Tulin äsken ekoilta treffeiltä...
Miehen aloitteesta, käytiin parilla lasillisella Helsingin eräässä suositussa irkkuravintolassa. Ekan oluen tilauksessa tuli pieni nolo hetki, kumpi maksaa, no mä tartuin sitten lompakkooni osoittaakseni, että voin maksaa omani, sitten sekin kaivoi lompakkonsa tyyliin, että maksaa omansa. Huomasin, että pari ulkomaalaista turistikundia katseli meidän lompakkoshowta kiinnostuneena, samoin baarimikko, ja niiden tuijotuksesta kai kiusaantuneena mies sitten tarjosi mullekin yhden jotain 7
euroa maksavan oluen. Kiitin ja hymyilin ja ajattelin että no onneksi nolo tilanne on ohi.
Rento tunnelma oli äkkiä poissa. Pöydässä mies jupisi, "saat sitten tarjota seuraavan", "Suomessa on tasa-arvo, ei mies voi maksaa molemmille", sitä kismitti, että ne turistit oli seuranneet tilannetta jne. Ja selvästi harmitti se, että oli muutaman euron köyhempi, vaikka työssäkäyvä, akateeminen mies, jolla vakaa elintaso! Tai sitten harmitti se, että oli ne 7 euroa tuhlannut muhun :D
Että olisi tehnyt jättää se jätkä kuin nalli kalliolle ja jäädä yksin bailaamaan tanssilattialle, baarissa oli hyvä fiilis. Mutta kilttinä tyttönä jäin kuitenkin pitämään seuraa happamalle treffikumppanille ja ostin hänelle vielä kaksi bisseä lisää. "Nyt me ollaan sujut ja sä et luule, että mä yritän ostaa sua sillä kaljalla", se sanoi sitten lopuksi, ja kysyi nähdäänkö uudelleen :D ei tää on niin epätodellista, että oli pakko avautua täällä kun kaverit jo kai nukkuu. Kiitos ja hyvää yötä.
Kommentit (123)
Maksaminen riippuu kutsujasta. Mies kutsuu, mies maksaa. Nainen kutsuu, nainen maksaa. Tavataan jossain ja keskustellaan, molemmat maksavat omansa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 13:28"]
[/quote]
Miträ junttia siinä on jos mies pitää huolta omaisuudestaan ja kammoaa siipeilijöitä?
[/quote]
no eikös tässä se mies ollut siipeilijä?
Ihan oikein ei mennyt tuo tarina
...tirdän olevan sellaisia naisia, jotka maksattaa ryyppäämistään "treffeillä".he pilaa muiden naisten mainetta ja tuo mies on saanut sieltä huonoa kokemusta.tai sitten tuo oli vain pihi mies.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 13:31"]
Maksaminen riippuu kutsujasta. Mies kutsuu, mies maksaa. Nainen kutsuu, nainen maksaa. Tavataan jossain ja keskustellaan, molemmat maksavat omansa.
[/quote]
Kuka tällaisen on keksinyt? Kumpikin maksaa omansa, tietenkin.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 13:28"]
[/quote]
Miträ junttia siinä on jos mies pitää huolta omaisuudestaan ja kammoaa siipeilijöitä?
[/quote]
no eikös tässä se mies ollut siipeilijä?
[/quote]
Ko. nainen ei taatusti oma-aloitteisesti olisi maksnut niitä oluita....
7 EUROA.. ihan oikeasti.. mä maksan ihan kaverillekin jos teen tilauksen siis 10 euroa tai vähemmän saa tarjota takas jos haluaa, ymmärrän jos on tosi pa että laskee tollaset pikkurahat. Mutta ihan normitienisteillä tässä mennään, enkä ikinä kehtais olla deitille tarjoamatta iltaa kuitenkin korkeintaan 100e joutuu panostamaan. No eipä tarvi tarjoilla kun on oma kulta, ehkä juuri siitä syystä etten ole reppana penninvenyttäjä.
Niin ja tollaset pihit idiootit on muuten aina ensimmäisenä käsi ojossa jos joku muu tarjoaa eikä ikinä tarjoa takaisin.. ihmis saastaa sanon minä.
Eikä se että tarjoan deitille tarkoita sitä että ostan sillä kumppanin, vaan sitä että mut on kasvatettu mieheksi kotona
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 13:20"]
Luin jostain jutun, jossa kerrottiin, että pihiys liittyy kontrollin ja tunteiden säätelyn tarpeeseen. Pihi ihminen ei tunteidenkaan tasolla halua antaa itsestään juuri mitään, tai vähintään säännöstelee ja rajaa tunteiden osoittamista.
[/quote]
Jokainen tasapainoinen aikuinen ihminen säännöstelee ja rajaa tunteiden osoittamista. Vain aivan pienet lapset eivät.
[/quote]
Pihin kohdalla kyse on siitä, ettei tämä halua antaa itsestään tunteiden tasolla mitään. Tällöin ei ole kyse tasapainoisesta aikuisesta ihmisestä, joka kykenee normaaliin vastavuoroiseen kanssakäymiseen.
Olen käynyt treffeillä monesti. 1. treffeillä pitää sopia jotain sellaista, että voi poistua nopeasti, jos kumppani on urpo tms. pahanlaatuinen. Lasillinen on ok, toinen välttämättä ei...
Pointti: olen jotunut treffeille sellaisten tyyppien kanssa joskus, että en olisi syönyt heidän seurassaan vaikka olisivat kuinka monen tähden ravintolassa tarjonneet koko illan. Miehet ovat kyllä aina ehdottaneet seuraaviakin treffejä - ei ole tullut.
Tällä palstalla näkyy myös vierailevan sellaisia miehiä ;)
Kauempaa voi katsoa, ottaako eka treffeillä ihan pienen juoman vai kannattaako kuluttaa ikaansa isompaankin. Muuten ei mulle tarvitse mitään tarjota, vaikka se mukava ele onkin ja itse olen köyhä. Mutta köyhä antaa vähästäänkin. Minäkin annan vaikka 1. treffeillä, jos siltä tuntuu, tarjosi kumppani jotain tai ei. Hyvillä treffeillä tällasia ei tarvitse edes miettiä!
Eka kerta täysin ok. Toka kerta hampaita kiristellen ok, tosin ilman mitään mutinoita tai että se näkyisi ulospäin. Kolmas kerta viimeinen. Siis että minä miehenä tarjoan. Varmasti jotkut naiset käyttävät tätä hyödykseen. Rahaahan siihen tosin vain menee ja tietääpähän, että ei ollut oikea nainen se.
Kyllä minusta on selvää että se joka kutsuu, tarjoaa. Jos mies kutsuu naisen treffeille ravintolaan x niin minusta silloin voi olettaa että mies tietää ravintolan hintatason ja on valmis tarjoamaan. Jos minä pyydän ystävääni kanssani oluelle ravintolaan x niin tarjoudun maksamaan. Jos yhdessä sovitaan että voitaisiin joku päivä käydä jossain ja tehdään paikkavalinta yhdessä, molemmat maksavat omasa ellei toinen halua tarjota. Itse ainakin tarjoan monesti ystävälle kahvin, lasin viiniä tms. On paljon luontevampaa että toinen menee esimerkiksi etsimään vapaata pöytää ja toinen hoitaa tilauksen.
Itse tienaan kohtuullisesti ja tykkään myös käyttää rahaa. Toki säästän, sijoitan ja harkitsen mutta jos mieleni tekee vaikka jäätelöä niin kyllä silloin sen kalliin kioskijäätelön ostan vaikka Lidlistä voisi saada halvemmalla. Haluan myös että kumppanilla on yhtenevä ajatusmaailma. Jos siis tapaan pihin miehen, en halua jatkaa juttua. Ei siksi että en pääse hyötymään hänestä rahallisesti vaan siksi että varmaan sitten ensimmäisellä ulkomaanmatkalla itse lentäisin päämäärään suoralla lennolla hyvällä yhtiöllä ja mies tulisi jollain rahtialuksella perässä koska se on edullisempaa.
Minusta se on hieno ele jos mies tarjoutuu maksamaan treffeillä vaikka sen viinilasini. Jos viinilasin hinta on miehelle liian kova, hän voi ehdottaa tapaamista vaikka puistossa. Toisaalta toivon myös että mieheni tulotaso on suunnilleen omaani vastaava. Jos itse teen aloitteen ja ehdotan treffejä, olen myös valmis tarjoamaan. Tähän mennessä tapaamani miehet ovat hoitaneet maksutilanteet hienovaraisesti. He ovat esimerkiksi ohjanneet minut istumaan pöytään ja menneet tekemään tilauksen. Ruokaravintoloissa lasku tuleekin yleensä pyytämättä miehelle.
Normaalilla työssäkäyvällä ihmisellä yhden 7 euron oluen tarjoaminen ekoilla treffeillä ei voi aiheuttaa konkurssia, vaan kyse on joko pihiydestä tai täydellisestä rahattomuudesta.
Jos mies pelkää sitä, että nainen yrittää jatkossa elää siivellä, niin paras keino sen selvittämiseen on oikeasti tarjota ensimmäinen olut tms. ja katsoa, miten nainen siihen reagoi. Oikeasti tasa-arvoisesti ajatteleva nainen kyllä kiittää kauniisti ja samalla tuo esille sen, ettei odota miehen maksavan aina ja tarjoaa seuraavan kierroksen.
Onko olut tosiaan nykyään noin kallista baareissa: 7€?? Huh huh, enpä ole mitään hävinnyt, vaikka en ole vuosikausiin baareissa roikkunut!
Kai jotain lapin kulta-tyyppistä hanaolutta voi saada halvemmalla (joissain jotain S-etukorttitarjouksia), mutta kyllä hyvän oluen hinta Helsingissä on ihan hyvin 7 euroa tai enemmänkin. Tässä selvästi puhutaan Molly Malones-baarista, jossa on käsittäkseni laaja valikoima erikoisoluita.
Jos miehelle tuottaa tuskaa yhden oluen tarjoaminen ensimmäisillä treffeillä, niin ehkä ei kannata pyytää ketään treffeille.
Mies voi jäädä kotiin ja hypistellä niitä seitsemää euroa tyytyväisenä siitä, ettei kukaan siipeilijä hyödy niistä.
Mulle on kohtelias treffiseuralainen maksanut jopa taksin kotiin illan päätteeksi. Tätä en mitenkään edellytä, mutta jäi kyllä kiva fiilis siitä tyypistä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 13:17"]
Jos se 7 euroa ei todellakaan merkitse mitään, niin miksi ihmeessä naiset eivät sitten voi maksaa sitä itse?
Ymmärrän kyllä, että todellisuudessa tämä miehen tarjoaminen on testi: kohottaako ko. miehen kanssa oleminen naisen elintasoa. Sehän se on parinvalinnassa naisilla ykköskriteeri.
[/quote]Kalleko se siellä?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 05:51"]
Mun ei oo koskaan tarvinnut ravintelissa maksaa yhtään mitään. Tosin harvoimpa siellä sitten yhtä enempää juonkaan. Keskityn enemmän syömiseen :) Ukolleni ei tulis mieleenkään, että mun siellä mitään maksaa pitäisi. Jos olisin sinkku ja menisin trefoille, jossa mun pitäisi maksaa, saisi heppu kyllä äkkilähdöt. Miksi mun pitäisi kiinnostua myöhemmin avioelämässä ukon sotkujen korjaamisista ja pyykkien pesemisestä, jos ukko ei edes ravintolassa vaivaudu maksamaan? Sanonkin aina aviomiehelleni, että muista, että mä oon maksullinen nainen :) kotihommat kyllä hoituu mun puolesta, mut hän saa sitten hoitaa rahapuolen.
