Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulin äsken ekoilta treffeiltä...

Vierailija
10.07.2014 |

Miehen aloitteesta, käytiin parilla lasillisella Helsingin eräässä suositussa irkkuravintolassa. Ekan oluen tilauksessa tuli pieni nolo hetki, kumpi maksaa, no mä tartuin sitten lompakkooni osoittaakseni, että voin maksaa omani, sitten sekin kaivoi lompakkonsa tyyliin, että maksaa omansa. Huomasin, että pari ulkomaalaista turistikundia katseli meidän lompakkoshowta kiinnostuneena, samoin baarimikko, ja niiden tuijotuksesta kai kiusaantuneena mies sitten tarjosi mullekin yhden jotain 7 

euroa maksavan oluen. Kiitin ja hymyilin ja ajattelin että no onneksi nolo tilanne on ohi.

Rento tunnelma oli äkkiä poissa. Pöydässä mies jupisi, "saat sitten tarjota seuraavan", "Suomessa on tasa-arvo, ei mies voi maksaa molemmille", sitä kismitti, että ne turistit oli seuranneet tilannetta jne. Ja selvästi harmitti se, että oli muutaman euron köyhempi, vaikka työssäkäyvä, akateeminen mies, jolla vakaa elintaso! Tai sitten harmitti se, että oli ne 7 euroa tuhlannut muhun :D

Että olisi tehnyt jättää se jätkä kuin nalli kalliolle ja jäädä yksin bailaamaan tanssilattialle, baarissa oli hyvä fiilis. Mutta kilttinä tyttönä jäin kuitenkin pitämään seuraa happamalle treffikumppanille ja ostin hänelle vielä kaksi bisseä lisää. "Nyt me ollaan sujut ja sä et luule, että mä yritän ostaa sua sillä kaljalla", se sanoi sitten lopuksi, ja kysyi nähdäänkö uudelleen :D ei tää on niin epätodellista, että oli pakko avautua täällä kun kaverit jo kai nukkuu. Kiitos ja hyvää yötä.

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

102 jatkaa: vaikka naisena olenkin varautunut pääsääntöisesti maksamaan itse ja joskus tarjoamaankin sen mitä pystyn (olen työtön), niin yhdessä asiassa kyllä toivoisin miehen huomioivan: jos minut kutsutaan todella kalliiseen ravintolaan, tapahtumaan tai vaikkapa matkalle. Minä siis etukäteen ilmoitan, että en pysty välttämättä tulemaan siksi, ettei yksinkertaisesti ole varaa. 

Jos tuossa tapauksessa silti vaatii tulemaan ja jättää sitten pulaan kalliin laskun kanssa tai velvoittaa maksamaan tai tarjoamaan hetimmiten takaisin, on peli poikki. Ei siksi että en haluaisi maksaa, vaan että siinä saisi jo pelätä että jää pulaan sitten muissakin asioissa. Että ei kiitos. 

Vierailija
42/123 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:37"]

Uskomatonta käytöstä mieheltä! Mun on muutenkin ERITTÄIN vaikea ymmärtää, mikä siinä juoman tarjoamisessa on niin hankalaa. Jos olisin mies, niin varmasti tarjoaisin aina (eka) treffeillä. Naisena en "pysty" tarjoamaan, aina tulee maksettua vaan oma juoma tai mies maksaa molemmat vaikka tarjoudunkin maksamaan molempien drinksut.

[/quote]

Miten niin naisena ei voi tarjota? Ostat punkkupullon pöytään ja kaatelet siitä, ei kai se nyt noin vaikeaa ole. Naiset on vaan niin ahneita ja nuukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on se ja sama kumpi maksaa. Voin maksaa omani oikein hyvin. Mutta jos päättää tarjota sen juoman niin on helvetin noloa alkaa siitä murjottamaan ja kitisemään. Tuossa ap:n tilanteessa se oli se pahin moka, ensin tarjoutua maksamaan ja sitten murjottaa ja kitistä kun joutui maksamaan. Ei tainnut ap pakottaa, hänellä oli lompakko jo esillä. Jos tasa-arvoa haluaa niin sanoo sen reilusti, eikä tee itsetään pelleä tuollaisella lapsellisella käytöksellä. Ja sama koskee naisia, ei pelkästään miehiä.

Joten mä en moista miestä enää tapaisi. En jaksaisi noin lapsellista meininkiä. Tuon kanssa sais jatkuvasti olla laskemassa euroja että varmasti menee tasan. Ei riitä että noin suunnilleen maksettais puoliksi tai tarjottais vuorotellen. Pitäis ihan kuiteista syynätä ja kolikoita laskea. Joten ei siitä mitään tulis. Etsikööt selalisen naisen, joka on innostunut kolikoiden syynäämiseen.

Vierailija
44/123 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:17"]

Mulle on se ja sama kumpi maksaa. Voin maksaa omani oikein hyvin. Mutta jos päättää tarjota sen juoman niin on helvetin noloa alkaa siitä murjottamaan ja kitisemään. Tuossa ap:n tilanteessa se oli se pahin moka, ensin tarjoutua maksamaan ja sitten murjottaa ja kitistä kun joutui maksamaan. Ei tainnut ap pakottaa, hänellä oli lompakko jo esillä. Jos tasa-arvoa haluaa niin sanoo sen reilusti, eikä tee itsetään pelleä tuollaisella lapsellisella käytöksellä. Ja sama koskee naisia, ei pelkästään miehiä.

Joten mä en moista miestä enää tapaisi. En jaksaisi noin lapsellista meininkiä. Tuon kanssa sais jatkuvasti olla laskemassa euroja että varmasti menee tasan. Ei riitä että noin suunnilleen maksettais puoliksi tai tarjottais vuorotellen. Pitäis ihan kuiteista syynätä ja kolikoita laskea. Joten ei siitä mitään tulis. Etsikööt selalisen naisen, joka on innostunut kolikoiden syynäämiseen.

[/quote]

eikö ap ensin ollut maksamassa ja sitten peruikin ja antoi miehen maksaa? Minusta noloa ensin maksaa ja sitten ei maksaa ja sitten taas maksella sen jälkeen. Helpointa ja tyylikkäintä olisi, että jokainen maksaa omansa niin kauan kun ei ole yhteisiä tilejä.

Vierailija
45/123 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:37"]

Uskomatonta käytöstä mieheltä! Mun on muutenkin ERITTÄIN vaikea ymmärtää, mikä siinä juoman tarjoamisessa on niin hankalaa. Jos olisin mies, niin varmasti tarjoaisin aina (eka) treffeillä. Naisena en "pysty" tarjoamaan, aina tulee maksettua vaan oma juoma tai mies maksaa molemmat vaikka tarjoudunkin maksamaan molempien drinksut.

[/quote]

Miten niin naisena ei voi tarjota? Ostat punkkupullon pöytään ja kaatelet siitä, ei kai se nyt noin vaikeaa ole. Naiset on vaan niin ahneita ja nuukia.

[/quote]
No, voipi olla ihan siitäkin että ei ole varaa ostella aterian lisäksi vielä punkkupulloja pöytään ja kaadella. Niin kuin minulla (en ole lainattu kommentoija). Tosin, enpä odota mieheltäkään sitä, että pitäisi tarjota oman varallisuutensa yli yhtään mitään. Saati tarjotakaan mitään. 

Minusta tämä "Minähän en periaatteesta maksa!!" on vähän jotakin muuta kuin tasa-arvon hakemista. Kun nämä pennilleen laskijat tapaavat tehdä sitä samaa ihan muuallakin, mutta sitten heittäytyvät yllättävän suurpiirteiseksi kun joku muu maksaa. Ja hyvinpä tuolle ap:n häiskälle maistui ne kaksi juomaa, kun oli itse tarjonnut vain yhden. Minne se tasa-arvo katosi? :)

Vierailija
46/123 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en käy treffeillä. 

Ylipäätään minusta on moukkamaista olettaa että toinen haluaa vain käyttää hyväksi. Minulla on varaa itselläkin ostaa itselleni kalja tai ravintolassa ruokaa. 

Jotenkin tulee niin trash-fiilis koko ajatuksesta, että joku joka haluaa kanssani treffeille ettei halua tarjota koska pelkää että kuppaan toisen siivellä, on tosi turn-off. 

Ja hyvä alku suhteelle. 

Vierailija
47/123 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:46"]

Ylipäätään minusta on moukkamaista olettaa että toinen haluaa vain käyttää hyväksi. Minulla on varaa itselläkin ostaa itselleni kalja tai ravintolassa ruokaa. 

Jotenkin tulee niin trash-fiilis koko ajatuksesta, että joku joka haluaa kanssani treffeille ettei halua tarjota koska pelkää että kuppaan toisen siivellä, on tosi turn-off.

[/quote]

Sitten kun huomaat tulleesi useamman kerran hyväksikäytetyksi juurikin siten, että toinen on vain halunnut kupata sinusta rahaa niin alkaa ääni kellossa muuttua. Kokeile vaikka.

Vierailija
48/123 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 16:53"]

Kävin viime sunnuntaina treffeillä, enkä saanut mitään maksaa. Mies sanoi ujosti olevansa vanhanaikainen. En etsi itselleni elättäjää, mutta jotenkin söpöä se kyllä oli.

[/quote]

Kyllä näitä munasta talutettavia miehiä riittää edelleen.

Vierailija
49/123 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aivan tyhmää ap:n haukkua miestä. Tuo mies ei nyt vaan ollut ap:lle sopiva. Se siitä. Eikö se ole vaan hyvä kun tuollaiset åpiirteet, mistä ei itse pidä ja ovat kynnyskysymyksiä tulevat mahdollisimman pian esiin? Itse olisi todella tyytyväinen kun mies näyttäisi oikean karvansa heti ekoilla treffeillä eikä vasta puolen vuoden päästä.

Vierailija
50/123 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisillä treffeillä ostin ekat juomat, kun mies oli niin hidas saamaan lompakkoaan esille. Oletin, että hän hakee sitten seuraavat, mutta tyhjien lasien kanssa jaariteltiin niin pitkään, että hain toisetkin. Eipä tainnut olla kumpikaan kovin innostunut, ja nyt tiedän, että jos mies maksatuttaa mulla juomansa, lähden pois heti kun pääsen.

Vierailija
51/123 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 17:46"]

[/quote]

Sitten kun huomaat tulleesi useamman kerran hyväksikäytetyksi juurikin siten, että toinen on vain halunnut kupata sinusta rahaa niin alkaa ääni kellossa muuttua. Kokeile vaikka.

[/quote] En usko etta on kuppaamisesta kysymys. Voi olla etta et osaa keskustella tai muuten vaan ette sovi yhteen. Jos noita mielestasi "kuppaamisia" on ollut useampiakin niin katsoisin kylla peiliin.

Vierailija
52/123 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:37"]

Edellisillä treffeillä ostin ekat juomat, kun mies oli niin hidas saamaan lompakkoaan esille. Oletin, että hän hakee sitten seuraavat, mutta tyhjien lasien kanssa jaariteltiin niin pitkään, että hain toisetkin. Eipä tainnut olla kumpikaan kovin innostunut, ja nyt tiedän, että jos mies maksatuttaa mulla juomansa, lähden pois heti kun pääsen.

[/quote]

Aivan samalta se tuntuu miehestä, jos nainen vain istuu pyllyllään ja odottaa miehen kantavan juomaa pöytään omalla kustannuksellaan.

Vierailija
53/123 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:48"]

En usko etta on kuppaamisesta kysymys. Voi olla etta et osaa keskustella tai muuten vaan ette sovi yhteen. Jos noita mielestasi "kuppaamisia" on ollut useampiakin niin katsoisin kylla peiliin.

[/quote]

Juurikin kuppaamisesta on ollut kysymys, usko pois vain.

Paras tapaus on edelleenkin mimmi, joka paljastui myöhemmin oikeasti lesboksi yhteisen tuttumme kautta. Ei kokenut hän kuitenkaan mitään ongelmaa koettaa hyödyntää sukupuoltaan ja maksattaa minulla juomiaan. Ei onneksi onnistunut.

Vierailija
54/123 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 00:17"]

--

Niin. Jo Raamattu varoittaa naisten petollisuudesta. Apostoli Paavali kehoittaa: hyväksi ei ole miehen naiseen ryhtyä. Niin ikään on osuvasti sanottu naisten olevan kuin villieläimiä: niiden lähellä pitää olla koko ajan vähän varuillaan, etteivät ne vain tee mitään pahaa.

[/quote]
Vai jo ihan Raamattuun asti päästään tässä naisen pahuuden pohdinnassa. :D 

Niin perin ihmeellistä: niin kauhea olento, mutta silti pitää mennä kärkylle että pääsisi "kosteikkoon". :)

Vierailija
55/123 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:24"]

Minusta on aivan tyhmää ap:n haukkua miestä. Tuo mies ei nyt vaan ollut ap:lle sopiva. Se siitä. Eikö se ole vaan hyvä kun tuollaiset åpiirteet, mistä ei itse pidä ja ovat kynnyskysymyksiä tulevat mahdollisimman pian esiin? Itse olisi todella tyytyväinen kun mies näyttäisi oikean karvansa heti ekoilla treffeillä eikä vasta puolen vuoden päästä.

[/quote] Kyse on yksinkertaisesti siitä, että ap ja se mies ovat erilaisia. Kyllä se mieskin joku päivä löytää itselleen säästäväisen/pihin tms. naisen.

Vierailija
56/123 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyttävä ketju. 

Olen nelissäkymmenissä eikä minulle kovin moni mies elämäni aikana ole mitään tarjonnut. Nuoruuden rakkaus oli köyhä ja monesti minä maksoin hänenkin leffalippunsa, että edes joskus jonnekin päästäisiin. Tosin jälkikäteen voisin sanoa, että olin myös vähän höynäytettävä, sillä hänen rahansa kuluivat häneen itseensä. Minun rahat meihin. 

Tämän jälkeen vietin aikaani yksikseni, kohtasin nuoria opiskelijamiehiä, joiden kanssa ei asiat edenneet mihinkään, ei edes kunnon treffeille. Haikailin vain erään saavuttamattoman perään. Sitten tapasin lasteni tulevan isän, hänen kanssaan menimmekin yhteen nopeasti, kunnon deittejä ei siinäkään vaiheessa ollut. Rahoistakin tuli yhteiset tosi nopeasti, ja aika usein sitä oli enemmän minun tililläni, joten minä maksoin baareissa tai ravintoloissa. 

Eromme jälkeen en ole seurustellut. Pari kertaa olen viettänyt aikaani seurueessa, jossa mies on välttämättä halunnut tarjota juoman. Kerran yksi ystävämies maksoi taksinikin, kun jäin aiemmin pois kuin hän. Hetken tinkasin asiasta, mutta muistin että ystäväni tienesti on nelinkertainen omaani verrattuna, joten annoin asian olla. 

Mitä yritän sanoa? Että en ole siipeillyt? Ei kun yritän sanoa, että en pidä pahana jos mies tarjoaisi. Varsinkaan jos tiedän, että se mies ei ole vähävarainen. En pidä pahana, jos itse tarjoan, kunhan vain miehelle kelpaa se, mitä pystyn tarjoamaan. Tosin kyllä minusta joskus tuntui "tyhmälle" olla se kortti ojossa, kun olimme syömässä exän kanssa perheenä. Kun minusta perheen miehen kuuluisi olla maksumies. Lapsuuden perheessäni isä aina maksaa, kun ovat äidin kanssa liikkeellä. Se vain kuuluu tapoihin. Heilläkin on yhteiset rahat, joten sinänsä aivan sama, kumpi maksaa. 

AP:n tapauksessa juntti se mies, kun jäi jankkaamaan. Vaikka kuinka olisi pettynyt treffailuissa, pitäisi vähän ajatella, mitä suustaan päästää. Eikä jäädä jankuttaan.

Vierailija
57/123 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 12:37"]

Mä oon 25v sinkku ja käyn aika paljon treffeillä. Monen mielestä olen vanhanaikainen kun pidän miehen mittarina juuri tätä maksuasiaa. Jos mies ei ekoilla treffeillä maksa kahviani/bisseäni/limuani niin en mene toisille treffeille.

[/quote]

Toisin sanoen raha ratkaisee. Pidä nyt vain huoli, ettet kysyttäessä sitten väitä jotain tyyliin "ei raha ole ollenkaan tärkeää, kunhan vain mies on mukava ja kiltti ja huuumorintajuinen..."

Vierailija
58/123 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voin tarjota YHDEN tai jopa KAKSI viinilasillista. Mutta mulla ei ole rahaa tarjota koko iltaa kuutta kertaa kuussa. 

Vierailija
59/123 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan mies jotenkin monta kertaa siipeensä saanut ja kyynistynyt yksilö, joka ennemmin naureskelee partaan aiheuttamalleen inhotukselle kuin ottaa myöhemmät pakit vastaan tekosyyn varjolla. Vaihtoehtoja on monia. 

-Mies 29v-

Vierailija
60/123 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti aina sen joka kutsuu johonkin, maksaa.