Me kuollaan nälkään kohta.
Tai siis minä, lapset voi onneks lähettää muualle syömään.
Jäin siis työttömäksi, päivärahaa oon odotellu 4vkoa, toimeentulotukea 3. Tilillä 3€ ja kaapit tyhjennetty tehokkaasti.
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:15"]Missä helvetissä tuo ap on. Ei taida olla kovin tarvis...
[/quote]Mitä ihmettä? Ihan normaaleja asioita teen, samoja joita kaikkina muinakin päivinä. Oon käynyt suihkussa, keittänyt puuroa, käynyt uimassa, siivonnut, selvittänyt pari puhelinnumeroa, pessyt pyykkiä, kattonut sivusilmällä telkkaria.
Niitäkö ei voi tehdä, jos ei ole rahaa?
Tilinumeroa en halua tähän laittaa, mutta jos joku saa hyvän mielen auttamisesta, niin laittaa sähköpostiosoitteen. Sitä kautta vois onnistua.
[/quote]
Ei sitä kyllä suihkuun mennä jos nälkä on ja ihmiset tarjoa apua. Sä niinku elelet siellä kuin konsanaan nälätön ihminen. Sontaa puhut nälästä.
Voisin antaa koko pakastimen sisällön ja vähän muutakin.
Hei[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:38"]VIILISTÄ ratkaisu rahattomuuteen ja nälkään ;)))))
[/quote]mitä sä söisit jos sul ei olisi rahaa? On meinaan älyttömän helppo ja halpa tehdä. Kaurahiutaleita joukkoon. No ongelmaan ratkaisu vaikka myy ittes.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:31"]
Säästöjen perään huutelijat voi painua sinne ökyklubilleen golfaamaan. Meillä mies oli viime vuoden työttömänä ja silloin käytettiin kaikki säästöt. Nyt mies on ollut puoli vuotta töissä ja tehnyt ylitöitä, jotta saadaan pakolliset, viime vuonna väliin jätetyt hankinnat hoitamatta, esim. autoon renkaat, jotka eivät ole sakkorajalla, kun töihin pitää kulkea... Mielestäni tällaiset hankinnat on tärkeämpiä, kuin säästöön laittaminen. Eli nyt jos uudelleen tapahtuu jotain, niin meillä ei todellakaan ole mitään säästöjä, kun ne on käytetty jo!
Ei ap, mutta ymmärrän tilanteen.
[/quote]
Hyvänen aika! Tottakai autonrenkaat ostetaan koska autoa tarvitaan! Mutta ei kenenkään taloutta kaada autonrenkaiden osto. Koska jos renkaat on niin kalliit niin autonkin pitää olla kallis! Joten jos olisi ostettu normaali-auto mallia Nissan, Toyota... niin niihin saa renkaat 300 euroon. Näistä asioista alkaa se säästäminen ja siinä itse pitää miettiä mihin on varaa. On varmaan joku BMW tai Audi mukava ja kiva. Mutta sen pitäminen maksaa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:15"]Missä helvetissä tuo ap on. Ei taida olla kovin tarvis...
[/quote]Mitä ihmettä? Ihan normaaleja asioita teen, samoja joita kaikkina muinakin päivinä. Oon käynyt suihkussa, keittänyt puuroa, käynyt uimassa, siivonnut, selvittänyt pari puhelinnumeroa, pessyt pyykkiä, kattonut sivusilmällä telkkaria.
Tilinumeroa en halua tähän laittaa, mutta jos joku saa hyvän mielen auttamisesta, niin laittaa sähköpostiosoitteen. Sitä kautta vois onnistua.
[/quote]
Ei sitä kyllä suihkuun mennä jos nälkä on ja ihmiset tarjoa apua. Sä niinku elelet siellä kuin konsanaan nälätön ihminen. Sontaa puhut nälästä.
[/quote]Voi hyvä luoja.
Kiitos myötätunnosta ihmiset <3
Soitan huomenna diakonille, eiköhän sieltä jotain apua saa. Ja odotan toiveikkaana, että edes joku päätös tulisi. Nyt meen nukkumaan vaikka sitäkään ei kai saa tehdä, jos ei OIKEESTI ole rahaa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:15"]
Missä helvetissä tuo ap on. Ei taida olla kovin tarvis...
[/quote] e minäkään kyllä laittaisi yhteystietoja jollekin ventovieraalle avun tarjoajalle. nykyään ei koskaan tiedä millaisia henkilöitä näillä palstoilla liikkuu. mun tuttu lapsiperhe saa apua seurakunnalta, just tuo diakoniatyö.
Ap, totesit "en tiennyt että kirkosta saa ihan konkreettistakin apua".
Saat varmasti. Juuri tuosta syystä moni meistä kuuluu kirkkoon. Haluamme, että kirkko tarjoaa apua erilaisissa elämäntilanteissa oleville ihmisille. Palstan Eroa kirkosta -kommentit ovat mielestäni turhauttavia, koska useimmat heistä on vihitty kirkossa, lapset on kastettu jne. Kirkko tarvitsee tuloja, jotta kerhot toimivat, vanhukset saavat apua jne.
Toivon, että tilanteenne muuttuu pian huomattavasti paremmaksi.
Moikka Ap!
Ennenkun menet nukkumaan, laita mulle sähköpostiin tilinumerosi, mä en pysty mahdottomasti laittamaan, mutta haluan auttaa sen minkä voin!
Muista, että asioilla on tapana järjestyä!<3
T. Itsekkin nälkää nähnyt ja apua vastaanottanut
Miten voi olla että 3000 € nettotuloilla ja miehellä vielä vähän enemmän, ei jää mitään säästöön???? Siis se yks kirjoittelija, ei ilmeisesti ap..
Mun brutto on 3200 ja miehellä sama, nettona 2000-2300 per nuppi. Ei tarvi hirveästi kytätä mitä ruokaa ostetaan, ihan perus kotiruokaa tehdään, paljon kasviksia jne. Reissataan jonkun verran, mutta ei etelän matkoja. Ei käydä baareissa kuin 1- 2 kertaa vuodessa. Lainat maksetaan ja silti jää joitakin satasia säästöön/ kk. Osaan kiristää vyötä tarvittaessa ja katsoa menoja suurennuslasilla, ei kyllä usein tarvi kun peruskulutus on kohdillaan. Nelihenkinen perhe ollaan.
Ap oliko jäänyt työttömäksi, eikö lopputilistä tosiaan jäänyt ylimääräistä, lomakorvausta ja lomarahaa. Vai pitikö loman työsuhteen loppuun?
Saadaan miehen kanssa kumpikin 1800,- käteen ja ollaan (akateemisen) uramme huipulla. Kolme teini-ikäistä. Vanha talo remontoitavana. Ei tupakkaa, ei juuri alkoholia. Ollaan eletty, harrastettu, käyty n. joka toinen vuosi automatkalla lähimaissa. Syödään enimmäkseen luomua. Tehdään pelkästään kotiruokaa. Vaatteet käytetään loppuun asti, ostetaan harvoin uusia. Säästöön ei ole jäänyt mitään. Olen joskus ajatellut, että pitäisi saada säästöön, mutta onko se lopulta sen arvoista, jos ihan kaikesta joutuu tinkimään!? Lapsille ei ole kyllä mitään jäänyt myöskään lapsilisistä. Ajattelin vain, että on ihan tavallisen järkeviä ihmisiä, jotka eivät vaan saa mitään turvarahastoa aikaan. On ylimielistä luulla kaikkia köyhiä vain asiansa sössiviksi luusereiksi. Enkä edes kuvittele, että olisin joku oikea köyhä, vaan voin kuvitella, että joku on todella pulassa minuun verrattuna, ja ihan ilman omaa syytään...
Ikävä tilanne, mutta tulin lähinnä hämmästelemään näitä rahanlaittajia. Siis ihan hyvinhän mäkin voisin laittaa tähän tilinumeron ja esittää ap:ta, hankkien näin ilmasta rahaa. Ei ehkä kauheen toimivaa anonyymipalstalla. Tai ylipäätään, kuka vaan voi esittää täällä olevansa ties kuinka paskassa jamassa ansaitakseen vähän ylimääräistä näiltä hyväsydämisiltä ihmisiltä täällä. Ei mulla muuta.
Tottakai tiedostan, että internetissä anonyymipalstalla voin tulla huijatuksi. Haluan silti uskoa, että maailmassa on vielä sitä hyvää ja rehellisyyttäkin vielä tallella. Pienellä riskinotolla voin anonyymiä auttaa oikeasti oikeaa ihmistä summalla, joka minulta ei paljon ole pois.
t. rahanlaittaja
Miksiköhän Ap:n sähköpostiosoite on poistettu? Nr. 84 kommentti on pois ja siinä oli sähköpostiosoite jonka arvelin olevan Ap:n. Onhan nr. 82 vielä tallessa ja siinä sposoite. Kummallista...
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:54"]Moikka Ap!
Ennenkun menet nukkumaan, laita mulle sähköpostiin tilinumerosi, mä en pysty mahdottomasti laittamaan, mutta haluan auttaa sen minkä voin!
Muista, että asioilla on tapana järjestyä!<3
T. Itsekkin nälkää nähnyt ja apua vastaanottanut
[/quote]
Heippa! Pistin kymmeniä uutiskirjeitä tulemaan!
Vitsi miten ilkeitä kommentteja. Säästöt ei aina mahdollisia, joskus ne vaan menee yllättäviin asioihin ja mikä tahansa on syy niin virheistä oppii. Tuskin toisen mollaaminen ja syyllistäminen auttaa, voin kuvitella että paskamieli on muutenkin. Surullista, että ihmisten pitää olla nostattelemassa omaa egoaan toisten murheella.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:15"]Missä helvetissä tuo ap on. Ei taida olla kovin tarvis...
[/quote]
[/quote]Voi hyvä luoja.
Soitan huomenna diakonille, eiköhän sieltä jotain apua saa. Ja odotan toiveikkaana, että edes joku päätös tulisi. Nyt meen nukkumaan vaikka sitäkään ei kai saa tehdä, jos ei OIKEESTI ole rahaa.
[/quote]
No ethän sä jumalauta häviä linjoilta jos ihmiset tarjoaa apua. Siitä tässä oli kyse että täällä auttajat puhui keskenään etkä sä ollut kommentoimassa ja ottamassa apua vastaan. Vaikka täällä huudeltiin että missä olet. Niin susta ei kuulu mitään. Ymmärryksessäkin vikaa?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:15"]Missä helvetissä tuo ap on. Ei taida olla kovin tarvis...
[/quote]
[/quote]Voi hyvä luoja.
[/quote]
No ethän sä jumalauta häviä linjoilta jos ihmiset tarjoaa apua. Siitä tässä oli kyse että täällä auttajat puhui keskenään etkä sä ollut kommentoimassa ja ottamassa apua vastaan. Vaikka täällä huudeltiin että missä olet. Niin susta ei kuulu mitään. Ymmärryksessäkin vikaa?
VIILISTÄ ratkaisu rahattomuuteen ja nälkään ;)))))