Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei, kaveri ylpeilee "harvinaisella" sukunimellään

Vierailija
10.07.2014 |

Meni siis parvi vuotta sitten naimisiin, ja nyt on alkanut vouhottaa kun heitä on "vain" 2500 kpl suomessa. En ole kehdannut sanoa että omaa sukunimeäni on 30kpl vaikka kyseessä on satoja vuosi vanha nimi. Tuttavapiiriin kuuluu muitakin oikeasti harvinaisia nimiä.. Voi reppanaa.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna ylpeillä. Hänen oma sukunimensä taitaa olla luokkaa Virtanen, ei ihmekään että on innoissaan-

Vierailija
2/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua:D piti heti alkaa katsoa montako nimenkantajaa kavereilla oli koska olen sytllistynyt samaan..

T. Ex-hyvärinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi... mä olen ainoa sukunimeltäni täällä Suomessa.

Vierailija
4/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:08"]Apua:D piti heti alkaa katsoa montako nimenkantajaa kavereilla oli koska olen sytllistynyt samaan..

T. Ex-hyvärinen

[/quote]

Hyvärisiähän on vaikka kuinka paljon.

Vierailija
5/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on... Meidän lapsillakin sukunimi, jota ei ole kenelläkään muulla kuin heillä (3 kpl) koko maailmassa... ;-) täytyykin sanoa niille, että tajuavat rueta ylpeilemään... ;-)

Vierailija
6/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sukunimiä on 250

Vierailija
7/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimi on oikeasti harvinainen, niin kai se harvinaisuus on selvää ilman, että sitä ääneen sanotaan? Tai toisaalta, jos onnistuu naimaan johonkin tuotemerkiltä kalskahtavaan ruotsalaissukuun, niin ei kai sen nimen fiiniyttä tarvitse erikseen ääneen toitottaa. ;)

Vierailija
8/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ja meidän sukuä nimellä on vain 3 perhettä omani lisäksi. Kaikki lähisukua.

Vierailija
9/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on 90. Ei ole tullut edes mieleen että se olis jotenkin mainitsemisen arvoista.

Vierailija
10/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:50"]

Meitä on 90. Ei ole tullut edes mieleen että se olis jotenkin mainitsemisen arvoista.

[/quote]

No nyt tuli siihenkin muutos.

Vierailija
11/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan sukunimekseni "Harvinainen".

Vierailija
12/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että se ap:n kaveri mitenkään pahastuisi tai yllättyisi siitä jos ap kertoisi kuinka vähän hänen sukunimisiään Suomessa on. Eiköhän se vertaa omaa uutta nimeään omaan vanhaan nimeensä ja taivastele sitä miten paljon vähemmän uuden nimen kantajia on, tuskin kuvittelee että kyseessä on silti maailman harvinaisin nimi.

Ihmeellisin perustein ihmiset jaksavatkin päteä ja nimitellä toisia "reppanoiksi".

Vierailija
13/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, seuraavan kerran lun leveilee minä ehkä alkaisin pohtimaan että paljonkohan näitä muita kaveriporukan sukunimiä on. Sitten nimipalvelu vaan esille ja ei kun hämmästelemään :-)

Vierailija
14/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 09:07"]

Vaihdan sukunimekseni "Harvinainen".

[/quote]

- Sukunimeni on Harvinainen.

Selvä, mikä se on?

- Harvinainen

Tarkoitan, mikä se harvinainen sukunimesi on?

- Harvinainen

Ahaa, ja etunimi oli?

- Kyllä

Siis mikä? Kyllä?

- Ei, vaan Oli.

Vierailija
15/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä ylpeilen vielä 9 avioliittovuoden jälkeenkin sillä, ettei ole kotimaassa tarvinut kertaakaan tavata nimeä! En muista tyttönimelläni sanoneeni nimeäni kertaalaan niin ettei olisi tarvinut tavata sitä. Otin siis harvinaisen tyttönimeni tilalle perus-Korhosen.

Vierailija
16/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen kanssa samaa kuin 13, eli ap:n kaveri on vain iloinen kun sukunimi on nyt joku muu kuin "Virtanen", joita on kymmeniä tuhansia. On varmaan ihan hyvin tietoinen, että paljon harvinaisempiakin sukunimiä on, saattaa jopa olla tietoinen ap:n sukunimen harvinaisuudesta mutta on silti iloinen siitä, että sukunimikaimoja ei ole enää kymmeniä tuhansia.

Vierailija
17/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko kyseessä joku kuitenkin suhteellisen yleinen tai yleisen tuntuinen nimi? Tyyliin jollekin Peltoselle tms. 2500 olisikin mielestäni ihan yllättävän vähän ja saattaisin itsekin taivastella että onpas harvinainen nimi. Kun siis olettaisin että olisi ainakin yli 10 000 ihmisellä. Tuskin se kaverisi kuvittelee että on siinä mielessä harvinainen kuin esim. tuo sinun oikeasti harvinainen sukunimesi. Senkö vuoksi tämän aloituksenkin teit, kukas kissan häntää nostaa ellei kissa itse ;-)

Vierailija
18/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kesäkuusssa naimisiin. Meitä on nykyisellä nimellä alle 340, vanhalla yli 11 000. Mielestäni tuo nykyinen nimemi on harvinainen, ainakin verrattaessa tuohon edelliseen nimeeni. :D 

Kaikki on tietysti suhteellista. 

Vierailija
19/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 09:13"]

Ja mä ylpeilen vielä 9 avioliittovuoden jälkeenkin sillä, ettei ole kotimaassa tarvinut kertaakaan tavata nimeä! En muista tyttönimelläni sanoneeni nimeäni kertaalaan niin ettei olisi tarvinut tavata sitä. Otin siis harvinaisen tyttönimeni tilalle perus-Korhosen.

[/quote]

Siis tyttönimesi oli Perus, ja nyt olet Perus-Korhonen?

Vierailija
20/64 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 09:13"]

[/quote]

Siis tyttönimesi oli Perus, ja nyt olet Perus-Korhonen?

[/quote]

Olipa hauska lohkaisu!! Hehheh, itse en oloso ikinä keksinut...heh..jeh..he.. not.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän