Tulin äsken ekoilta treffeiltä...
Miehen aloitteesta, käytiin parilla lasillisella Helsingin eräässä suositussa irkkuravintolassa. Ekan oluen tilauksessa tuli pieni nolo hetki, kumpi maksaa, no mä tartuin sitten lompakkooni osoittaakseni, että voin maksaa omani, sitten sekin kaivoi lompakkonsa tyyliin, että maksaa omansa. Huomasin, että pari ulkomaalaista turistikundia katseli meidän lompakkoshowta kiinnostuneena, samoin baarimikko, ja niiden tuijotuksesta kai kiusaantuneena mies sitten tarjosi mullekin yhden jotain 7
euroa maksavan oluen. Kiitin ja hymyilin ja ajattelin että no onneksi nolo tilanne on ohi.
Rento tunnelma oli äkkiä poissa. Pöydässä mies jupisi, "saat sitten tarjota seuraavan", "Suomessa on tasa-arvo, ei mies voi maksaa molemmille", sitä kismitti, että ne turistit oli seuranneet tilannetta jne. Ja selvästi harmitti se, että oli muutaman euron köyhempi, vaikka työssäkäyvä, akateeminen mies, jolla vakaa elintaso! Tai sitten harmitti se, että oli ne 7 euroa tuhlannut muhun :D
Että olisi tehnyt jättää se jätkä kuin nalli kalliolle ja jäädä yksin bailaamaan tanssilattialle, baarissa oli hyvä fiilis. Mutta kilttinä tyttönä jäin kuitenkin pitämään seuraa happamalle treffikumppanille ja ostin hänelle vielä kaksi bisseä lisää. "Nyt me ollaan sujut ja sä et luule, että mä yritän ostaa sua sillä kaljalla", se sanoi sitten lopuksi, ja kysyi nähdäänkö uudelleen :D ei tää on niin epätodellista, että oli pakko avautua täällä kun kaverit jo kai nukkuu. Kiitos ja hyvää yötä.
Kommentit (123)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 23:31"]
--
Naiset pettävät enemmän kuin miehet, joten kyllä se on mies, jonka kannattaa epäillä sellaista enemmän kuin naisen. Myös pientä narsismia on naisissa keskimäärin enemmän kuin miehissä, vaikka täysissä psykoissa miehillä on yliedustus. Naisten narsismi jätetään vain yleensä huomiotta tutkimuksia tehdessä, koska naisilta siedetään itsekeskeistä ja kusipäistä käytöstä enemmän kuin miehiltä, koska pillulla saa anteeksi kaikenlaista - kuten loisimisen treffeillä.
[/quote]
Eli tällä logiikalla kannattaa siis mennä treffeille ja epäillä jo valmiiksi, että tämä nainen on todennäköisesti loinen, petturi, narsisti ja muutenkin kusipää kaiken kaikkiaan? :) Ja olettaa, että sen treffikumppanin pitäisi tehdä kaikkensa, että saisi sinut edes herauttamaan hymyn ja puhumaan vähän vähemmän ennakkoluulottomasti?
Minua ei huvittaisi istua treffeillä miehen kanssa, joka on jo valmiiksi asennoitunut naiseen pelkkänä p-lluna, johon ei kannata uhrata aikaa, rahaa eikä varsinkaan kiinnostusta. EI! Minua ei tarvitse kustantaa, osaan kyllä kaivaa itse kuvetta. Se onkin eri asia, jaksanko kuunnella "naiset ovat petollisia!" paatosta. Todennäköisesti en. Kaipaan näet tasaveroista puolisoa, joka suhtautuu ihmisiin ihmisinä eikä halventavasti k-pinä ja p-lluina.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:12"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:07"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:38"]
Kuka oikeesti jaksaa laskee jotain muutamia euroja? :D
[/quote]
Ilmeisesti sinä lasket hyvinkin tarkkaan, kun noin harmitaa ettet saanut loisittua niitä mieheltä.
Naisille ei ikinä pidä antaa killinkiäkään. Rahaa treffeillä vaativa ämmä on huora ja kuka järkevä mies huolii porton kumppanikseen? Ei kukaan.
