Lupasin palata kertomaan, kuinka alkoholittomat häämme sujuivat :)
Ja vastaus on, että hyvinhän ne sujuivat :)
Häitä vietettiin kesäkuun alussa, ihanassa vanhassa kartanossa,
vieraita oli reilu 100. Heistä 10 poistui hieman muuta porukkaa aiemmin, muut jaksoivat juhlia kanssamme puoleenyöhön asti, ilman pisaraakaan alkoholia :)
Poistujat olivat mieheni sukulaisia, jotka narisivat jo ennen häitä siitä, miksi häissämme ei ole alkoholia.
Kaikilta muilta tuli pelkkää kiitosta, eikä kukaan vaikuttanut kyllästyneeltä, nyt on onnellinen olo ja maanantaina suuntaamme häämatkalle! :)
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:42"]
Voihan se olla, että jotkut puhuvatkin "pahaa" juhlistamme selän takana, mutta kovin kauan vieraat kuitenkin viihtyivät eli en usko, että kovin moni meinasi kuolla tylsyyteen :)
-Ap
[/quote]Kaipa minäkin olisin tappiin asti kun kerran lähtisin, jota en kyllä yleensä tee. Jos nyt kutsujakaan tulisi. Ja vaikka itse olisinkin todennäköisesti autolla, niin varmaan alkottomista ajattelisin että voi herran jee sentään kun on tylsät bileet.
Ja olen kyllä ollutkin kohtalaisen kuivissa häissä sen 4 kertaa kun olen ollut, ei ole tainnut tervetuliaismaljaa enempää olla tarjolla kolmissa niistä tai ei sitäkään, tosin niissä puoliksi lestahäissä korkattiin sen jälkeen kun ne vanhoilliset oli saatu lähtemään.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:44"]
Aika surkeasti taisivat häät mennä, kun vasta nyt palasit kertomaan. Johan häistä on yli kuukausi. No toivottavasti eroatte pian :)
[/quote]ap on ryypännyt kuukauden.
Meilläkin oli alkottomat häät 15 vuotta sitten. Alussa oli tosin kuohuviinilasilliset, mutta muuta alkoholia ei ollut tarjolla, koska emme itsekään juo ja paikalle tuli lapsiakin. Jotkut miehet kävivät auton peräkontilla juomassa ja yksi mies olikin loppuillasta ihan kamalassa kunnossa. Onneksi lapsia ei ollut enää siinä vaiheessa juhlissa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:44"]
Aika surkeasti taisivat häät mennä, kun vasta nyt palasit kertomaan. Johan häistä on yli kuukausi. No toivottavasti eroatte pian :)
[/quote]ap on ryypännyt kuukauden.
[/quote]
No melkein! :D Oon katsonut mieheni kanssa mm-kisoja kuukauden :D
-Ap
Holittomat häät jää automaattisesti väliin. Jos ei kerran ole varaa järjestää kunnon kinkereitä, saa olla. Tadatte muutenkin olla tylsiä, omaan napaan tuijottavia hihhuleita, jumalaa ei ole!
Jos vapautuminen edellyttää alkoholia niin jo on kurjasti elämä. Käytättekö jotain pillereitäkin?
Millainen hääohjelmanne oli? Itse en kuppiin syleksi, mutta häissä olen yhtä kertaa lukuunottamatta aina ollut ilman alkoholia, ja hauskaa on ollut.
Holilliset häät olisivat olleet vielä mukavammat
Hyvä että teille sopii ja vieraat tykkäsivät. :)
Itse olen kuitenkin erilainen ja mielestäni alkoholittomat häät (varsinkin kesähäät) on ihan takamuksesta. Ei kunnon maljoja, ei viiniä ruuan kanssa, ei virkistävää drinkkiä, ei mitään. En tykkää. Kiva että aloittajalla oli kivaa, mutta ÄLKÄÄ ottako muut mallia, joohan?. :D
Mikä pakko se alkoholi on? Mä en tajua. Omat juhlat on aina holittomat ja kaikki tietää sen, mutta tulee silti paikalle. En itse juo, edes skumppaa tai viiniä, joten en mitään alkoholillista edes osta. En katso pahalla jos joku tuo omat juomat ja siihen on joka kerta lupa, ehtona vain se, että ei juo itseään siihen kuntoon, että joudun siivoaan oksennuksia pitkin kämppää. Mä en vaan itse juo enkä osaa mitään sen takia ostaakaan. Siltikään kukaan ei oo tuonut omia viinoja ja aina on ollut kivaa kaikilla. Menty kahvin, teen, alkoholittoman boolin ja coca-colan voimin.
Meillä tosin on kaikilla ikää 19-22 vuotta, että ehkä me ei vaan olla vielä unohdettu miten pidetään hauskaa myös ilman alkoholia.
Olen minäkin ollut parissa slkoholittomissa häissä. Täytyy kyllä sanoa että vaikka saattavatkin olla ihan ok-häät niin kyllä siitä se jokin puuttuu. Juon joka ikisellä juhla-aterialla viiniä, tykkään sen mausta. Olisi edes baari josta voisi sen vitun lasillisen tilata! Tunnen olevani lastenkutsuilla. Kerran otin holittomiin oman pikkuisen punkkupullon mukaan ja siitä olisi sitten pitänyt kaataa lähes jokaiselle pöydässämme kun se vaan sopii pihvin kanssa. Ja morsio veti pultit tempauksestani, joka oli mielestäni naurettavaa.
Sama kuin jättäisi häistä kahvin pois. Nykyään jätän osallistumatta jos ei viitsitä edes baaria laittaa.
Jep, kyllä juhla-ateria vaatisi tarjolle sopivat ruokajuomat. Kotikalja ei vaan maullisesti sovi kovinkaan monen safkan kanssa. Ap:n häiden ohjelmasta minäkin olisin muuten kanssa kiinnostunut.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:46"]
Sama kuin jättäisi häistä kahvin pois.
[/quote]
Erinomainen vertaus. Ajattelen itse ihan samoin. Se, että juhla-aterialta jätetään se viini pois jonkin hölmön vakaumuksen tai saituuden nojalla, antaa kyllä juhlien järjestäjästä vähemmän mairittelevan kuvan. Voisiko joku kuvitella sulhasen ilmoittavan kutsussa: "Koska emme itse juo kahvia, hääjuhla tulee olemaan kahviton."
Vieraat oikein jaksoivat juhlia puoleenyöhön..? Jännä juttu kun tuohon aikaan yleensä lähdetään baariin.... ;) Häissä joissa itse olen ollut, on usein juhlittu ihan aamuun asti.
Minäkin kaipaisin ap:lta häiden ohjelmaa (musaa, leikkejä:(, jne, menua ruokajuomineen sekä jonkin sortin vieraslistaa. Oliko siis enimmäkseen sukua, ystäviä, työkavereita, harrastuskavereita, uskonsisaria- ja veljiä vai mitä. Aika harvassa on juhlat, jossa 90% viihtyy puoleen yöhön ilman alkoholia, siis Suomessa ainakaan.
Kunnioitan toki, mutta ihmettelen. Sehän on selvää, että aina kiitellään. Ja sitäkin ihmettelen, että miksi joku ei voi loukkaantua, että ei saa sitä viinilasillista, jos kahvia on tarjolla. Kumpi pahempi?
Loistava keino estää vieraita juopumasta liikaa on laittaa maksullinen baari. Lasit kuohuvaa kyllä tarjottiin kaikille mutta ne juopoimmatkin pysyivät suht selvänä kun joutuivat itse maksamaan juomansa. Itse olen alkoholiton, mies juo myös todella vähän. Niin ja tosiaan saatiin baarista "tuottojakin" ja ne meni häämatkakassaan! :)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:32"]Ja vastaus on, että hyvinhän ne sujuivat :)
Häitä vietettiin kesäkuun alussa, ihanassa vanhassa kartanossa,
vieraita oli reilu 100. Heistä 10 poistui hieman muuta porukkaa aiemmin, muut jaksoivat juhlia kanssamme puoleenyöhön asti, ilman pisaraakaan alkoholia :)
Poistujat olivat mieheni sukulaisia, jotka narisivat jo ennen häitä siitä, miksi häissämme ei ole alkoholia.
Kaikilta muilta tuli pelkkää kiitosta, eikä kukaan vaikuttanut kyllästyneeltä, nyt on onnellinen olo ja maanantaina suuntaamme häämatkalle! :)
[/quote]
Ja häät alkoivat mitä? Klo 19?
Se tunne kun olet varautunut mahtaviin häihin ja tajuat että sinulle tarjoiltu kuohuva onkin pommaccia.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:27"]
Mikä pakko se alkoholi on? Mä en tajua. [/quote]
mikä pakko on häissä tarjota aina sitä tarjous lohta? mikä pakko on olla perunaa? Mikä hemmetin pakko on tarjota kakku?
NIINPÄ!
Voihan se olla, että jotkut puhuvatkin "pahaa" juhlistamme selän takana, mutta kovin kauan vieraat kuitenkin viihtyivät eli en usko, että kovin moni meinasi kuolla tylsyyteen :)
-Ap