Voi ei, kaveri ylpeilee "harvinaisella" sukunimellään
Meni siis parvi vuotta sitten naimisiin, ja nyt on alkanut vouhottaa kun heitä on "vain" 2500 kpl suomessa. En ole kehdannut sanoa että omaa sukunimeäni on 30kpl vaikka kyseessä on satoja vuosi vanha nimi. Tuttavapiiriin kuuluu muitakin oikeasti harvinaisia nimiä.. Voi reppanaa.
Kommentit (64)
No mitäpä tuosta. Itseäni joskus vaan lähinnä ärsyttää oman nimeni harvinaisuus ja erilaisuus kun saat sitä varsinkin puhelimessa tavata moneen kertaan ja aina se taivutetaan väärin.
No ei meitäkään paljoa näytä olevan. Nykyisenä nimenä 279. Ja sitten ihmetellään, miksi halusin sukunimeni lapsilleni. Mieheni sukunimeä on nykyisenä nimenä melkein 12 000.
Tuohan on vapn kaveri on ressukka. Sama kuin istuisi samassa pöydässä Wahlroossien, Stockmannien ja Åhlstromien kanssa ja kehuskelisi olevansa rikas.
Jos suvussa on enempi kuolleita kuin eläviä niin silloin sukunimi on vanha & harvinainen. Ei paljoa hetkauta jos joku pyrkyri on keksinyt ysärillä tai sen jälkeen perheelleen nimen.
Voi ei, vähän olisi noloa :D Ois kiva tietää mikä se Apn kaverin sukunimi nykyään on. Kuitenkin joku Möttönen.
Minun sukunimeäni jan 130kpl ja en ois kyl pitäny harvinaisena..
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 13:52"]Meidän sukunimellä on 7 ihmistä, enkä ole minäkään älynnyt, että sillä voisi ylpeillä :)...
[/quote]Ollaankohan sukua? Entisenä nimenä 2 ja kuolleita 1? :)
Senkus ylpeilee.. ;) mullakin on harvinainen sukunimi, koko maailmassa yhteensä noin 40. :) enkä pidä sitä ihmeellisenä asiana. :D
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:15"]No voi voi... mä olen ainoa sukunimeltäni täällä Suomessa.
[/quote]
Onko se edes mahollista... eli sun kaikki sukulaiset jotka ei oo menny naimisiin on kuollu..?
Mun sukunimeä on joku 30kpl ja on niin ruma ettei anna aihetta ylpeilyyn :-D
Meitä on n. 150, ja valitettavasti julkisuudessa tätä nimeä kantaa yksi pahemman luokan rasisti (sattuupa olemaan vielä miehelleni läheistä sukua)... Ei tule hyvät mielleyhtymät, ei.
Minukin lapsillani on sukunimi, jota on heidän kahden lisäksi vain yhdeksällä muulla. Se on koko heidän sukunsa isän puolelta.
Mun sukunimen omaavia sukulaisia on elossa vielä about 10. Vaikka oonkin nainen, oon aina ajatellu pitäväni oman sukunimeni ja mahdollisesti haluaisin lasteni saavan sen myös. Ellei sitten mahdollisesti lasten isällä olisi jotain hurmaavaa ja kaunista sukunimeä... Mutta jos sukunimi on Korhonen/Virtanen luokkaa niin en todellakaan halua sitä lapsilleni.
Hihih. Ei tommoisella ole tullut mieleenkään ylpeillä :-) . Minun nimisiäni on alle 40, samoin mieheni nimisiä. Itse asiassa nyt vasta otin selvää tämän ketjun innoittamana.
Ohoh, lasten etunimisä on heidän syntymävuosistaan tähän päivään alle 110 ja alle 20. Pitäisikö ylpeillä?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 15:31"]Ohoh, lasten etunimisä on heidän syntymävuosistaan tähän päivään alle 110 ja alle 20. Pitäisikö ylpeillä?
[/quote]
En tajunnut yhtään mitä tämä meinaa.
Etkö voisi sopivan hetken tullen kertoa et sullakin on aika vähän käytössä oleva nimi? Sano vaikka et hänen innoittamana otit selvää ja sait tiedon vasta nyt. Siten molemmat selviätte tilanteesta arvokkaasti.
Millaisia suhteita joillain on läheisimpiin ihmisiin kun mistään ei voi puhua ääneen?
Minulla on lähisukulaisia jo useampi sata, sillä suvussamme on tyypillistä isot perheet. Omassa perheessä 9 lasta. Ja minulla 10 sisarusta.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 20:53"]
Etkö voisi sopivan hetken tullen kertoa et sullakin on aika vähän käytössä oleva nimi? Sano vaikka et hänen innoittamana otit selvää ja sait tiedon vasta nyt. Siten molemmat selviätte tilanteesta arvokkaasti.
Millaisia suhteita joillain on läheisimpiin ihmisiin kun mistään ei voi puhua ääneen?
[/quote]
Tätä minäkin ihmettelen. Mulle tulee mieleen että kaverin sukunimi kuulostaa oikeasti hienolta ap:n mielestä, on tietty joku ruotsinkielinen tms. Ap on guuglettanut ja huomannut että sen nimisiä on enemmänkin. Katkeraa nillitystä, siltä kuulostaa.
Minun sukunimelläni löytyy alle 60 henkilöä.
Minusta se on vain surullista, ei niinkään mikään ylpeilyn aihe.
Onneksi serkut ovat saaneet paljon lapsia, niin lukumäärä on kuitenkin noususuuntainen :)