Millä tavalla kotisi sisustus eroaa ns tavallisesta massasisustuksesta?
Itselläni on esimerkiksi sisustuksessani goottilaisia paloja, paljon samettia, vintagea ja eri värejä. Ripustan seinälle omatekemää taidetta. Myös Harry Potter fanijuttuja ja sisustusjuttuja on esillä ja ne yleensä herättävät vierailijoiden huomion.
Tyyliäni voisi kuvailla mystiseksi maksimalismiksi.
Kommentit (432)
Mulla ei ole esim. yhtään valkoista seinää. Kaikki sävytetty jollain värillä. Minulla on hyvin amerikkalainen sisustusmaku ja se näkyy huonekalutyyleissä ja verhoilussa.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikkien kotona olevat tavarat tulevat joskus muotiin. Jos pitää rottingista ja sinapin väristä, niitä kannattaa nyt rohmuta, koska kohta niitä ei taas saa mistään. Pitää vaan miettiä mitkä on ne omat suosikit ja ostaa niitä, kun on saatavilla.
Minä just rohmusin sinapinkeltaisen pörrömaton ja lapselle vuodekatoksen, vaikka mitään sisustusjuttuja ostan todella vähän. Kerrankin sattui omaan makuun sopivia :D
Meillä on aika taviskoti, 2000-luvun alussa rakennettu ja löytyy vielä seiniltä boordeja ja keittiö on turkoosi ja vessa keltainen, mutta periaatteesta en remppaa vain sisustamisen vuoksi, kun kaikki kuitenkin toimii eikä häiritse omaa silmää.
Meillä on tehosteseininä yksi maalattu/tapetoitu seinä per huone ja sitten meillä on paljon oikeaa taidetta. Saatu tai ostettu suvusta tai taidelainaamosta osamaksulla.
Vierailija kirjoitti:
Kullakin on omanlainen. Mikäli tässä tarkoitit jotain valkoista ja vielä valkoista sisustusta niin kyllä se siitä eroaa. Loppupeleissä kaikilla on aika samanlaista...
Pidän asunnoista joissa näkyy asumisen jälki ja persoonallisuus
Jos jotain pitää lisätä niin kasvit ovat statementteja. Eivät kuitenkaan ryhmässä vaan siten että kukin kasvi on siten että sen parhaimmat puolet tulee esiin. Se ei kyllä ole mitään yksilöllistä
Jotain sellaista mitä en ole muilla nähnyt (sitten kaukaisen lapsuuteni): kipsitaulut. Meillä on jokaisessa huoneessa yksi. Tykkään niistä juuri sen vanhanaikaisuuden takia. Ja vanhojahan ne onkin, hankittu kirpputoreilta halvalla.
Enempää niitä en halua (tai tavallaan haluaisin, mutta en periaatteesta voi hankkia) koska niitä olisi liikaa ja veisi siis liikaa huomiota.
Räsymatot ja paljon kirjoja. Vähän siis sellainen mummolatunnelma.
Vierailija kirjoitti:
Hehehe.. aika hyvin. Tunnen yhden täällä kuvaillun sisustuksen. Siis sinäkin palstamamma.. No en olisi uskonut. Hihihiiii.
Ai kamala😳 Millä kirjaimella tämän tuttusi nimi alkaa?
Kaksi puusepän valmistamaa huonekalua ja yksi omavalmisteinen. Puusepän valmistamat olen saanut lahjoituksena, eikä niistä siten ole tarvinnut mitään maksaa. Yhden suurimmista huonekaluista olen tehnyt itse ja vaikka se onkin sen näköinen, on se silti yksi silmäteräni. En välitä vaikka ovet ovat vähä vinoon leikatut ja taso vähän enemmän suunnikkaan muotoinen kuin suorakulmion. Se on käytännöllinen, enkä saa samaan käyttötarkoitukseen sopivaa muuten, kuin teettämällä sellaisen.
Kerään täkänöitä. Ostan oikeita tauluja ja tilaustöitä taiteilijoilta. Huonekalut ovat koivua tai mäntyä.
Vierailija kirjoitti:
Siten, etten sisusta. Asuntoni muistuttaa hotellihuonetta. Siistit huonekalut ja tekstiilit, muttei mitään sisustuskamaa eikä koristetyynyjä. En vaihtele verhoja eikä minulla ole huonekasveja. En välitä yhtään mistään muusta, kuin että on siistiä ja toimivaa.
Tämä on unelmieni sisustustyyli!
Meillä on verhoina ikkunan yläpuolelle teipatut pussilakanat, koska ei ole verhotankoja. Muutenkin erittäin minimalistista. Esim. 12neliön makkarissa on vain sänky.
Nimim. Juuri (=melkein vuosi sitten) uuteen taloon pienemmästä asunnosta muuttanut...
Kodissani korostuvat vihreä, turkoosi, harmaa, ruskea ja valkoinen.
Omaa silmää miellyttävä sisustus riittää.
En tiedä mitä on massamuoti sisustuksessa kun en lue sisustuslehtiä, katso televisiota enkä nykyisin katso mitään muutakaan kuten sarjoja tai elokuvia.
Meillä on erittäin sotkuista. Ts. on reittejä mitä pitkin kuljetaan ettei kompastu. Periaatteessa voisi olla ihan kaunistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on värikästä, eikä kotoani löydy mitään massojen suosimaa. Ei yhtään Marimekkoa, Pentikiä tai muumimukeja. Eikä kotimaista muotoilua.
Mutta löytyykö ruotsalaista muotoilua?
Ei löydy ruotsalaistakaan muotoilua, jos Ikeaa tarkoitat. Kaikki kilut ja kalut on ostettu käytännöllisyys, mutta myös omaa silmää miellyttävä ulkonäkö edellä. En osta rojua, enkä myöskään hankalia koottavia.
Meillä on perinteinen maalaissistus. Räsymattoja. Tuvan pöytä ja penkit. Sivusta vedettäviä puusohvia ja lipastoja ja senkkejä.
Artek, suomalainen lasi ja suomalainen taide
Määrittelisittekö ensin mikä on tavallinen massasisustus, niin pystyy sitten sanomaan miten eroaa siitä.
Meidän kotia ei ole sisustettu oikein mitenkään. Kahden aikuisen ihmisen tavarat sovitettiin yhteen. Käytettyjä tavaroita, kirpparilta verhot, jne. Olohuoneessa mummoni virkkaama pitsikappa. Alelaarista tapetteja, joista maalin kanssa taiottiin joka huoneeseen omanlaisensa toimiva kokonaisuus. Ei yhtään livlöövlääf -tarraa eikä sisustustikkaita tai mitään.
Tavarat eivät ole järjestyksessä. Kaaos ahdistaa. Olen ostamassa muutamia kaappeja, jotta olisi hieman seesteisempää.
Mulla on aina ollut brittiläistyylinen sisustus. Siellä se on massaa keskiluokalla - täällä ei. Kukikkaita tekstiilejä, tumman vihreää, vanhoja puukalusteita.
Kullakin on omanlainen. Mikäli tässä tarkoitit jotain valkoista ja vielä valkoista sisustusta niin kyllä se siitä eroaa. Loppupeleissä kaikilla on aika samanlaista...
Pidän asunnoista joissa näkyy asumisen jälki ja persoonallisuus