Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

annatteko miesten nukkua?

Vierailija
08.07.2014 |

Eli siis te, joilla on lapsia:

Annatteko miehen nukkua vapaapäivinä pitkään vaikka itse heräätte aikaisiin joka aamu?

Mietin, että kiristääköhän mun nuttu nyt turhan takia kun ärsyttää että mies saattaa lähteä vielä kavereita moikkaamaan yöllä kun minä ja lapsi nukutaan, eikä seuraavana aamuna tietenkään luonnollisesti nouse pirteänä.

Nyt kun vauva on pieni, niin ei tuolla ole niin paljoa merkitystä, mutta sittenkun lapsi on isompi niin aamutouhuihin olisi varmaan kica saada apua.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä iltavirkkuna hoidin lapsen jos heräili jonnekin 01 asti myös silloin kun olin töissä ja mies hoitovapaalla. Ei ollut järkeä herättää toista lohduttamaan lasta, kun minä olin vielä hereillä/puolinukuksissa töllön edessä.

Vierailija
22/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 11:23"]

En hankkisi lapsia, jos en saisi nukkua viikonloppuisin edelleen niin pitkään kuin haluan.

[/quote]

Miksi miinuspeukut?

[/quote]

En ole itse miinuspeukuttanut, mutta eiköhän tuo itsekkyytesi ole ollut peukuttajien motiivi. Ihan samalla tavalla olisit saanut miinuspeukut jos olisit sanonut että suostut hankkimaan lapsia vain jos et joudu vaihtamaan yhtään vaippaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä nukkuu se joka unta enemmän tarvitsee. Nykyään kun lapsi ei enää herättele, noustaan kyllä koko perhe viikonloppuisin aika aikaisin, niin ehditään tehdäkin jotain. Oletteko te ihmiset aina kotona? Kyllä me ulkoillaan ja harrastetaan perheenä jo ennen lapsen päiväunia. Ihan ihmeemiehiä ootte kyllä löytänyt.

Vierailija
24/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 11:19"]

annan, koska en enää jaksa taistella.

Mies taas ei anna minun nukkua. Lapsi laittaa nukkumaan klo 21, minä kli 22-23. Mies tulee herättämään minut klo 00-02 koska haluaa seksiä. Sen jälkeen ei tule heti uni.. klo 04-05 herään kun mies kolistelee keittiössä yms, katsoo elokuvaa myöhään jne. Klo 06.30 herään kun mies tulee nukkumaan ja pyörii ja ähisee. Sitten en saa unta. Tai jos saan, niin lapsi herättää klo 08-09.

Tämä siis toistuu joka viikonloppu ja lomalla. Mies nukkuu tyytyväisenä klo 14-16 saakka.

Viikolla mies tulee klo 01-02 vaatimaan seksiä, ja hyppii ylös syömään tunnin välein ja herään siihen aina. Minulla arkena herätys klo 06.30, miehellä klo 09-11.

Kun lapsemme oli vauva, valvoin ekan vuoden lähes kokonaan. Jompikumpi piti hereillä aina.

Kiitos avautuminen.

Mies on kahden firman toimari, pääasiassa vaan vällyilee kun muut hoitavat työt.

Aina kun lähtee työmatkalle, nukun kuin tukki.

[/quote]

tämän takia meillä mies nukkuu sohvalla tosin nukahtaa yleensä siihen jo eikä tule häiritsemään mun unia! =) riippuu mistä roikkuu herätänkö...

Vierailija
25/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies nousee ylös esikoisen herätessä klo 6-8 joka päivä. Itse heräilen vauvan kanssa vasta 9 jälkeen.

Vierailija
26/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:12"]

En hankkisi lapsia, jos en saisi nukkua viikonloppuisin edelleen niin pitkään kuin haluan.

[/quote]

Miksi miinuspeukut?

[/quote]

En ole itse miinuspeukuttanut, mutta eiköhän tuo itsekkyytesi ole ollut peukuttajien motiivi. Ihan samalla tavalla olisit saanut miinuspeukut jos olisit sanonut että suostut hankkimaan lapsia vain jos et joudu vaihtamaan yhtään vaippaa.

[/quote]

Pitäisikö sitten hankkia lapsia sellaisilla ehdoilla, joita ei voi todellisuudessa kuitenkaan hyväksyä, valittaa, turhautua ja lähteä pois. Sehän se on normaali palstamammam puolison tapa toimia. Jos tuo kommenttini on itsekäs, se on sitten sitä tervettä itsekkyyttä.

Vierailija
27/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:13"]

Kyllä meillä nukkuu se joka unta enemmän tarvitsee. Nykyään kun lapsi ei enää herättele, noustaan kyllä koko perhe viikonloppuisin aika aikaisin, niin ehditään tehdäkin jotain. Oletteko te ihmiset aina kotona? Kyllä me ulkoillaan ja harrastetaan perheenä jo ennen lapsen päiväunia. Ihan ihmeemiehiä ootte kyllä löytänyt.

[/quote]

No me ei vapaapäivänä lähdetä juuri mihinkään ennen puoltapäivää vieläkään, vaikka oltais heräiltykin ajoissa (klo 9).

Jos minä nukuin, niin mies kyllä kykeni hoitamaan kodin pikku kunnostuspuuhia, pihahommia, lehden lukemista ja vahtimaan lasta yhtäaikaa. Jätti sitten ne enemmän keskittymistä vaativat myöhempään ajankohtaan.

-9 ja 22-

Vierailija
28/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:23"]

[/quote]

Miksi miinuspeukut?

[/quote]

[/quote]

Pitäisikö sitten hankkia lapsia sellaisilla ehdoilla, joita ei voi todellisuudessa kuitenkaan hyväksyä, valittaa, turhautua ja lähteä pois. Sehän se on normaali palstamammam puolison tapa toimia. Jos tuo kommenttini on itsekäs, se on sitten sitä tervettä itsekkyyttä.

[/quote]

En minä sinua olekaan alapeukuttanut. Olen sitä mieltä että on harvinaisen selvänäköistä tiedostaa itsekkyytensä ajoissa eikä kulkea laput silmillä kuvittelemassa itsestään jotain ihan muuta. Jos päälle tulee vielä avoimuus ja rehellisyys puolisolle, niin eihän tässä mitään ongelmaa ole. Jokaisella on oikeus olla hankkimatta lapsia jos ei halua sietää lapsista täysin väistämättä koituvaa ylimääräistä vaivaa ja epämukavuutta, kun taas sellaista oikeutta oikein ei ole että hankkisi lapsia vaikkei aio nähdä niiden eteen vaivaa tai kestää minkääntasoista epämukavuutta.

Vierailija
29/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:23"]

[/quote]

Miksi miinuspeukut?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En minä sinua olekaan alapeukuttanut. Olen sitä mieltä että on harvinaisen selvänäköistä tiedostaa itsekkyytensä ajoissa eikä kulkea laput silmillä kuvittelemassa itsestään jotain ihan muuta. Jos päälle tulee vielä avoimuus ja rehellisyys puolisolle, niin eihän tässä mitään ongelmaa ole. Jokaisella on oikeus olla hankkimatta lapsia jos ei halua sietää lapsista täysin väistämättä koituvaa ylimääräistä vaivaa ja epämukavuutta, kun taas sellaista oikeutta oikein ei ole että hankkisi lapsia vaikkei aio nähdä niiden eteen vaivaa tai kestää minkääntasoista epämukavuutta.

[/quote]

Edelleenkin kyllä vähän arveluttaa tuon itsekkyys-sanan käyttö. En näe mitään itsekästä siinä, että asettaa ehtoja eri asioille. Näetkö sinä?

Vierailija
30/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäys: ei minulla ole siis mitään lapsia vastaan, ja voin niiden hankkimiseen suostuakin, kunhan voin hyväksyä ehdot. Niihin kuuluu se, että minulle taataan mahdollisuus nukkua viikonloppuna pitkään, vapautus tietyistä lastenhoitotehtävistä ja riittävä henkilökohtainen vapaus.

Vierailija
31/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teidän mielestä on ihan fine, että kun mies tekee tietoisen valinnan että valvoo yötämyöten, ja sitten hoidatte kodin ja lapset, kunnes herra viitsii herätä?

Eli vastuu on vain ja ainoastaan taas naisella.

T. se ap joka joskus haluaisi itsekin nukkua, TAI viettää ystävien kanssa aikaa illalla.

en siis enää ihmettele mieheni käsitystä kun se taitaa olla normi

Vierailija
32/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 11:36"]

Anna sinäkin miehesi nukkua sillä voi olla positiivisiakin vaikutuksia :) keitä vaikka vielä kahvit, sillain voi herättääkkin toisen mukavasti jos kello rupee oleen jo hirveen paljon, menee viereen ja kuiskuttelee keitin sinulle kahvia joko heräisit ;)

[/quote]

Juuen rupea erikseen vielä palkitsemaan miestä pitkään nukkumisesta passaamalla sitä lisää.

Se hyvä puoli siitä on että mies saa nukkua pitkään on ettei se ota keskellä päivää päiväunia sohvalla. Siksi se nykyään saakin nukkua kaikki viikonloput pitkään. Ihan herätysaikaan katsomatta se joka tapauksessa kukkuu myöhään yöhön, ja parempi pitkäännukuttu aamu kuin keskellä päivää sohvalla kuorsaaminen.

[/quote]

olen itsekkin melko kontrolli, mutta kyllä väsyneen miehen on hyvä antaa nukkua, ja väsyneen naisen. Toinen toistaan huomioon ottaen, jos pitää aina valvoa ja nukkua sitten myöhään, kannattaisi varmaan sopia etukäteen asiasta, mikäli nukkuminen estää viikonlopun muita puuhia ja pilaa päiväsi. Jos siitä ei sinulle ole mitään haittaa niin ei kannata turhista valittaa siitä tulee vaan huonoa energiaa ja parisuhde kärsii.

Etukäteen ei tarvitse murehtia sitä mitä tapahtuu sitten kun tarvitset apua  aamutoimissa, voit ottaa asian esille sitten.

Vierailija
33/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle ei olis tullut mieleenkään mennä iltamyöhään kavereiden luo, kyllä hänelle oli tärkeaa olla laittamassa lapsia nukkumaan ja sen jälkeen oli aikaa meille kahdelle. Tosin mies tekee kaksivuorotyötä, eli on öyvuoroissakin, niin kait sitten harvemmat koti-illat on tärkeitä. Mutta olen onnekas, kun mieheni ei ole perheenperustamisen jälkeen elellyt kuin teini, vaan nauttii siitä mitä on.

Vierailija
34/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:36"]

Eli teidän mielestä on ihan fine, että kun mies tekee tietoisen valinnan että valvoo yötämyöten, ja sitten hoidatte kodin ja lapset, kunnes herra viitsii herätä?

Eli vastuu on vain ja ainoastaan taas naisella.

T. se ap joka joskus haluaisi itsekin nukkua, TAI viettää ystävien kanssa aikaa illalla.

en siis enää ihmettele mieheni käsitystä kun se taitaa olla normi

[/quote]

Ei

Tietenkään näin, sinun pitää saada yhtäläisesti nukkua pitkään toisinaan ja miehesi toisinaan ja joskus voitte yhdessä herätä aikaisin ja joskus yhdessä nukkua päiväunet.. tasavertaista tietenkin. Keskustelkaa nyt ihmeessä että ei aina nukkuisi pitkään ja että sinä voit nukkua myös. Minä makaan koko pvä.n. sängyssä jos olen ollut iltaa viettämässä..

Vierailija
35/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä yhtään että ap sietää tuollaista. Aikamoinen porsas on mies joka herättää yöllä paneskelemaan silloin kun on vauva perheessä. Itsekäs, kamala porsas...ei muuta sanottavaa tuollaisesta miehestä. Mutta ap etkö koskaan sano miehellesi mitään tästä asiasta?

Vierailija
36/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:31"]

Ja lisäys: ei minulla ole siis mitään lapsia vastaan, ja voin niiden hankkimiseen suostuakin, kunhan voin hyväksyä ehdot. Niihin kuuluu se, että minulle taataan mahdollisuus nukkua viikonloppuna pitkään, vapautus tietyistä lastenhoitotehtävistä ja riittävä henkilökohtainen vapaus.

[/quote]

Mutta eihän parisuhde ole vapaus toiselle, vaan kompromisseja ja joustoa toisenkin halujen ja toiveiden eteen. Mitä sinä taas sallit kumppanillesi? Entä jos/kun kumppani väsyy ja hän toivoo jotain muutosta?

Ei elämää voi käsikirjoittaa etukäteen. Kertoa jotain omia vaatimuksiaan kun lapsi on silti omankin elämän edelle laitettava kun sellaisen hommaa. Ja parisuhde ei tarkoita että toinen ihminen vaan mahdollistaa sen että voi elää omaa elämäänsä ja hoitaa kaiken siellä taustalla. Tuo on toisen hyväksikäyttöä ja itsestäänselvyytenä pitämistä.

Mutta on sinulla varmaan tuohon lääke: jos kumppani väsyy niin jätät koska toinen alkaa jäkättämään. Uudessa suhteessa on sitten tovi mukavaa, kunnes taas alkaa toinen vaatimaan myös omiakin asioita. Et tule koskaan käsittämään mitä on onni parisuhteessa PITKÄSSÄ liitossa jos et osaa siirtää katsetta omasta navasta ja kiinnitä huomiota kumppaninkin hyvinvointiin.

En voisi elää ihmisen kanssa jolla olisi täysin erilainen elämänasenne ja arki sujuisi noin huonosti yhdessä.

Me ollaan tänään herätty kasin pintaan, viimeisenä varhaisteini klo 9. Syötiin aamupala yhdessä koko perhe, mies lähti melomaan ja kohta koko perhe järvelle uimaan ja grillataan. Miehellä on lomaa ja harvassa on illat kun tulee kaatokännissä kotiin, eikä se ala minua silloin seksiä vonkaamaan kun tietää että haisee viinalta. Onneksi ei polta.. ;) 

Vierailija
37/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:46"]

En ymmärrä yhtään että ap sietää tuollaista. Aikamoinen porsas on mies joka herättää yöllä paneskelemaan silloin kun on vauva perheessä. Itsekäs, kamala porsas...ei muuta sanottavaa tuollaisesta miehestä. Mutta ap etkö koskaan sano miehellesi mitään tästä asiasta?

[/quote]

Eihän seksi vauva-aikana pahasta ole, vaan se ettei naisen halut tuosta herää? 37

Vierailija
38/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On persiistä, kun kaksi erilaisen vuorokausirytmin omaavaa menee yhteen. Alussa rakkauden huumassa sitä kuvittelee olevansa samassa rytmissä kuin se toinen. Mutta kyllä mua otti kalloon se, että minä olin aina se, joka nousi lasten kanssa, minä olin se, jolta jäi päiväunet väliin (kun lasten kanssa oli jonkun kuitenkin oltava, jos menin päiväunille, tiesin aika tasan tarkkaan, että mies nukahtaa kuitenkin, kukas niitä pieniä sitten vahtii?). 

Ja siis silti mies oletti, että valvon iltaisin hänen kanssaan. Eihän häntä yhtään väsytä. Miten ihmeessä mua voi väsyttää? Just joo. Ei mennyt perille, vaikka kuinka selitin. Lasten rytmille en voinut mitään. Ne heräsi kuudelta, ihan sama mihin aikana pisti nukkumaan, nukkuiko päiväunia vaiko ei. OMan mielenterveyden vuoksi oli pakko laittaa ajoissa nukkumaan. Ja sitten herätä yöllä siihen, kun mies rysähtää sänkyyn sellaisella voimalla, että kuolleetkin heräisi. Ei, siihenkään ei voinut tehdä muutosta. Kun hän kerran halusi silleen rösähtää. Korvatulpat eivät auttaneet mitään, sillä liike-energia herätti.

Ruaah. Purinpa entisen elämäni angsteja taas. Ja ei, tuo ei ollut eron syy. Kyllä siihen oli ihan muut vinkeet.

Vierailija
39/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lun lapset oli vauvoja/pieniä niin arkisin mies nousi 7 ja lähti töihin.

Viikonloppuisin mies mies nousi lauantai-aamuna lasten kanssa ja minä sain nukkua.

Sunnuntai-aamuna oli miehen vuoro nukkua ja nukkuikin joskus puoleenpäivään kaikessa rauhassa.

Vierailija
40/50 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 12:46"]En ymmärrä yhtään että ap sietää tuollaista. Aikamoinen porsas on mies joka herättää yöllä paneskelemaan silloin kun on vauva perheessä. Itsekäs, kamala porsas...ei muuta sanottavaa tuollaisesta miehestä. Mutta ap etkö koskaan sano miehellesi mitään tästä asiasta?

[/quote] apta ei mies herätä naimaan, tai jos herättää niin ei haittaa, se on yksi herätys lisää vauvan herättelyihin:D se oli jonkun muun vuodatus.

t ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi