Onko vaatekoko 42 lihavan ihmisen koko?
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:43"]
Koon 42 kirjainvastine on L, eli large. Voitte 42-kokoiset huijata itseänne kuvittelemalla olevanne pieniä, mutta muiden silmissä kyllä olette edelleen largeja.
[/quote]
Mä en kuvittele olevani PIENI, mä oon ihan normaalikokoinen. Eikä 170 cm pitkä ihminen voi muutenkaan olla pieni. Pienet on sitten niitä, jotka ovat 160 cm tai sen alle.
2
[/quote]
Jos olisit normaali(=keski)kokoinen, mahtuisit kokoon M, medium. Aika yksinkertaista, eikö? Tämä on kyllä aina ihan varmaa viihdettä, kun palstan läskit riehuvat sitä, miten pieniä ja ihan normaalin kokoisia ovat, vaikka vaatekoko näyttää ihan toista. Odotellaan "vaatekoot ovat pienentyneet"-korttia.
[/quote]
Et varmaankaan kirjoittanut viestiäsi ihan tosissasi. Ihmisethän ovat eri muotoisia, esim, mulla on leveät hartiat ja lantio, mutta tosi kapea vyötärö ja raajat. Ei ole olemassa mitään ihmisen "keskikokoa", kun ihmiset ovat keskenäänkin niin eri pituisia. Rohkeasti vain silmät auki"
2
[/quote]
Mikä on vyötärösi ympäryys? Entä lantion ja rinnan? Ihan puhtaasti yritän ymmärtää, miten on mahdollista olla olematta isokokoinen, jos vaatekoko kertoo muuta?
[/quote]
Mä en voi nyt mitata vyötärönympärystä, koska olen synnyttänyt kaksi viikkoa sitten, mutta kun ennen raskautta mittasin, se oli n. 70. Mistä kohtaa rinnanympärys mitataan, rintojen alta vai päältä? Sen voin mitata, jos löydän mittanauhan, vaikken nyt ole ihan tavanomaisessa koossani.
[/quote]
No niin: rintojen alta 78 cm, päältä 95 (normaalisti mulla on pienemmät tissit).
2
[/quote]
Mikä on lantion ympärysmitta, siis lantion paksuin kohta, mittaa pepun päältä.
[/quote]
En ole nyt normaalikoossani. Kuten sanoin, synnytyksestä on kaksi viikkoa, joten en ole omissa mitoissani. En ole sitä koskaan mitannut, joten en osaa aiemmpia mittatuloksia sanoa.
2
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:27"]
Jos vyötärö on täällä jollain 70 niin ei todellakaan mitään hätää. Hyvin menee vaikka olet nyt pari vk sitten synnyttänyt.
[/quote]
Ei ole nyt 70, oli ennen raskautta tuon. Nyt on löysää nahkaa vaikka lampaiden syödä. Toinen lapsi, voi olla että ennen ekaa raskautta oli pienempikin.
2
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:48"]
Koot 36 ja 38 ovat siis käytetyimmät koot ja näitä menee eniten. Kokoja 40 ja 42 löytyy myös kaupoista hyvin, mutta alkaa olla vaatetusalan piireissä isohkoja kokoja. Naisten keskimitta on suomessa 164. Pituus 180 on jo mallin mitta sinänsä naiselle ja koko 40, 42 näyttää näinkin pitkän ihmisen päällä hyvältä, mutta on kuitenkin kokona isohko.
[/quote]
On eri asia mitä myydään eniten jossain osastolla ja mitä käytetään eniten. Kokojen 40 ja 42 saatavuus eri puolilla on parhaasta päästä. Liike, joka myy kokoja 42:een saakka on jo rajannut asiakaskuntansa sinne 38:n tuntumaan.
Parhaiten kokojen kirjon näkee, kun katsoo marketin oman merkin alushousujen koot.
Mä olen mielestäni ihan normaalikokoinen, vaikka vaatekoko on 40 - 42. Pituus on 171, paino 62, mitat 95 - 69 - 101. Reiden ympärys on 51, pohkeen 33, käsivarren 24, ranteen 14. Tulipahan nyt mitattua nuokin. En pidä siis itseäni lihavana, en edes tukeana tai rotevana.
Ei kannata hätäillä mittojen suhteen, hyvässä kuosissa oot.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:34"]
Ei kannata hätäillä mittojen suhteen, hyvässä kuosissa oot.
[/quote]
Kyllä mulla on tuossa vatsan ja lantion kohdalla aika reippaasti sellaista matskua, jonka toivoisin häviävän mahd. pian... Mutta aikansa se ottaa!
2
Koon 42 kirjainvastine on L, eli large. Voitte 42-kokoiset huijata itseänne kuvittelemalla olevanne pieniä, mutta muiden silmissä kyllä olette edelleen largeja.
[/quote]
Mä en kuvittele olevani PIENI, mä oon ihan normaalikokoinen. Eikä 170 cm pitkä ihminen voi muutenkaan olla pieni. Pienet on sitten niitä, jotka ovat 160 cm tai sen alle.
2
[/quote]
Jos olisit normaali(=keski)kokoinen, mahtuisit kokoon M, medium. Aika yksinkertaista, eikö? Tämä on kyllä aina ihan varmaa viihdettä, kun palstan läskit riehuvat sitä, miten pieniä ja ihan normaalin kokoisia ovat, vaikka vaatekoko näyttää ihan toista. Odotellaan "vaatekoot ovat pienentyneet"-korttia.
[/quote]
Et varmaankaan kirjoittanut viestiäsi ihan tosissasi. Ihmisethän ovat eri muotoisia, esim, mulla on leveät hartiat ja lantio, mutta tosi kapea vyötärö ja raajat. Ei ole olemassa mitään ihmisen "keskikokoa", kun ihmiset ovat keskenäänkin niin eri pituisia. Rohkeasti vain silmät auki"
2
[/quote]
Mikä on vyötärösi ympäryys? Entä lantion ja rinnan? Ihan puhtaasti yritän ymmärtää, miten on mahdollista olla olematta isokokoinen, jos vaatekoko kertoo muuta?
[/quote]
Mä en voi nyt mitata vyötärönympärystä, koska olen synnyttänyt kaksi viikkoa sitten, mutta kun ennen raskautta mittasin, se oli n. 70. Mistä kohtaa rinnanympärys mitataan, rintojen alta vai päältä? Sen voin mitata, jos löydän mittanauhan, vaikken nyt ole ihan tavanomaisessa koossani.
[/quote]
No niin: rintojen alta 78 cm, päältä 95 (normaalisti mulla on pienemmät tissit).
2
[/quote]
Katsoin pariakin kokotaulukkoa, ja mielestäni olisit lähempänä kokoa 40, ainakin jos rintasi ovat normaalisti pienemmät. Onnea perheenlisäyksestä, nauti siitä rauhassa, mutta sen jälkeen, kun kroppa on palautunut, sovita rohkeasti kokoa pienempiä vaatteita, saatat yllättyä :)
Tässä pari linkkiä Outi Les Pyyn blogiin. Mielenkiintoista tekstiä vaatteiden kokomerkinnöistä ja miten niiden avulla myydään vaatteita.
http://outilespyy.com/2013/11/09/mediumia-ei-ole/
http://outilespyy.com/2014/02/25/n-2001-ja-hoikkuuden-mielikuva/
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:36"]
[/quote]
2
[/quote]
[/quote]
2
[/quote]
[/quote]
[/quote]
2
[/quote]
Katsoin pariakin kokotaulukkoa, ja mielestäni olisit lähempänä kokoa 40, ainakin jos rintasi ovat normaalisti pienemmät. Onnea perheenlisäyksestä, nauti siitä rauhassa, mutta sen jälkeen, kun kroppa on palautunut, sovita rohkeasti kokoa pienempiä vaatteita, saatat yllättyä :)
[/quote]
Mulla ei ole yläosa edes kokoa 40, vaan yleensä 38. Alaosa on kokoa 42.
2
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:00"]
[/quote]
2
[/quote]
[/quote]
Itseasiassa vaatekoot ovat isontuneet ;) 60-luvun M-kokoinen ihminen hukkuu tämän päivän M-koon vaatteeseen.
[/quote]
Eivät vaatekoot ole kasvaneet, ihmiset ovat suurempia, kun on enemmän ravintoa ravintoa saatavilla kuin olisi siihen tarve. Vaatteet ovat päivitetty sitten vastaamaan nykypäivän ihmisten mittasuhteita. Nykyään kuitenkin suositaan tyköistuvampaa linjaa. Joo, no olihan 60- luvullakin korsetit ja kellohameet, sekä kapeat vyötäröt :)
Missäs ne nyt on, jotka haukkui kakkosta läskiksi?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:01"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:50"]
Ei ole lihava, mutta on jotain muuta kuin luikku: tuhti, kurvikas, pullea tms. Hän on kokoa 42 http://daylifeimages.newscred.com/imageserve/1bfbdc280b742907455efafc8aeba237/361x543.jpg
Itse olen vaihtelevasti kaikkea 36 ja 42 väliltä, kirjaimissa S-XL. Älä siis murehdi kokoasi, vaan osta vaatteita, jotka sopivat ja istuvat. Jos olo on tukala ja johtuu kiloista, niin kokeile ruokavalion keventämistä.
[/quote]
Pakko sanoa et onhan toi lihava. Olen 167 cm ja aika persjalkaista ja tavallista mallia, vaatekoko on silti vain 36. Olisin jättimäinen läski, jos vaatekokoni olisi 42.
[/quote]
Nii, onhan toi kuvan nainen av-palstalaisille lihava
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:36"]
[/quote]
2
[/quote]
[/quote]
2
[/quote]
[/quote]
[/quote]
2
[/quote]
[/quote]
Mulla ei ole yläosa edes kokoa 40, vaan yleensä 38. Alaosa on kokoa 42.
2
[/quote]
Tämä on hyvin normaali tilanne, että alaosa on kokoa tai paria reilumpi. Naisen tyypillinen vartalo, eli alaosa on aina hieman kookkaampi ympärysmitoiltaan. Koon voi katsoa sitten sen reiluimman eli lantion mitan mukaan mittataulukosta. Pikkutytöt tai fitness- neidit eivät sitten aina kuulu tähän kategoriaan, joka on sitten tälläkin palstalla jo luettu ;) Kaikki siis hyvin?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:01"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:50"]
Ei ole lihava, mutta on jotain muuta kuin luikku: tuhti, kurvikas, pullea tms. Hän on kokoa 42 http://daylifeimages.newscred.com/imageserve/1bfbdc280b742907455efafc8aeba237/361x543.jpg
Itse olen vaihtelevasti kaikkea 36 ja 42 väliltä, kirjaimissa S-XL. Älä siis murehdi kokoasi, vaan osta vaatteita, jotka sopivat ja istuvat. Jos olo on tukala ja johtuu kiloista, niin kokeile ruokavalion keventämistä.
[/quote]
Pakko sanoa et onhan toi lihava. Olen 167 cm ja aika persjalkaista ja tavallista mallia, vaatekoko on silti vain 36. Olisin jättimäinen läski, jos vaatekokoni olisi 42.
[/quote]
Nii, onhan toi kuvan nainen av-palstalaisille lihava
[/quote]
Sanoisin että ihan normaalin näköinen ja painoinen nainen vielä. Ihan todella, sitten sekin seikka vielä tähän, että miehet ei halua käsiinsä luuta ja nahkaa, tai ylitreenattua lihaskimppua, he haluavat naisen, jossa on kurveja. Olen kuullut tämän niin monelta mieheltä ja kaiken ikäisiltä, sekä menestyviltä, että duunareilta. Voisin tehdä tästä vaikka väitöskirjan.
Terveisin, ex- luuviulu, nyt jopa normaalipainoinen (kokoa 36)
Koot riippuu nykyään valmistajasta. Olen 169 cm ja 78 kg. Ostin vasta Prismasta M- koon mekon sekä t-paidan. Seppälässä pitää ostaa aina L koko. Citymarketista ostin samalla kertaa 2 erilaista mekkoa, toinen kokoa 40 ja 46 :D ja täysin samalla tavalla istuvat päälle. Alennuksesta ostin kahdet samanlaiset housut, toiset M ja toiset L kokoa. En edes loppuunsa nää niissä eroa vyötärön ympäryksessä, ainoastaan lahkeen pituudessa
Kuka ihminen oikeasti nimittelee toisia norsuiksi tms. vaikka olisikin liikaa painoa? Oikeasti? Joo, olen lihava mutta ihmettelen suuresti tuollaista. Ei ihme että lapsia kiusataan koulussa kun mammat näyttää mallia.
Miksi ne naiset ollaan usein niin kauhean ankaria itseämme kohtaan? Pääasia on että viihtyy omassa kehossaan, oli se sitten kokoa 36 tai 42.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:58"]Miksi ne naiset ollaan usein niin kauhean ankaria itseämme kohtaan? Pääasia on että viihtyy omassa kehossaan, oli se sitten kokoa 36 tai 42.
[/quote]
Korjaan: me eikä ne.
Tuttavani on kokoa 46 ja on ihan mieletön laardikasa, joten tuskin sitä kahta numeroa pienempikään mikään keijukainen on
Jos vyötärö on täällä jollain 70 niin ei todellakaan mitään hätää. Hyvin menee vaikka olet nyt pari vk sitten synnyttänyt.