Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luontaistuotevaihtoehtoja masennuslääkkeille, onko niitä olemassa ?

Vierailija
06.07.2021 |

Mieliala aaltoilee ja tuntuu, että oon taas vaipumassa synkkyyteen.
Jätin pari viikkoa sitten masennuslääkkeet, kun eivät sovi minulle.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkikuismaa ei ainakaan verkkoapteekista enää saa.

Aika jännä. Joillakin eläimillä mäkikuisma aiheuttaa valoyliherkkyyttä. Jos eläin olisi masentunut, niin popsimalla mäkikuismaa se ei olisi masentunut, mutta....

Vierailija
42/50 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut, että psykopaatit eivät sairastu masennukseen. Tämä on valanut minulle uskoa siihen, että masennuksen voi hoitaa vain ajattelutavan muutoksella sen sijaan, että masennus olisi joku elimellinen tulehdus aivoissa.

Ei masennus ole tulehdus aivoissa.

Itse asiassa matala-asteinen tulehdus liittyy hyvin vahvasti masennukseen. Se, mikä tämän tulehduksen aiheuttaa, on yksilöllistä (stressi, suoliston huono kunto, elintavat, menneisyys jne) mutta se tosiaankin kuuluu masennukseen.

Minulla on tuo matala-asteinen tulehdus, lääkäri sanoi siitä jo vuosia sitten. Ylipainoa on, siitä koitan päästä eroon ja samoin stressistä. Yritän muuttaa ajattelutapaani positiivisempaan suuntaan. Kyllä se joskus onnistuukin, pitää vaan olla koko aika jotain kivaa vaikka harrastukseen liittyvää tekemistä . Liikuntaa oon lisännyt reilusti, se helpottaa myös. Tunnistan myös nykyisen työni yhdeksi stressinaiheuttajaksi, ei siksi että se olisi stressaavaa sinällään, on vaan joskus niin tylsää ja yksitoikkoista ja turhauttavaa, että tuntuu kuin päivät menisivät ihan hukkaan. Motivaatio pitäis taas löytää tai toinen työ.

Mielialalääkkeitä en aio enää testailla, se polku on kuljettu. Täytyy löytyä muita ratkaisuja.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setänic Outreach Director kirjoitti:

Mäkikuisma, SAM-e, l-tryptofaani, 5-htp, longvida-kurkumiini, varsiselleri, tomaatti.

Varoitus: jotkut noista voivat olla tehottomia ja kalliita, laittomia tai vaarallisia

Näin. Lisäksi naurattaatämä ihmisten toive saada luontainen tuote. Ensinnäkin se on noin 10 kertaa kalliimpi ja toisekseen sen vaikutusmekanismi on täsmälleen sama, kuin kemiallisen tabletin. Eli myös mäkikuista estää serotoniinin takaisinottoa hermosoluväleistä soluun, kuten ssri-lääkkeetkin tekevät. Ei se toimi siinä kohtaa yhtään sen erilaisemmin.

Miksi se olisi jotenkin turvallisempi vaihtoehto?

Vierailija
44/50 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen masennus on aina infektioperäinen sairaus, ja infektiopesäke ja taudinaiheuttaja piilee usein peräsuolessa. Sitä kannattaa rassata esille eri keinoilla, mutta kannattaa olla myös varovainen, isommat infektiot voivat aiheuttaa verenmyrkytyksen, jos niitä kaivelee esille liian nopeasti. No onpa sitten lääkäreillä jotakin oikeasti hoidettavaa, kuin heittää sitä tavanomaista liirumlaarumia ja satuja vastaanotolla. Kun saatte esille infektionne kunnolla, tilanteenne muuttuu täysin, ja koko homma muuttuu hyvin fyysiseksi infektioperäiseksi ongelmaksi, jossa saa olla varpaillaan, ja käyttää antibiootteja, luontaistuotteita, ja ulostuslääkkeitä.

Suolistoperäiset infektiot ovat paljon vaarallisempia kuin luulisi (enkä nyt puhu Crohnin taudista tai haavaisesta paksusuolentulehduksesta, IBD), ja myös paljon isompia kuin parodontiitti suussa, jota ei myöskään usein oteta vakavasti.

Mitkään maitohappobakteerit eivät auta!

Vierailija
45/50 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-epaa, vahva omega masenuukseen. Siitä on Tohtori Toloisen artikkeleissä paljon tietoa. Mutta kallista se kyllä on.

Vierailija
46/50 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkikuismaa esim. Saksassa ihan lääkärit suosittelee lievään masennukseen. Suomessa joitain sairauksia (esim. kolesteroli, verenpaine ja masennus) lääkitään aivan liian heppoisin perustein, pillereitä määrätään saman tien ilman, että kokeiltaisiin ensin ns. vaihtoehtoisia hoitoja.

Itselläni oli aiemmin taipumusta kaamosmasennuksennukseen ja minulla mäkikuisma auttoi siihen. Vinkin sain lapsuuden ystävältäni, jonka masennuksen mäkikuisma poisti. Suosittelen siis kokeilemaan, jos sitä Suomesta vielä saa, ei siinä mitään menetäkään. Omani ostin YO-apteekista ja parista luontaistuotekaupasta. Muista suojautua auringolta hyvin, jos kesällä rupeat käyttämään.

Vierailija
47/50 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varsinaisesti luontaistuote, vaan ruokavalio.

Saata elimistösi ketoosiin.

Ketoosi vaikuttaa aivoissa mm. laskemalla glutamaatti pitoisuutta ja nostamalla GABA pitoisuutta. 

Toiseksi ketoneilla aivot tuottavat tarvitsemansa energian vähemmällä happimäärällä kuin glukoosilla tuotettuna.

Lisäksi ketonit tarvitsevat aina mitokondriot energiantuotantoon, toisin kuin glukoosi josta voidaan tuottaa energiaa ohi mitokondrioiden. (ns. syöpätekniikalla ja tästä johtuen syöpä ei kykene käyttämään ketoneja energiatuotannossa)

Myös ns. happiradikaalien syntyminen vähenee ja antioksidattipitoisuus soluissa kasvaa.

Siis monta hyvää syytä käyttää ketoneja aivojen energialähteiksi.

Vierailija
48/50 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on paras lääke. Masennuslääkkeiden tehoa kun on tutkittu niin lääkkeitä saaneista hyötyi masennuslääkkeestä 60% ja verrokkiryhmä mikä ei lääkkeitä saanut heistä hyötyi placebosta 50% . Masennuslääkkeen ja ajan hyötysuhde ei siis ole tilastollisesti merkittävä. Masennusoireiden kokeminen on osa normaalia ihmisluontoa Koita löytää mielekästä sisältöä elämään ja päiviin niin oireet menee ohi parissa kuukaudessa.

Vierailija
49/50 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry piristäviin?

Vierailija
50/50 |
15.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos laittaisit suolistosi kuntoon ja sitä kautta pistäisit elimistösi toimimaan. Älä etsi enää vaihtoehtoja lääkkeelle vaan korjaa koko ongelma.

SCD - ruokavalio.