Sokos Hotelleissa ollut eilen kaaos Helsingissä. Asiakkaat joutuivat odottamaan huoneita tunteja ja kun saivat huoneet oli ne siivoamatta!
Somessa kuohui eilen monilla kun joutuivat jonottamaan hotellihuoneita monia tunteja!
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet menevät jo etuajassa kärkkymään hotellihuonetta ja usein sen saakin jo tunteja ennen luvattua aikaa. Nyt ei ilmeisesti saanut.
Menet lunastamaan huoneen 14 aikoihin ja saat sen 23 aikaan siivoamattomana. Ilmeisesti tämä on vaan turhaa kitinää kun ei saanut heti huonetta?
Esimerkiksi Sokos Hotel Presidentissä huoneet luvataan klo 15:00, eli jos tosiaan menet kärkkymään sitä klo 14:00 niin saatat joutua odottamaan jopa tunnin.
Ollaan just parhaillaan täällä Vaakunassa. Tultiin maanantaina kuuden maissa, ehkä vartti piti jonottaa huonetta. Eilen oltiin aamiaisella 9.30 oli kova ruuhka ja osa ruoasta loppui kesken. Henkilökunta on ystävällistä ja yrittää parhaansa mutta kuulemma ei ole saatavilla tarpeeksi henkilökuntaa.
Huone on kyllä siisti ja viihtyisä ja ennen kaikkea ilmastointi toimii hyvin.
Tänään käytiin aamiaisella heti seitsemältä, kaikkea riitti ja hyvin mahduttiin. Satasella kaksi yötä kahdelle hengelle on kyllä erittäin hyvä tarjous, siksi mekin lähdettiin ex tempore -lomalle.
Jos siellä on tunti jonotettu respaan, ei siivous ole ainoa osasto joka on ollut alimiehitetty. Tosin törmäsin tähän ihan samaan syyslomalla Tampereen Tornissa (yllättäen samaa ketjua), 45min jonotin huoneita. Eli taitaa ongelma piillä markkinointiosaston ja hotellin esimieskaartin välisessä viestinnässä. Joltain jäi kertomatta, että on tämmöinen kamppis sitten tulossa, varautukaa henkilökunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä on tunti jonotettu respaan, ei siivous ole ainoa osasto joka on ollut alimiehitetty. Tosin törmäsin tähän ihan samaan syyslomalla Tampereen Tornissa (yllättäen samaa ketjua), 45min jonotin huoneita. Eli taitaa ongelma piillä markkinointiosaston ja hotellin esimieskaartin välisessä viestinnässä. Joltain jäi kertomatta, että on tämmöinen kamppis sitten tulossa, varautukaa henkilökunnalla.
Tornissa alusta asti ollut sama ongelma. Aivan liian pienet yleiset tilat noin isoon hotelliin ja henkilökuntaa liian vähän. Aamupala hotellissa on täysi kaaos vaikkei hotelli olisi edes täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Totisesti haluaisin nähdä sen kiitoksen mitä eilisen työntekijät saavat 😂. Vihreän lahkon kiitos kun tuppaa aina olevan aika laimea ja päättyy sanoihin mutta ja sen jälkeen verhoiltu haukkuminen. Ja varmasti on huomattu miten täyteen hotelli on kampanjan aikaan varattu mutta lisäkäsiä ei palkata. Tämänhän huomaa jo perusprismassa kassajonoista alennuspäivien aikaan.
Me saatiin just kiitosta hyvästä vuodesta eräältä isolta kiinteistöhuoltofirmalta, kuinka joustettiin ja paikattiin ja tehtiin hyvä tulos. Oli sovittu päivä X - se peruttiin syystä Y. Sitten sovittiin uusi päivä Z ja mentiin paikan päälle. Toimistossa ilmoitettiin, että kakkukahvit on vain toimihenkilöille ja muut ei voi tulla kahville koronan takia. Kakkua ei voitu puolittaa ja viedä osa työläisten kahvihuoneeseen. Sitä jäi yli lopulta. Toimihenkilöt ei "halunneet" heittää kakkua roskiin, joten keksivät, että on hyvä tuoda kakku työläisten puolelle perjantaina iltapäivällä klo: 16 jälkeen ja jättää pöydälle. Odotan jotain yhtä mahtavaa!
Vierailija kirjoitti:
Olen toisen hotelliketjun palveluksessa enkä ole lukenut Facebook kommentteja.
Olen melko varma että jos huoneet ovat olleet kokonaan siivoomatta, on järjestelmä kaatunut koska vieraita ei ikinä päästetä likaisiin huoneisiin turvallisuussyistä (huumeneulat, lasin sirpaleet). Jos taas huoneet ovat olleet huonosti siivottuja, on miehityksessä ongelmaa ja ne on siivonnut joku joka ei ole rutinoitunut (pahimmassa tapauksessa hotellin johtaja).
Joo tai siivousfirmalle ei oo tiedotettu ton mainoskampanjan aiheuttamasta kysyntäpiikistä. Meille usein tuli tosi myöhään tieto, että hotelli on myyty täyteen ja kaikki siivotaan, kun töissä on 2 ihmistä tekemässä 4h vuoron. Yleensä vasta päivällä. Toinen vaihtoehto on se, että kun sunnuntaina siivotaan vain ihan pakolliset ja muu jää, että on unohdettu merkata huoneet, joita ei ole siivottu, koska järjestelmä merkkaa ne automaattisesti siivotuiksi ja ovat jääneet.
Useiden unettomien helleöiden takia voisi melkein maksaaki lähihotellista missä saisi huoneen viileäksi, jos olisi ylimääräistä. En yhtään ihmettele miksi moni rynnännyt tarjouksen perään.
Siivoojille kunnon palkat pitäisi maksaa, pois palkkakuopasta.
Ja likaisen työn lisät takaisin esim. oksennusten ja ulosteiden jatkuvat siivoukset esim.hotelleissa ja
muissa julkisissa paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuolla moni ole edelleenkin lomautettuna tai jo irtisanottuina. Ei ihme, ettei ole tekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Saisinko linkin faceen kiitos.
Löytyy ykkössivulta
Vierailija kirjoitti:
Useiden unettomien helleöiden takia voisi melkein maksaaki lähihotellista missä saisi huoneen viileäksi, jos olisi ylimääräistä. En yhtään ihmettele miksi moni rynnännyt tarjouksen perään.
Minä laittaisin rahat siirrettävään ilmastointilaitteeseen mieluummin.
Liian vähän henkilökuntaa. Itse olen toisessa hotellissa tlissä ja vuokrafirman kautta tullee avoimia vuoroja sokoksen hotelleihin. Ne on pulassa, kun suurin osa on lähteny muualle. Siivous ulkoistettu, eikä sielläkään tekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän henkilökuntaa. Itse olen toisessa hotellissa tlissä ja vuokrafirman kautta tullee avoimia vuoroja sokoksen hotelleihin. Ne on pulassa, kun suurin osa on lähteny muualle. Siivous ulkoistettu, eikä sielläkään tekijöitä.
Laittoivat heti isot yt kun korona alkoi. Jatkoivat sitä vielä keväällä. Moni lopetti kokonaan, vaihtoi alaa tai jäi esim kaupan puolelle töihin. Nyt etätyöosastot (joita ei tietenkään lomautettu) nyyhkyttävät kun ei löydy suorittavaa henkilöstöä tilalle. Voi voi.
Ei tästä kyllä voi tarjouksen ostanutta matkustajaa syyttää. Kyllä hinta oli halpa. Itsekin ostin kun tuli FB vastaan tuo tarjous. Muuten ei oltaisi enää hotellilomalle lähdetty tänä kesänä mutta tarjous oli liian hyvä. Olisiko parempi että huoneet on tyhjillään vai että niistä saadaan se 50e /yö?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siivousfirma oli merkannut vain yhdelle hengelle työpäivän, ettei tarvi turhaan maksella palkkaa, jos ei ole asiakkaita ja yrittivät soitella vapailta tekijöitä töihin. (tästä ei saa ekstraa)
Hotellisiivous on sitä tasoa että ihan sama. Sen verran pari muuttia voi siistiä itsekin. Melkein putsaisin itse paikkoja oikeasti jos se alennettaisiin hinnassa. Enkä moiti tästä siivoojia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta taas joku riistofirman pyörittäjä ulisee lehdessä, että Suomessa on liian hyvät oltavat, kun ei löydy hotellisiivoojia. Miksiköhän?
Koska hotelliasiakas ei suostu maksamaan 180 e/yö vaan haluaa maksaa 100 e/2 yötä. Jos asiakas ostaisi 180e/yö hotellihuoneita yhtä innolla kuin halpoja, voitaisiin siivoojallekin maksaa kunnolla.
Valinta on asiakkaan. Miksi hän ei halua maksaa siivoojalle kunnon palkkaa?
Alapeukuttajat ei taida ymmärtää, että nimenomaan he omilla valinnoillaan pitävät ne siivoojien palkat pieninä. Jokainen voisi hotellista lähtiessään jättää yöpöydälle 100 e setelin palkaksi siivoojalle. Näin asiakas itse valitsisi maksaa siisteydestä. Oletan, että ei suomalainen tähän lähde, pitää saada halvalla täydellistä.
Oletan, että olet itse siivooja?
En mutta olisi luxusta tietää että on oikeasti puhdasta. Jos olisi pidempi oleskelu palkkaisin ihan ensin tunniksi. Olisko se parikymppiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta taas joku riistofirman pyörittäjä ulisee lehdessä, että Suomessa on liian hyvät oltavat, kun ei löydy hotellisiivoojia. Miksiköhän?
Koska hotelliasiakas ei suostu maksamaan 180 e/yö vaan haluaa maksaa 100 e/2 yötä. Jos asiakas ostaisi 180e/yö hotellihuoneita yhtä innolla kuin halpoja, voitaisiin siivoojallekin maksaa kunnolla.
Valinta on asiakkaan. Miksi hän ei halua maksaa siivoojalle kunnon palkkaa?
Alapeukuttajat ei taida ymmärtää, että nimenomaan he omilla valinnoillaan pitävät ne siivoojien palkat pieninä. Jokainen voisi hotellista lähtiessään jättää yöpöydälle 100 e setelin palkaksi siivoojalle. Näin asiakas itse valitsisi maksaa siisteydestä. Oletan, että ei suomalainen tähän lähde, pitää saada halvalla täydellistä.
Oletan, että olet itse siivooja?
En mutta olisi luxusta tietää että on oikeasti puhdasta. Jos olisi pidempi oleskelu palkkaisin ihan ensin tunniksi. Olisko se parikymppiä?
Taitaa olla jotain 40e/h luokkaa mitä laskutetaan.
Nyt on monesta paikasta facea kadonneet päivitykset tästä ja iltapäivälehdetkään ei ole uutisoineet. Ehkä hyvä niin, enemmän tämäkin on vaan sellainen wtf juttu kun oikea uutinen
Olen toisen hotelliketjun palveluksessa enkä ole lukenut Facebook kommentteja.
Olen melko varma että jos huoneet ovat olleet kokonaan siivoomatta, on järjestelmä kaatunut koska vieraita ei ikinä päästetä likaisiin huoneisiin turvallisuussyistä (huumeneulat, lasin sirpaleet). Jos taas huoneet ovat olleet huonosti siivottuja, on miehityksessä ongelmaa ja ne on siivonnut joku joka ei ole rutinoitunut (pahimmassa tapauksessa hotellin johtaja).