[/quote]
Tässä ei varmaan ollut kyse rahasta, huoraamisesta, ahneudesta, vaatimisesta eikä edes siitä oluesta, vaan hyvistä tavoista ja kohteliaisuudesta.
Ei jatkoon, mikäli jo ensitreffeillä onnistuu olemaan tuommonen moukka, sillä jatkossa tuskin helpottaa.
[/quote]
On erittäin huonoa käytöstä ja epäkohteliasta odottaa miehen tarjoavan ja maksavan. Suorastaan sikamaista.
Mitä mieltä on tällaisessa tarjoa sä, mä tarjoan sitten seuraavat -leikissä? Ei mikään muu kuin että nainen kätevästi unohtaa sen jossain vaiheessa omaksi edukseen. Drinkit ovat Helsingissä keskustan baareissa niin kalliita, että muutama kierros voi maksaa pienituloisen päivän nettopalkan.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:07"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:38"]
Kuka oikeesti jaksaa laskee jotain muutamia euroja? :D
[/quote]
Ilmeisesti sinä lasket hyvinkin tarkkaan, kun noin harmitaa ettet saanut loisittua niitä mieheltä.
Naisille ei ikinä pidä antaa killinkiäkään. Rahaa treffeillä vaativa ämmä on huora ja kuka järkevä mies huolii porton kumppanikseen? Ei kukaan.
[/quote]
Tässä ei varmaan ollut kyse rahasta, huoraamisesta, ahneudesta, vaatimisesta eikä edes siitä oluesta, vaan hyvistä tavoista ja kohteliaisuudesta.
Ei jatkoon, mikäli jo ensitreffeillä onnistuu olemaan tuommonen moukka, sillä jatkossa tuskin helpottaa.
[/quote]
On erittäin huonoa käytöstä ja epäkohteliasta odottaa miehen tarjoavan ja maksavan. Suorastaan sikamaista.
Mitä mieltä on tällaisessa tarjoa sä, mä tarjoan sitten seuraavat -leikissä? Ei mikään muu kuin että nainen kätevästi unohtaa sen jossain vaiheessa omaksi edukseen. Drinkit ovat Helsingissä keskustan baareissa niin kalliita, että muutama kierros voi maksaa pienituloisen päivän nettopalkan.
[/quote]
Huonoa käytöstä tuossa ap:n tarinassa oli se jupina siitä, että joutui tarjoamaan...
Minä tunnen aina pientä myötähäpeää miehen puolesta, jos hän ei tarjoa edes ekoilla treffeillä, todella noloa. Ainakin omalla kohdallani se on aina mies, joka tekee ensimmäisen ehdotuksen ja pyytää drinksuille tai syömään. Jos olisin itse mies, haluaisin ehdottomasti olla herrasmies ja tarjota tuon illan, mitä on itse ehdottanut. En kehtaisi antaa naisen maksaa. Kyllä, toki muka eletään tasa-arvon aikaa, mutta on vain tiettyjä kohteliaisuus- ja käytös"sääntöjä" -kyse ei siis ole rahasta. Minulla laskee pinnat heti sillä hetkellä, jos mies odottaa minunkin kaivavan lompakkoani. Ei jatkoon, todellakaan.
Olipa sillä huono itsetunto, kun turistien edessä ei voinut antaa naisen maksaa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:24"]
Huonoa käytöstä tuossa ap:n tarinassa oli se jupina siitä, että joutui tarjoamaan...
[/quote]
Samaa mieltä. Mutta minusta ei ole epäkohteliasta sopia, että maksetaan erikseen. Osa naisista vetää siitä herneet nenäänsä "koska on kohteliasta tarjota naiselle vanhojen perinteiden mukaisesti". Inhoavat kitsaita miehiä. Vanhojen perinteiden kunnioitus loppuu kyllä siinä vaiheessa, kun puheeksi tulee perinteiset naisen roolit. Naisen kitsastelua ei ole olemassa, sitä kutsutaan säästäväisyydeksi ja on se on kadehdittava taito.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:33"]
Minä tunnen aina pientä myötähäpeää miehen puolesta, jos hän ei tarjoa edes ekoilla treffeillä, todella noloa. Ainakin omalla kohdallani se on aina mies, joka tekee ensimmäisen ehdotuksen ja pyytää drinksuille tai syömään. Jos olisin itse mies, haluaisin ehdottomasti olla herrasmies ja tarjota tuon illan, mitä on itse ehdottanut. En kehtaisi antaa naisen maksaa. Kyllä, toki muka eletään tasa-arvon aikaa, mutta on vain tiettyjä kohteliaisuus- ja käytös"sääntöjä" -kyse ei siis ole rahasta. Minulla laskee pinnat heti sillä hetkellä, jos mies odottaa minunkin kaivavan lompakkoani. Ei jatkoon, todellakaan.
[/quote]
Minä taas en saisi pariin yöhön nukutuksi, jos olisin ollut niin tyhmä että olisin syöttänyt ja juottanut jotain käytännössä tuntematonta (mitä ekoilla treffeillä yleeensä vielä ollaan) naista, joka saatuaan mahansa täyteen voisi vallan hyvin kadota kuin pieru saharaan elämästäni.
Treffipaikkojakin on monelle eri tulotasolle. Ei kukaan hauku siaksi, jos ei ole varaa viedä viiden tähden illalliselle johonkin hienoon ravintolaan. Sen sijaan jos valitsee treffipaikaksi esim jätskikiskan (vaikka jätskin hintakin toki nykyään on sen 3-4 e), ja sielläkin alkaa urputtamaan kuinka nyt joutui maksamaan tästä niin kyseessä ei ole enää kenenkään pienen budjetin kaatuminen, vaan yksinkertaisesti huonot käytöstavat.
Kenenkään huomiota ei voi ostaa, mutta tekeehän se nyt vaikutuksen jos mies haluaa tarjota ekoilla treffeille. Ei se tarkota, että nainen jatkossa laittaa esim kampaajakäyntinsä laskut miehelle. Mulle ainakin tulee ihan aidosti hyvä mieli, jos mies haluaa ostaa mulle treffeille juoman. Hyvin saatan itse joskus ostaa vastavuoroisesti esim leffaliput etukäteen, tai kokkailla pidemmän kaavan mukaan asunnollani.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:40"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:24"]
[/quote]
Samaa mieltä. Mutta minusta ei ole epäkohteliasta sopia, että maksetaan erikseen. Osa naisista vetää siitä herneet nenäänsä "koska on kohteliasta tarjota naiselle vanhojen perinteiden mukaisesti". Inhoavat kitsaita miehiä. Vanhojen perinteiden kunnioitus loppuu kyllä siinä vaiheessa, kun puheeksi tulee perinteiset naisen roolit. Naisen kitsastelua ei ole olemassa, sitä kutsutaan säästäväisyydeksi ja on se on kadehdittava taito.
[/quote]
Ei minustakaan. Minulle sopii erittäin hyvin, että molemmat maksavat omansa tai voidaan tarjota vuorotellen enkä suutu, jos mies haluaa olla vanhanaikainen ja pyyteettömästi tarjota, mutta siitä pitää pystyä keskustelemaan, kuten aikuiset konsanaan. Jos kokee vääryyttä, niin sitä ei korjaa jälkikäteen esitetty mutina.
[/quote]
Tässä on vain sellainen epäsuhta, että mies on normaalisti se joka pyytää treffeille. Naisille aloitteen teko on myrkkyä kokemukseni mukaan, sellaista odottava mies kuolee ilman kokemusta vastakkaisesta sukupuolesta.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 21:48"]
En usko etta on kuppaamisesta kysymys. Voi olla etta et osaa keskustella tai muuten vaan ette sovi yhteen. Jos noita mielestasi "kuppaamisia" on ollut useampiakin niin katsoisin kylla peiliin.
[/quote]
Juurikin kuppaamisesta on ollut kysymys, usko pois vain.
Paras tapaus on edelleenkin mimmi, joka paljastui myöhemmin oikeasti lesboksi yhteisen tuttumme kautta. Ei kokenut hän kuitenkaan mitään ongelmaa koettaa hyödyntää sukupuoltaan ja maksattaa minulla juomiaan. Ei onneksi onnistunut.
[/quote] Kylla suomimiehen elama olisi kurjaa ja karua kun taalla naiset odottavat drinkkeja ja oikeat treffit on sitten dinner & a show, eivatka takuulla itse maksa. Sankyynkin paasee vasta kolmansilla treffeilla.
t.usalainen
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:44"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:33"]
[/quote]
Minä taas en saisi pariin yöhön nukutuksi, jos olisin ollut niin tyhmä että olisin syöttänyt ja juottanut jotain käytännössä tuntematonta (mitä ekoilla treffeillä yleeensä vielä ollaan) naista, joka saatuaan mahansa täyteen voisi vallan hyvin kadota kuin pieru saharaan elämästäni.
[/quote]
Kuulostat varsinaiselta päivänsäteeltä :D
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:46"]
Treffipaikkojakin on monelle eri tulotasolle. Ei kukaan hauku siaksi, jos ei ole varaa viedä viiden tähden illalliselle johonkin hienoon ravintolaan. Sen sijaan jos valitsee treffipaikaksi esim jätskikiskan (vaikka jätskin hintakin toki nykyään on sen 3-4 e), ja sielläkin alkaa urputtamaan kuinka nyt joutui maksamaan tästä niin kyseessä ei ole enää kenenkään pienen budjetin kaatuminen, vaan yksinkertaisesti huonot käytöstavat.
Kenenkään huomiota ei voi ostaa, mutta tekeehän se nyt vaikutuksen jos mies haluaa tarjota ekoilla treffeille. Ei se tarkota, että nainen jatkossa laittaa esim kampaajakäyntinsä laskut miehelle. Mulle ainakin tulee ihan aidosti hyvä mieli, jos mies haluaa ostaa mulle treffeille juoman. Hyvin saatan itse joskus ostaa vastavuoroisesti esim leffaliput etukäteen, tai kokkailla pidemmän kaavan mukaan asunnollani.
[/quote]
Minulle taas tulee huono mieli jos joudun ostamaan juoman jollekin JA jos joku tarjoaa minulle. Siitä tulee vaivautunut olo ja vähän vainoharhainenkin (mitä tuo haluaa minusta?).
3-4 euroa ei ole mikään pikkusumma, vaan sillä kustantaa melkeinpä päivän ruoat.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:51"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:44"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:33"]
[/quote]
Kuulostat varsinaiselta päivänsäteeltä :D
[/quote]Päivänsäteeltä joka kärsii unettomuutensakin yksin :)
On niin itara ettei suostu penetraatioonkaan jos vaikka toinen vahingossa nauttisi hänen tavarastaan yhtä paljon tai enemmän kuin hän itse ja katoaisi vielä nautinnon saatuaan kuin pieru saharaan... se tietäisi romeollemme taas unettomia öitä :)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:40"]
[/quote]
Kyllä, olen myös samaa mieltä (naisena), että periaatteessa ihan ok maksaa myös erikseen. Tosin riippuu miten sen tekee. Jos töksäyttää heti laskun tullessa tarjoilijalle, että "ERIKSEEN", on aika noloa, mutta jos etukäteen sovitaan ystävällisesti kysymällä treffikumppanilta, että onhan ok, että maksetaan erikseen.
