Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun tulee syömisenhimo?

Vierailija
09.07.2014 |

Yritän laihduttaa, mutta minun on todella hankala taistella vastaa, kun tekee mieli karkkia tai vaikkapa jääkaapissa olevaa päivällä tehtyä ruokaa. Olen yrittänyt syödä hedelmiä herkkujen sijasta, mutta kun ne eivät mitenkään korvaa niitä herkkuja, vaikka toki hedelmistä muuten tykkäänkin. Se ei siis toimi. Jotenkin suu vaan kaipaa sitä mussuttamisen tunnetta.

Mitä te muut ruoka-addiktit teette, jotta ette himon hetkellä sorru syömään?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö tarpeeksi kunnon ruokaa? Voisit kuulostella että mistä se himo johtuu..onko nälkä, jano vai syötkö vaikkapa mielialaa kohottaaksesi? Tekeekö oikeasti mieli vai onko se vaan tapa jos on muuten tylsää? Tuosta jatkuvasta napostelusta voi oppia pois. Ota lasi vettä tai pilko kasviksia ja tee dippi rahkasta/rahkajogurtista. Kesällä voit syödä marjoja makean nälkään.

Vierailija
2/13 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen jotain. Lähden kävelylle, ryhdyn lukemaan, soitan kaverille, pelaan peliä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan syö. Mulla on ihan koko ajan oikeasti syömisen himo, ei toki nälkä. Jatkuvasti ajattelen karkkia, toffeeta ja pullaa ja keksejä. Mutta olen kova itselleni, ja syön vaan viikonloppuisin noita herkkuja. Kärsin, perkele.

Entisessä elämässä kävi näin: halasin mars-patukkaa. Yritin noudattaa neuvoa, että syö jotain hedelmää. Söin omenan. Appelsiinin. Mysliä. Jugurttia varmaan puoli litraa. Söin ruisleipää. Kalaa. Keitetyn kananmuna. Ja vittu kun olin syönyt itseni ihan perkeleen kamalaan ähkyyn, niin mun EDELLEEN teki mieli sitä marsia!! Jos olisin syönyt sen marsin, niin olisin selvinnyt vähemmillä kaloreilla. En muista meninkö tämän jälkeen ja ostin lopulta sen marsin. Eli ihan turhaa tuo, että syö kunnon ruokaa, niin ei tee mieli.

Vierailija
4/13 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 10:22"]

En vaan syö. Mulla on ihan koko ajan oikeasti syömisen himo, ei toki nälkä. Jatkuvasti ajattelen karkkia, toffeeta ja pullaa ja keksejä. Mutta olen kova itselleni, ja syön vaan viikonloppuisin noita herkkuja. Kärsin, perkele.

Entisessä elämässä kävi näin: halasin mars-patukkaa. Yritin noudattaa neuvoa, että syö jotain hedelmää. Söin omenan. Appelsiinin. Mysliä. Jugurttia varmaan puoli litraa. Söin ruisleipää. Kalaa. Keitetyn kananmuna. Ja vittu kun olin syönyt itseni ihan perkeleen kamalaan ähkyyn, niin mun EDELLEEN teki mieli sitä marsia!! Jos olisin syönyt sen marsin, niin olisin selvinnyt vähemmillä kaloreilla. En muista meninkö tämän jälkeen ja ostin lopulta sen marsin. Eli ihan turhaa tuo, että syö kunnon ruokaa, niin ei tee mieli.

[/quote]

Niin kun syöt makeita hedelmiä, mysliä, jugurttia. Niistä se makeanhimo vain yltyy. Syö oikeaa ruokaa.

Vierailija
5/13 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä. PALJON VETTÄ.

Vierailija
6/13 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä tai vihreää teetä. Älä yritä keksiä mitään syömistä, pidät vain itseäsi tottuneena mussuttamiseen. Parempi opetella kokonaan pois siitä tavasta että koko ajan pitää suun käydä. Vaatiihan se tahdonvoimaa, mutta jos meinaat loppuikäsi pysyä hoikkana, on parasta opetella se. Hoikkuus ei tule pysymään jos leuat jauhaa koko ajan.

Vierailija
7/13 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 10:22"]

[/quote]

Niin kun syöt makeita hedelmiä, mysliä, jugurttia. Niistä se makeanhimo vain yltyy. Syö oikeaa ruokaa.

[/quote]

Ei toimi ei toimi. Vaikka söisin mitä, niin se himo epäterveelliseen ei poistu. Huomaa, että siellä on myö munat ja kalat. Ja tämä pätee kaiken normaalin lämpimän päiväruuan kanssa myös, kasvisproteiinin, lihan, maitoproteiinin.... Nykyään vaan kestän ja kärsin sen, enkä syö, mutta himo ei ole poistunut mihinkään. Olen askeettinen syöjä, vedän arjen matalilla hiilareilla, mutta silti koko ajan tekee mieli sitä karkkia ja leivoksia.

Vierailija
8/13 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö tarpeeksi rasvaa?

Vierailija
9/13 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tulee jatkuvasti ihan selkeä nälkä vaikka mielestäni syön tosiaan kunnolla. Mistähän moinenkin voi kieliä. Voin vaikka syödä munakkaan ja kasviksia ja kuluu tunti niin taas nälkäinen olo. Mitä ihmettä voi tällöin syödä/tehdä?

Vierailija
10/13 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää kuivattuja hedelmiä tai marjoja. Niitä on hyvä mussuttaa. Paljon vettä päälle.

Vierailija
11/13 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 10:39"]Syökää kuivattuja hedelmiä

[/quote]

No ei missään tapauksessa. Sama kuin karkkia söisi. Toki jos massan kasvatus meneillään ni sit...:D

Vierailija
12/13 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nälkä voi olla janoa. Esim. Lidlistä saa Saskia-kivennäisvettä jossa on hyödyllisiä suoloja, ainakin oman vertailun perusteella enemmän kuin missään muussa vastaavassa. Hyödyllistä helteellä.

Hyviä rasvoja/proteiinia ei tarpeeksi...? Kuitua lisää. Tai sitten yksinkertaisesti syöt liian vähän. Laskepa päivän kalorit!

Jos mieli tekee jotakin tiettyä ruokaa, vaikkapa suklaata, kärjistetysti voisi sanoa sen olevan "haamunälkää", eli ei oikeaa näläntunnetta (jolloin kelpaisi mikä tahansa ape).

Tökkää pakastimeen jäätymään vesimelonia(tai hunajamelonia etc)/viinirypäleitä/marjoja. HYVÄÄ! ;) mun kesäherkku

Terv. Ravitsemusterapeutti

Vierailija
13/13 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen käsitöitä, tyyliin neulon, virkkaan, ompelen... pidän kädet kiireisinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän