Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me kuollaan nälkään kohta.

Vierailija
08.07.2014 |

Tai siis minä, lapset voi onneks lähettää muualle syömään.

Jäin siis työttömäksi, päivärahaa oon odotellu 4vkoa, toimeentulotukea 3. Tilillä 3€ ja kaapit tyhjennetty tehokkaasti.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:10"]

Sait palkan 4 vko sitten ja nyt on rahat loppu? Miten normielämässä: olitko silloinkin rahaton palkapäivänä

[/quote]

Minä ainakin olen,viime kuussa tuli näppiin vajaa 800€ ja kyllä se palkka on jo kulutettu.Viikko oisi vielä elettävänä. 

Vierailija
62/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä helvetissä tuo ap on. Ei taida olla kovin tarvis...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20, 41 ja mitkähän lie numerot jatkaa vielä; joo, olet varmaan oikeassa, mutta ei ole edes mielessä käynyt, että säästössä pitäisi olla kahden kuukauden nettotulot.

Vierailija
64/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kuoli nälkään.

Vierailija
65/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sukulaiset/ystävät auta? Etkö kehtaa kysyä?

Vierailija
66/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut hei kertokaas, että mitä mieltä olette, itse siis tienaan sen 3000 e näppiin ja mies pikkasen enemmän, ja tosiaan oma palkkani aika tarkalleen joka kuukausi kuluu ihan arjen pyörittämiseen, mutta jos tosiaan olisin jonkun valopaan neuvon mukaan seisottanut rahaa käyttötilillä siten, että olisi kahden kuukauden nettopalkka siellä säästössä eli 6000 e ja jos mieheni olisi tehnyt samoin hänen tilillään olisi 8500 e, ja jos nuo summat laskee yhteen, niin meillä seisois tilillä 14500 e vain pahan päivän varalle?! Kun tuolla summalla jo melkein ostaa pienen sijoitusasunnon korvesta tai sijoittaa rahan muuten tuottavammin, on teillä neuvot.
20, 41 ja 55 jne.

Vierailija
67/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalapalkka-alalle kun töihin olen mennyt yli 30 vuotta sitten en rahatonta päivää ole nähnyt. Se on taitolaji pitää menot pienempänä kuin tulot.

Vierailija
68/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa ilkkuminen, ap:lla varmaan ikävä olo eika kehtaa laittaa tilinumeroa.

Mietipä miltä itsestäsi tuntuisi.

Mutta ap, laita vaan se tilinumero, laitetaan hyvä kiertämään!

Vierailija
69/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin voi ruokakassin tuoda? Jonkun kaupan taakse yms. Jos oike470asti on hätä niin mikset voi kertoa että voimme auttaa. Jos minun lapseni olisivat vailla ruokaa niin sen verran olisin valmis tekemän että kirjottaisin mihin voi ilmaiset ruuat738 tuoda. En usko että on oikea hätä

Vierailija
70/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:49"]

Omat perunat ja salaatit maahan. Viiliä tee itse ym. Voikukan lehdistä voi tehdä salaatin. Mihin muuale lapsen voi laittaa syömään? Pyydä edes perunoita lainkasi jostsin ja muuta tai sit 20e ja tee joku pitkäruoka.

[/quote]

Miten se perunan istuttaminen tähän hätään auttaisi? 

Vierailija
71/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kans tosi huono tilanne :( ollaan evakossa hometta ja vuokra on pitänyt maksaa omasta pussista jo kahtena kuukautena kun korvauspäätöksiä ei kuulu :( mies oli kesälomalla ja lomarahat meni vuokriin ja hankintoihin että saatiin täällä vuokrakämpässä arki rullaamaan. Fb:n kautta saatiin lahjoituksena kaikille puhtaat vaatteet kun omat aiheutti oireita, itse olen äitiyspäivärahalla. Mies saa ekan palkan loman jälkeen nyt perjantaina, se on ollut 3vkoa rahaton ja mulla kans tilillä 13e, käydään ostamassa ruuat ja vaipat mun äidin tilille kylän kauppaan, miehen äiti antaa myös rahaa kun sinne ajellaan (100km matka) ilman niiden apua mekin kuoltais nälkään, toimeentulotukea ei olla haettu kun siinäkin kestää niin kauan eikä varmaan oltais siihen oikeutettuja (miehen vuositulot 32000e) tämä tilanne vaan tuli yllättäin eikä meilläkään ollut euroakaan säästössä koska kaikki rahat menee elämiseen (lapset 4v,1,5v ja 4kk) lainan maksu on nyt vuoden koroilla, vuokran päälle korotkin on kuitenkin 150e, toivottavasti nyt korvausasiat pian selviäis ja saadaan takautuvasti vuokrat ym mitkä on pitänyt maksaa itse.
Ja meidänkin perheen ruokamenot on suuret, n.700-900kk koska ei voida syödä makaroonia, jauhoja ym halpaa kun on allergioita lapsilla, ne on korvattava kasviksilla jotka on paljon kalliimpia kun makaroonit ja jauhot, varsinkin tällä menekillä kun kasviksia menee pari kiloa päivässä, terveellisestä ruuasta en kuitenkaan ala tinkimään ja syöttämään lapsille sellaista mikä niille ei sovi vaikka ois kuinka köyhää.

Vierailija
72/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelle, katiska järveen, lainaa naapurilta? Nyt on mustikka aika alkamassa mee keräämään ja myy

Vierailija
73/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:15"]Missä helvetissä tuo ap on. Ei taida olla kovin tarvis...

[/quote]Mitä ihmettä? Ihan normaaleja asioita teen, samoja joita kaikkina muinakin päivinä. Oon käynyt suihkussa, keittänyt puuroa, käynyt uimassa, siivonnut, selvittänyt pari puhelinnumeroa, pessyt pyykkiä, kattonut sivusilmällä telkkaria.

Niitäkö ei voi tehdä, jos ei ole rahaa?

Tilinumeroa en halua tähän laittaa, mutta jos joku saa hyvän mielen auttamisesta, niin laittaa sähköpostiosoitteen. Sitä kautta vois onnistua.

Vierailija
74/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:26"]

meillä kans tosi huono tilanne :( ollaan evakossa hometta ja vuokra on pitänyt maksaa omasta pussista jo kahtena kuukautena kun korvauspäätöksiä ei kuulu :( mies oli kesälomalla ja lomarahat meni vuokriin ja hankintoihin että saatiin täällä vuokrakämpässä arki rullaamaan. Fb:n kautta saatiin lahjoituksena kaikille puhtaat vaatteet kun omat aiheutti oireita, itse olen äitiyspäivärahalla. Mies saa ekan palkan loman jälkeen nyt perjantaina, se on ollut 3vkoa rahaton ja mulla kans tilillä 13e, käydään ostamassa ruuat ja vaipat mun äidin tilille kylän kauppaan, miehen äiti antaa myös rahaa kun sinne ajellaan (100km matka) ilman niiden apua mekin kuoltais nälkään, toimeentulotukea ei olla haettu kun siinäkin kestää niin kauan eikä varmaan oltais siihen oikeutettuja (miehen vuositulot 32000e) tämä tilanne vaan tuli yllättäin eikä meilläkään ollut euroakaan säästössä koska kaikki rahat menee elämiseen (lapset 4v,1,5v ja 4kk) lainan maksu on nyt vuoden koroilla, vuokran päälle korotkin on kuitenkin 150e, toivottavasti nyt korvausasiat pian selviäis ja saadaan takautuvasti vuokrat ym mitkä on pitänyt maksaa itse.
Ja meidänkin perheen ruokamenot on suuret, n.700-900kk koska ei voida syödä makaroonia, jauhoja ym halpaa kun on allergioita lapsilla, ne on korvattava kasviksilla jotka on paljon kalliimpia kun makaroonit ja jauhot, varsinkin tällä menekillä kun kasviksia menee pari kiloa päivässä, terveellisestä ruuasta en kuitenkaan ala tinkimään ja syöttämään lapsille sellaista mikä niille ei sovi vaikka ois kuinka köyhää.

[/quote]

ja rahaa tulit kerjäämään tähän ketjuun ns. ap:n siivellä???

Vierailija
75/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:15"]Missä helvetissä tuo ap on. Ei taida olla kovin tarvis...

[/quote]Mitä ihmettä? Ihan normaaleja asioita teen, samoja joita kaikkina muinakin päivinä. Oon käynyt suihkussa, keittänyt puuroa, käynyt uimassa, siivonnut, selvittänyt pari puhelinnumeroa, pessyt pyykkiä, kattonut sivusilmällä telkkaria.

Niitäkö ei voi tehdä, jos ei ole rahaa?

Tilinumeroa en halua tähän laittaa, mutta jos joku saa hyvän mielen auttamisesta, niin laittaa sähköpostiosoitteen. Sitä kautta vois onnistua.

[/quote]

sulla ei ole ketään tuttua joka vois ees pariakymppiä heittää? no huhhuh

Vierailija
76/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin voisin jotain rahaa heittää, ettei oikeesti tarvi nälässä olla:( T.huvipuistotyötä paskalla palkalla tekevä tuore ylioppilas, joka säästää yliopisto-opintoja varten

Vierailija
77/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin se työttömyys ihan puskista tuli ja maalla asuu niin oli luullut et edes perunaa olis laittanu ja salaatti kasvaa kuin rikkaruoho. Viili olis voinut tehdä eilen..

Vierailija
78/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:20"]

mut hei kertokaas, että mitä mieltä olette, itse siis tienaan sen 3000 e näppiin ja mies pikkasen enemmän, ja tosiaan oma palkkani aika tarkalleen joka kuukausi kuluu ihan arjen pyörittämiseen, mutta jos tosiaan olisin jonkun valopaan neuvon mukaan seisottanut rahaa käyttötilillä siten, että olisi kahden kuukauden nettopalkka siellä säästössä eli 6000 e ja jos mieheni olisi tehnyt samoin hänen tilillään olisi 8500 e, ja jos nuo summat laskee yhteen, niin meillä seisois tilillä 14500 e vain pahan päivän varalle?! Kun tuolla summalla jo melkein ostaa pienen sijoitusasunnon korvesta tai sijoittaa rahan muuten tuottavammin, on teillä neuvot.
20, 41 ja 55 jne.

[/quote]

Entä jos jäät työttömäksi? Ja miehesi löytää toisen. Miten silloin pärjäät, jos ei ole rahaa kuin muutama satanen?

Vierailija
79/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tullut rahaa kerjäämään, sanoin vain että meilläkin on huono tilanne. Voidaan käydä kuitenkin ostamassa ruokaa tilille, ettei me nälkään kuolla, mutta ei meilläkään rahaa ole. T. 63

Vierailija
80/101 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20,41, 55 ja 58 jatkaa, niin sitä mäkin just aloin miettimään, että mitäs sit tekisin

[/quote]

Entä jos jäät työttömäksi? Ja miehesi löytää toisen. Miten silloin pärjäät, jos ei ole rahaa kuin muutama satanen?

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan