Millä tavalla kotisi sisustus eroaa ns tavallisesta massasisustuksesta?
Itselläni on esimerkiksi sisustuksessani goottilaisia paloja, paljon samettia, vintagea ja eri värejä. Ripustan seinälle omatekemää taidetta. Myös Harry Potter fanijuttuja ja sisustusjuttuja on esillä ja ne yleensä herättävät vierailijoiden huomion.
Tyyliäni voisi kuvailla mystiseksi maksimalismiksi.
Kommentit (432)
Kaikki on vinksin vonksin, tai ainakin heikun keikun. Arvaas oikun eikun, joko arvaat kukas oon?
Huonekalut on n. 40-luvulta. Paitsi sänky.
Ei joulukoristeita kirjoitti:
Rakastan karibialaista, värikästä sisustamista. Kodistani löytyy hedelmäisiä värejä (papaija, mango, passion) ja tietysti erilaisia simpukoita ja heiniä erilaisissa asetelmissa. Seiniltäni löytyy myös Venetsiasta tuotuja posliininaamioita. Mies on aivan ihmeissään tästä virtuoosimaisesta tyylistä, mutta sanoin, että sydän sykkii Kuuban rytmissä.
"sydän sykkii Kuuban rytmissä" IHANA! <3 :D
Tässä mun työpöydällä on 3 läppäriä: 2 omaa ja työläppäri sekä valtava näyttö. Miehellä on kaksi läppäriä samassa huoneessa. Asunnossa on myös padeja ja tabletteja ja älytelkkari ja useita kännyköitä. Myös autossa on tietokonenäyttö.
Minun on hyyyvin vaikea ymmärtää ihmisiä, joilla ei ole kotona läppäriä/konetta tai joilla ei ole tapaa viettää aikaa netissä/peleissä/tehden jotain koneilla.
Ei ole sisustusta, vain tarpeeseen hankittuja tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Siten, etten sisusta. Asuntoni muistuttaa hotellihuonetta. Siistit huonekalut ja tekstiilit, muttei mitään sisustuskamaa eikä koristetyynyjä.
Enpä muista olleeni yhdessäkään hotellihuoneessa, jossa ei olisi ollu koristetyynyjä, taulua tai jotain vaasia "sisustuskamana".
Vierailija kirjoitti:
Minun on hyyyvin vaikea ymmärtää ihmisiä, joilla ei ole kotona läppäriä/konetta tai joilla ei ole tapaa viettää aikaa netissä/peleissä/tehden jotain koneilla.
Aidosti vaikea ymmärtää (= vähän älykkyyttä) vai vaikea hyväksyä?
Kannattaisiko tutustua siellä netissä enemmän ihmisiin, niin alkaisit ymmärtää erilaisuutta paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, etten sisusta. Asuntoni muistuttaa hotellihuonetta. Siistit huonekalut ja tekstiilit, muttei mitään sisustuskamaa eikä koristetyynyjä.
Enpä muista olleeni yhdessäkään hotellihuoneessa, jossa ei olisi ollu koristetyynyjä, taulua tai jotain vaasia "sisustuskamana".
Ja toisessa huoneessa vähän isompi vaasi tai pytty ulostuskamana.
Perintölipasto, ruuvarihyllystö.
Mustaa ja puuta.
Ei ole mitään sisustusta, on vain kaaosta.
Nyt mun täytyy myöntää, etten edes tiedä, minkälainen on "massasisustus". Kaikilla ystävilläni ja tuttavillani on ihan erilaiset kodit, sekä keskenään että omani kanssa, enkä seuraa mitään sisustuslehtiä tms. Jäin nyt miettimään, että onkohan oman makuni mukaan sisustettu kotini "massaa" vai onko jonkun ystäväni koti sellainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes minimalistinen koti. Jos lasten huoneita ei lasketa, meillä on alle 1000 tavaraa.
Kotimaista lasia, tykkään Toikan kuutioista ja vanhoista aurinkopulloista.
Kotimaisia huonekaluja mm Muuramea, Hakolan sohva, Artekkia. Astiat Arabiaa ja aterimet.
Lamput Poulsenin.
Ostettu harkiten, käytetään lähes ikuisesti.
Tuohan nyt vasta valtavirtaa nyt on ollut aina.
Ei todellakaan ole valtavirtaa. Hyvällä maulla ja huolella hankittu. Ei mikään tusinakoti. Moni haluaisi, mutta budjetti ja pitkäjänteisyys puuttuu. Nämä kestävät aikaa ja veikkaanpa ettei vaihdeta trendien mukaan. Minä olen keskipalkkainen ja minulla on myös sama maku. Ostan kun budjetti sallii ja Artekin pöytää ja tuoleja olen jaksanut katsella ja käyttää jo 25 vuotta ja silmä lepää. Artekin valaisimet ja Muuramen lipastot samoin. Mieluummin ostan vaikka tuolin kerrallaan Artekista kuin Ikean pöytäryhmän. Aurinko-pullojakaan ei mistään tusinakaupasta saa pikkurahalla, vaan toisilta keräilijöiltä ostettuna. Niin on vain nekin kestäneet aikaa yli 50 vuotta.
Käytän voimakkaita värejä mm lattiassa, huonekaluissa ja tekstiileissä. Valkoinen koti piristävällä beigellä ei ole minun juttuni. Myös taidetta on seinillä ja niissäkin värejä.
Mulla on olohuoneessa oranssi sohva, vihrä matto ja keltaiset seinät, ei mitään harmaataa missään. Jokaisessa huoneessa eriväriset tapetit ja eri väriteema kuitenkin kokonaisuus on rauhallinen ja minun näköinen.
En sisusta silleen, että hakisin jotain tiettyä tyyliä. Huonekalut ovat vanhoja, huutokaupoista, mummulasta ja lapsuudenkodista. On värejä ja kuoseja, kaikki on sellaista, mistä itse tykkään ja mielestäni ne sopivat jokseenkin yhteen. Tyyli on sellainen eteläeurooppalaisen rustiikki.
En tykkää yhtään modernista, kiiltävästä design-kodista. Ei sovi mulle.
Minulla ei ole enää sohvaa. Se hajosi 2013, enkä viitsinyt hankkia uutta, kun huomasin, kuinka mukavaa on katsella telkkaria sängystä käsin. Makuualkovi, jossa sänky ennen oli, on lähinnä säilytystilana.
Mitä vikaa on pyökissä. Kotihoitaja mainitsi, ettei hänellä ainakaan pyökkiä ole.
Meillä on tosi kauniit vaaleat pyökkiset lipastot ja kirjakaappi 1990 luvun alusta. Väri on pysynyt kauniina, ei muuttunut kellertäväksi. Ajattomat.
Ihan tavallisista kaupoista meidän sisustus pääasiassa on ostettu, eli kai meillä on sitten samanlaista kuin muillakin.
Mun mielestä täällä on tietty "meidän näköistä". Värisävyt on tummemmat kuin kavereiden kodeissa. En tykkää paljaasta lattiasta, joten mattoja on paljon. Yhdessä huoneessa on esillä kokoelma keräilyjuttuja, joiden keräily on harvinaista. Antiikkia jonkun verran ja vähän sellasta itämaista fiilistä.
Yleiset tilat aika yleistä sisustustyyliä. Oman näköistämme, mutta ei tätä nyt kovin erottuvaksi ehkä voi sanoa. Eläintalous kun olemme, on laattalattiat ja ei juurikaan koriste-esineitä. Verhoilla, sohvatyynyillä ja viherkasveilla sisustelen pääasiassa. Seinät perus valkoiset ja niihin ostettu pari kivaa luontoaiheistataulua (ihan yleistä kamaa, ei itse maalaamaa tms). Verhoja tykkään vaihdella, sillä tavalla teen vaihtelua vuodenajan mukaan.
Erikoisempana on sitten ehkä minun ja miehen huoneet. Molempien huoneissa on lähes yksi seinällinen näyttöjä. Molemmat harrastetaan videopelejä ja ollaan paljon koneella vapaa-aikana muutenkin, ja mies myös streamaa. Mulla on omalla koneella 5 näyttöä ja työkoneella 3. Kaikki ei mahdu pöytätasoille, eli pakko nostaa osa seinälle. Sistustuksellisesti mun huoneessa on sitten tosi paljon kasveja ja osa kiipeää verhotangoissakin. Miehen huoneessa sit on paljon kaikenlaista videopeleihin ja elokuviin liittyvää keräilyesinettä esillä hyllyissä.