Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lupasin palata kertomaan, kuinka alkoholittomat häämme sujuivat :)

Vierailija
09.07.2014 |

Ja vastaus on, että hyvinhän ne sujuivat :)

Häitä vietettiin kesäkuun alussa, ihanassa vanhassa kartanossa,

vieraita oli reilu 100. Heistä 10 poistui hieman muuta porukkaa aiemmin, muut jaksoivat juhlia kanssamme puoleenyöhön asti, ilman pisaraakaan alkoholia :)

Poistujat olivat mieheni sukulaisia, jotka narisivat jo ennen häitä siitä, miksi häissämme ei ole alkoholia.

Kaikilta muilta tuli pelkkää kiitosta, eikä kukaan vaikuttanut kyllästyneeltä, nyt on onnellinen olo ja maanantaina suuntaamme häämatkalle! :)

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 03:54"]Se tunne kun olet varautunut mahtaviin häihin ja tajuat että sinulle tarjoiltu kuohuva onkin pommaccia.

[/quote]

Tiedän tunteen.

Vierailija
2/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo elikkä ennen ohjelman loppumista on tökeröä lähteä pois. Jos ohjelmaa on puoleen yöhön niin voi helvetti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajuomaksi kelpaa kivennäisvesi.

En näe itse syytä tarjota alkoholia koskaan, sillä me itse emme sitä juo.

Ei se ole saituudesta kiinni eikä uskonnosta. Emme vaan näe alkoholia tarpeellisena ja se ei meidän juhliin kuulu.

Alkoholi tappaa, kivennäisvesi ei.

Jos alkoton juhla ei kiinnosta, ei tarvitse tulla. Kummasti meille silti tulee vieraita juhlimaan kanssamme, vaikka vallan hyvin tietävät, ettemme tarjoa viinaa.

Vierailija
4/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä oli varmasti poikkeuksellisen mukavat häät :)  Aion itsekin pitää alkoholittomat häät tulevaisuudessa. Yleensä joudun poistumaan toisten häistä jo aika aikaisessa vaiheessa iltaa, kun porukka örveltää kännissä siellä, eikä niitä hullukaan jaksa katsoa. Onneksi yli puolet sukulaisista on samaa mieltä.

Vierailija
5/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 04:01"]Ruokajuomaksi kelpaa kivennäisvesi.

Ei se ole saituudesta kiinni eikä uskonnosta. Emme vaan näe alkoholia tarpeellisena ja se ei meidän juhliin kuulu.

Jos alkoton juhla ei kiinnosta, ei tarvitse tulla. Kummasti meille silti tulee vieraita juhlimaan kanssamme, vaikka vallan hyvin tietävät, ettemme tarjoa viinaa.

[/quote]

Tarjoaisit edes alkoholitonta viiniä. En minäkään juo kotikaljaa mutta aina sitä on juhlissa tarjolla.

Vierailija
6/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap poistunut vai miksi ei vastaa moneen mielenkiintoiseen kysymykseen?

Vierailija
7/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:46"]

Olen minäkin ollut parissa slkoholittomissa häissä. Täytyy kyllä sanoa että vaikka saattavatkin olla ihan ok-häät niin kyllä siitä se jokin puuttuu. Juon joka ikisellä juhla-aterialla viiniä, tykkään sen mausta. Olisi edes baari josta voisi sen vitun lasillisen tilata! Tunnen olevani lastenkutsuilla. Kerran otin holittomiin oman pikkuisen punkkupullon mukaan ja siitä olisi sitten pitänyt kaataa lähes jokaiselle pöydässämme kun se vaan sopii pihvin kanssa. Ja morsio veti pultit tempauksestani, joka oli mielestäni naurettavaa.

Sama kuin jättäisi häistä kahvin pois. Nykyään jätän osallistumatta jos ei viitsitä edes baaria laittaa.

[/quote]

Sulla on ihan selvä alkoholiongelma

Vierailija
8/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 03:54"]

Se tunne kun olet varautunut mahtaviin häihin ja tajuat että sinulle tarjoiltu kuohuva onkin pommaccia.

[/quote]

Sulla on kans selvä alkoholiongelma

Vierailija
9/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 04:05"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 04:01"]Ruokajuomaksi kelpaa kivennäisvesi.

[/quote]

Tarjoaisit edes alkoholitonta viiniä. En minäkään juo kotikaljaa mutta aina sitä on juhlissa tarjolla.

[/quote]

Sitä voinkin tarjota ja alkoholitonta olutta ja hyvin ne menee.

Kivennäisvesi on meillä ruokajuomana. ei ruoka tarvitse maistuakseen lisämakua.

Vierailija
10/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUSTAVALKEAA!!! Ei koskaan kultaista keskitietä. Suomessa ollaan alkoholiongelmaisia tai absolutesteja. Tämä on taas kerran yksi ketju siitä. Glooriaa sulle ap, hieno juttu ja Glooria kaikille alkohääporukoille... Aaltoja, aaltoja, Vichyssä tai shamppanjassa.

Vierailija
11/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 04:24"]

MUSTAVALKEAA!!! Ei koskaan kultaista keskitietä. Suomessa ollaan alkoholiongelmaisia tai absolutesteja. Tämä on taas kerran yksi ketju siitä. Glooriaa sulle ap, hieno juttu ja Glooria kaikille alkohääporukoille... Aaltoja, aaltoja, Vichyssä tai shamppanjassa.

[/quote]

Varmaan moni on kokeillut aikanaan alkon ja todennut, ettei siitä koskaan seuraa mitään hyvää.

Vierailija
12/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ainakin 20-30 alkollisissa häissä ilman mitään ongelmia. Pelkkää hyvää ja ihanaa yhdessäoloa sivistyneiden ihmisten kanssa, hyvien ruokien ja juomien parissa. Olen ollut myös alkottomissa ja ihan kivaa sielläkin. Joidenkin juhliin kuuluu alkoholi toisten ei, jokaisen parin oma valinta. Enemmän minua on "ahdistanu"t pakkopullaohjelma tai hemmetin pitkät ruokajonot...

Vierailija
13/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, kun suomalaiset ovat niin sulkeutuneita ja epäsosiaalisia, ettei ilman viinaa ole hauskaa.

Vierailija
14/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan tuollaisista kuullutkaan! Lähtisin kyllä, ihan jo mielenkiinnosta katsomaan millainen meininki on. Jos rupeaisi kaduttamaan, sanoisin rehdisti että ihanat kestit teillä, kaikkea hyvää mutta mun on nyt pakko lähteä dokaamaan. Ei ole taatusti kenenkään onni mun läsnäolosta kiinni, ja jos olisi niin tuskin kannatti mennä naimisiin. :*)

Ja onhan niitä tosiaan uskontoja jotka kieltää, eihän musulmaanitkaan juo. Pilveä kyllä polttavat, senkin edestä.

Vierailija
15/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:46"]

Olen minäkin ollut parissa slkoholittomissa häissä. Täytyy kyllä sanoa että vaikka saattavatkin olla ihan ok-häät niin kyllä siitä se jokin puuttuu. Juon joka ikisellä juhla-aterialla viiniä, tykkään sen mausta. Olisi edes baari josta voisi sen vitun lasillisen tilata! Tunnen olevani lastenkutsuilla. Kerran otin holittomiin oman pikkuisen punkkupullon mukaan ja siitä olisi sitten pitänyt kaataa lähes jokaiselle pöydässämme kun se vaan sopii pihvin kanssa. Ja morsio veti pultit tempauksestani, joka oli mielestäni naurettavaa.

Sama kuin jättäisi häistä kahvin pois. Nykyään jätän osallistumatta jos ei viitsitä edes baaria laittaa.

[/quote]

Herranen aikamitä käytöstä. Ja tätä vielä yläpeukutetaan, jos ei pysty olemaan ilman alkoholia, sitä kutsutaan alkoholismiksi.

Vierailija
16/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap:lle ja mukavaa häämatkaa!

Järkyttäviä vastauksia täällä, suurimmalle osalle tuntuu alkoholi olevan ongelma, tai ainakin on käytöstavat hukassa. Miksi ihmeessä häiden pitäisi olla kostea juhla? Kuitenkin täällä aina toitotetaan että ilman lapsia ei häitä kuulu juhlia. Onnittelumaljat ja viini ruuan kanssa on ok, mutta millaisille ihmisille niiden puuttuminen on ongelma?

Vierailija
17/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 04:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olen samaa mieltä. Mauton ruoka ei tarvitse kyytipoikaa, esim. kivennäisvesi on hyvä valinta ihan paskimmankin ruoan kanssa, hyvä huikka hapollista ennen kuin nielaisee, ei maistu miltään. Ruoka on ruokaa ja ruoan maku on  ruoan maku. Jos joku valehtelee, että joku viini korostaisi ruoan makua valehtelee. Kotikalja on KALJAA eli ALKOA. Otapa huikka tota ALKOA ja vaikka emännän 38 h hautunutta peuranpaistia ja mieti parantaako se sun alkoholi sen paistin makua vai ei? Ai eikö? No siis kuitenkin, se on ruokaa, etkä sitä muuksi voi muuttaa eikä kukaan muukaan voi ajatella toisin. Paisti on paisti ja kotikalja on just hyvää. Kukaan ei voi nauttia mureammasta eikä viinistä sen kanssa, koska mekin rakastamme kengänpohjaa ja kotikaljaa.

Vierailija
18/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on vakava ongelma, jos ei osaa nauttia edes yhtä iltaa toisten ihmisten kanssa ilman alkoholia. Yksi ainut ilta, paljon ihmisiä ympärillä, kokoonnuttu iloisen yhdessäolon merkeissä ja te melkein kuolette tylsyyteen? Menkää hoitoon. AA-ryhmään tms.

Vierailija
19/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 05:24"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 04:21"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olen samaa mieltä. Mauton ruoka ei tarvitse kyytipoikaa, esim. kivennäisvesi on hyvä valinta ihan paskimmankin ruoan kanssa, hyvä huikka hapollista ennen kuin nielaisee, ei maistu miltään. Ruoka on ruokaa ja ruoan maku on  ruoan maku. Jos joku valehtelee, että joku viini korostaisi ruoan makua valehtelee. Kotikalja on KALJAA eli ALKOA. Otapa huikka tota ALKOA ja vaikka emännän 38 h hautunutta peuranpaistia ja mieti parantaako se sun alkoholi sen paistin makua vai ei? Ai eikö? No siis kuitenkin, se on ruokaa, etkä sitä muuksi voi muuttaa eikä kukaan muukaan voi ajatella toisin. Paisti on paisti ja kotikalja on just hyvää. Kukaan ei voi nauttia mureammasta eikä viinistä sen kanssa, koska mekin rakastamme kengänpohjaa ja kotikaljaa.

[/quote]

Nyt täytyy ikävä kyllä tunnustaa, etten tajunnut tästä mitään! Enkä ole edes kännissä. 8*)

Vierailija
20/61 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 05:29"]Ihmisellä on vakava ongelma, jos ei osaa nauttia edes yhtä iltaa toisten ihmisten kanssa ilman alkoholia. Yksi ainut ilta, paljon ihmisiä ympärillä, kokoonnuttu iloisen yhdessäolon merkeissä ja te melkein kuolette tylsyyteen? Menkää hoitoon. AA-ryhmään tms.

[/quote]

Tai sitten jos kerrankin pääsee yhdeksi illaksi irti arjesta tahtoisi ottaa muutaman lasin viiniä ja vaikka siiderinkin. Huomaat kuitenkin istuvasi lastenkutsuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan