Voi ei, kaveri ylpeilee "harvinaisella" sukunimellään
Meni siis parvi vuotta sitten naimisiin, ja nyt on alkanut vouhottaa kun heitä on "vain" 2500 kpl suomessa. En ole kehdannut sanoa että omaa sukunimeäni on 30kpl vaikka kyseessä on satoja vuosi vanha nimi. Tuttavapiiriin kuuluu muitakin oikeasti harvinaisia nimiä.. Voi reppanaa.
Kommentit (64)
No jaa, omaa sukunimeäni on todellavähän....20 hujakoilla, mutta enpä näe siinä mitään aihetta kehuun, ainut hyvä puoli on se,että saman nimistä naista ei ole koko maailmassa =)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 20:53"]Etkö voisi sopivan hetken tullen kertoa et sullakin on aika vähän käytössä oleva nimi? Sano vaikka et hänen innoittamana otit selvää ja sait tiedon vasta nyt. Siten molemmat selviätte tilanteesta arvokkaasti.
Millaisia suhteita joillain on läheisimpiin ihmisiin kun mistään ei voi puhua ääneen?
[/quote]
No moukkamaista puhua jostain tuollaisesta.. Korottaa itseään muiden yläpuolelle. Varsinkin jos on nimen saanut liiton kautta. Eihän nyt kukaan puhu rahastakaan. :s
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 20:53"]
Etkö voisi sopivan hetken tullen kertoa et sullakin on aika vähän käytössä oleva nimi? Sano vaikka et hänen innoittamana otit selvää ja sait tiedon vasta nyt. Siten molemmat selviätte tilanteesta arvokkaasti.
Millaisia suhteita joillain on läheisimpiin ihmisiin kun mistään ei voi puhua ääneen?
[/quote]
Tätä minäkin ihmettelen. Mulle tulee mieleen että kaverin sukunimi kuulostaa oikeasti hienolta ap:n mielestä, on tietty joku ruotsinkielinen tms. Ap on guuglettanut ja huomannut että sen nimisiä on enemmänkin. Katkeraa nillitystä, siltä kuulostaa.
[/quote]
No mutta onhan se nyt nousukkaiden hommaa tuo kehuskelu :D
Pieni ohis aihetta sivuten. Nimien kauneus on täysin kuulijan korvassa ja syyt nimien vaihtoon sitäkin syvemmällä.
Mun ystävällä on yksi kauneimmista nimistä mitä olen koskaan kuullut. Etunimi+sukunimi. Silti hän vaihtaa, rakkaudesta tulevaan mieheensä, sukunimensä ns. tavalliseen Virtaseen. Lopputulemana ei niin kaunis nimi kuin aiemmin.
Kumpi on väärässä, minä vai hän? Sitähän minäkin.