Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavalla kotisi sisustus eroaa ns tavallisesta massasisustuksesta?

Vierailija
04.07.2021 |

Itselläni on esimerkiksi sisustuksessani goottilaisia paloja, paljon samettia, vintagea ja eri värejä. Ripustan seinälle omatekemää taidetta. Myös Harry Potter fanijuttuja ja sisustusjuttuja on esillä ja ne yleensä herättävät vierailijoiden huomion.

Tyyliäni voisi kuvailla mystiseksi maksimalismiksi.

Kommentit (432)

Vierailija
201/432 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eroa millään lailla, eikä siinä ole mitään vikaa.

Vierailija
202/432 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varmaan aika taiteellisen näköistä :D Paljon teetettyjä, itse tehtyjä huonekaluja, paljon taidetta ja rakennettuja valaisimia, keramiikkaa, runsaita värejä (tumma vihreä, violetti yms) mutta myös valoisuutta ja ilmavuutta riittää. Reippaasti huonekasveja, tammikalusteita, art nouveau ja art deco-huonekaluja ja esineitä, industrial-henkisyyttä, ripaus kepeää romantiikkaa. Jotenkin ne istuu yksiin! En tykkää että on krääsää, sisustan taiteella, valolla ja kasveilla, käyttöesineillä, tauluilla, printeillä. Paljon kirjoja, kaikki lasien takana, siellä myös joitain koriste-esineitä. Yksi ikean huonekalu kukkahyllynä. Luonnonmateriaaleja, peilejä, joitain yllätyksiä siellä täällä. 

Kaikki meillä tuntuu viihtyvän, vieraita kestitsen usein (ennen koronaa), kummitytön (10v) mielestä meillä on kaunein koti mitä hän on koskaan nähnyt, otan suurena kohteliaisuutena. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/432 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole TV:tä olohuoneessa, vaan se on pyhitetty kokonaan oleskelulle. Telkkari on muutenkin päällä todella harvoin. Muuten koti on todella pelkistetty niin värien kuin tavaramäärän puolesta, ainoa mitä on paljon ovat huonekasvit. Tyyli on varmaan lähinnä skandinaavista, on valkoista ja valoisaa eli kai ap:n tarkoittamaa massatyyliä, mutta toisaalta kontrastina tummaa puuta ja mustia yksityiskohtia. Seinillä on aitoa taidetta ja lasten taideteoksia.

Kuten joku muukin kirjoitti, minäkin tarvitsen todella rauhallisen ympäristön voidakseni rentoutua. Piha on sitten aivan sen vastakohta, todella runsas ja ehkä lähinnä cottage-tyyliä.

Vierailija
204/432 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan eroa normaalista oikein mitenkään. Paitsi että tauluja ja kirjoja on paljon.

Vierailija
205/432 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paljon tauluja ja kirjahyllyjä. On myös hevosen längeistä tehty peili sekä ehkä joskus 1930-luvulta peräisin oleva Ericssonin seinäpuhelin.

Vierailija
206/432 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on rumempi. Kaikki tavarat vähän sinne päin ja vinksallaan. Tyylin innoituksena ja punaisena lankana toimii ANTIperfektionismi. 👍

Vierailija
207/432 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaa varmaan siinä että asumme pyöreässä tornitalossa ja ulkomailla. Suomalaiset kalusteet myytiin jo USAssa ja uusia hankittu tarpeen mukaan. Tauluja on paljon perittyä ja itse hankittua, mutta tässä ne eivät pääse esille kun ikkunapintaa on seiniä enemmän. Ehkä seuraavassa asunnossa sitten.. Musalaitteet pitää olla hyvät niihin on panostettu koska olemme musiikin suurkuluttajia. Ja kukkia pitää olla myös. Jollei muuta niin ainakin yksi rahapuu ilahduttamassa. ☀️

Vierailija
208/432 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on antiikkihuonekaluja ja romanttista vanhan ajan tyyliä. Rakastan koristeellisia, historiallisia sisustustyylejä ja pidän paljon enemmän esim. 1800-luvun huonekalujen muotokielestä ja estetiikasta kuin nykyisistä, koruttomista laatikoista. Käytän myös värejä sisustuksessa, inhoan "epävärejä" kuten harmaata. Tai no kyllä se joidenkin muiden kotiin ja sisustukseen sopii ihan nätisti, mutta ei minulle, kun tosiaan tykkään eläväisestä ja värikkäästä. Erityisesti pidän lämpimistä väreistä, meiltä löytyy viininpunaiset sohvat ja matot.

Muuten ei kai ole niin erikoista, paitsi ehkä se että en erityisemmin seuraa mitään trendejä tai sisusta jollain tietyllä tavalla siksi kun se on nyt in. Hankin vain sellaisia huonekaluja ja somisteta, jotka ovat omasta mielestäni kauniita.

Vierailija
209/432 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyt taulut ja tekstiilit.

Vierailija
210/432 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on värikästä, eikä kotoani löydy mitään massojen suosimaa. Ei yhtään Marimekkoa, Pentikiä tai muumimukeja. Eikä kotimaista muotoilua.

Vierailija
211/432 |
24.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sisustuksessa on yksityiskohta, joka poikkeaa kaikesta, mitä olen ikinä nähnyt. Nimittäin sairaan rumat olohuoneen seinät: Puolipaneeli, valkoiseksi maalattu, sekä se paneeli että ylempi osa seinästä. Täällä on kaikissa huoneissa nuo sairaat puolipaneelit, mutta muualla ne sentään on jätetty puun värisiksi. Eli ei ihan niin ruma kuin olohuoneessa.

Vierailija
212/432 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on värikästä, eikä kotoani löydy mitään massojen suosimaa. Ei yhtään Marimekkoa, Pentikiä tai muumimukeja. Eikä kotimaista muotoilua.

Mutta löytyykö ruotsalaista muotoilua?

Vierailija
213/432 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koti on miehen sisustama. Mustaa nahkaa, elektroniikkaa, tyhjiä seiniä... Tyylikästä, mutta maskuliinista.

Vierailija
214/432 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ainut valkoinen kaluste on miehen työpöytä ja ikeasta on vain vaatekaappi.

Vierailija
215/432 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jokainen huonekalu on omanlaisensa. Ne eivät edusta samaa tyyliä, hintaluokkaa, väriä tai materiaalia. Ihan sekaisin kaikenlaista. Lisäksi kirjoja on tuoleilla, pöydillä, ikkunalaudoilla, lattialla pinoissa, kaappien päällä, tv-tasolla ja toki kirjahyllyssä. Ainoa mitä teen "sisustaakseni" on tuoreet kukat. Ostan lähikukkakaupasta joka perjantai kimpun.

Samoin, huonekalut on eriaikakausilta, entisöityjä sekaisin keskenään, ainoat ostetut on ekornesin sohva ja tv-tuolit 1990-luvulla, ovat viel kuin uudet. Kirjahyllyjä on melkoinen määrä, matalia, että mahtuu ikkunan alustat täynnä  niin ylä-kuin alakerrassa ja porrastasanteilla myös, kirjasto on yläkerrassa.

Tuluja 57 kpl, oikeita tauluja, ei mitään sisustusjuttuja.Rasinmäen vanhaa tuotantoa matot koko taloon vaihtomattoineen, verhot on ommeltu niin, että voi kierrättää huoneesta toiseen , samamateriaali, eri värisävyjä joita voi halutessaan yhdistää samaan ikkunaan ja erihuoneisiin. Enää ei myydä sitä kangasta missään, oli 3m leveää ja värejä lukematon määrä, läpikuultava ohut vuoleekangas. Kirpparilta ole ostanut aina kun on ollut lisää.

Vierailija
216/432 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä Ikea-vihaa. Täälläkin moni julistaa ettei ole Ikeasta mitään mutta todellisuudessa ette edes erottaisi Ikean huonekaluja jostain Askon huonekaluista. Ne teidän saadut ja kirppikseltä löydetytkin voi olla Ikeasta.

Vierailija
217/432 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä Ikea-vihaa. Täälläkin moni julistaa ettei ole Ikeasta mitään mutta todellisuudessa ette edes erottaisi Ikean huonekaluja jostain Askon huonekaluista. Ne teidän saadut ja kirppikseltä löydetytkin voi olla Ikeasta.

Kyllä Ikean huonekalut erottaa laadusta. Askon, Maskun, Iskun ym. huonekalut on kestäneet vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen, kun taas Ikean paskat hajoaa kahden vuoden sisään ostamisesta. Joka ainoa!

Ollaan ostettu sieltä sohva, ruokapöydän tuolit, sänky, pojan työpöytä ja vaikka mitä... Joka ikinen on mennyt rikki tavalla tai toisella. Sohvasta meni jouset ja alkoi narista ja paukkua, ruokapöydän tuoleista kahdesta katkesi pinnat ihan normaalissa käytössä jne. Ainoa Ikealainen, mikä on kestänyt pitempään ehjänä on työtuoli.

Vierailija
218/432 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan ns. keittiökalusteita. Lavuaari on upotettu vanhaan komuuttiin.

Vierailija
219/432 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että kyse on mistään vihasta, onhan ikea niin suosittu että se on nk. massaa. Siksi tässä ketjussa varmaan se mainitaan, koska useimmissa ns. massakodeissa on sitä ikeaa usein aika paljonkin, mikä ei ole huono asia, onhan ne aika toimivia ja hintaansa nähden kestäviä. Mutta silti sellaista, mitä on lähes joka kodissa, ja nyt nimenomaan peräänkuulutettiin sitä massasta poikkeavaa.

Vierailija
220/432 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sisustuksessa paljon valkoista, pienellä harmaalla twistillä. Minulla on Lokki-valaisimia ja ihania inspiroivia sisustustauluja ja sisustustarroja joissa lukee mm. "Live, Laugh, Love" ja "Home is where your heart is". Minulla on myös maalattu keittiöön liitutaulumaalilla pieni seinänpätkä jossa minulla on myös inspiroivia tekstejä. Seinillä minulla on myös muutama makramee.

Kuulostaa ihanalta! Mulla on kans paljon noita ihania voimauttavia tekstitauluja, mutta keittiön liitutauluseinällä on avokadopastaresepti. Lokkivalaisinta mulla ei ole vaan sellaisia ihania heinistä tehtyjä. Stringhylly multa löytyy ja siinä ihana kokoelma mustia ja valkoisia kulhoja, pari marimekon siirtolapuutarhakulhoa siinä edustalla, mutta osa on kyllä edullista ikeaa. Ja sit mulla on pampaheiniä. Ostin ison nipun, niin ne sai jaettua useampaan maljakkoon. Mun mielestä todi nättiä ja viihtyisää. Eteisessä mulla on seinällä pari olkihattua, ne on kans tosi kivat.