Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei, kaveri ylpeilee "harvinaisella" sukunimellään

Vierailija
10.07.2014 |

Meni siis parvi vuotta sitten naimisiin, ja nyt on alkanut vouhottaa kun heitä on "vain" 2500 kpl suomessa. En ole kehdannut sanoa että omaa sukunimeäni on 30kpl vaikka kyseessä on satoja vuosi vanha nimi. Tuttavapiiriin kuuluu muitakin oikeasti harvinaisia nimiä.. Voi reppanaa.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttönimeäni on 16, mutta otin miehen sukunimen joka on paljon yleisempi, niitä on reilu tuhat.

Olihan se tyttönimi ihan kiva kun oli harvinainen, mutta eipähän tarvitse tavata enää sitä kaikille :D Se ei ollut kivaa. Se kun kuulostaa kovin tavalliselta nimeltä, mutta aina se kirjoitettiin väärin.

Vierailija
22/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukunimeä kantaa yhteensä 27 ihmistä. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, antaa toisen iloita, tosin itse en ole kovin tyytyväinen kun nykyistä nimeäni alle 20 ja aina kysytään olenko sukua yhdelle mulkvistille. Tekis mieli sanoa että en mutta mieheni valitettavasti on! Aikaisempi nimeni oli sen verran yleisempi ( n.250) että sitä oli kahdessa eri suvussa ja sekin aiheutti tunkeilevia kyselyjä, kun se toinen sukuhaara oli parempaa väkeä . Ei siis välttämättä ilon asia harvinainen nimi.

Vierailija
24/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai onko se niin että vain esim kymmenen harvinaisimman sukunimen omaavat saavat jutella ja jopa kehuskella sillä sukunimellä tai sen harvinaisuudella? Ja jos sukunimi ei olekaan tosi tosi harvinainen niin on reppana.. 

Ole sinä parempi kaveri kaverillesi ja lopeta hänen reppanaksi kutsuminen. 

Vierailija
25/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten tuo nyt taas ap:lta on pois? Kyllä ärsyttää kun yhdestä "viasta" jaksetaan haukkua reppanaksi koko ihminen! Sano sille että oma nimes on niin-ja-niin monella ihmisellä, ja jos vielä jatkaa niin anna olla! Kai sinussakin JOKU ärsyttävä piirre on? Kaikissa meissä on, ei niistä kaikista tehdä avausta keskustelupalstalle.

Vierailija
26/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa miten monta kommenttia on heti tullut tyyliin "minun nimeä kantaa vain x henkilöä" :-D

Vierailija
27/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa "hienoimmat" sukunimet on linnakundeilla. Helppo homma vaihtaa ihan mieleisekseen.

Vierailija
28/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, mun sukunimeä on nykyhetkellä 34, jos lasketaan mukaan entiset nimet ja kuolleet, niin on 87.

Vierailija
29/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pisti nokka pystyssä paremmaksi. Hih.

Vierailija
30/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinainen sukunimi voi oikeasti olla myös riesa. Se jää helpommin mieleen, ei ole samanlaista "anonyymiyttä" kuin esim. mainitulla Korhosella. Ja ainakin oma sukunimeni kirjoitetaan tosi usein väärin.

Vierailija
31/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:50"]

Meitä on 90. Ei ole tullut edes mieleen että se olis jotenkin mainitsemisen arvoista.

[/quote]

No nyt tuli siihenkin muutos.

[/quote]

Niin tuli ;) Ensimmäinen ja viimeinen kerta!

Vierailija
32/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahahahaa, mulla oli joskus samanlainen kaveri, kun ap:llä.  Muisti siis aina vähän väliä selittää, kuinka harvinainen nimi hällä on. Heitä on n. 900. Sai aina kuunnella sitä, että jos oma nimi tulee josaki vastaan, se varmasti on sukulainen :D Voi luoja.. Meni myöhemmin naimisiin ja pisti miehensäkkin ottamaan oman nimensä, kun on niin harvinainen ;) No joo, omalla avopuolisolla on omasta mielestä suht. harvinainen nimi, heitä on se n.40 kpl... Ei oo kyllä koskaan hän sillä pahemmin retostellut kellekkään, ketä oikeesti edes kiinnostaa sukunimet pahemmin. :D Kertonut on vain joskus heidän sukunimensä taustat minulle, se siitä. En ymmärrä miksi jotkut jaksaa vouhottaa omasta nimestään...

Vierailija
33/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sukunimeäni on vaan 7 ja kaikki ollaan samasta perheestä :-) enkä vaihda vaikka naimisiin menisin vaikka joutuu AINA tavaamaan :D

Vierailija
34/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinainen vai? Ok :D Mun sukunimeä on 700kpl, etunimeä alle 400... 

Vierailija
35/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttönimeä kantavia löytyy noin 100kpl, hieman vastaava kuin korhonen mutta siis tosi harvinainen ja sitä ei kukaan osannut tai kuullut oikein heti, postikin tuli usein väärin kirjoitettuna. Nyt minulla on miehen sukunimi ja meitä on peräti 4kpl täällä Suomessa. Miehen kotimaassa sentään meitä on parikymmentä mutta on siellä harvinainen nimi myös eikä kukaan osaa sitä lausua vaikka ihan sen maan kieltä on ja tunnettu toisesta asiasta:) En ole koskaan ylpeillyt kummallakaan nimellä mutta joskus kun mainitsen nykyisen sukunimeni niin saan jälkikäteen kuulla että olen ylpeillyt sillä, siis ihan vaan siksi että olen maininnut sen:) Joskus olen kuullut myös että jotkut tyypit (suomalaiset) ovat selittäneet muille että tämä sukunimi kuulostaa hienolta muttei oikeasti ole. En ole viitsinyt oikaista ja sanoa että itse asiassa se on hyvin vanhan ja arvostetun suvun sukunimi jolla on omat vaakunat ja maininnat historiassa. Ihmetyttää että varsinkin suomalaisilla on tapana pistää muita lyttyyn asioilla joiden oikeaa laitaa ei edes tiedetä "ei se ole oikeasti hieno""ei se ole oikeasti rikas" "ei se oikeasti ole menestynyt" "ei se oikeasti ole niin harvinainen". Tuntuu sekin oudolta ettei omasta nimestään saa olla ylpeä tai kertoa siitä. Mua ainakin kiinnostaa kaikki tuollaiset jutut:) Mielenkiintoisempaa kuin "kaunis päivä tänään"-tyyppiset keskustelut.

Vierailija
36/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sukunimellä on 7 ihmistä, enkä ole minäkään älynnyt, että sillä voisi ylpeillä :)...

Vierailija
37/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta sukunimissä on alueellisia eroja. Jossain päin Suomea joku sukunimi voi olla hyvin yleinen, toisella puolella Suomea se onkin hyvin harvinainen. tarkoitan sitä, että vaikka nimi olisi "Mäkinen" ei välttämättä törmää sukunimikaimoihin "koskaan", toisessa paikassa taas joka toisessa postilaatikossa lukee se "Mäkinen".

Vierailija
38/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 09:13"]

Ja mä ylpeilen vielä 9 avioliittovuoden jälkeenkin sillä, ettei ole kotimaassa tarvinut kertaakaan tavata nimeä! En muista tyttönimelläni sanoneeni nimeäni kertaalaan niin ettei olisi tarvinut tavata sitä. Otin siis harvinaisen tyttönimeni tilalle perus-Korhosen.

[/quote]

Siis tyttönimesi oli Perus, ja nyt olet Perus-Korhonen?

[/quote]

Olipa hauska lohkaisu!! Hehheh, itse en oloso ikinä keksinut...heh..jeh..he.. not.

[/quote]

palstan notti-tyyppi taas vauhdissa?

Vierailija
39/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on nykyään alle 20, joilla tämä sukunimi käytössä, lisäksi joitakin, joilla se on entinen sukunimi. Minulla olisi voinut olla kaksi muutakin sukunimeä, mutta en kyllä vaihtaisi tätä niihin. Kaikki muuten karjalaisia nimiä!

Vierailija
40/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellä nimelläni on tällä hetkellä suomessa alle 150 ihmistä. Tyttönimelläni 3400 ihmistä. Tyttönimeni on mielestäni todella yleinen ainakin tällä seudulla. Työni puolesta toivoisin, että minulla olisi hieman yleisempi nimi.3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme