Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me kuollaan nälkään kohta.

Vierailija
08.07.2014 |

Tai siis minä, lapset voi onneks lähettää muualle syömään.

Jäin siis työttömäksi, päivärahaa oon odotellu 4vkoa, toimeentulotukea 3. Tilillä 3€ ja kaapit tyhjennetty tehokkaasti.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohenputkea, voikukkia, kalastamaan kaloja (onki motonetistä 3.9E). Sieniäkin pukkaa metsistä jo. Marjoja

Vierailija
22/101 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on kuun 10 eli yksinhuoltajat saa elarit. Eiks niin? Onko sulla ap mies kotona vai elatusvelvollisena jossain muualla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa, missä päin olette. Jos olette 30 km säteellä, käyn tuomassa ruokakassin. Ei ole oikein, että kukaan näkee nälkää hyvinvointivaltiossa. Jos tämä tosiaan on totta, elämme pahoinvointivaltiossa.

Vierailija
24/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä... Ei voi sanoa paikkakuntaa jotta joku voisi viedä ruokakassin. Vanha provo.

Vierailija
25/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on säästöt? Jokaisella ihmisellä pitäisi olla vähintään kahden kuukauden verran rahaa säästössä. Ihmetyttää miksi eletään kaikki heti tänne periaatteella! Onko pakko aina saada kaikki ja tuhlata? Normaali aikuinen työssäkäyvä saa säästettyä sen puskurin helposti.

Vierailija
26/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi sen lopputilin nyt kuukauden luullut riittävän. Koska sait tietää töiden loppumisesta? Mistä päivästä lähtien olet oikeutettu työttömyysetuuteen? Koska aloitit etuuksien hakemisen?

Vierailija
27/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjen perään huutelijat voi painua sinne ökyklubilleen golfaamaan. Meillä mies oli viime vuoden työttömänä ja silloin käytettiin kaikki säästöt. Nyt mies on ollut puoli vuotta töissä ja tehnyt ylitöitä, jotta saadaan pakolliset, viime vuonna väliin jätetyt hankinnat hoitamatta, esim. autoon renkaat, jotka eivät ole sakkorajalla, kun töihin pitää kulkea... Mielestäni tällaiset hankinnat on tärkeämpiä, kuin säästöön laittaminen. Eli nyt jos uudelleen tapahtuu jotain, niin meillä ei todellakaan ole mitään säästöjä, kun ne on käytetty jo!

Ei ap, mutta ymmärrän tilanteen.

Vierailija
28/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon keskitulonen, nettopalkka 3000 e ja mulla pitäisi olla 6000 e käyttötilillä pelivaraa vai, no ei tosiaan ole....
En kans ole ap, mutta ihmettelen vaan, tosta asuntolainat ja ruokamenot pois, niin ei toivookaan, että edes vuodessa pystyisin säästämään 6000 e

Vierailija
29/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 19:16"]Tai siis minä, lapset voi onneks lähettää muualle syömään.

Jäin siis työttömäksi, päivärahaa oon odotellu 4vkoa, toimeentulotukea 3. Tilillä 3€ ja kaapit tyhjennetty tehokkaasti.

[/quote]

Mä ootin kelan sairaspäivärahoja 2kk.Eivät ennen suostuneet myöntämään kunnes oli erikoislääkärin kannanotto tilanteesta..sinällään jännä että ihan ne samat asiat, tosin vähän eri sanoin oli b-lausuntoon luritellu jo työterveyslääkäri. Kelalla on oma byrokratiansa, ei ne välitä paskaakaan jos joku on kuolemassa nälkään.

Vierailija
30/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se paikkakunta?!

Vierailija
31/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa säästöjä aikaan kun on työelämässä on asiat:

a) liian suuret menot

b) liian pieni palkka.

JA nämä asiat saadaan hoidettua:

c) karsitaan menoja

d) mennään töihin mistä maksetaan parempi palkka!

Ei se ole sen vaikeampaa... No alapeukutus armeija teilaa tämän.

Vierailija
32/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:11"]Taas näitä... Ei voi sanoa paikkakuntaa jotta joku voisi viedä ruokakassin. Vanha provo.

[/quote]Oliskin provo. Päijät-Hämeessä asun.

Aiemminkin sain niin pientä palkkaa, ettei siitä jäänyt mitään säästöön. Olen pahoillani. Ja voin nyt ihan rehellisesti sanoa, ettei tää tilanne ole mitenkään itseaiheutettua. Heti kun oli mahdollista, hain päivärahaa ja viikkoa myöhemmin tt-tukea.

Jotenkin jopa huvittaa, kun toiset vinkuu etteivät saa 4000€ kuukausituloja riittämään.

Vierailija
33/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tilinumerosi.

Vierailija
34/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:43"]

Jos ei saa säästöjä aikaan kun on työelämässä on asiat:

a) liian suuret menot

b) liian pieni palkka.

c) karsitaan menoja

[/quote]

Works like magic!

Vierailija
35/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat perunat ja salaatit maahan. Viiliä tee itse ym. Voikukan lehdistä voi tehdä salaatin. Mihin muuale lapsen voi laittaa syömään? Pyydä edes perunoita lainkasi jostsin ja muuta tai sit 20e ja tee joku pitkäruoka.

Vierailija
36/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 jatkaa, musta se, että jää 3000 e käteen on ihan ok, muita menoja ei ole, kun asuntolaina 1200 e ja noin 900 e menee ruokaan, niin ei siitä kauheesti jää säästöön, miten karsin menoja tästä ja ehkä bensaan 400 - 500 e, niin ja joskus pitää jotain vaatteita tai asuntoon liittyviä hankintoja tehdä...

Vierailija
37/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tilinumero voin myös auttaa et saatte ees ruokaa

Vierailija
38/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:11"]Taas näitä... Ei voi sanoa paikkakuntaa jotta joku voisi viedä ruokakassin. Vanha provo.

[/quote]Oliskin provo. Päijät-Hämeessä asun.

Aiemminkin sain niin pientä palkkaa, ettei siitä jäänyt mitään säästöön. Olen pahoillani. Ja voin nyt ihan rehellisesti sanoa, ettei tää tilanne ole mitenkään itseaiheutettua. Heti kun oli mahdollista, hain päivärahaa ja viikkoa myöhemmin tt-tukea.

Jotenkin jopa huvittaa, kun toiset vinkuu etteivät saa 4000€ kuukausituloja riittämään.

[/quote]

Minä en voisi edes kuvitella sitä tunnetta, jos edes tonnin palkka napsahtais tilille. Tässä opiskelen ja koitan järjestää itseni mahdollisimman moneen paikkaan harjoittelijaksi saadakseni jotain kokemusta pakollisen lisäksi. Kuussa jää kaiken pakollisen jälkeen n.50e käteen.

t. random opiskelija

Vierailija
39/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunanviljelijän penkistä voi lainata perunoita :)

Vierailija
40/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:43"]Jos ei saa säästöjä aikaan kun on työelämässä on asiat:

a) liian suuret menot

b) liian pieni palkka.

c) karsitaan menoja

[/quote]

Ei kai sitä nyt ihan voi valita palkkaansa tai työtänsä.

Silloinhan jokainen olisi rikas sulttaani eikä tekisi mitään, korkeintaan harrastuksena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän