssa.
Syitä miksi en ui:
- inhoan luonnonvesissä uimista, levää, vähänkin liejuista pohjaa, ajatusta ettei pohjaa näy
- pidän enemmän auringon ottamisesta
- vahdin samalla tavaroitamme
- joskus nautiskelen hetken rauhasta, istun vain ja nautin kesästä (jos mies siis pitää lasta/lapsia silmällä)
- ei tarvitse kuivatella, pukea ja ährätä nihkeänä vaatteita ylle
- ällöttää vanhemmat miehet, jotka kyttäävät
- inhoan vähänkään viileää vettä, palelen helposti
- voi vetäistä mekon suoraan biksujen päälle lähdettäessä ja hoitaa pukemiset kotona, eikä tarvitse kuivatella ikuisuutta biksuja rannalla tai kikkailla vaatteiden vaihdon kanssa (lähirannalla ei mitään koppeja)
Miksi ihmeessä pitäisi uida?!
Niin likaista vettä Itämeressä ja paikallisilla hiekkakuopilla ettei houkuttele uimaan yäk.