Oliko m/s Estoniassa porealtaat, uima-altaat ja saunat?
Kommentit (567)
Olen joskus miettinyt laivalla ollessa, että kyllä olisi mahdotonta saada lapset laivan upotessa pelastettua. Etenkin kun olivat pienempiä, nyt saattaisi isoin(170cm pitkä poika) jo itse selviytyä mutta ei pienemmät sisarukset. Miten saat autettua vaikka ekaluokkalaista kiipeämään seinää pitkin? Et mitenkään kun ei siihen moni itsekään pysty.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt laivalla ollessa, että kyllä olisi mahdotonta saada lapset laivan upotessa pelastettua. Etenkin kun olivat pienempiä, nyt saattaisi isoin(170cm pitkä poika) jo itse selviytyä mutta ei pienemmät sisarukset. Miten saat autettua vaikka ekaluokkalaista kiipeämään seinää pitkin? Et mitenkään kun ei siihen moni itsekään pysty.
Ilmankos sieltä ei pelastunut 12 vuotta nuorempia lapsia.
On varmaan ollut aika surrealistinen näky, kun rekkoja alkoi valua alas Estonian upotessa.
Pellex kirjoitti:
Janne Porkka oli Viking Sallyn ruorissa ohjaamassa laivaa jossain vaiheessa. Alfa-TV:n "Kuvia ja käännekohtia" ohjelmassa vieras tuo valokuviaan ohjelmaan, Janne Porkka -jaksossa hän esitteli valokuvaa, jossa sanoi olevansa Viking Sallyn ruorissa.
Onko Porkan osuutta Estonian uppoamiseen vielä tutkittu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siellä nyt paljoa lapsia edes ollut. Oli kuitenkin jo syyskuun loppu ja arkipäivä. Ihmetyttää, miksi 12-vuotias ulkomaalainen oli ylipäätään tuolla. Eikö olisi pitänyt olla kotimaassaan koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siellä nyt paljoa lapsia edes ollut. Oli kuitenkin jo syyskuun loppu ja arkipäivä. Ihmetyttää, miksi 12-vuotias ulkomaalainen oli ylipäätään tuolla. Eikö olisi pitänyt olla kotimaassaan koulussa?
Lomailen lähes aina sesonkiaikojen ulkopuolella ja olen hämmästellyt suuresti, miten JOKA IKINEN KERTA lentokoneessa tai hotellissa on perheitä kouluikäisine lapsineen.
Harva kai näitä erityisemmin ajattelee, mutta mielummin lapsen kanssa vaikka kylpylään kuin laivalle. Laivamatkan liittyy suurempia riskejä.
Ehkä silloin oli syyslomaviikko esimerkiksi Norjan koululaisilla. Joka tapauksessa se 12-vuotias pelastunut norjalaispoika on sittemmin perustanut oman perheen, hänellä taitaa nykyään olla peräti parikin lasta ja alkaa olla siinä neljänkympin hujakoilla. On erittäin hyvä juttu, että hän on kaikesta huolimatta pystynyt jatkamaan elämäänsä.
Kyllähn tuo tuo lisää kokemusta ja sen kautta turvallisuutta, jos tutkitaan onnettomuus mahdollisimman tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyskuu on vielä lomakuukausi.
Mua jaksaa ihmetyttää tämä Estonian yliromantisointi. Turmassa kuoli vaan kourallinen suomalaisia, miksi liikuttaa niin paljon? Miksei esimerkiksi Tsernobylin onnettomuudesta jauheta yhtä kiimoissaan?
Vierailija kirjoitti:
Mua jaksaa ihmetyttää tämä Estonian yliromantisointi. Turmassa kuoli vaan kourallinen suomalaisia, miksi liikuttaa niin paljon? Miksei esimerkiksi Tsernobylin onnettomuudesta jauheta yhtä kiimoissaan?
Pripjatissa ei ainakaan ole koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Harva meistä on koskaan edes käynyt ydinvoimalassa. Laivalla ehkä jopa useimmat.
Suomalaisena on aika vaikea kuvitella, että olisi itse saattanut olla Tsernobylissä juuri silloin.
Onneksi M/S Estonia ei ollut silloin 1994 Helsinki-Tallinna-Helsinki -reitillä, muuten olisi voinut menehtyä satoja suomalaisia.
Aika monet perheet matkailee loma-aikojen ulkopuolella. Koulusta saa helposti muutaman päivän tai viikon lomaa eikä lapsi edes jää jälkeen opiskeluissa. Matkailu on huomattavasti halvempaa niin. Esim: Sama hotelli viikoksi kreikassa( ennen koronaa) 2 aikuista ja 3 lasta: toukokuun loppu 2600, kesäkuussa 4200e. Että näin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi M/S Estonia ei ollut silloin 1994 Helsinki-Tallinna-Helsinki -reitillä, muuten olisi voinut menehtyä satoja suomalaisia.
Tarkoitit kai reittiä Tallinna-Helsinki-Tallinna: alushan ei ollut tuolloin suomalaisvarustamon omistuksessa.
jos oisin olla estiksel sillon 27.-28. 9. ja huomannu mitä alkaa tapahtumaan oisin mäiskiny vaik jollaki tuolil limu automaattii et oisin saannu ilmast juotavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomailen lähes aina sesonkiaikojen ulkopuolella ja olen hämmästellyt suuresti, miten JOKA IKINEN KERTA lentokoneessa tai hotellissa on perheitä kouluikäisine lapsineen.
On siinä hämmästeltävää sitten heti loman ensihetkistä lähtien. Ehkä joidenkin koulumenestys ei ole kiinni viikon lomamatkasta. Ehkä se lomamatka opettaa osaltaan myös hyödyllisiä taitoja. Ehkä kaikkea hyödyllistä ei opitakaan koulun penkissä istumalla. Ehkä jotkut kykenevät lukemaan koulukorjoja omatoimisesti. Ehkä joillekin on väliä sillä, mitä hinnoille tapahtuu esim toukokuun vaihtuessa kesäkuuksi ja elokuun puolen välin jälkeen.
On se hämmästyttävää. Muista hämmästellä oikein ääneen, niin annat itsestäsi loistavan kuvan kanssamatkustajille.
Mun äiti jätti lapsena aina sinne pallomereen tai lasten limbo tapahtumaan mitä veti henkilökunta. Sitten lähdin yksin seikkailemaan. Antoi onneksi rahaa taskuun millä hurvitella ympäri laivaa yö aikaan. Löysin muitakin jätettyjä lapsia joiden kanssa yhdessä liikuttiin. Olimme 9-10 vuotiaita. Ei niitä riskejä ymmärtänyt silloin lapsena. Ei osannut pelätä. En jättäisi omaa lasta koskaan yksin laivalla.