Mitä tekisitte jos saisitte 10 000€ ylimääräistä rahaa?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Kamala sanoa, mutta ei liikauttaisi elämääni mitenkään.
Jos saisin 100 000 euroa, niin voisin harkita töistä irtisanoutumista loppuelämäksi. Nyt tuo 10 000 euroa menisi varmaan vaan muiden rahojen jatkeeksi säästöihin ja sijoituksiin.
Miksi muuten tämä kerää paljon enemmän alapeukkuja kuin vaikka luottokorttilaskujen maksaminen tai tissien ostaminen?
Miksi se, että on tavallisesta palkastaan säästänyt ja sijoittanut rahaa niin ettei 10 000 euroa muuttaisi loppuelämää aiheuttaa alapeukkuja? Jos vaan vastaisi, että haluaa maksaa luottokorttivelkoja tai haluaisi silikonit, niin olisi hyvä ihminen?
Mä ostin just itelleni Mari Kondon yksityisen koulutuksen. Jotain tota luokkaa se taisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Tissit ehdottomasti
eikö sulla sitten ole tissejä,mihin sä niitä tarviit,ei kukaan tolkun äijä kaipaa kumitissejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saisin 100 000 euroa, niin voisin harkita töistä irtisanoutumista loppuelämäksi. Nyt tuo 10 000 euroa menisi varmaan vaan muiden rahojen jatkeeksi säästöihin ja sijoituksiin.
Miksi muuten tämä kerää paljon enemmän alapeukkuja kuin vaikka luottokorttilaskujen maksaminen tai tissien ostaminen?
Miksi se, että on tavallisesta palkastaan säästänyt ja sijoittanut rahaa niin ettei 10 000 euroa muuttaisi loppuelämää aiheuttaa alapeukkuja? Jos vaan vastaisi, että haluaa maksaa luottokorttivelkoja tai haluaisi silikonit, niin olisi hyvä ihminen?
No nuo on muutama yksittäinen ihminen, jota ilmeisesti toisen ihmisen hyvin hoidettu talous rassaa.
Vierailija kirjoitti:
Tissit ehdottomasti
miksi ihmeessä,kai sulla on jonkinlaiset
Saattaisin ottaa ihan itseni hemmottelun kannalta. Tuo ei olisi minulle mikään ihmeellinen summa, toki sen voisi sijoittaakin, tai maksaa asuntolainan loppuja pois - mutta miksi ihmeessä korkojen ollessa matalalla.
Eli tuhlaisin varmaan itseeni kerrankin. Jotain kunnollisia laserhoitoja kasvoille tai jotain, mikä tuntuu ihan tyhmältä tuhlattavalta normaalisti.
Miksi se pitäisi laittaa johonkin? En mä ajattele elämää ja rahaa noin, että jos jostain tulee fyrkkaa se pitää laittaa johonkin. Antaisin rahan olla. Jotain käyttöä sille sitten aikanaan löytyy ihan varmasti. Se on hyvin huolestuttava merkki, jos raha ”polttelee” käsissä. Sitten palstalla taas ulistaan, miten ei ole rahaa siihen ja tähän ”pakolliseen” ja lapsetkin jää ilman joululahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska et vastannut aloittajan kysymykseen. Täällä monta vastaavaa vastausta. Teille oikea vastaus olisi ollut että "laittaisin rahan tilille". Siksi alapeukut. Eli siis ei, kyse ei ole siitä että et laittaisi silkkareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ollut siitä että tuon 10 000€ pitäisi muuttaa elämääsi jotenkin. Kysyin että mitä tekisit tuolla rahalla. En usko että tämä sai alapeukkuja luulemistasi syistä. Ap
Maksaisin asuntolainan pois. Loput 5000€ laittaisin säästöön.
Kymppitonni on niin pieni raha ettei sillä saa edes kunnon autoa, jotain vanhoja vaatimattomia romuja vain saa.
Teettäisin ison hammasremontin, johon tuo summa ei välttämättä edes riittäisi, vaan olisi pantava säästöjä jatkoksi.
Toinen vaihtoehto olisi uusia vähän huonekaluja ja läittää loput säästöön pahan päivän varalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tissit ehdottomasti
miksi ihmeessä,kai sulla on jonkinlaiset
Minulla ei ole tissejä, mutta olen niistä hyvin kiinnostunut.
Varmaan maksaisin asuntolainaa vähemmäksi, kun ei ole mitään tarvetta rahalle ja olen normaalitilanteessakin toppuutellut rahastosijoitusten määrää.
Kävisin panenassa 19-kesäisiä rahapulaisia opiskelijaneitoja kaikkiin reikiin. Tuolla rahalla irtoaisi helposti 4-5 varvia viikossa parin kuukauden ajan . Irstain kesä ikinä.
M48
Vierailija kirjoitti:
Sain liki kolminkertaisena tuon viikko sitten, pieni perintö kyseessä. En ole tehnyt mitään sen suhteen, vielä.
Minulla ei ole velkaa, koti on minulle sopiva, n. 80 m2, eläkkeellä olen. Ehkä ostan auton, pieneen ajoon, lapsenlasten kerhokuljetuksiin ja uimassakäyntiin. Pitemmät ajomatkat ei enää kiinnosta, menen mieluummin junalla ja käytän taksia.
Minulla ei ole autoa, joten en sen kustannuksista mitään tiedä, mutta olen kuullut, että niitä riittää. Kannattaisi ehkä käyttää kymppitonnia lastenlasten kuljetuksiinkin taksilla.
Olisin puoli vuotta lisää pois työelämästä.
Laittaisin osan sijoituksiin ja osan matkasäästötilille.
Teettäisin keittiöremontin. Maksaa n 16 000 euroa.
Puskurissa on 2000 euroa. Jos saisin korottomalla ja kuluttomalla ton 6000 euroa, tekisin sen.