Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavalla kotisi sisustus eroaa ns tavallisesta massasisustuksesta?

Vierailija
04.07.2021 |

Itselläni on esimerkiksi sisustuksessani goottilaisia paloja, paljon samettia, vintagea ja eri värejä. Ripustan seinälle omatekemää taidetta. Myös Harry Potter fanijuttuja ja sisustusjuttuja on esillä ja ne yleensä herättävät vierailijoiden huomion.

Tyyliäni voisi kuvailla mystiseksi maksimalismiksi.

Kommentit (432)

Vierailija
261/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne perinnöksi saadut ikivanhat huonekalut ole juurikin trendikästä ja puolet kodeista sisustettu niillä. Että ei ne sen harvinaisempia tai erikoisia ole kuin joku ikea-sisustus.

Vierailija
262/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea valkoisella sisustaminen oli mieleeni jo ysärillä, kun teininä muutin lapsuudenkodista omilleni. Samoin jo silloin halusin kotiini luonnonmateriaaleja: kunnon puuta kalusteissa, sisal- ja villamattoja jne. Silloin hankkimani taidegrafiikka on seinillä edelleen. Silloin epätrendikäs Teeman astiasto on käytössä edelleen. Jonkun mielestä varmasti olen massasisustaja, mutta en itse seuraa sisustustrendejä, vaan kotiin hankitaan loppuelämän hankintoja. Villa Mairean sisustus on itselleni mieleinen: se näyttää aidosti ajattomalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes minimalistinen koti. Jos lasten huoneita ei lasketa, meillä on alle 1000 tavaraa.

Kotimaista lasia, tykkään Toikan kuutioista ja vanhoista aurinkopulloista.

Kotimaisia huonekaluja mm Muuramea, Hakolan sohva, Artekkia. Astiat Arabiaa ja aterimet.

Lamput Poulsenin.

Ostettu harkiten, käytetään lähes ikuisesti.

Vierailija
264/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten että ei ole valkoista muuta kun seinät. Seinäkin maalaisin jos se olisi sallittua. Ei ole mitään valkoisia lipastoja tms. On Harmaata, mustaa, ripaus lilaa. Verhot ovat mustat. Vihaan valkoista sisustusta, yök, näyttää ihan sairaalalle.

Vierailija
265/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ikeaa, ei jyskiä, ei sotkaa....oikeastaan ei ole muita ostettuja huonekaluja kuin ekornesin sohvat ja tv-tuolit, ne 1995 hankittu. Itse tehdyt matalat kirjahyllyt  niin alakerrassa kuin kirjastossa ja porrastasanteellakin. 

Vanhaa RASINMÄKEÄ matot, 13 isoa joita huoneesta toiseen vaihtamalla on aina kuin uudet, kettiö+eteisen matot itse kudottu.

Paljon oikeita tauluja ja kirjoja +7000kpl.

Muut huonekalut on peräisin 1920-50 luvuilta.

Vierailija
266/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lattiassa muovimattoa ja kehtaan kertoa sen. Se on yksi helpoimmista ja miellyttävimmistä pintamateriaaleista.

Vierailija
267/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lattiassa muovimattoa ja kehtaan kertoa sen. Se on yksi helpoimmista ja miellyttävimmistä pintamateriaaleista.

Niin on meilläkin keittiössä, vessassa ja eteisissä sekä pohjakerroksen portaissa autotalliin mentäessä, alakerran pakastin huoneessa on myös.

Vierailija
268/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso seinän kokoinen kirjahylly täynnä kirjoja. Muuten kalusteet aika lailla perusikeaa, monta valkoista huonekalua. Kliiniseksi ei sisustusta voi kuvata, meillä on siihen liian epäsiistiä.

Vierailija
269/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia maalauksia ja ehkä vanhanaikainen sisustus. Siis muutama tyylihuonekalu. Vielä kun sais sen yhden vanhanajjan radion tänne niin mentäs ajassa taaksepäin 50-luvulle. Juu paljon kirjoja myöskin. Niitä hyllymetrejä.

Vierailija
270/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä, ettei siinä oikein oo mitään ajatusta tai suunnitelmaa takana, ostettu mitä tarvittu, mikään oikein sovi yhteen.

Vierailija
271/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso seinän kokoinen kirjahylly täynnä kirjoja. Muuten kalusteet aika lailla perusikeaa, monta valkoista huonekalua. Kliiniseksi ei sisustusta voi kuvata, meillä on siihen liian epäsiistiä.

Kahdella seinällä on isot hyllyköt täynnä musiikkia, kirjojen käytössä on lisäksi pari hyllymetriä. Musiikkia on siis aina saatavilla, vaikka nettiyhteyttä ei olisikaan.

Uutena ostetut kalusteet ovat suomalaista tekoa, joko tehdastekoisia tai itse suunniteltuja ja toteutettuja. Ikeakalusteet eivät tyyliini sovi.

Vierailija
272/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sisustus 1920-lukua. Toki mulla sähköt on =))))) ja toimiva jääkaappi jne =))))) mutta kaikki muut mahdolliset mitä vaan voi niin 1920-lukua, tuolit, lamput, astiat jne =))))))

Vierailija
273/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki minussa on erikoista. Sitä ole kuullut vuosikymmeniä.

Vierailija
274/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole valkoista, eikä kaikkia tavaroita ole piilotettu.

Vierailija
275/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla, naisella, on suuri  valkealla hevosella viitta hulmuten ratsastava Napoleon-patsas olohuoneessa. Se oli jonkun tuomarin kuolinpesästä tehty huutokauppalöytö. Vieläkin ihmettelen, mikä siinä minuun vetoaa.

Olisikohan jollain muulla samanlaista?

Vierailija
276/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha rintamamiestalo.  Kahta samanlaista huonekalua ei löydy, tai no ehkä kaksi samantapaista pinnatuolia.  Keittiössä pirtinpöytä ja penkit.

En sisusta, eikä valkoista löydy mistään.

Oma ihana koti!

Vierailija
277/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sisustus 1920-lukua. Toki mulla sähköt on =))))) ja toimiva jääkaappi jne =))))) mutta kaikki muut mahdolliset mitä vaan voi niin 1920-lukua, tuolit, lamput, astiat jne =))))))

Ei televisiota ja radion tilalla kidekone tai 3-putkinen putkiradio. Grammari ja "savikiekkoja" musiikin kuunteluun?

Vierailija
278/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varmaan vetäisi herneet nenään sisustuksestani. Annan esimerkin. Minulla on noin puolimetrinen ihmistä muistuttava patsas jolta "kaivoin" aivot pihalle ja asetin ne tuon patsaan jalkojen juurelle. Sitten laitoin sille patsaalle käsiraudat ja nyt se kannattelee mun pyhää kiveä, internetmodeemia.

Kenelle maistuisi hernerokka?

Vierailija
279/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näitä kommentteja lukee niin kuulostaa tyypilliselle suomalaiselle sisustukselle tavanomaiselta.

Vierailija
280/432 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita massasisustuksia on tällä hetkellä niin monia erilaisia ja vaihtuvuus on nykyään niin nopeaa, että jos haluaa olla massasisustamatta, saa olla melkoinen velho. Oma sisutukseni poikkeaa ehkä siitä suurimmasta massasta sillä, että täällä on kaikki seinät maalattu jonkin värisiksi (enkä nyt puhu greigestä, harmaasta tai vastaavasta, vaan "oikeista" väreitä) ja kaikki yhden huoneen seinät ovat aina yhtä väriä eli ei ole tehosteseiniä (tosin ne taitavat jo muutenkin olla pois muodista). Lisäksi sisustus on ollut jo vuosien ajan (parikymmentä vuotta nyt ainakin) hillityllä tavalla värikästä ja lattioilla aidot matot sekä seinillä "oiketa" tauluja ja työhuoneessa koko seinän korkuinen ja levyinen kirjahylly täynnä kirjoja. Antiikkiesineiden, lapsuudenkodistatulleidenja perus Ikea/Vepsäläinen/Isku uutta tuotantoa sekoituksenkin aloitin jo ennen kuin se tuli virallisesti muotiin. Mutta tällä hetkellä näyttää tosiaan pahasti siltä, että tämä minun perustyylini, joka vielä 5-10 vuotta sitten selkeästi poikkesi massasisustuksesta, on tulossa hyvää vauhtia muotiin ja muuttumassa juuri tämän hetken massasisustukseksi. En silti aio luopua tyylistäni, vaikka sitä alkaisi enenevässä määrin näkyä muillakin. Kunhan 5-10 vuotta odottelen, niin sitten olen taas valtavirrasta poikkeava :D. 

Samaa olen katsellut, että kun vähän odotan niin sisustukseni on kohta Ikeassa.