Oliko m/s Estoniassa porealtaat, uima-altaat ja saunat?
Kommentit (567)
Ja videohuone (VHS), jonne osa matkustajista meni katsomaan viimeisiä leffojaan.
Oli ainakin uima-allas ja saunat. Olin nimittäin lapsena tuolla laivalla risteilyllä, nimi oli Viking Sally.
Vierailija kirjoitti:
Oli ainakin uima-allas ja saunat. Olin nimittäin lapsena tuolla laivalla risteilyllä, nimi oli Viking Sally.
Nimi muuttui Estoniaksi pari kolme vuotta tämän jälkeen.
Kyllä.
0-kannella sijaitsi sauna- ja uima-allasosasto.
Kansi 0: (kaksoispohjan kansi) sauna- ja uima-allasosasto[4], kaksi 20 hengen kokoushuonetta[10] sekä makeavesi-, harmaavesi- ja painolastitankit.
Välissä seilasi nimillä M/S Silja star ja M/S Wasa King
Risteilin tuolla laivalla joskus Tukholmaan. Laiva oli silloin Viking Sally nimeltään. Kyllä siellä ainakin saunaosasto taisi olla. En itse saunonut laivalla, joten en siellä käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Kansi 0: (kaksoispohjan kansi) sauna- ja uima-allasosasto[4], kaksi 20 hengen kokoushuonetta[10] sekä makeavesi-, harmaavesi- ja painolastitankit.
Puistattava paikka laivan pohjassa. Eihän siellä ole edes ikkunoita. Autokannen alapuolella vielä pari kerrosta.
Kai nykyään allasosastot sentään sijoitellaan yläkansille isoilla ja valoisilla ikkunoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Puistattava paikka laivan pohjassa. Eihän siellä ole edes ikkunoita. Autokannen alapuolella vielä pari kerrosta.
Kai nykyään allasosastot sentään sijoitellaan yläkansille isoilla ja valoisilla ikkunoilla?
Ysärillä noi saunaosastot oli melkein järjestäen aina pohjakerroksessa. Siellä C-hyteissä itsekin teinikännejä vedettiin ja polteltiin röökiä porausreissuilla.
Oli kyllä. Sain ajokortin 30.6.1994 ja palkinnoksi siitä vanhempani lahjoittivat minulle Helsinki-Tukholma-Tallinna-Tukholma-Helsinki -risteily-yhdistelmän, joka alkoi 1.7.1994 – tosin ilman autoa, koska he eivät päästäneet minua vielä siinä vaiheessa autoilemaan ulkomaille asti. M/s Estonialla siis tapahtui Tukholma-Tallinna-Tukholma -matka, ja olin siellä sekä saunassa että uimassa. Ja seisovasta pöydästä nautin sapuskat. En osannut silloin aavistaakaan, mitä hyvin pian tuleman pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Ysärillä noi saunaosastot oli melkein järjestäen aina pohjakerroksessa. Siellä C-hyteissä itsekin teinikännejä vedettiin ja polteltiin röökiä porausreissuilla.
Saiks -94 viel polttaa laivojen hyteis?
Ainaski 1 Porsche tippu mereen ku laiva uppos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Saiks -94 viel polttaa laivojen hyteis?
Ei siellä saanut, kuten ei saanu juoda omia viinojakaan. Hyteissä ei kuitenkaan ollu savutunnistimia joten kyllä niissä poltettiin. Kerroksien aulassa, yleensä siinä hissien edessä oli röökipaikat.
Useita rekkoja meni myös. Ihme, ettei Estline mennyt konkurssiin, vaikka vakuutuksethan korvausrahat maksoivat.
Vierailija kirjoitti:
Ne olivat aikoja ne.
Joo, laivatkin upposivat tyylillä.
Erään tarinan mukaan virolainen matkustaja salakuljetti matkalaukussaan allasosaston pois laivalta silloin kun se oli Estonia.
Ajatella, jos joku oli just silloin porealtaassa nautiskelemassa maitaita, kun laiva alkoi kallistua.
Minä en ikinä ota alakansien hyttejä jos vaikka tapahtuukin jotain todella ikävää. Mieluiten ylin kansi, kiitos.
Saunaosasto oli ainakin.