Luontaistuotevaihtoehtoja masennuslääkkeille, onko niitä olemassa ?
Mieliala aaltoilee ja tuntuu, että oon taas vaipumassa synkkyyteen.
Jätin pari viikkoa sitten masennuslääkkeet, kun eivät sovi minulle.
Kommentit (50)
Tuttava pääsi eroon masennuksesta, kuntosalille melkein joka päivä ja ulkoliikuntaa,
juoksua hölkkää kävelyä päivittäin. Mieli virkistyi ja sai työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Kauhulla katson kun tuttavapiirissä masennuslääkkeiden käyttäjiä eivätkä ikinä parane, jotkut ajautuneet jopa itsemurhaan.
No, eihän ne lääkkeet poista syytä masennukselle eli eivät ole mikään taikasauva.
Vierailija kirjoitti:
Ferriitti mitattu?
juu on ok. luontojaan aika alhaiset arvot minulla mutta viitearvojen rajoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikein ole. Kannattaa vaihtaa masennuslääkettä.
Tuo oli kolmas jota kokeilin. En usko että lopuistakaan on apua. Enkä aio enää testailla.
Huoh. Ja juuri kerroit testaavasi mäkikuismaa? Jotain en nyt ymmärrä.
L-tryptofaanista muodostuu serotoniinin ja melatoniinia.
5-htp on tehokkaampi, mutta se on lääke listalla.
Tyrosiinista muodostuu dopamiinia, l-asetyyli-tyrosiini imeytyy tehokkaasti.
Karnitiini ja asetyylikarnitiini voi auttaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä parani masennus lopulta vahvan antibiootin ja maitohappobakteerien avulla. masennus oli kestänyt 7-8 vuotta ja kokeiltu 5-6 eri masennuslääkettä jotka ei auttanut. Sain jonkun kurkkutulehduksen ja erityisen vahvan antibioottikuurin, apteekista varmistivat jopa lääkäriltä koska oli niin vahva antibiootti-annos. Samalla söin vahvoja maitohappobakteeri-kapseleita. Tuon jälkeen ei ole masennusta ollut ja siitä kulunut jo 6 vuotta.
Suoliston yhteyttä aivoihin tutkitaan paljon ja iso osa välittäjäaineista tuotetaan suolistossa. Esim ulosteensiirtoja kokeiltu masennuksen hoitoon. Epäilen että tuo suoliston bakteerikannan uusiutuminen oikeasti oli ratkaiseva apu omaan masennukseen. Erikoisvahva antibiootti tappoi vanhoja samalla kun maitohappobakteerit toivat uutta parempaa bakteerikantaa.
Antibiootteja ei tietenkään saa pelkästään pyytämällä, mutta suosittelen kokeilemaan vahvoja maitohappobakteereja esim puolen vuoden ajan.
Lääkäri kerran suositteli minulla masennuslääkkeen rinnalle myös Beroccaa (b-vitamiineja) ja D-vitamiinia.
Eli yhdistelmä maitohappobakteerit + Berocca + D voisi olla ihan hyvä kokeilu. Jotkut väittää tuon lisäksi vielä kalaöljykapseleiden auttavan, mutta ne voivat lisätä verenvuotoriskiä. Itsellä peräpukamia joten en verenvuodon takia voi ottaa omegaa.
Maitohappobakteerit ja ganjabis. Jälkimmäinen saattaa kyllä huolimattomasti käytettynä pahentaa ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ferriitti mitattu?
juu on ok. luontojaan aika alhaiset arvot minulla mutta viitearvojen rajoissa
Ahaa. Paikallisen terveyskeskuksen arvaus? Viitearvojen sisällä olevat arvot eivät sulje pois tulehdusta.
Pharmanaxx kirjoitti:
5-htp on tehokkaampi, mutta se on lääke listalla.Tyrosiinista muodostuu dopamiinia, l-asetyyli-tyrosiini imeytyy tehokkaasti.
Hep. Tyroksiini mainittu. Astuit Fimean tontille.
Vierailija kirjoitti:
Pharmanaxx kirjoitti:
5-htp on tehokkaampi, mutta se on lääke listalla.Tyrosiinista muodostuu dopamiinia, l-asetyyli-tyrosiini imeytyy tehokkaasti.
TYROSIINI ei tyroksiini
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut, että psykopaatit eivät sairastu masennukseen. Tämä on valanut minulle uskoa siihen, että masennuksen voi hoitaa vain ajattelutavan muutoksella sen sijaan, että masennus olisi joku elimellinen tulehdus aivoissa.
Ei masennus ole tulehdus aivoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä parani masennus lopulta vahvan antibiootin ja maitohappobakteerien avulla. masennus oli kestänyt 7-8 vuotta ja kokeiltu 5-6 eri masennuslääkettä jotka ei auttanut. Sain jonkun kurkkutulehduksen ja erityisen vahvan antibioottikuurin, apteekista varmistivat jopa lääkäriltä koska oli niin vahva antibiootti-annos. Samalla söin vahvoja maitohappobakteeri-kapseleita. Tuon jälkeen ei ole masennusta ollut ja siitä kulunut jo 6 vuotta.
Suoliston yhteyttä aivoihin tutkitaan paljon ja iso osa välittäjäaineista tuotetaan suolistossa. Esim ulosteensiirtoja kokeiltu masennuksen hoitoon. Epäilen että tuo suoliston bakteerikannan uusiutuminen oikeasti oli ratkaiseva apu omaan masennukseen. Erikoisvahva antibiootti tappoi vanhoja samalla kun maitohappobakteerit toivat uutta parempaa bakteerikantaa.
Antibiootteja ei tietenkään saa pelkästään pyytämällä, mutta suosittelen kokeilemaan vahvoja maitohappobakteereja esim puolen vuoden ajan.
Lääkäri kerran suositteli minulla masennuslääkkeen rinnalle myös Beroccaa (b-vitamiineja) ja D-vitamiinia.
Eli yhdistelmä maitohappobakteerit + Berocca + D voisi olla ihan hyvä kokeilu. Jotkut väittää tuon lisäksi vielä kalaöljykapseleiden auttavan, mutta ne voivat lisätä verenvuotoriskiä. Itsellä peräpukamia joten en verenvuodon takia voi ottaa omegaa.
Mielenkiintoista. Itsekin sairastanut nielululehduksen.
Hpv-rokotteen olet saanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut, että psykopaatit eivät sairastu masennukseen. Tämä on valanut minulle uskoa siihen, että masennuksen voi hoitaa vain ajattelutavan muutoksella sen sijaan, että masennus olisi joku elimellinen tulehdus aivoissa.
Entäs suolistossa? Allergia jollekin viljalle.
Etsi YouTubesta binaural beats for depression.
Pharmanaxx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pharmanaxx kirjoitti:
TYROSIINI ei tyroksiini
Entä styronaxx? En saanut alennusta silmälaseista. Onkohan Ap:lla silmälasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa matala-asteinen tulehdus liittyy hyvin vahvasti masennukseen. Se, mikä tämän tulehduksen aiheuttaa, on yksilöllistä (stressi, suoliston huono kunto, elintavat, menneisyys jne) mutta se tosiaankin kuuluu masennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikein ole. Kannattaa vaihtaa masennuslääkettä.
Tuo oli kolmas jota kokeilin. En usko että lopuistakaan on apua. Enkä aio enää testailla.
Huoh. Ja juuri kerroit testaavasi mäkikuismaa? Jotain en nyt ymmärrä.
Ehkä testaan, googlailen tietysti ensin vähän. Sauna ja viina jo testattu, terva kokeilematta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkikuismapillerit.
Joskus ainakin sai apteekista, mutta piti osata pyytää.
Heikentää hormonaalisen ehkäisyn tehoa, joten se hyvä ottaa huomioon.Saako enää omasta käytöstä vuosia aikaa, mutta silloin piti pyytää apteekista. Ei siis ollut hyllyssä vaan heillä jossain kaapissa. Ei siis kuitenkaan mikään reseptituote vaan ihan vapaasti ostettavissa.
Mäkikuismaa ei ainakaan verkkoapteekista enää saa.