Onko vaatekoko 42 lihavan ihmisen koko?
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:43"]
Koon 42 kirjainvastine on L, eli large. Voitte 42-kokoiset huijata itseänne kuvittelemalla olevanne pieniä, mutta muiden silmissä kyllä olette edelleen largeja.
[/quote]
Mä en kuvittele olevani PIENI, mä oon ihan normaalikokoinen. Eikä 170 cm pitkä ihminen voi muutenkaan olla pieni. Pienet on sitten niitä, jotka ovat 160 cm tai sen alle.
2
Jouduin käyttämään kokoa 40 alaosassa mitoilla 170cm/53kg, koska mulla on todella leveä lantio, alipainoisenakin ympärys yli 100cm. Toki superjoustavasta materiaalista tehdyt housut saattoivat mennä jopa 36 koossa. Nyt n. 15-20kg painavempana käytän kokoa 40-42 alaosassa. Tällä hetkellä en luokittelisi itseäni läskiksi, vaan pikemminkin vain hieman keskikokoa suuremmaksi, yläosasta kun olen yleensä M-kokoa.Riippuu tosi paljon ihmisen pituudestakin, 155 senttinen kokoa 42 käyttävä on takuulla suhteessa pulskempi kuin 180cm samaa kokoa käyttävä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:28"]
Ei ole. Muista että täällä kirjottelee enimmäkseen teinit jotka eivät vielä ole aikuisen mitoissa.
[/quote]
Ärsyttää tämä asenne, että ollakseen Aikuinen Nainen isolla N:llä, pitäisi vaatekoon alkaa nelosella.
T. Aikuinen nainen, aikuisen naisen mitoissa, koko 34-36
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:20"]
Onko iso koko?
[/quote]
Alalla pitkään työskelleenä voin sanoa, että alkaa olla iso koko. Jotkut yritykset pitävät tätä isoimpana kokonaan. 42,44,46 jne. ovat jo extrakokoja. Yrirykset, joiden kohderyhmänä ovat isot ihmiset, niin 42 on suht normaali koko. Koot kun kasvavat jopa luokkaan 50-60, joka on jo aika harvinaista, mutta tämäkin nähty. Jos haluat arvioida itseäasi yleisesti käytetyn mittataulukon mukaan, käytät silloin isohkoa kokoa.
[/quote]
Koot 36 ja 38 ovat siis käytetyimmät koot ja näitä menee eniten. Kokoja 40 ja 42 löytyy myös kaupoista hyvin, mutta alkaa olla vaatetusalan piireissä isohkoja kokoja. Naisten keskimitta on suomessa 164. Pituus 180 on jo mallin mitta sinänsä naiselle ja koko 40, 42 näyttää näinkin pitkän ihmisen päällä hyvältä, mutta on kuitenkin kokona isohko.
Ei ole lihava, mutta on jotain muuta kuin luikku: tuhti, kurvikas, pullea tms. Hän on kokoa 42 http://daylifeimages.newscred.com/imageserve/1bfbdc280b742907455efafc8aeba237/361x543.jpg
Itse olen vaihtelevasti kaikkea 36 ja 42 väliltä, kirjaimissa S-XL. Älä siis murehdi kokoasi, vaan osta vaatteita, jotka sopivat ja istuvat. Jos olo on tukala ja johtuu kiloista, niin kokeile ruokavalion keventämistä.
Tosiaan, olen 175 pitkä ja vastekoko on 42. Toki olen isokokoinen, mutta onko koko ns. normaali tuolle pituudelle?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:53"]Tosiaan, olen 175 pitkä ja vastekoko on 42. Toki olen isokokoinen, mutta onko koko ns. normaali tuolle pituudelle? [/quote]
Oletko katsonut peiliin tai käynyt vaa'alla?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:53"]Tosiaan, olen 175 pitkä ja vastekoko on 42. Toki olen isokokoinen, mutta onko koko ns. normaali tuolle pituudelle? [/quote]
[/quote]
Lähinnä kiinnostaa muiden näkemykset.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:53"]
[/quote]
Lähinnä kiinnostaa muiden näkemykset.
[/quote]
Laita kuva.
Isoman puoleinen koko on, mutta se isous voi johtua myös pituudesta eikä ainoastaan tukevuudesta, ja tietysti myös lihaksista. Eli jos on pitkä (yli 175 cm), lihaksikas ja luustoltaan leveärakenteinen, niin voi olla jopa hoikan vaatekoko. Enkä ainakaan itse ole mikään teini, vaan 43 v nainen ja keskimittainen (169 cm), nykyään käytän itse kokoa 36 kun aloitin tosissani treenaamaan muutama vuosi sitten, sitä ennen itselläkin oli tuo koko 40-42 ja kyllä, olin pulskassa kunnossa tällä pituudella siinä koossa, vaikkakin normaalipainon ylärajalla.
Ei välttämättä.
Housukokoni on 42, mutta omistan 67cm vyötärön ja vatsalihaksetkin erottuvat. Hartoiden ja tissien takia myös yläosa pitää ostaa isona.
MIKSI te jaksatte jauhaa jostain kokonumerosta? Lapsellista touhua.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:46"]
Koon 42 kirjainvastine on L, eli large. Voitte 42-kokoiset huijata itseänne kuvittelemalla olevanne pieniä, mutta muiden silmissä kyllä olette edelleen largeja.
[/quote]
Mä en kuvittele olevani PIENI, mä oon ihan normaalikokoinen. Eikä 170 cm pitkä ihminen voi muutenkaan olla pieni. Pienet on sitten niitä, jotka ovat 160 cm tai sen alle.
2
[/quote]
Jos olisit normaali(=keski)kokoinen, mahtuisit kokoon M, medium. Aika yksinkertaista, eikö? Tämä on kyllä aina ihan varmaa viihdettä, kun palstan läskit riehuvat sitä, miten pieniä ja ihan normaalin kokoisia ovat, vaikka vaatekoko näyttää ihan toista. Odotellaan "vaatekoot ovat pienentyneet"-korttia.
40 on vielä joissain vaatemerkeissä pientä kiinan mallia joten sen perusteella en sanoisi sitä käyttävää poikkeuksetta läskiksi. 42 alkaa olla jo sitä kokoa että reisissä hyllyy selluliitit eikä kaikki oman koon vaatteetkaan näytä hyvältä. Mun mielestä 42-koko on ensimmäinen koko jonka käyttäjää voi sanoa vähintään lievästi ylipainoiseksi.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:58"]
[/quote]
2
[/quote]
Jos olisit normaali(=keski)kokoinen, mahtuisit kokoon M, medium. Aika yksinkertaista, eikö? Tämä on kyllä aina ihan varmaa viihdettä, kun palstan läskit riehuvat sitä, miten pieniä ja ihan normaalin kokoisia ovat, vaikka vaatekoko näyttää ihan toista. Odotellaan "vaatekoot ovat pienentyneet"-korttia.
[/quote]
Itseasiassa vaatekoot ovat isontuneet ;) 60-luvun M-kokoinen ihminen hukkuu tämän päivän M-koon vaatteeseen.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:50"]
Ei ole lihava, mutta on jotain muuta kuin luikku: tuhti, kurvikas, pullea tms. Hän on kokoa 42 http://daylifeimages.newscred.com/imageserve/1bfbdc280b742907455efafc8aeba237/361x543.jpg
Itse olen vaihtelevasti kaikkea 36 ja 42 väliltä, kirjaimissa S-XL. Älä siis murehdi kokoasi, vaan osta vaatteita, jotka sopivat ja istuvat. Jos olo on tukala ja johtuu kiloista, niin kokeile ruokavalion keventämistä.
[/quote]
Pakko sanoa et onhan toi lihava. Olen 167 cm ja aika persjalkaista ja tavallista mallia, vaatekoko on silti vain 36. Olisin jättimäinen läski, jos vaatekokoni olisi 42.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 11:58"]
[/quote]
2
[/quote]
[/quote]
Et varmaankaan kirjoittanut viestiäsi ihan tosissasi. Ihmisethän ovat eri muotoisia, esim, mulla on leveät hartiat ja lantio, mutta tosi kapea vyötärö ja raajat. Ei ole olemassa mitään ihmisen "keskikokoa", kun ihmiset ovat keskenäänkin niin eri pituisia. Rohkeasti vain silmät auki"
2
Rajuja kannanottoja täällä. Oletteko kaikki aikuisia? Itse olen 18-vuotias.
-ap