Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homoista hermostuvat ressukat ovat ihmisiä, jotka kuvittelevat elävänsä jollain jalustalla ja heistä homotouhu merkitsee sitä, että homot pyrkivät nyt heidän jalustalleen

Vierailija
07.07.2021 |

Lapsellisia. Kukaan terve ihminen ei ajattele maailmaa niin, vaan pitää kaikkia ihan samalla maaperällä kulkevina ja siksi sateenkaarihössötys ei hetkauta terveitä yhtään. Vaikka siis näkisikin, ettei sekään tule toimimaan ja on ylilyönti. Niin so what? Aina ylilyöntejä maailmaan mahtuu.
Ja he itkevät että sateenkaariväki vie heteroilta oikeuksia! Sellaista oikeutta, kuin olla pukuhuoneessa vain samaa sukupuolta olevien kanssa ei ole olemassa.

Kommentit (190)

Vierailija
161/190 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tuollaiseksi on pakko av-mammat ahdasmielisimmät siis, kuvitella. Eivät tule toimeen kenenkään kanssa, vaan jos vähemmistö ei aio käyttäytyä neutraalisti, sairas, valkoinen mamma ajattelee, että se käy väkivaltaiseksi häntä kohtaan! Se on aina: minä minä minä minä ja mun pääni täällä p*rseessäni! Tajuaisitko, säälittävä lütká, että kaikki ei ole about you?

Ap

Alat nyt käymään kierroksilla, olisiko syytä laittaa palsta kiinni tältä illalta? Saat oman ketjusi pian poistoon omalla käytökselläsi.

Vierailija
162/190 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tännehän se riidankylväjä AP siirtyi räyhäämään. Ota nyt hyvä mies ne lääkkeesi.

Pitäähän sitä harrastuksia olla - mutta tosiaan rajansa kaikella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/190 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lesbo. Vastustan sukupuolen itsemäärittelyoikeutta. Se, että olen lesbo, ei tarkoita, että puolustan miesten oikeutta vaihtaa henkkarinsa muuten vain mistä vain syystä ja änkeä sitten samoihin suihkutiloihin minun kanssani. 

Minäkin vastustan sitä. Mutta kyseinen aloite eduskunnassa on katsos joillekin ihmisille ONGELMA. Se on mielestäni hassua ja kritisoitavaa.

Ap

Onhan se nyt ongelma ainakin tervejärkiselle aikuiselle jolla on lapsia että vinksahtanutta propagandaa syötetään päiväkodeissa kouluissa ja tiedotusvälineissä. Jokainen vastuullinen aikuinen haluaa kasvattaa mieleltään terveitä lapsia.

Vierailija
164/190 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lesbo. Vastustan sukupuolen itsemäärittelyoikeutta. Se, että olen lesbo, ei tarkoita, että puolustan miesten oikeutta vaihtaa henkkarinsa muuten vain mistä vain syystä ja änkeä sitten samoihin suihkutiloihin minun kanssani. 

Minäkin vastustan sitä. Mutta kyseinen aloite eduskunnassa on katsos joillekin ihmisille ONGELMA. Se on mielestäni hassua ja kritisoitavaa.

Ap

Oletko trolli?

Kyseinen aloite sallisi kenen tahansa miehen lampsia sinne naisten suihkutiloihin, se on se ONGELMA!

Mitä hassua siinä on?

Mikä siinä olisi ongelma? Siihen voisi olla jonkinlainen erillinen passi, jonka esittää avaimen luovuttajalle. Älä sitten käy pukuhuoneen sisältävissä harrastuksissa, jos toi on sulle ongelma. Eli en siis ole niin yksikertainen, että ajattelisin, että sinne voisi tulla itsensä heteroksi kokeva mies.

Ap

Jos itsemäärittely tulee voimaan, mikä estää sitä itsensä heteroksi kokevaa miestä rekisteröitymästä naiseksi? Sitten saisi sen passin - jos sellaista edellytettäisiin - ja pääsisi sen avulla naisten suihkuun.

En ole valtiotieteilijä, niin tiedossani ei ole kaikkia repertuaareja, joilla tuollainen kysymys voitaisiin ratkaista. Se ei tarkoita, ettei sitä kyettäisi ratkaisemaan. Kaikki eivätole näet niin tyhmiä, kuin minä sinä heitä pidät.

Ap

Eipä ole vielä kyetty ratkaisemaan yhdessäkään maassa, missä itsemäärittely on käytännössä.

Vierailija
165/190 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko trolli?

Kyseinen aloite sallisi kenen tahansa miehen lampsia sinne naisten suihkutiloihin, se on se ONGELMA!

Mitä hassua siinä on?

Mikä siinä olisi ongelma? Siihen voisi olla jonkinlainen erillinen passi, jonka esittää avaimen luovuttajalle. Älä sitten käy pukuhuoneen sisältävissä harrastuksissa, jos toi on sulle ongelma. Eli en siis ole niin yksikertainen, että ajattelisin, että sinne voisi tulla itsensä heteroksi kokeva mies.

Ap

Jos itsemäärittely tulee voimaan, mikä estää sitä itsensä heteroksi kokevaa miestä rekisteröitymästä naiseksi? Sitten saisi sen passin - jos sellaista edellytettäisiin - ja pääsisi sen avulla naisten suihkuun.

En ole valtiotieteilijä, niin tiedossani ei ole kaikkia repertuaareja, joilla tuollainen kysymys voitaisiin ratkaista. Se ei tarkoita, ettei sitä kyettäisi ratkaisemaan. Kaikki eivätole näet niin tyhmiä, kuin minä sinä heitä pidät.

Ap

Eipä ole vielä kyetty ratkaisemaan yhdessäkään maassa, missä itsemäärittely on käytännössä.

Mitäs maita ne ovat?

Ap

Vierailija
166/190 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää olla itsekeskeinen, valkoinen mamma / kääkkä taas, jos homojen ajamasta yhdenvertaisuudestatulee s**tana mieleen seksuaalivähemmistöjen neutraali suhtautuminen!!!!!! 👿 eli ei mitään AIETTAKAAN kunnioittaa kyseisiä vähemmistöjä! ”Juu, pysykää siellä kaapeissanne vaan, yhdenvertaisuus juhuu!!”

Ap

Täh?  Ehkä se olis sitte kuiteski parempi.

Näin. Arvattavaa oli, ettet ymmärrä koko asiaa. Eli seksuaalivähemmistöjen yhdenvertaisuusajattelua. Ja ei, EN kannata siellä mitään radikalismia. Minusta esim. Pride-kulkue ei kuulosta kauhean radikaalilta. Radikaaleja mielipiteitä ja ulostuloja on aina ollut, muistakin aiheista, kuin seksuaalivähemmistöt. Eivät ne määrittele mitään. Ne on ihan ok jättää omaan arvoonsa, ei tarvitse alkaa hermostuneena huutaa, miten seksuaalivähemmistöt metelöivät itsestään. Se kertoo vain, ettei hermostuja tajua epätasa-arvosta yhtään mitään.

Ap

tai epätasavertaisuudesta.

Vierailija
167/190 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dilledong ei tunnu miltään, pitää siirtyä taas kokoluokkaa isompaan kun lerputtaa.

Ap

Vierailija
168/190 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipsa-69 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onhan se nyt ongelma ainakin tervejärkiselle aikuiselle jolla on lapsia että vinksahtanutta propagandaa syötetään päiväkodeissa kouluissa ja tiedotusvälineissä. Jokainen vastuullinen aikuinen haluaa kasvattaa mieleltään terveitä lapsia.

Ei tuosta laista puhuta päiväkodeissa :’D Oletpa hauska. Koulussa on erittäin ok puhua yhdenvertaisuudesta, etteivät sinunlaisesi enempää lisäänny.

Ap

Vierailija
169/190 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tuollaiseksi on pakko av-mammat ahdasmielisimmät siis, kuvitella. Eivät tule toimeen kenenkään kanssa, vaan jos vähemmistö ei aio käyttäytyä neutraalisti, sairas, valkoinen mamma ajattelee, että se käy väkivaltaiseksi häntä kohtaan! Se on aina: minä minä minä minä ja mun pääni täällä p*rseessäni! Tajuaisitko, säälittävä lütká, että kaikki ei ole about you?

Ap

Tiedätkö, vahvistat käsitystäni näistä identiteetistään hämmentyneistä. Pahimmat on niin sekaisin etteivät tiedä vielä 30 vuotiainakaan omasn sukupuoli-identiteettiään ja suuntautumistaan. Kasetti on vaan joillakin täysin sekaisin. Heitä ei voi auttaa. Tilanne toivoton, purkautuu usein vihana.

Vierailija
170/190 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan asettaa reppuun koripallon. Jos tuntuisi joltakin, nystyräinen pinta.

Ap

Vierailija
171/190 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen homorummuttaja ja tämän ketjun homorummutusta valheellisesti kuvailevat viestit on nyt ilmoitettu asiattomaksi!

