Millä tavalla kotisi sisustus eroaa ns tavallisesta massasisustuksesta?
Itselläni on esimerkiksi sisustuksessani goottilaisia paloja, paljon samettia, vintagea ja eri värejä. Ripustan seinälle omatekemää taidetta. Myös Harry Potter fanijuttuja ja sisustusjuttuja on esillä ja ne yleensä herättävät vierailijoiden huomion.
Tyyliäni voisi kuvailla mystiseksi maksimalismiksi.
Kommentit (432)
Lähes kaikki huonekalumme ovat käytettyinä hankittuja. Eivät mitään hienoja vintagekalusteita, vaan aivan sekalaista settiä. Yksi silmiinpistävä piirre sisustuksessamme kuitenkin on, ja se on se, että meillä on aina keskeneräisiä maalauksia, käsitöitä ja askarteluja joka paikassa. Nytkin keittiön pöydällä on tyttären askartelut, olohuoneessa mun maalaushommat, tyttären huoneessa hommia kesken sekä pöydällä, että lattialla. Ikinä ei ole siis siistiä.
Meidän koti on maalaisromantiikkaa. Puutalo ja paljon puuta on myös sisustuksessa. Verhot ym. tekstiilit puuvillaa/pellavaa. Keinokuituja ja muovia vältetään. Arabian kannut ja kahvimylly ovat kunniapaikalla. Uuni antaa suloista lämpöä. Vanha seinäkello raksuttaa aikaa. Värejä on, (ei valko/harmaa/mustaa), vaan koti on sisustettu lämpimin sävyin. Meillä on runsaasti viherkasveja ja kesällä paljon pelargonioita. Tykkäämme molemmat kukista!
Jotka tulevat ensi kertaa kylään huokaisevat "onpa teillä kodikasta". Niin on meistäkin.❤️
Brittiläistyylinen sisustus, paitsi seinät on valkoiset kun ei ole oma. Olisi aivan maksimaaliset kukkapläjäykset, jos saisi itse valita.
Ei sohvaa, ei tietokonetta, ei TV:tä, ei mikroaaltouunia, kahvinkeitintä eikä vedenkeitintä.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki huonekalumme ovat käytettyinä hankittuja. Eivät mitään hienoja vintagekalusteita, vaan aivan sekalaista settiä. Yksi silmiinpistävä piirre sisustuksessamme kuitenkin on, ja se on se, että meillä on aina keskeneräisiä maalauksia, käsitöitä ja askarteluja joka paikassa. Nytkin keittiön pöydällä on tyttären askartelut, olohuoneessa mun maalaushommat, tyttären huoneessa hommia kesken sekä pöydällä, että lattialla. Ikinä ei ole siis siistiä.
Et kuvaillut viestissäsi sisustusta vaan roskaa/sälää.
Meillä on muuten varmaan trendikkään kodikas kolmio neutraaleine luonnonmateriaaleineen ja lämpimine sävyineen (ja nyt keväällä tekstiilit pastellisävyin), viherkasveineen, rottinkihuonekaluineen ja vintage-viboineen, mutta meillä on myös joka huoneessa kirjahyllyjä, joissa on kirjoja. Ei trendikästä, mutta meille kodikasta!
Oranssi sohva, vihreät, keltaiset, lilat jne seinät. Eli paljon värejä, paljon taidetta seinillä. Vähän rupsahtanut, mutta iloinen talo.
Mulla on 2 jättikoiraa. Ne syö luita, sotkee kaikki paikat, makaa sohvalla, jyrsii kaikkea.
Miksi kestän tätä? Kivempi seikkailla yhdessä metsässä kun jörjestää tai puunata.
Vaikea sanoa. Tuttuni mielestä on hipsteri sisustus. Hipsteri kuulostaa aivan kauhealta :( .
Pidän kaikista sisustuksista jossa näkyy asujan persoonallisuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kuvaillut viestissäsi sisustusta vaan roskaa/sälää.
Sori, mutta meidän käsityöt ja muut projektit eivät ole roskia.
Sisustukseni eroaa massasisustuksesta siinä, että en sisusta koska ei kiinnosta eikä ole rahaa laittaa tuollaiseen. Huonekaluni ovat ostettu käytettynä halvalla facebookkirpputorilta eivätkä sovi yhtään yhteen vaikka suurin osa onkin ikeasta. Seinillä ei ole tauluja eikä minulla ole koriste-esineitä. Muutama huonekasvi löytyy, jotta sisäilman laatu pysyy hyvänä. Kotini yleisilme on varsin askeettinen ja karu.
Meillä on muuten vaaleaa, avaraa ja minimalistista, mutta kasveja on paljon. Tykkään viidakkotunnelmasta! Ilman kasveja olisi aika askeettinen sisustus.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on iso erillinen keittiö, jossa ruokapöytä 6:lle hengelle. Asun yksin eikä vieraita käy ikinä yhtä enempää kerralla.
Sama täällä, paitsi keittiöön on 2 ovetonta kulkuaukkoa, toinen iso olohuoneesta ja toinen pienempi eteisaulasta
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. On ikeaa ja vallilaa ja pentikkiä pääasiassa. No, itse viihdyn hyvin enkä ole mikään innokas sisustaja. Ihan nättiä on kuitenkin.
Isoja mekanismeilla olevia nahkasohvia, tammea ja metallia huonekaluissa, koska kissatalous niin huonekalut ovat kestäviä osin sen vuoksi. Ei mitään Ikeaa, eikä tule, eikä divaanisohvia
Kestäviä viherkasveja, ei juuri verhoja, (paitsi sälekaihtimet ), tyynyjä kyllä on ja torkkuhuopia, aitoja villamattoja vähän, lattialämmitys
Vierailija kirjoitti:
Meidän koti on maalaisromantiikkaa. Puutalo ja paljon puuta on myös sisustuksessa. Verhot ym. tekstiilit puuvillaa/pellavaa. Keinokuituja ja muovia vältetään. Arabian kannut ja kahvimylly ovat kunniapaikalla. Uuni antaa suloista lämpöä. Vanha seinäkello raksuttaa aikaa. Värejä on, (ei valko/harmaa/mustaa), vaan koti on sisustettu lämpimin sävyin. Meillä on runsaasti viherkasveja ja kesällä paljon pelargonioita. Tykkäämme molemmat kukista!
Jotka tulevat ensi kertaa kylään huokaisevat "onpa teillä kodikasta". Niin on meistäkin.❤️
Tuo "maalaisromantiikkahan" on juuri sitä pahinta massaa.
Ei ole mitään Ikeasta, ei massahuonekaluja, pääosin pöytävalaisimia, ei "sisustusesineitä", aitoja tauluja on, mutta vielä muuton jäljiltä varastossa.
Asun opiskelija-asunnossa, jossa on harmaat keittiönkaapit ja ovet, harmahtavan valkoiset seinät ja kylmänsävyinen vaalea laminaattilattia.
Tykkäisin enemmän lämpimistä väreistä, mutta olen sitten tuonut lämpöä asuntoon ripustamalla seinälle ihanan ison ryijyn, jossa on kauniita ruskan värejä. Lisäksi mulla on olohuoneessa lämpimän pinkit verhot, ompelukonepöytä ja mallinukke, jolle olen pukenut suunnittelemani mekon. Yhdelle seinälle kiinnitin punaruskean kukkakankaan ja se näyttää melkein kuin tapetilta. Ympäri asuntoa mulla on viherkasveja.
Suuri osa huonekaluista on löytynyt kirppareilta ja on eri vuosikymmeniltä. Sitten mulla on myös niitä suosittuja ikeahuonekaluja muutama, joita oon ostanut opiskelijabudjetilla.
Huvittavaa miten tässäkin ketjussa kerrotut eroavaisuudet tavallisesta massasta ovat juuri sitä massaa :-D
Ei mitenkään. On ikeaa ja vallilaa ja pentikkiä pääasiassa. No, itse viihdyn hyvin enkä ole mikään innokas sisustaja. Ihan nättiä on kuitenkin.