Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni on heikkolahjainen ja syrjäytynyt

Vierailija
06.07.2021 |

17v tyttöni on heikkolahjainen ja syrjäytynyt. Hän keskeytti lukion viime vuonna eikä ole sen jälkeen hakenut minnekään patisteluista huolimatta, on masentunut eikä hyväksy diagnoosiaan. Hänelle diagnoosi oli iso shokki eikä ole sen jälkeen halunnut tehdä elämällään yhtään mitään, sanoo että odottaa kuolemaa koska ei uskalla itse päättää päiviään. Makaa sängyssä päivät pitkät ja syö mitä sattuu, ei huolehdi itsestään lainkaan eikä koskaan käy missään.
Miten tuota saisi vähän potkittua liikkeelle?
Terapiassa käy viikottain ja parhaani mukaan yritän tukea mutta mikään ei hänelle kelpaa.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne somalitkin insinöörejä ja aivokirurgeja joten eiköhän tyttäresikin voisi olla vaikka poliitikko.

Vierailija
62/68 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan tämä on. Ei sillä mitään tytärtä ole, tämä on perinteisiä nais- ja tyttövihamielisiä sepityksiä. Seuratkaa vähän enemmän jos jaksatte, huomaatte kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös diagnoosi laaja-alaisista oppimisvaikeuksista ja masennustaustaa, keskeytin myös lukion mielenterveyssyistä.

Kävin ammatinvalintapsykologilla ja vaihdoin amikseen, vuoden päästä valmistun ammattiin ja olen saanut ihan hyvin tehtyä jo sijaisuuksia omalla alallani.

Lukion keskeytettyäni hakeuduin vapaaehtoistöiden pariin CV:n koristelemisen vuoksi, ahdisti oma koulun keskeyttäminen ja jotenkin piti kompensoida sitä huonoa oloa.

Vapaaehtoistyöstä sain iloa elämään ja uusia kontakteja, kenties myöhemmin jopa työmahdollisuuksia.

Onko tyttärelläsi lääkitystä? Se voisi antaa alkusysäyksen lähteä liikkeelle, saisi hieman voimia ja voisi vaikka aloittaa lenkkeilyn tai muuten yrittää hieman aktivoitua, saisi puhtia elämään ja itsetunto kohenisi hoikistumisen ja paremman kunnon myötä.

Maailma on tyly paikka meille heikkolahjaisille, mutta kovalla työllä pärjää varmasti, kunhan hakeutuu sellaiselle alalle jolle oma kapasiteetti riittää, ettei sitten pettymyksistä lannistu. Jutelkaa tytön kanssa, ei se diagnoosi maailmaa kaada.

Hyvää kesää!

N19

Kuulostat tosi fiksulta tämän tekstin perusteella. Heikkolahjaisuus ei ole tyhmyyttä.

Vierailija
64/68 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyppikysymys: No, auttaako asiaa että valitat nettipalstalla?

Mites tyttären ohjaaminen aiemman kasvun aikana? Oletko kannustanut, ollut kiinnostunut hänen tekemisistään, sillain ohjannut häntä vahvistamaan kiinnostuksiaan....

Tuo heikkolahjaisuus, millähän perusteella se on määritetty... oletko itse negatiivisuuksissasi tuon määrityksen tehnyt, mikä sitten osoittaisi kyllä sen, ettet juurikaan ole lapsestasi ollut kiinnostunut.

Sori vaan.

Onhan tämä kyllä sairasta, että jos joku kertoo neutraalisti tyttärensä tilanteesta tulee siihen lähes 60 alapeukkua ja tällaista negailupas*aa kuten sinun viestisi. Oikein kaivellaan mahdollisia kasvatusvirheitä, negatiivinen asenne aloittajaa kohtaan loistaa läpi joka lauseessa Pahantahtoinen ja ilkeä ihminen olet.

Näin me täällä kiusaajien maassa.

Vierailija
65/68 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se menee niin että jos heikkolahjainen niin silloin on useimmiten vain rasite yhteiskunnalle.

Jos ihminen ei käy töissä niin silloin hän on rasite yhteiskunnalle.

Työtätekevät tuottavat suomelle rahaa, siis ne ketkä kauppaavat tuotteita ja palveluita ulkomaille.

Ärsyttää ne ihmiset ketkä on vain rasitteena yhteiskunnalle ja ne ketkä ei käy töissä.

Sori avautuminen.

Se on hyvä että ärsyttää, se tekee tästä vielä mielekkäämpää kun saan jäädä aamulla nukkumaan ja muut lähtee rengiksi herroille.

Vierailija
66/68 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös diagnoosi laaja-alaisista oppimisvaikeuksista ja masennustaustaa, keskeytin myös lukion mielenterveyssyistä.

Kävin ammatinvalintapsykologilla ja vaihdoin amikseen, vuoden päästä valmistun ammattiin ja olen saanut ihan hyvin tehtyä jo sijaisuuksia omalla alallani.

Lukion keskeytettyäni hakeuduin vapaaehtoistöiden pariin CV:n koristelemisen vuoksi, ahdisti oma koulun keskeyttäminen ja jotenkin piti kompensoida sitä huonoa oloa.

Vapaaehtoistyöstä sain iloa elämään ja uusia kontakteja, kenties myöhemmin jopa työmahdollisuuksia.

Onko tyttärelläsi lääkitystä? Se voisi antaa alkusysäyksen lähteä liikkeelle, saisi hieman voimia ja voisi vaikka aloittaa lenkkeilyn tai muuten yrittää hieman aktivoitua, saisi puhtia elämään ja itsetunto kohenisi hoikistumisen ja paremman kunnon myötä.

Maailma on tyly paikka meille heikkolahjaisille, mutta kovalla työllä pärjää varmasti, kunhan hakeutuu sellaiselle alalle jolle oma kapasiteetti riittää, ettei sitten pettymyksistä lannistu. Jutelkaa tytön kanssa, ei se diagnoosi maailmaa kaada.

Hyvää kesää!

N19

Tämän tekstisi perusteella en uskoisi sinua heikkolahjaiseksi. En tarkoita vain kirjoitustyyliä, vaan sitä miten hyvin tiivistät kokemasi, annat neuvoja ja olet empaattinen.

Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
67/68 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuori nainen näyttää hyvältä on isot tissit ym. Niin varmasti pärjää, hommaa vaan varakkaan kunnollisen miehen.

Olen ajatellut tätä itsekin heikkolahjaisena. Tai siis diagnoosihan on oikeasti laaja-alaiset oppimisvaikeudet, kun eletään tätä poliittisen korrektiuden aikakautta. On sitä tullut vitsailtua, että miehillehän älykäs nainen on uhka, niin sitähän voisi harkita kotirouvauraa, jos joku vain huolii. Ihan miksikään kynnysmatoksi ei minua saa, vaan sellaiset miehet sitten jättäisin omaan arvoonsa. Vaatimukset on minullakin, mutten nyt ihan kuuta taivaalta pyydä.

Vierailija
68/68 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän sai diagnoosin neuropsykiatrilta. Vaikeuksia on kaikessa paitsi kielellisessä kehityksessä, älykkyysosamäärä häneltä on mitattu alle 100. Pienenäkin ollut aika syrjäänvetäytyvä ka yksinäinen, ei ole lainkaan oma-alotteinen eikä mikään kiinnosta.

Olen yrittänyt häntä kannustaa mutta kun mikään ei tunnu kelpaavan eikä jaksa yrittää enää jos ei heti onnistu jossain, on todella lyhytpinnainen. On myös ADHD mutta lääkkeitä ei halua.

Ap

Siis paljonko alle 100. Miehen veljen pojalla on 96-98 ja häntä ei määritelty heikkolahjaiseksi. Päin vastoin sanottiin, että ei ole laaja-alaisia oppimisvaikeuksia.

Hänkin kävi kunnollisissa tutkimuksissa alan ekspertillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä