Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ette siivoa vauhtiraitojanne pöntöstä työpaikalla?

Vierailija
24.07.2014 |

Kesätyö toimistosiivoojana on avannut silmäni tämän asian suhteen, 10/15 paikassa on päivittäin vauhtiraitoja tai pahempaa pöntössä ja esim. kranssilla. Hyi?!

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla ei ole kumihanskoja. Ilman niitä en vessoja pese.

Vierailija
2/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pasko töissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrossiivojana kesätöissä ja samaa oon miettiny. Osa pöntöistä on nii käsittämättömästi sotkettu, et en ees tajuu mite ihmiset onnistuu siinä..

Joten haloo! Se vessaharja ei oo koriste vaan sitä saa käyttää! Ja käyttäkää mielellään tuoreeltaan, ni ei tarvi siivoojan seuraavana aamuna jynssätä

Vierailija
4/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:18"]Koska minulla ei ole kumihanskoja. Ilman niitä en vessoja pese.

[/quote]

Otat toiseen käteeen vessaharjan ja toiseen sen pikkusuihkun (mikä sen nimi onkaan bidee?) ja pistät hinkaten. Toimituksen jälkeen peset kädet saippualla. Ei sun siihen vessanpönttöön tartte käsin koskee.

Vierailija
5/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä käy siivooja. Minun palkkani kannattaa käyttää varsinaisen työtehtäväni hoitamiseen, ei siivoomiseen. Noin sanoi pomo edellisessä työpaikassa kun meinasin retuuttaa papereita pihalle arkistojen siivoomisen jälkeen.

Vierailija
6/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki; sellainen päivän kuivunut varpusparvi lähtee Fairyllä, levitä, anna vaikuttaa, harjaa ja huuhtele. Älä laita liikaa, vaahtoaa :-D

Vierailija
7/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:19"]Kerrossiivojana kesätöissä ja samaa oon miettiny. Osa pöntöistä on nii käsittämättömästi sotkettu, et en ees tajuu mite ihmiset onnistuu siinä..

Joten haloo! Se vessaharja ei oo koriste vaan sitä saa käyttää! Ja käyttäkää mielellään tuoreeltaan, ni ei tarvi siivoojan seuraavana aamuna jynssätä

[/quote]

Mitenkä niin ei tarvi? Se on kuules työtäsi.

Siivojan työ on tehdä sovitut työt sovitussa aikataulussa. Vessojen siivous mukaan lukien.

Vierailija
8/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se seuraaviakin käyttäjiä varten reilua siivota omat paskarannut.

Itse ensin vedän, jos jää paskarantu, niin heilautan harjalla pois ja kun vedän vessan, "huljutan" samalla harjaa siinä huuhteluvedessä ja laitan harjan tötsään.

Onpa vaikeeta. 

Vierailija
9/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:19"]Kerrossiivojana kesätöissä ja samaa oon miettiny. Osa pöntöistä on nii käsittämättömästi sotkettu, et en ees tajuu mite ihmiset onnistuu siinä..

[/quote]

Siivojan työ on tehdä sovitut työt sovitussa aikataulussa. Vessojen siivous mukaan lukien.

[/quote]

Mut eikö ketään oikeesti hävetä paskoo ympäri pönttöö ja jätttää siivoomatta? Ei nyt mitään perusteellista kuurausta vaan vaikka sillä käsisuihkulla vähän suihkuttelee. Useemmin esimerkiks niissä hotellihuoneissa on kaks ihmistä eli luultavasti puoliso tai kaveri. Ois sen toisenki ihmisen mukavanpi mennä vessaan, ku ei oo koko pönttö paskassa. Samoin siellä työpaikalla. Kivat sille joka seuraavana menee asioille, ku edellinen on jättäny itestää muistot pöntön reunaan

Vierailija
10/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaan kuvitella kuinka paskaisia pönttöjä on näiden ihmisten kotona, jotka jättää työpaikoilla jarrutusjäljet siivoojan pestäväksi. Kun jonkun maha sattuu olemaan kuralla, niin ne ripuliroiskeet vaan jätetään sinne pönttöön, kuvottavaa! Jokainen voisi kyllä katsoa mihin kuntoon vessa jää jo ihan seuraavaakin käyttäjää ajatellen.

Vierailija
11/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, jotenkin luulen, että sen yhden pomo EI tarkoittanut, ettei normaali vessakäytös kuulu kuitenkin vessankäyttäjälle itselleen. Pöntön jättäminen seuraavalle käyttäjälle siistiin kuntoon kuuluu minusta niihin perustaitoihin, jotka oppii silloin, kun alkaa yksin käymään vessassa ilman huoltajaa.

Onneksi olen työpaikalla, missä vessa on aina siisti ja viihtyisä. Ja vinkki, kyllä muuta siellä työyhteisössä varmaan osaavat vähän arvata, ketkä ovat niitä sottapyttyjä (sic), vaikka varmaan mieluummin olisivat tietämättä tästä asiasta yhtään mitään.

Vierailija
12/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:19"]Kerrossiivojana kesätöissä ja samaa oon miettiny. Osa pöntöistä on nii käsittämättömästi sotkettu, et en ees tajuu mite ihmiset onnistuu siinä..

[/quote]

[/quote]

Kyllä se siivooja sen pöntön joka kerta pesee oli siellä paskarannut tai ei. Tässä lähinnä ihmeteltiin ihmisiä, jotka kehtaa olla omia takalaittomiaan siivoomatta.

Vierailija
13/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmiset omassa kodissaankin (ainakin toivottavasti) siivoovat pöntön omilta jäliltään. Miks ei myös sit siellä töissä?

Vierailija
14/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:23"]

Koska meillä käy siivooja. Minun palkkani kannattaa käyttää varsinaisen työtehtäväni hoitamiseen, ei siivoomiseen. Noin sanoi pomo edellisessä työpaikassa kun meinasin retuuttaa papereita pihalle arkistojen siivoomisen jälkeen.

[/quote]

On monia työpaikkoja, joissa paperijätteen pois vieminen kuuluu työntekijälle itselleen. Riippuu siivoussopimuksesta.

Vierailija
15/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kranssi? Kranssi tarkoittaa seppelettä, esim. kukkaseppelettä. Tai renkaaksi leivottua pitkoa.

Tarkoitatko wc-pöntön reunusta?

Ap, se on pönttö, ei sen mikään putipuhdas tarvitse ollakaan. Kunhan ei ole kikkareita ja pissaa haisemassa. Pienet vauhtiraidat eivät haittaa, siivooja pesee ne sitten rundillaan. Ok, jos pytyn seinämiin jää kovasti karstaa, niin huuhdon ne pois käsisuihkulla, mutta en todellakaan vauhkoile jostain pienestä riimusta...

Vierailija
16/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kovapalkkainen työntekijä. On tehokkaampaa että halpa siivooja siivoaa paskaraitani pytystä.

Jos ei siivoojalle kelpaa, niin olisiko kannattanut kouluttautua?

Vierailija
17/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:42"]

Olen kovapalkkainen työntekijä. On tehokkaampaa että halpa siivooja siivoaa paskaraitani pytystä.

[/quote]

Hyi millanen ihminen olet. Siivooja ei ole mikään palvelijasi. Jokaisella on velvollisuus siivota omat pahimmat jälkensä.

Vierailija
18/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:42"]

[/quote]

Hyi millanen ihminen olet. Siivooja ei ole mikään palvelijasi. Jokaisella on velvollisuus siivota omat pahimmat jälkensä.

[/quote]

Ei muuten ole. Siivooja on palkattu siivoamaan.

Vierailija
19/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:40"]

Mikä ihmeen kranssi? Kranssi tarkoittaa seppelettä, esim. kukkaseppelettä. Tai renkaaksi leivottua pitkoa.

Tarkoitatko wc-pöntön reunusta?

Ap, se on pönttö, ei sen mikään putipuhdas tarvitse ollakaan. Kunhan ei ole kikkareita ja pissaa haisemassa. Pienet vauhtiraidat eivät haittaa, siivooja pesee ne sitten rundillaan. Ok, jos pytyn seinämiin jää kovasti karstaa, niin huuhdon ne pois käsisuihkulla, mutta en todellakaan vauhkoile jostain pienestä riimusta...

[/quote]

Samaa mietin. Yksi työkaveri vouhotti töissä veskissä, että tuus kattoo, kun täällä loosissa on kauhea kakkaraita pytyssä.

Menin katsomaan, hädin tuskin erotin pienen viirun.

Ei se vessanpönttö kuulkaa muutenkaan mikään steriili paikka ole *kuiskaa salaisuuden*. Isot läjät tietty huuhdotaan ja tarvittaessa hinkataan, mutta ei mua kotonakaan tommoset hädin tuskin erottuvat viirut haittaa. Pesen vessanpytyt kuiteskin viikottain, jotta ne ei kellastu.

Vierailija
20/74 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 16:42"]

[/quote]

[/quote]

Ei muuten ole. Siivooja on palkattu siivoamaan.

[/quote]

Siivooja ei ole työpaikoilla kenenkään henkilökohtainen palvelija. Siivooja on palkattu siivoamaan sopimuksen määrittelemällä tavalla. Siivoojan tehtävä ei ole lennähdellä kuuraamaan räjähtänyttä pönttöä saman tien kun kaltaisesi kusipää poistuu kopista. Toki siivooja sen pöntön lopulta siivoaa, mutta siinä saattaa kestää ja työkaverisi joutuvat valittelemaan sikamaista työkaveriaan tällaisilla palstoilla.