Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rannalla vanhemmat eivät itse ui?

Vierailija
11.07.2014 |

Olen miettinyt että miksi rannalle tulleet aikuiset eivät itse ui? Etenkin jos molemmat vanhemmat mukana niin kumpikaan ei ui. Eikö aikuiset osaa uida vai muuten ilkeä? Jos ollaan yhdessä on toinen kuitenkin kattomassa lapsien perään.

Minä en ole mikään huippukroppainen vaan pikkuinen tissitön perheen äiti joka vieläpä menee uimaan ihan tavallisella uimapuvulla, kun en ole saanut bikineitä hommattua. En mene keikistelemään vaan virkistäytymään itsekin

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa...minulla on nyt kuukautisetkin mutta tamponit on keksitty ja rakastan uimista :) tosin olen varmasti kamala näky kun en mikään fitness malli ole ja huono ryhti ums.mutta koitan olla miettimättä mitä toiset ajattelee.

Ymmärrän toki jos joku ei käy ja siksi halusinkin asiaa kysyä teiltä.

Vierailija
22/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan uimista, yleensä liian kylmää. Lisäksi märkää, inhottava elementti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 16:06"]

Yhtä uimataidotonta kohden tulee aina olla oma valvoja, toinen vahtii aina toista. Ei uskalla jättää toisen vartioitavaksi molempia.

[/quote]

Onkohan tämä se perimmäinen syy miksi mies ei suostu menemään kauemmas uimaan kun kokee että hänen pitää vahtia minua uimataidotonta? Ei vaan ole kehdannut sanoa suoraan vaan keksinyt niitä selityksiä. =)

-12

Vierailija
24/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 16:09"]

Ap vastaa...minulla on nyt kuukautisetkin mutta tamponit on keksitty ja rakastan uimista :) tosin olen varmasti kamala näky kun en mikään fitness malli ole ja huono ryhti ums.mutta koitan olla miettimättä mitä toiset ajattelee.

Ymmärrän toki jos joku ei käy ja siksi halusinkin asiaa kysyä teiltä.

[/quote]

Kaikki ei käytä tamponeja...

Vierailija
25/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän senkin ettei kaikki käytä tamponeja mutta minun onneksi niitä kuitenkin on olemassa :)

Vierailija
26/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko? Jos ei pidä uimisesta eikä edes koko rannalla olemisesta, mutta menee sinne vain lasten takia. Onko sitten pakko kiduttaa itseään vielä uimalla? Ja vain sen takia että ap olis tyytyväinen.

Ap sä pidät uimisesta, se on ihan ok. Mutta kaikki ei ole kuten sä. On paljon eri syitä miksi ihmset ei ui. Antaa jokaisen tehdä miten haluaa. Kyllä aikuinen itse tietää mitä tekee ja mitä ei. Eikä tämä edes minusta ole asia jota tarvii ihmetellä. Pikemminkin ihmettelen aina näitä kyselijoita, ettekö te muka ole huomanneet että ihmiset on erilaisia. Ei varmaan kun aina kysellään ja ihmetellään. Antaa vaan kyselijästä vähän yksinkertaisen kuvan.

Vierailija
27/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit jäätyy. Viime kesänä imetin ja tänä kesänä olen raskaana.

Vierailija
28/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen sitten yksinkertainen :D

Itse on tykkää auringon-otost koska palan ja aina saan ihmettelyä miten voin olla niin kalpea :)

Vierailija
29/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nössö veden lämpötilan suhteen, lapsi on matalammassa=lämpimämmässä ja viihtyy, mun pitäis uidakseni mennä kauemmas kylmempään veteen.

Uin kyllä tosi ieluusti jos vesi on makuuni tarpeeksi lämmintä :) Menkat ei estä (kuukuppi) eikä sekään että mahassa on pari makkaraa (käytän silti bikineitä).

Vierailija
30/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 16:06"]Yhtä uimataidotonta kohden tulee aina olla oma valvoja, toinen vahtii aina toista. Ei uskalla jättää toisen vartioitavaksi molempia.

[/quote]tämä on muuten pelastusviranomaisten ohje joten ihan turha alapeukutella.

Vierailija
31/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 15:49"]

Juu eivät ui. Juuri olin rannalla ja meinasin hermostua isovanhempiin jotka koko ajan karjuivat rannalta, että Jesse ei niin kauas ja Janika heti rantaa kohden. Kauhea huuto :(

[/quote]

Oliko tämä Haaparannalla/ Torniossa? Ihan samanlaisen porukan olen nähnyt ja hermot meni siihen jatkuvaa huuteluun. Nimenomaan isovanhemmat asialla.

[/quote]

ei, pirkanmaalka järven rannassa :) Isovanhemmat istuivat auringolta suojassa pelastusveneessä katoksessa ja huusivat koko ajan.

Vierailija
32/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa uida.

Vierailija
33/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti ui, mutta kyllä olen usein lapsen kanssa vedessä kahlaamassa :)

Vierailija
34/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uinut rannalla Suomessa lähes 20 vuoteen. Inhoan kylmää vettä. Lapset leikkivät mielellään rantavedessä, kylmyys ei siinä leikissä häiritse mutta harvoin menevät ihan uimaan

Vilukissoja täynnä koko perhe

Vierailija
35/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 16:06"]Yhtä uimataidotonta kohden tulee aina olla oma valvoja, toinen vahtii aina toista. Ei uskalla jättää toisen vartioitavaksi molempia.

[/quote]tämä on muuten pelastusviranomaisten ohje joten ihan turha alapeukutella.

[/quote]

Eli jos sinulla on kolme lasta joista kukaan ei osaa vielä uida niin pyydettävä naapurin tätikin mukaan? Vai jätettävä sitten yksi lapsista kotiin yksin? Hyvä ohje mutta käytännössä monesti vaikea toteuttaa. Voi ihmisillä olla lapsia enemmänkin kuin se yksi ja silti halutaan mennä itsekin uimaan.

Vierailija
36/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista lapsia, mutta mä menen välillä vaan otamaan aurinkoa rannalle. Vesi on täällä vielä liian kylmää mun makuun, loppukesästä saatan käydä uimassakin.

Vierailija
37/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uin välillä. Tykkään uimisesta, mutta kun olen lapsen kanssa rannalla ei voi samalla tavalla uida. Lapsen takia käyn rannalla ja odotan aikaa jolloin voin itse uida kunnolla. Olen nuoresta asti inhonut rantoja jotka täynnä kaikenlaista sekopäätä.

Vierailija
38/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme syytä, ei ehkä jonkun mielestä päteviä mutta vaikuttaa silti siihen, etten ui.

1) Vesi on Suomessa liian kylmää. Oikeastaan aina. Saan suonenvedon ja huudan kuin hyeena. Se ei kai olisi kanssauijistakaan kivaa.

2) En voi käyttää tamponeja ja kuukautiset ovat todella runsaat, suorastaan ongelmalliset. Vähintään viikon kuussa olen uimakelvoton ja käytännössä melkein liikkumiskelvoton.

3) Olen lihava. Näyttäisin uimapuvussa aivan karsealta. Etelässä toki uin, uin viime kesänä ja tulen uimaan ensi talvena ja jos käymme syksyllä kylpylässä niin kuin yleensä käymme, niin taas uin, koska kun pääsen pujahtamaan sinne veteen, niin kanssaihmisten kärsimys loppuu nopeasti. Vesi on riittävän lämmintä enkä jää jumittamaan johonkin polvikorkeuteen ja kirkumaan sitä suonenvetoa hyllyvine läskeineni.

Uimarannalla seuraan lasten puuhia ja vahdin tavaroitani. Esikoinen osaa uida, keskimmäisellä on kellukkeet ja pienin ei muutenkaan tarkene vedessä, usein ei halua kastaa edes varpaitaan. Valitsen rannat sen mukaan, missä on matalin vesi, joten mitään ongelmaa ei tule vahtimisen kanssa. Emme mene ruuhkarannoille.

Vierailija
39/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt lapset uimahalliin ja maauimalaan enkä ole itse uinut. Siis uimahallissakin hengaan shortseissa ja t-paidassa altaan reunalla. Kun BMI on 50, ei viitsi esiintyä tuon vähemmissä. Nykyisin lapset ovat jo 14-18-vuotiaita ja pääsevät uimaan itsekseen.

Vierailija
40/66 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vahtii tavaroita, toinen lapsia. Yksinkertaista!