[/quote]
Minä en halua maksullista naista, vaan tasaveroisen kumppanin. Minä olen tehnyt ruoat kaikissa parisuhteissani ja hoitanut kaupassakäynnit. Pyykkääminen ja siivoaminen on mennyt aika lailla puoliksi. Silitän omat vaatteeni, koska pidän luonnonkuiduista ja siisteydestä. Naiseni ovat käyttäneet enempi tekokuituja, joita ei voi tai tarvitse silittää. Pitäisikö siis minun olettaa, että naiset tarjoavat minulle myös ensimmäisillä treffeillä? -Mies (jollei käynyt tekstistä ilmi)
Mun mielestä mies saa tarjota yhden juoman treffeillä, mutta enempää en KEHTAA enkä halua olettaa. Ap:n treffikumppani oli pihi ja huono itsetunto oli hällä myös.
Tuo pihiys muuten ei aina ole pelkästään "naisille varattua". Ihan koska tunnen tyyppejä, jotka pitävät juuri tuolla tavalla erittäin tarkkaa lukua omista rahoistaan ihan pennilleen, mutta heittäytyvät sitten muiden maksaessa niin kovin suurpiirteisiksi. Yhtäkkiä kolmenkymmenen kilometrin ylimääräinen autolenkki ei olekaan mitään, eikä välttämättä tarvitse osallistua koko porukan kalliiseen taksimatkaan... Tuon takia en mieluusti tapailisi miestä, joka toimisi ap:n kuvaaman miehen tavoin. Ei haittaisi yhtään maksaa erikseen ja voisin tietenkin tarjota myös itse (vähintään seuraavan kierroksen), mutta tuollainen show ja mielensäpahoitus ulkopuolisista katsojista tuntuu jo vähän... oudolta. Että tuskinpa rajoittuisi vain "treffeillähän en maksa!" - periaatteeseen.
Muuten... onko täällä keskustelussa se sama heebo, joka kommentoi lähes aina tämänaiheisiin keskusteluihin "Nainen, joka olettaa miehen maksavan, on maksullinen nainen... eli siis huora." Kertoo paljon ihmisestä, jos on valmis lyömään huoran leimaa naisen otsaan kovin suurpiirteisesti. Ehkä parasta onkin silloin pysyä sinkkumiehenä ja treffailla lämmintä kättä. :)
Kävin viime sunnuntaina treffeillä, enkä saanut mitään maksaa. Mies sanoi ujosti olevansa vanhanaikainen. En etsi itselleni elättäjää, mutta jotenkin söpöä se kyllä oli.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 13:17"]
Jos se 7 euroa ei todellakaan merkitse mitään, niin miksi ihmeessä naiset eivät sitten voi maksaa sitä itse?
Ymmärrän kyllä, että todellisuudessa tämä miehen tarjoaminen on testi: kohottaako ko. miehen kanssa oleminen naisen elintasoa. Sehän se on parinvalinnassa naisilla ykköskriteeri.
[/quote]
Siis mähän tarjosin tuolle treffikumppanilleni pari olutta loppujen lopuksi (tilasin myös itselleni samalla). Mutta mulle pointti ei ole niinkään se, kohottaako miehen kanssa oleminen taloudellista tilannettani vaan se, miten hyvin mies kohtelee minua ja miten hän ylipäätään ajattelee naisista. Ajatteleeko, että kaikki naiset ovat itsekkäitä pummeja tai sellaisia, jotka ovat sitten ostettavissa pikkuhiluilla? Sekin voi olla ihan ok, että maksetaan erikseen, mutta tuo treffeillä napina siitä, että pitää mennä pilkulleen tasan kulut, että on TASA-ARVOA, on noloa junttiutta ja huonoa käytöstä ihan oikeasti.
-AP taas
[/quote]