Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavalla kotisi sisustus eroaa ns tavallisesta massasisustuksesta?

Vierailija
04.07.2021 |

Itselläni on esimerkiksi sisustuksessani goottilaisia paloja, paljon samettia, vintagea ja eri värejä. Ripustan seinälle omatekemää taidetta. Myös Harry Potter fanijuttuja ja sisustusjuttuja on esillä ja ne yleensä herättävät vierailijoiden huomion.

Tyyliäni voisi kuvailla mystiseksi maksimalismiksi.

Kommentit (432)

Vierailija
281/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikean lastulevyrihkamaa mun kämpässä eikä tule.

Vierailija
282/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanpunaista vähän joka huoneessa. Meillä ei ollut mitään visiota siitä, mutta sitä on vain kertynyt. Värit tuovat tunnetta ja vaaleanpunainen tuo mielestäni iloisuutta ja kepeää tunnelmaa. Ei ole muutenkaan millään tapaa tyylipuhdasta sisustusta, vaan fiiliksellä hankittu kaikenlaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes minimalistinen koti. Jos lasten huoneita ei lasketa, meillä on alle 1000 tavaraa.

Kotimaista lasia, tykkään Toikan kuutioista ja vanhoista aurinkopulloista.

Kotimaisia huonekaluja mm Muuramea, Hakolan sohva, Artekkia. Astiat Arabiaa ja aterimet.

Lamput Poulsenin.

Ostettu harkiten, käytetään lähes ikuisesti.

Ei tuo nyt kovin minimalismilta kuulosta.

Vierailija
284/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Ikeaa vaan suomalaista ja tanskalaista designia. Sisustussuunnittelijan avustuksella.

Tämähän on juuri sitä halutuinta trendi skandia. Kaikilla ei vain ole varaa tähän, joten on tyydyttävä siihen Ikeaan.

Vierailija
285/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on jonkun vanhaa paitsi sängyt. Väkisinkin siitä tulee sekamelska kun ei valita, on otettava mitä saa. Mutta ei minua haittaa kunhan tavara ajaa asiansa.

Vierailija
286/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes minimalistinen koti. Jos lasten huoneita ei lasketa, meillä on alle 1000 tavaraa.

Kotimaisia huonekaluja mm Muuramea, Hakolan sohva, Artekkia. Astiat Arabiaa ja aterimet.

Lamput Poulsenin.

Mikä tän Teemun sukunimi onkaan, joka on kirjoittanut minimalismikirjan, hänellä on n 500 tavaraa.

Mulla on koriste-esineitä 10, 5 kuutiota ja 5 aurinkopulloa.

Aloittaessa karsin an, meillä oli n 100 000 tavaraa. Nyt, lasten huoneita lukuunottamatta alle 1000. Kyllä minä pidän sitä lähes minimalistisena.

Olen saavuttanut tilan, missä haluan olla.

Minimalistissa ei ole sääntöjä, voihan sitä sanoa vaikka mitä määrää minimalistina.

Voisin sanoa lähes kaikki, jotka ovat meillä käyneet, ovat ilmoittaneet jossain vaiheessa meillä on hyvin vähän tavaraa.

Edellinen sohva oli meillä yli 10 v. Löysin Hakolan sohvan edukkaasti käytettynä.

On luultavimmin ainoa, mitä olen tänä vuonna ostanut. Vanha sohva meni tietenkin kiertoon.

Vierailija
287/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään täkänöitä. Huonekalut koivua, puun väristä.

Vierailija
288/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lamput Poulsenin.

Mikä tän Teemun sukunimi onkaan, joka on kirjoittanut minimalismikirjan, hänellä on n 500 tavaraa.

Mulla on koriste-esineitä 10, 5 kuutiota ja 5 aurinkopulloa.

Aloittaessa karsin an, meillä oli n 100 000 tavaraa. Nyt, lasten huoneita lukuunottamatta alle 1000. Kyllä minä pidän sitä lähes minimalistisena.

Olen saavuttanut tilan, missä haluan olla.

Minimalistissa ei ole sääntöjä, voihan sitä sanoa vaikka mitä määrää minimalistina.

Voisin sanoa lähes kaikki, jotka ovat meillä käyneet, ovat ilmoittaneet jossain vaiheessa meillä on hyvin vähän tavaraa.

Edellinen sohva oli meillä yli 10 v. Löysin Hakolan sohvan edukkaasti käytettynä.

On luultavimmin ainoa, mitä olen tänä vuonna ostanut. Vanha sohva meni tietenkin kiertoon.

Meillä on olohuoneessa 11 koriste-esinettä ja siinäkin on paljon liikaa minimalistille! Mulle riittäisi 2 kynttelikköä mutta kun noita tavaroita on perinyt niin voihan ne olla näytillä, kauniita kuitenkin. Taulut tietty on tärkeät ja pysyy seinillä aina. 

Vierailija
289/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lamput Poulsenin.

Tuohan nyt vasta valtavirtaa nyt on ollut aina.

Vierailija
290/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä halua ylimääräisiä tasoja, joilla tavarat jäisivät seilaamaan. Esim. olohuoneen sohva/sivupöytinä ja yöpöytinä toimii jakkarat, mahtuu just vaikka kesken oleva kirja ja vesilasi, ei kerää muuta tavaraa. Plussaa myös, että ovat helposti liikuteltavissa ja otettavissa ihan istumakäyttöönkin, jos on tarvis. Koriste-esineitä on ihan muutama pienen kaapin päällä ja kirjahyllyssä, muuta "ylimääräistä" en halua.

Poikkeuksellista lienee sekin, etten halua ihmisten valokuvia kotiini. Mielestäni hääkuvat, vauvakuvat tms. esimerkiksi olohuoneessa osana sisustusta ovat aika mauttomia ja harvoin sopivat muuhun huoneeseen. Jossain makuuhuoneen lipaston päällä tai portaikossa kuvakokoelma on ihan ok, mutta paraatipaikalla... äh, ei.

Taidetta sen sijaan minulla on seinällä, sekin ehkä poikkeuksellista. Mitään kovin kallista en ole ostanut, mutta ihan taiteilijoiden tekemiä teoksia. Deseniota ja muuta höpöhöpö "sisustustaidetta" en kotiini ota.

Vierailija
291/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lamput Poulsenin.

Minimalismi voidaan ymmärtää yksinkertaisena muotoiluna ja kotina ilman sisustusesineitä kuten sinä sen taidat ymmärtää.

Minimalismi voidaan ymmärtää myös vähyytenä tai niukkuutena. Eli kyllä tuota voisi kuvailla minimalistiseksi. 

Itse yhdistän vielä tuohon käsitykseen ajatuksen siitä, että hankkii tasan (vähäisen) tarpeellisen ja käyttää sitä juurikin niin pitkään kuin mahdollista. Toisin sanoen minimoi kulutuksen kappalemäärissä.

Minimalismi ei kuitenkaan tarkoita, ettei esimerkiksi satsaisi sisustukseen tai tavaroihin rahallisesti. Voi siis olla minimalisti, vaikka asunnon kalusteissa olisi satatuhatta kiinni.

Vierailija
292/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kuvailla sanoin gothic victorian.. Huonekalut tummaa puuta, sisutuksessa samettia ja tummia syviä värejä, koristeellisuutta, kartanotyyliä, kynttilöitä ja kynttelikköjä, samettisia seinäkankaita, itämaisia mattoja, kuvioita, mystistä tunnelmaa.

Vierailija
293/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lattiassa muovimattoa ja kehtaan kertoa sen. Se on yksi helpoimmista ja miellyttävimmistä pintamateriaaleista.

Tämä kolahti! Olen samaa mieltä. :) Kaikki kaverit sitä kauhistelee, mutta itse valitsen asunnon mieluummin muovimatolla. Itselle se on erityisen miellyttävä materiaali, kun asuu vuokralla ja omistaa koiran. Näin ei koiran leikkimisestä voi tulla ongelmia, eikä ole muutenkaan niin justiinsa esimerkiksi veden kanssa. Itse pyrin pitämään vuokrakämppäni siinä kunnossa, ettei asumisestani jäisi oikeastaan mitään jälkiä, milloin tuo muovimatto on yleensä ihan satavarma valinta.

Omassa sisustuksessani poikkeuksellista on ehkä itse valmistetut huonekalut ja saatujen huonekalujen määrä.

Vierailija
294/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini sisustus on pääosin 30-50-lukujen tyyliä, osin vieläkin vanhempaa ja sisustustekstiilien ja koriste-esineiden tyyli on pääasiassa värikästä -60/-70 lukua, toki mukana on poikkeuksia jotka ovat joko vanhempia tai sitten joko lähellä tätä päivää tai sitten ihan täysin nykyaikaa (mm. kaikki elektroniikka, sänky, käyttötavarat keittiössä). Miksikö? En osaa tarkalleen sanoa, mutta noiden aikakausien muotokieli ja tyyli vaan puhuttelee ja miellyttää omaa silmää. 

Vierailija
295/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tärkeintä eroa:

- sotkuisempi

- kuluneempi

- mauttomampi.

Vierailija
296/432 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- valkoinen keittiö, vaikka on uusi

- vaaleansiniset seinät

- ei verhoja

- ei lokkia, ei string-hyllyköitä eikä sitä kaameaa marimekon maljakkoa. Ei itse asiassa mitään marimekkoa

- olkkarissa sohvan sijaan sellaiset superlöhö-reclinerit

- antiikkia ja artekia

- ei sisustusesineitä.

Rentoa, mukavaa ja ennen kaikkea käytännöllistä. Eikä tää edes näytä pahalta, vaikka kuulostaakin. :D

Melko massaa siis :D

Vierailija
297/432 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustan oman makuni mukaan, en ole katsonut sisustuslehtiä tai ohjelmia oikeastaan ikinä, kun ei vaan kiinnosta. Tykkään aika simppelistä sisustuksesta, en kestä sitä, että hyllyt on täynnä roinaa ja koriste-esineitä. Ja näin on ollut aina, viis siitä mikä on kunkin ajan sisustustrendi.

Mutta olen hulluna erilaisiin kukkaruukkuihin, varastokin pursuaa erilaisia kukkaruukkuja, onneksi on kaksi terassia tässä rivarissa, niin saa sinnekin noita kukkaruukkuja ja kukka-asetelmia, kun kaikkia ei voi tunkea sisälle. Huvittaa joskus mun ja naapurin terassin ero: naapurilla yksi kukka pöydällä, minulla kaikenlaisia kukkatelineitä, laatikoita, ruukkuja, vähän sellainen kukkia pursuava on sitten minun terassini. Ahdisti kun tuli talvi, niin kesäkukat lähti, mutta kanervilla yms. talven kestävillä sai kyllä ihan kivan näköistä taas. Enkä tiedä onko tämä massatrendi vai ei, eikä oikeastaan kiinnostakaan se, mutta minä tykkään ja aion jatkaa samalla linjalla.

Vierailija
298/432 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain hinta ja laatu erottavat sisustukseni rahvaan sisustuksesta!

Vierailija
299/432 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan valkoista väriä, eikä kotonani ole yhtäkään valkoista huonekalua tai pintaa. Tai no vessanpönttö on valkoinen, mutta seuraavassa remontissa olisi toiveissa löytää jonkun muun värinen pönttö.

Vierailija
300/432 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Juuri sellaista wannabe-sisustuslehdistä kopioitua halpissettiä on koti täynnä. Uskoisin, että valtaosalla av-mammoista on aika samanlainen koti kuin mulla.