Toisaalta tässä on muutamia muttia, koskien sekä miehiä että naisia. Esim. jos minut pienituloisena naisena kutsuttaisiin treffeille kalliiseen ravintolaan, ja vasta paikan päällä tulisi tieto, että lasku tuleekin myös minulle, voisi olla aika tukala paikka maksaa monen kympin illallista, kun ei ole ravintolaa edes itse valinnut vaan sinne on tullut kutsutuksi. Sen sijaan taas jos mies olisi kutsunut vaikka jätskikiskalle, ja ehdottaisi erikseen maksamista, varmaan maksaisin meille molemmille jätskitötteröt, sillä pikkusummien jakaminen on jotenkin nyt vaan hassua, ellei nyt sitten ole ihan nollabudjetilla elävä työtön yms.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:44"]
[/quote]
[/quote]
Sille ei sitten voi mitään jos olet niin tyhmä. Itse olet vastuussa omista valinnoistasi. Kyllä minä mielelläni menen syömään vaikka kuinka hienoon paikkaan, mutta kukaan ei PAKOTA sinua ehdottamaan juuri sitä... Eka treffeille käy vaikka lasillinen terassilla, ja jos siitä 7 eurosta menetät yöunesi niin voi voi.. :)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 03:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:44"]
[/quote]
[/quote]
Sille ei sitten voi mitään jos olet niin tyhmä. Itse olet vastuussa omista valinnoistasi. Kyllä minä mielelläni menen syömään vaikka kuinka hienoon paikkaan, mutta kukaan ei PAKOTA sinua ehdottamaan juuri sitä... Eka treffeille käy vaikka lasillinen terassilla, ja jos siitä 7 eurosta menetät yöunesi niin voi voi.. :)
[/quote]
Ennemmin antaisin tappaa itseni, kuin antaisin jollekin naiselle 7 euroa (poislukien sukulaiset). Itse asiassa kondomitkin maksavat sen verran paljon, että aika spesiaali nainen saa olla että kannattaa alkaa seksiin, kun käteen voi vetää aivan ilmaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 03:29"]
Ennemmin antaisin tappaa itseni, kuin antaisin jollekin naiselle 7 euroa (poislukien sukulaiset). Itse asiassa kondomitkin maksavat sen verran paljon, että aika spesiaali nainen saa olla että kannattaa alkaa seksiin, kun käteen voi vetää aivan ilmaiseksi.
[/quote]Ja ajattele, se nainen vaatii sinua luopumaan vapaa-ajastasi tavatakseen sinua! Aikavaraskin vielä.
Voisit aivan hyvin vetää ilmaiseksi itseksesi käteen koko illan mutta se iilimato veis senkin vähän laatuajan sulta.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 02:47"]
[/quote]
Tässä on vain sellainen epäsuhta, että mies on normaalisti se joka pyytää treffeille. Naisille aloitteen teko on myrkkyä kokemukseni mukaan, sellaista odottava mies kuolee ilman kokemusta vastakkaisesta sukupuolesta.
[/quote]
vaikka mies on se joka pyytää treffeille niin nainen on myös se joka haluaa treffeille. tutustuminen on kulu molemmille. deittailu voi vaati kymmenen, kymmenien ihmisten tapaamista. miten joku urpo voi olettaa että mies maksaa aina nämä TUNTEMATTOMIEN kymmenien kumppaneiden deittailukulut.
Jännä muuten te, ketkä vaaditte naisilta täyttä "omavaraisuutta" treffeillä, ja muutenkin vastustatte miehen ns kustannuksella eläviä - olette kuitenkin useasti niitä samoja, kenen mielestä kaikki ruuanlaitto, kotityöt ja lastenhoito kuuluu automaattisesti vain naiselle. Että siellä ne "perinteiset" sukupuoliroolit kyllä vielä pelaa, mutta taas kaikki miehiset käytöstavat kyllä saa unohtaa ihan TASA-ARVON merkeissä..
[/quote]
Tämä on muuten niin totta! Jos parisuhteessa mennän ns. perinteisin sukupuoliroolein, niin kyllä siinä miehellä on aikamoinen vastuu perheen ja rouvan elättämisessä jne. Helposti miehet tuppaavat ottamaan rusinat pullasta tasa-arvon suhteen. Vaaditaan, että nainen on perheen tasavertainen elättäjä ja että kulut pannaan puoliksi, vaikka naisella olisi paljon pienempi palkka. Ja samalla nainen tekee enemmän kotitöitä ja kantaa pääasiallisen vastuun lapsista.