Vierailija
172/190 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipsa-69 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiedätkö, vahvistat käsitystäni näistä identiteetistään hämmentyneistä. Pahimmat on niin sekaisin etteivät tiedä vielä 30 vuotiainakaan omasn sukupuoli-identiteettiään ja suuntautumistaan. Kasetti on vaan joillakin täysin sekaisin. Heitä ei voi auttaa. Tilanne toivoton, purkautuu usein vihana.

Voi kyllä nämä homofoobiset ja seksuaalivähemmistöfoobiset ovat ainoita, jotka tässä ovat sekaisin tai rajoittuneita. Siis ei tarvitse ymmärtää muiden toimintaa, mutta he nimenomaan EIVÄT suhtaudu erilaisiin yhdenvertaisina. Johan sen osoitti tämä kommentti, jossa kirjoittaja luuli, että seksuaalivähemmistöt hakevat yhdenvertaisuutta suhtautumalla neutraalisti ! Se olisi tapa, jolla yksikään vähemmistö ei koskaan saisi kohteluunsa mitään muutosta. Ja siis yhdenvertainen kohtelu tosiaan heille varmasti riittää, on vain niin sairasta kuunnella heteroiden vouhottavan vähemmistöjen haluavan jalustalle!

Ap

Vierailija
173/190 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta AP tuo sinun avauksesi on samaa tasoa kuin kysymys: joko olet lopettanut lyömästä vaimoasi? Hyvin arvolatautunut ja ei varmasti paranna kenenkään sateenkaarikimaraan kuuluvan henkilön asemaa.

Minusta asiasta keskusteltaessa pitäisi nyt erottaa kaksi asiaa:

1. Suhtautuminen vähemmistöihin ylipäätään.

2. Suhtautuminen pride festivaaliin.

Ja tältä pohjalta vastaus on se, että minulla ei ole ongelmia vähemmistöjen kanssa. Heillä on yhtälainen oikeus elää.

Sen sijaan en pidä Pridefestivaalista. Se väittää olevansa yhdenvertaisuuden symboli, mutta lähestyy kuitenkin yhdenvertaisuutta vain yhdestä näkökulmasta, seksuaalisuuden, ja mikä pahinta, festivaaliin kielteisesti suhtautuvista tehdään yleistyksiä jotka lähestyvät minusta ihmisoikeuksien riistämistä ja mikään festivaali ei taas oikeuta moista.

Eiköhän jokainen ihminen ymmärrä, että Pride ei ole koskaan ollutkaan neutraali yhdenvertaisuussymboli, vaan alusta asti seksuaalisuuden näkökulman omaava kulkue?

Haistanko tässä katkeruutta viattomilta osallistujilta, jotka luulivat vuonna nakki ja kirves menevänsä yhdenvertaisuuskulkueeseen? Ja tulivatkin nolatuiksi jonkun seksivähemmistön sakkina?

Ap

Miksi siitä sitten puhutaan yhdenvertaisuuden symbolina ja miten voit edustaa yhdenvertaisuutta olematta neutraali? Minä en ihmisenä ymmärrä moista valikoivaa käsitystä siitä mitä yhdenvertaisuus edustaa ja väitän umpimähkään ettei myöskään moni muu?

Arvauksesi meni nyt hieman pieleen eli katkeroituminen ei ole minua ajava motiivi vaan näkökulmien laajentaminen ja kaksoisstandardien poistaminen.

Onpa outoa pohdintaa? Miten ALISTETTU kansanosa voisi olemalla neutraali olla yhdenvertainen? Mietipä sitä.

Alistetuiksi jäisivät. Ja siis puhun arkipäivän tilanteista, joissa tosiaan pitää kertoa, että kumppani on samaa sukupuolta, koska muuten toisille syntyy väärä käsitys, joissa et ehkä saa hakemaasi työpaikkaa, jos suuntautumisesi tulee esille, jossa joudut kuuntelemaan pilkkaa itsestäsi, kun toiset eivät tiedä suuntautumisestasi jne jne jne.

Ehkä olisi YHDENVERTAISTA, ettei noi asiat olisi koskaan mikään juttu!

Ap

Ehkä siis käsitteistö pitäisi laittaa kuntoon ja puhua yhdenvertaisuuden sijasta vähemmistöjen yhdenvertaisuutta ajavasta festivaalista, kun nykypäivänähän tuota nimenomaan myydään yhdenvertaisuusfestarina ja kuten sinäkin tuossa alleviivaat niin noissa kahdessa käsitteessä on todella iso ero.

Miksi tarvitaan erikseen ”vähemmistöjen yhdenvertaisuus”? Ei mielestäni erityisesti tarvita. Tavoite olisi yhdenvertaisuus. Se ei toteudu, koska seksuaalivähemmistöihinhän ei suhtauduta neutraalisti. Jos itse suhtaudutkin, niin laajasti katsoen ei suhtauduta. Seksuaalivähemmistöön kuulumista käytetään lyömäaseena, oikeutena haukkua ja syrjiä jne.

Ap

Miks te ootte niin hassuja. Olisitte itse neutraaleja. Ihan keskenäs taidat tätäkin keskustelua käydä.

Vierailija
174/190 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin pitää kiittää ketjua siitä, että ehkä pystyn nyt tajuamaan, miksi jotkut käyttäytyvät niin oudosti asiassa, kun vähemmistö hakee yhdenvertaista asemaa enemmistön suhteen. Ja siis tuskin seksuaalivähemmistöt KOSKAAN saavuttavat yhdenvertaisen aseman. Mutta sen tavoitteleminen on minusta ihan ok, tehkäämme kaikki niin paljon kuin osaamme auttaaksemme siinä, ettei kukaan koe _aiheetta_ itseään loukattavan. Totta kai seksuaalivähemmistöilläkin on ylilyöntinsä, mutta on enemmistön asemasta käsin kiusallista, kun osa enemmistöstä ei kestä sitä yhtään, aivan kuin olisi itse joku epäyhdenvertainen ihminen.

Ap

Vierailija
175/190 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni täysipäinen (niin homo, kuin hetero) on tympiintynyt tähän jatkuvaan itsensä, sekä oman seksuaalisuutensa jalustalle nostamiseen, jossa samalla alennetaan muut, eikä jaksa olla pätkääkään kiinnostunut.

Jokainen hermostuu, kun jotain asiaa tarpeeksi hierotaan naamaan, ja yleensä ne on näitä jokaisen henkilökohtaisia, ja yksityisiä asioita, joita mitä ilmeisimmin huonosta itsetunnosta, ja epävarmuudesta kärsivien on päästävä pakkosyöttämään vaikka väkisin, jopa solvaamalla, sekä henkilökohtaisuuksiin menemällä.

Ole vaikka riemunkirjava höröntötterö, ei kiinnosta.

Enemmän kiinnostaa se, minkälainen olet ihmisenä, miten kohtelet muita, ja se, että noudatat lakia.

Eipä tuo meitä heteroita häiritse. Kaappihomoille taitaakin olla sitten kovempi pala kun asiaa käsitellään julkisuudessa.

Niinpä!

Ap

Pöh, senhän pitäisi olla kaappihomoille päinvastoin helpotus, sitä helpompi tulla ulos mitä enemmän sitä asiaa työnnetään valtavirtaan. Eli voimme päätellä että kaappihomot ovat eniten liputtamassa näiden asioiden puolesta. Ei sillä, että siinä mitään pahaa olisi.

Vierailija
176/190 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on kyllä nyt ihan väärä käsitys asiasta. Kukaan ei ole millään jalustalla, vaan asiaa voisi verrata siihen, että olet kaikessa rauhassa istumassa nurmikolla ja joku tulee hieromaan pallejaan naamaasi että katso mitä minulla on, minä olen tällainen. Ei nyt varsinaisesti kiinnostaisi saada tällaista esittelyä toisen yksityisasioista, ei ole itselläkään tapana tehdä moista.

Ei voi verrata. Olet sairas, jos koet asian noin. Varmaan koet, mutta se ei tee asioista vertautuvia.

Ap

Miten niin sairas? Mikä sinä olet sanelemaan, miten ihmisten pitäisi asiat kokea? Miksi heterot eivät koe tarvetta pitää munanheilutteluparaateja ja työntää heterouttaan joka helvetin paikkaan?

Vierailija
177/190 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sellanen oikeus on olemassa esim uimahalleissa, että siellä on naiset ja miehet eri pukuhuoneissa.

Ja niin pitää olla jatkossakin, vaikka pridettäjät vaatisivat mitä.

Pieni marginaali ei saa sanella yhteiskunnassa sääntöjä, varsinkaan sellainen marginaali, joka ei usko biologiaan.

Se on käytäntö, ei oikeus.

Ap

Saanko tulla kanssasi pukuhuoneeseen, pitäisin siitä? Terv pertsa 53

Tietenkin saisit, ei häiritsisi yhtään. Mitä pahaa on alastomuudessa? En tosin harrasta säännöllisesti tai kohtalaisenkaan usein (varsinkaan nyt) mitään, missä käytäisiin pukuhuoneessa, mutta jos olisi tavanomaista, että sinne saisi tulla itsensä naiseksi kokevia, niin mitä sitten?

Ap

Me naiset emme halua penistä yhtään mihinkään naisten tiloihin.

-eri

Ei se meitä naisia haittaa. Ihan ihme asenne, mieluummin haukut toisia, kuin tajuat, että kotikasvatuksesi oli surkea ja olematon ja antoi sinulle ahdasmielisyyden? Kuka sen saa päättää, voivatko naiset ja miehet olla samassa pukutiloissa tai että onko se oikein vai väärin? En aja asiaa, ihmettelen vain asennetta, että sellaisesta toiveesta aletaan haukkumaan vähemmistöjä.

Ap

Normaaleja naisia haittaa se, että pukuhuoneeseen tunkeutuu karjuja munineen, ihan sama vaikka ne karjut kokevat sisäisesti olevansa Tiinoja ja Marttoja. Pienten tyttöjen lähelle noita ei ainakaan pidä päästää.

Ulkomaillahan näitä on päästetty jo naisvankiloihin lusimaan ja siellä ovat sitten yllätys yllätys ruvenneet raiskailemaan oikeita naisia.

Ei ole ihan ongelmatonta utopiaa tämäkään, kuten ei mikään vassarifantasia.

Vierailija
178/190 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sellanen oikeus on olemassa esim uimahalleissa, että siellä on naiset ja miehet eri pukuhuoneissa.

Ja niin pitää olla jatkossakin, vaikka pridettäjät vaatisivat mitä.

Pieni marginaali ei saa sanella yhteiskunnassa sääntöjä, varsinkaan sellainen marginaali, joka ei usko biologiaan.

Se on käytäntö, ei oikeus.

Ap

Saanko tulla kanssasi pukuhuoneeseen, pitäisin siitä? Terv pertsa 53

Tietenkin saisit, ei häiritsisi yhtään. Mitä pahaa on alastomuudessa? En tosin harrasta säännöllisesti tai kohtalaisenkaan usein (varsinkaan nyt) mitään, missä käytäisiin pukuhuoneessa, mutta jos olisi tavanomaista, että sinne saisi tulla itsensä naiseksi kokevia, niin mitä sitten?

Ap

Kyllä se naissiivoojien tirkistelymentaliteetti miesten uimahalliosaston pukukopissa on ihan selvää seksuaalista häirintää. Eivät anna heteromiesten rauhassa harjoitella dockingia.

Me naiset emme halua penistä yhtään mihinkään naisten tiloihin.

-eri

Vierailija
179/190 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on kyllä nyt ihan väärä käsitys asiasta. Kukaan ei ole millään jalustalla, vaan asiaa voisi verrata siihen, että olet kaikessa rauhassa istumassa nurmikolla ja joku tulee hieromaan pallejaan naamaasi että katso mitä minulla on, minä olen tällainen. Ei nyt varsinaisesti kiinnostaisi saada tällaista esittelyä toisen yksityisasioista, ei ole itselläkään tapana tehdä moista.

Ei voi verrata. Olet sairas, jos koet asian noin. Varmaan koet, mutta se ei tee asioista vertautuvia.

Ap

Miten niin sairas? Mikä sinä olet sanelemaan, miten ihmisten pitäisi asiat kokea? Miksi heterot eivät koe tarvetta pitää munanheilutteluparaateja ja työntää heterouttaan joka helvetin paikkaan?

Tämähän juuri on Pride-vastustajien ongelma. Kun ei ole heteroprideä heille, niin ovat mielestään joku  vähemmistö. Ja sitten jos olisikin heteropride istumassa Mannerheimintiellä, niin suurin osa heteroista olisi kuitenkin vain kadunvarrella seuraamassa, koska uskallus tunnustaa seksuaalisuutensa millään tavalla puuttuu ja kaikkia ahdistaisi kun S. Tynkkynen olisi pitämässä megalomaanista megafonijulistusta kadun toisella puolella ;D

Vierailija
180/190 |
08.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon että tässä on kyse siitä, että haluttaisiin elää vaan sitä vanhaa ja tuttua elämää, eikä olla koko ajan parantamassa maailmaa ja omaksumassa uusia tapoja ja uusia sanoja. Lisäksi siinä voi iskeä myös häpeä kun yhtäkkiä se asia, josta aiemmin olet tehnyt pilaa ja kaikki on nauraneet, onkin nyt kääntynyt sinua vastaan ja kukaan ei enää naura. Nyt sinusta maalataan jotain pahaa ihmistä vaikka oot ihan normaalisti elämääsi elänyt niillä arvoilla, jotka joskus oli hyviä.  Et halua luopua vanhasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä