Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavalla kotisi sisustus eroaa ns tavallisesta massasisustuksesta?

Vierailija
04.07.2021 |

Itselläni on esimerkiksi sisustuksessani goottilaisia paloja, paljon samettia, vintagea ja eri värejä. Ripustan seinälle omatekemää taidetta. Myös Harry Potter fanijuttuja ja sisustusjuttuja on esillä ja ne yleensä herättävät vierailijoiden huomion.

Tyyliäni voisi kuvailla mystiseksi maksimalismiksi.

Kommentit (432)

Vierailija
301/432 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö 3 life side kokoista pahviständiä vastaukseksi

Vierailija
302/432 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö 3 life side kokoista pahviständiä vastaukseksi

Siis life size

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/432 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siten, ettei siellä ole noudatettu sisustuslehtien, -blogien tai Instagramin kuvaston vinkkejä. On hankittu tavaroita tarpeeseen eikä kulisseiksi kuvia varten.

Vierailija
304/432 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutin tänne viisi vuotta sitten, olohuoneeseen vain laitettiin kalusteet jonnekin ja siellä jossakin ne edelleen ovat. Näyttää ihan hirveältä, mutta on vain jäänyt. Alun perin ajattelin, että olisin tässä vain 1-2 vuotta, joten ei ollut väliä miten kalusteet missäkin ovat, sitten tuli muita kiireitä ja näin sitten tämä sisustusprojekti on venähtänyt. Tästä on kyllä se hyvä puoli, että näkee heti ketkä ystävistä ovat rohkeita ja uskaltavat kysyä, ketkä vain luulottelevat ja kuvittelevat, että minulla on vain yksinkertaisesti surkea sisustusmaku ja puhuvat siitä sitten selän takana. Nämä jälkimmäiset ystävät on sitten helppo ghostata, koska ei kukaan halua ystäväksi seläntakanapuhujia.

Vierailija
305/432 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrin korkuinen sänky jonka jalkoina toimii 4 kirjahyllyä, portaitakaan ei tuolle korkeudelle tarvita, rahi riittää.

Vierailija
306/432 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole muuta valkoista kuin katto ja oven pielet.

Vierailija
307/432 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa mitä on "massasisustus", kun televisiossa tuntuu jokaisella olevan kopiokämpät asuntomessuilla nähdyistä toteutuksista, jotka kuitenkin esitellään omina suunnitelmina. Hieman haisee hubris, jos voi sivuuttaa silti muiden kodit massaksi ja omansa uniikiksi.

Omani tuskin eroaa paljonkaan sitten massasta; se on minimalistinen ja nykyaikainen. Sliikki ja simppeli, paljon suoria linjoja ja yksinkertaisia viimeistelyjä. Less is more lähestyminen, joten paljon ns. tyhjää tilaa. 

Kuvioita ei ole käytetty, mutta paljon tekstuureja.

Avointa tilaa (ei tosin "open concept" vaan rt,kt ja oh erikseen), muokattuja kattoja, paljon keskitummia puun sävyjä. Väripaletti yleisesti neutraali.

Vierailija
308/432 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on nykyään huutamassa, miten yksilöllinen sisustus heillä, mutta todellisuudessa sisustuksessa kaikki on jo nähty. Minullakin kirjoja hyllyssä, on paljon huonekasveja, on Arabiaa ja Marimekkoa  astiakaapissa, mutta nämä ovat kaikki ihan perusjuttuja. Löytyy lähes jokaiselta. Joku kertoi, että hänellä on Kurt Cobain kehystettynä seinällä. Kauhean kiva idea, mutta tuolla ulkona on joka toisella ihmisellä nykyään Nirvana-paita päällä. Sisustukset voisi jakaa vain eri tyyleihin ja kertoa, mitä tyyliä kukakin edustaa. 

Vierailija
309/432 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikean lastulevyrihkamaa mun kämpässä eikä tule.

Ikea-kämppä erottuisi joukosta nykyään. 

Vierailija
310/432 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lattiassa muovimattoa ja kehtaan kertoa sen. Se on yksi helpoimmista ja miellyttävimmistä pintamateriaaleista.

Tämä kolahti! Olen samaa mieltä. :) Kaikki kaverit sitä kauhistelee, mutta itse valitsen asunnon mieluummin muovimatolla. Itselle se on erityisen miellyttävä materiaali, kun asuu vuokralla ja omistaa koiran. Näin ei koiran leikkimisestä voi tulla ongelmia, eikä ole muutenkaan niin justiinsa esimerkiksi veden kanssa. Itse pyrin pitämään vuokrakämppäni siinä kunnossa, ettei asumisestani jäisi oikeastaan mitään jälkiä, milloin tuo muovimatto on yleensä ihan satavarma valinta.

Omassa sisustuksessani poikkeuksellista on ehkä itse valmistetut huonekalut ja saatujen huonekalujen määrä.

Sama. Lemmikkitalouksissa parketti pitää vaan poissulkea. Muovimatot voi nykyään olla tyylikkäitäkin. Tämän asunnon muovimatto miellyttää silmää huomattavasti enemmän kuin edellisen asuntoni laminaatti. 

Vierailija
311/432 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat, luonani käytyään, ihmetelleet, että miten ”Tiina” voi asua niin hienosti? Huonekalut ja matot hintavia ja laatua, taidetta ja verhotkin teetetty! 🥴

Koti iso vaikka yksin asuu! Miten se on mahdollista, toimistotöitä tekevä ja oli yksinhuoltaja?

Nuo henkilöt eivät ole saaneet kutsua toistamiseen.

Osa kavereista on sanonut, että hävettää päästää minua kotiinsa, kun minulla on niin hienoa ja heillä ei. Olemme asiasta keskustelleen ja minut on onneksi kutsuttu uudelleenkin.

Outoja ovat ihmiset.

Vierailija
312/432 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 100% kierrätys koti. Banaani- ja munalaatikoista koottuja hyllyjä ja pöytiä, stailannu ne roskiksista löydetyillä liinoilla tai mitälie verhoa. Patjalla nukun, sen bongasin naapurilta joka vaihtoi uuteen. Entinen patja oli kierrätyspisteen saa ottaa tuote.  Lähes kaikki astiat on myös sieltä. Tvtä ei ole. Kahvinkeitin romulava ryhmästä, sieltä muutakin. Sieltä ajattelin hakea myös pikkuhiljaa huonekaluja kunhan keksin millä ne roundaan. Läppäri on vanhempieni vuosilahja ja puhelin on veljeni vanha. Olen töissä, asun yksin ja en omista autoa. Säästössä palkasta tän 8 vuoden ajalta n satatuhatta, osa sijoitettu.

Vierailija
313/432 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillai kai et mun koti on sisutettu mua varten. Mun kotona on just ne tavarat ja koriste-esineet joista mä pidän ja just niissä paikoissa kun haluan. Sano satunnaiset vierailijat mitä ikinä. Mä inhoon liian kliinistä vaaleeta ja harmonista sisustusta, kun se tuo mieleen jonku sairaalan, joten mun kotona riitelee värit sopusoinnussa. Löytyy kirkasvärinen raanu yheltä seinältä, toisen väriset värikkäät verhot toiselta, ruosteen punainen sohva, puunvärinen hylly ja lastulevy hökötys lipasto toisaalta, jokunen taulu sielä täällä ym ym. Mun raanu on jostain syystä kerännyt eniten kommentteja vaikka on vähiten näkyvimmällä paikalla. Mut katseen vangitsijaksi mä sen vähän tarkoitinkin. Mun koti on sisustettu vähällä rahalla ja tyylini on tyylittömyys kun ei vaan jaksa kiinnostua jostain mikä on nyt in. Pääasia että itse viihdyn kotonani, minähän sielä asun. 

Mä en ole ikinä ymmärtänyt niitä ihmisiä jotka vaihtaa sohvasta (á 2500e) lähtien koko kämpän sisustuksen 1-2 kertaa vuodessa kun tulee joku uusi värimaailma tai sisustustyyli pinnalle. Siinähän tuhlaantuu älyttömästi rahaa! Kun joskus on kliininen valkoinen, joskus harmaa/beessi, joskus leikitellään oikein väreillä ja sit on okra/turkoosi tai joku muu oikein räväkkä väri hetken aikaa tehostevärin ominaisuutena yhdellä seinällä tai sisustustekstiileissä (tyynyt, viltit)  ja sit on joku klassinen rottinki tai kliininen teräskaluste tai mäntyiset talonpoikaiskalusteet in ja menee max vuosi ja tyylisuunta ja värimaailma vaihtuu taas sisustusmaailmassa.

Tietysti tossa on se hyvä puoli että sitten niitä 2500e maksavia sohvia joita on käytetty puolvuotta-vuosi saa torista 50-100e ellei jopa ilmaiseksi kaverin-kaverin-kaverilta... 

Vierailija
314/432 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 100% kierrätys koti. Banaani- ja munalaatikoista koottuja hyllyjä ja pöytiä, stailannu ne roskiksista löydetyillä liinoilla tai mitälie verhoa. Patjalla nukun, sen bongasin naapurilta joka vaihtoi uuteen. Entinen patja oli kierrätyspisteen saa ottaa tuote.  Lähes kaikki astiat on myös sieltä. Tvtä ei ole. Kahvinkeitin romulava ryhmästä, sieltä muutakin. Sieltä ajattelin hakea myös pikkuhiljaa huonekaluja kunhan keksin millä ne roundaan. Läppäri on vanhempieni vuosilahja ja puhelin on veljeni vanha. Olen töissä, asun yksin ja en omista autoa. Säästössä palkasta tän 8 vuoden ajalta n satatuhatta, osa sijoitettu.

Hienoa ja onnittelut.

Minä elän ainoaa elämääni, en uhraisi siitä kahdeksaa vuotta (ilmeisesti jatkoa seuraa) rahaa palvoen. Mitäpä jos maanantaina kuolet? Tänne jää satatuhatta.

Mutta ilmeisesti sinun nautintosi tulee pankkitilisi tuijottamisesta. Meitä on niin moneen junaan.

Mielestäni elämän tärkeimmillä asioilla ei ole hintalappua!

Vierailija
315/432 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun kaikki lastulevyhuonekalut on päällystetty lehtikullalla. tuo hieman luxusta arkeen ja sopii hienosti maalarinvalkoisten seinien kanssa.

Vierailija
316/432 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, että meidän huonekalut tekevät sen eron. Asutaan vanhassa sukutalossa ja täällä on 1800-luvun talonpoikaisantiikista nykypäivään lähes joka vuosikymmeneltä jotain. Vanhimmat huonekalut sieltä 1800-luvun lopulta, tyylihuonekaluja 1900-luvun alusta, siitä hyppäys 50-luvulle ja sen jälkeen joka vuosikymmeneltä on jotain. Melkein kuin huonekalumuseossa asuisi, mutta kaikki on toimivaa ja käytössä. 😄

Vierailija
317/432 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään haluan kotini sisustuksen olevan sen näköinen kuin sitä ei olisi sisustettukaan. Eli yksinkertainen, hillytty, minimalistinen,kuitenkin viihtyisä. En kestä roinaa ympärilläni, enkä pölyisyyttä. Joten pidän kotini helposti siivottavana.

Vierailija
318/432 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma "kotialttarini" on yhdessä edesmenneen isäni kanssa rakennettu tornimainen hyllykkö. Muuttojen yhteydessä sen paikka mietitään ensin.

Muuten on sekalaista kalustetta eri vuosikymmeniltä, joilla enimmäkseen on itselle tunnearvoa, koska koti on koti.

Vierailija
319/432 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa ja onnittelut.

Minä elän ainoaa elämääni, en uhraisi siitä kahdeksaa vuotta (ilmeisesti jatkoa seuraa) rahaa palvoen. Mitäpä jos maanantaina kuolet? Tänne jää satatuhatta.

Mutta ilmeisesti sinun nautintosi tulee pankkitilisi tuijottamisesta. Meitä on niin moneen junaan.

Mielestäni elämän tärkeimmillä asioilla ei ole hintalappua!

Voin kuolla maanantaina vaikka minulla ei olisi euroakaan, mutta kuoleman jälkeen sillä ei olisi minulle väliä. Nyt sentäs joku perii ehkä parempaan käyttöön vähän rahaa, jos noin käy. En palvo rahaa, mutten näe mitään syytä ostaa kotiini huonekaluja kun ne saa ilmaiseksikin. Minulla on kaunis koti vaikka siihen ei ole euroja laitettu. Myös siisti koti. Toiseksi minulla on harrastuksia joissa vietän aikaa nähden myös ystäviä ja kavereita, se minusta on nautinnollista, tehdä yhdessä jotain mukavaa. Sääli jos elämän tärkein asia on kallis sisustus.

Vierailija
320/432 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki huonekalumme ovat vanhoja, itse tehtyjä, tuunattuja, petsattuja, kierrätys keskuksesta on hankittu jotain. Uutena ostettua ei ole mitään muuta kuin matot, ei myöskään yhtään vaaleaa huonekalua.

Pikkuruinen kotimme on vähitellen muovautunut pienellä budjetilla, eli lähes ilmaiseksi. Myös lamput on saatuja.